Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző IV/1.

Ausztrál Nagydíj, Melbourne

2018. március 22. - F1 Hierro

Az eddig években megszokott módon a versenyzők után a csapatok emlékeinek áttekintésén a sor. Az Ausztrál Nagydíj 1985 óta szerepel a versenynaptárban, megszakítás nélkül. Kezdetben Adelaide-ben rendezték zárófutamként, többnyire az év végi levezető szerepe jutott neki, csak kétszer dőlt el itt a bajnoki cím (1986 - Alain Prost javára, Nigel Mansell defektje után, 1994 - Michael Schumacher javára, miután ütközött Damon Hill-lel). 1996-ban átkerült a verseny térben és időben is: Melbourne-ben rendszerint nyitófutamot rendeznek (ritkán volt kivétel, de akkor is a szezon korai szakaszában tartották). Az itteni futamok többségét eddig az a csapat nyerte, amely év végén a világbajnokot adta, illetve amely behúzta a konstruktőri címet (bár a tavalyi éppen a kivételek közé tartozott).
Az Ausztrál Nagydíjakon a McLaren a legsikeresebb csapat 11 győzelemmel (ebből hat melbourne-i), Melbourne-ben viszont a Ferrari, miután tavaly Sebastian Vettel a hetedik győzelmüket szerezte a pályán. A Mercedes háromszor nyert az Albert Parkban, 2014-től 2016-ig sorozatban, tavaly "csak" a dobogó két oldala jutott nekik (emellett 2009-ben a jogelőd Brawn GP aratott kettős győzelmet). A Renault kétszer nyert Melbourne-ben, egyszer pedig még Adelaide-ben jogelődjük, a Benetton. A Williamsnek öt ausztráliai győzelme van, ebből négy még a régi helyszínen, a jelenlegin az első futamot sikerült megnyerniük. A Red Bullnak 2007 óta mindig van ausztrál pilótája, de egyetlen melbourne-i győzelmüket nem közülük szerezte valaki, hanem Vettel még 2011-ben.
Valószínűleg most hétvégén is a Mercedes, Ferrari, Red Bull hármas csatázhat - vagy meglepetéssel indul az év?

Mercedes

A 2009-es szezonnyitón nagy meglepetésre a jogelőd Brawn GP kettős győzelmet ért el Jenson Buttonnal és Rubens Barrichellóval.

A gyári csapat első melbourne-i versenyén (2010) mindkét autó pontszerzőként futott be: Nico Rosberg ötödik, Michael Schumacher tizedik helyen. 2011-ben ütközés miatt mindketten kiestek. 2012-ben Rosberg 12. helyen végzett, Schumacher váltóhiba miatt kiállt. 2013-ban Rosberg műszaki hibával kiállt, míg az „új legény”, Hamilton ötödik hellyel mutatkozott be új csapatánál. A 2014-es verseny felemásan alakult: Hamilton hamar kiesett, Rosberg viszont győzelmével megindította az Ezüst Nyilak diadalútját. 2015-ben már teljes volt a csapat öröme, kettős győzelmet arattak, ezúttal Hamilton örülhetett jobban. Tavalyelőtt a rajtot elrontották, de a félbeszakítás alatti gumiválasztásuknak köszönhetően sikerült visszakerülniük Vettel elé, a csapat újabb kettős győzelmet aratott, de az előzőhöz képest fordított felállásban, Rosberggel az élen. Tavaly megtört a győzelmi sorozat, de a kettős dobogó ezúttal is sikerült: az élről induló Hamilton a kerékcserék után elvesztette a vezető pozíciót, második lett a csapathoz frissen érkezett Bottas előtt.

Ferrari

A Forma–1 legnagyobb múltú csapatához méltóan ott voltak minden Ausztrál Nagydíjon. Az első adelaide-i futamon Stefan Johansson ötödik lett, Michele Alboreto kiesett. A következő évben Johansson szerezte a Scuderia első ausztrál dobogóját, harmadik helyével. Azon a pályán legjobb eredményük az 1987-es kettős győzelem Gerhard Berger, Alboreto sorrendben. 1990-ben összejött még egy kettős dobogó, amikor Nigel Mansell másodiknak futott be Alain Prost előtt. 1994-ben Berger lett második. Az utolsó adelaide-i versenyen (1995) mindkét Ferrari kiesett, Jean Alesi éppen a következő évben Maranellóba érkező Michael Schumacherrel ütközött.

Az első melbourne-i futamon meglepetésre nem Schumacher, hanem Eddie Irvine mutatkozott be dobogós (3.) hellyel a csapatnál, a német világbajnok kiesett.  A következő évben viszont már Schumacher lett második, Irvine a verseny elején ütközött. 1998-ban Schumacher műszaki hiba miatt feladta, Irvine pedig negyedikként lett a McLarenek nagy lekörözésének elszenvedője. Utána viszont sikersorozat következett, 1999-től 2004-ig hatból ötször nyertek: 1999-ben Irvine szerezte pályafutása első győzelmét (Schumacher viszontagságos versenyen nyolc célba érkezőből nyolcadik, pont nélkül), majd Schumacher nyerte sorra a futamot. A 2000-es és a 2004-es Barrichello második helye révén kettős győzelem volt, 2001-ben Rubinho dobogó harmadik fokán állt, 2002-ben élről indulva kiesett ütközés miatt. Egyedül a 2003-as futam rondított bele a sikersorozatba, az 1999-es nürburgringi verseny után először volt Ferrari-mentes dobogó: Schumacher negyedik helyen végzett, Barrichello kiesett. 2005-ben Barrichello második lett Renault-szendvicsben, Schumacher Nick Heidfelddel ütközve kiesett. A következő évben Schumacher és Felipe Massa is ütközés miatt kényszerült feladni, utóbbi rögtön a rajt után.

2007-ben Kimi győzelemmel mutatkozott be a csapatnál, Massa hatodik lett (motorcsere miatt a rajtrács végéről rajtolva). 2008-ban és 2009-ben egyik versenyzőjük sem ért célba (bár Kimit a megtett táv miatt mindkétszer helyezettnek könyvelték el, 2008-ban nyolcadikként pontot is szerzett). 2010-ben Massának sikerült dobogóra állnia (3. hely), Alonso előtt. 2011-ben Alonso megismételte a helyezését, Massa hetedik lett. 2012-ben Alonso ötödiknek ért célba, Massa az autója sérülése miatt kiállt. 2013-ban Alonso a dobogó második fokára állhatott, Massa negyedik helyen futott be. 2014-ben Alonso lett negyedik, míg az istállóhoz visszatérő Kimi hetedik helyen végzett. 2015-ben Vettel harmadik hellyel tette le a névjegyét, Kimi versenye viszont elúszott a rosszul rögzített keréken. Tavalyelőtt sikerült lerajtolniuk a Mercedeseket, de a félbeszakítás alatt rosszul választottak gumit, és a későbbi kerékcsere után Vettel mögéjük tért vissza, hiába próbálta megelőzni Hamiltont, ismét harmadik lett. Kimi pedig az előző évi futamhoz hasonlóan ezúttal is kiállni kényszerült. Tavaly Vettel a második helyről indulva győzött, miután jobban jött ki a kerékcseréből, Kimi negyedik lett.

Red Bull

2005-ben itt mutatkozott be az energiaitalos csapat, méghozzá rögtön dupla pontszerzéssel: David Coulthard negyedik, Christian Klien hetedik lett. Egy évvel később Klien nyolcadik helyen végzett, míg Coulthard tizedik helye még nem ért pontot. A következő három versenyen viszont nem sikerült pontokat szerezniük, 2008-ban mindkét versenyző kiesett ütközés miatt (Mark Webber az elején, Coulthard később). 2009-ben Vettel ütközött Robert Kubicával, míg Webber 12. lett. 2010-ben Vettel élről indult, de kicsúszott; Webber kilencedik helyen ért célba. Az első – és eddig egyetlen – itteni győzelmükre 2011-ig kellett várniuk, Vettel magabiztosan nyerte a futamot; Webber ötödik lett. 2012-ben Vettel második, Webber negyedik helyezést ért el. 2013-ban Vettel ismét dobogós, ezúttal harmadik, míg Webber – akkor még nem tudtuk – utolsó hazai versenyén hatodik lett. 2014-ben az új fiú, az ugyancsak hazai pályán versenyző Ricciardo második lehetett volna, ha nincs a mizéria az üzemanyag-fogyasztással és a mérő rendszerrel – így azonban diszkvalifikálták, míg Vettel motorhibával feladta a versenyt, vagyis a csapat nullázással kezdte a szezont. 2015-ben Ricciardo hatodik lett, míg a „fiókcsapattól” érkező Danyiil Kvjat műszaki gondok miatt nem rajtolhatott el a futamon. Tavalyelőtt Ricciardo leggyorsabb körrel negyedik helyezést ért el, míg Kvjat a felvezető körben fellépő problémák miatt megint csak nem tudott elindulni. Tavaly Verstappen ötödik helyről indulva a futamon is ezt a helyezést ért el, egy ideig bezavarva Hamilton és Vettel csatájába; a váltócsere miatt öt rajthely büntetést kapott Ricciardo autója előbb leállt a rajtrácsra menet, így a boxutcából kellett rajtolnia, majd később fel kellett adnia a versenyt.

Force India

2008-ban itt mutatkozott be a csapat, Giancarlo Fisichella és Adrian Sutil is kiesett. Pontot szerezniük 2009-ben sem sikerült, de legalább mindketten célba értek (Sutil kilencedik, Fisichella 11. helyen). 2010-ben Vitantonio Liuzzi hetedik lett, Sutilnak motorhibája volt. 2011-ben sikerült a kettős pontszerzés: Sutil kilencedik lett, Paul di Resta első futamán tizedik (bár ehhez kellett a két Sauber kizárása). 2012-ben di Resta ismét tizedik helyen végzett, a tesztpilótából versenyzővé előlépő Hülkenberg a rajt után ütközött. A következő három év kettős pontszerzést hozott: 2013-ban Sutil és di Resta 7-8. helyen futottak be; 2014-ben Hülkenberg hatodik, Pérez tizedik lett; 2015-ben Hülkenberg hetedik, Pérez tizedik. Tavalyelőtt Hülkenberg megismételte a hetedik helyét, Pérez 13. helyen végzett. Tavaly Pérez lett hetedik, míg az Alonsóval és Hülkenberggel megvívó Ocon tizedik hellyel mutatkozott be új csapatánál.

Williams

Részt vettek az összes eddigi Ausztrál Nagydíjon, az elsőt Adeleide-ben Keke Rosberg nyerte, aki ezzel búcsúzott a csapattól. Nigel Mansellt az Ayrton Sennával való ütközése fosztotta meg a sorozatban harmadik győzelem lehetőségétől. A következő évben mindkét versenyzőjük bajnokesélyesként érkezett az idényzáróra, de az élről induló Mansell defekt miatt kiesett, Nelson Piquet-t pedig óvatosságból kihívták kerékcserére, így második lett Alain Prost mögött, az egyéni cím elúszott. 1987-ben a már világbajnok és a csapattól búcsúzó Piquet kiesett, a Japánban megsérült Mansellt helyettesítő Ricciardo Patrese kilencedik lett (nem járt pont). Egy évvel később negyedik helyezést ért el a Judd-motoros autóval. 1989-ben immár Renault-motorral Thierry Boutsen megszerezte második győzelmét, szakadó esőben; Patrese harmadikként állhatott mellé a dobogón. 1991-ben Mansell második lett Senna mögött a félpontosként leintett futamon, így a konstruktőri címet sem sikerült megszereznie az istállónak. 1992-ben méltatlanul zárták a sikerévet: Mansell és Patrese is kiesett. 1993-ban a világbajnok Prost második hellyel búcsúzott a csapattól és a Forma–1-től is, Damon Hill harmadikként csatlakozott hozzá a pódiumon. 1994-ben Hill Schumacherrel ütközve bukta el a világbajnoki címet, a szépségtapaszt a konstruktőri cím jelentette, valamint a beugró Mansell utolsó edzéselsősége és futamgyőzelme.

1995-ben Hill nyert az utolsó adelaide-i versenyen, majd az első melbourne-i futam is az ő sikerével zárult, a debütáló Villeneuve révén kettős győzelem lett (az élről induló és leggyorsabb kört futó Jacques-nak a győzelemre is volt esélye, csak műszaki gondok miatt lett második). A következő versenyen nem sikerült a pontszerzés: Villeneuve ütközött a rajtnál, Heinz-Harald Frentzen fékhiba miatt állt ki, nyolcadik helyezettnek elkönyvelve. 1998-ban Renault helyett Mécachrome motorral Frentzen harmadik, Villeneuve ötödik lett, de őket is lekörözték a McLarenek. A következő évben Ralf Schumacher lett harmadik első williamses futamán, a kétszeres CART-bajnokként visszatérő Alessandro Zanardi kiesett. 2000-ben a csapat első BMW-motoros versenyén Ralf megismételte a dobogós helyezését, a debütáló Button motorhiba miatt kiállt. 2001-ben mindkét versenyző kiesett: Ralf ütközött Villeneuve-vel, az első futamán induló Juan Pablo Montoyának motorhibája volt. 2002-ben és 2003-ban Montoya egyaránt második lett, utóbbi futamon Ralf nyolcadikként az új szabályoknak köszönhetően pontot szerzett. 2004-ben Ralf és Montoya 4-5. helyen végzett. 2005-ben teljesen új versenyzőpárossal indultak, a hazai pályán versenyző Webber ötödik lett, míg Heidfeld ütközött Michael Schumacherrel. 2006 kettős kiesést hozott (Webbernek váltóhibája volt, az apja nyomdokaiba lépett Nico Rosberg ütközött az elején). 2007-ben Rosberg hetedik lett, a tesztpilótáskodás után visszatérő Alexander Wurz ütközés miatt kiesett. 2008-ban Rosberg pályafutása első dobogós helyezését érte el harmadikként, Nakajima Kazuki pedig hatodikként első pontjait szerezte. 2009-ben Rosberg leggyorsabb kört futva lett hatodik, Nakajima kiesett.

2010-ben Barrichello nyolcadik helyen végzett, Hülkenberg a rajt után ütközött. 2011-ben váltóhiba miatt Barrichello és az újonc Pastor Maldonado is kiesett. 2012-ben Maldonado sokáig jó helyen haladt, de a végén nem bírta és kicsúszott, Bruno Senna pedig Massával ütközött (a megtett táv miatt 13.-nak és 16.-nak könyvelték el őket). 2013-ban Maldonado kicsúszott, az újonc Bottas 14. helyen végzett. 2014-ben a csapathoz frissen érkezett Massa a rajt után ütközve kiesett, Bottas ötödik helyezést ért el. 2015-ben Massa negyedik lett, Bottas hátsérülés miatt nem rajtolt el a futamon. Tavalyelőtt Massa ötödik, Bottas nyolcadik helyen végzett. Tavaly Massa hetedik helyről rajtolva hatodik lett, a rajtrács végéről induló Stroll az első futamán kiesett.

Renault

Az első adelaide-i verseny egyúttal a régi Renault csapat utolsó futamát jelentette, Patrick Tambay és Derek Warwick is kiesett.

Szintén ott volt Adelaide-ben az enstone-i jogelőd Benetton. 1987-ben Thierry Boutsen, 1989-ben Alessandro Nannini harmadik lett. 1990-ben az idősebb Nelson Piquet győzött, 1992-ben pedig Michael Schumacher és Martin Brundle a dobogó két oldalára állhatott. Melbourne-ben „ruhagyáriként” nem sikerült dobogós helyezést elérniük.

2002-ben Melbourne-ben volt a gyári Renault visszatérése, Jarno Trulli és Button is kiesett. 2003-ban viszont mindkét pilóta pontot szerzett: Trulli ötödik lett, a csapat színeiben először induló Alonso hetedik. 2004-ben már a dobogó is összejött Alonso harmadik helye révén, Trulli hetedik helyen végzett. A javuló tendencia jegyében két győzelem következett: 2005-ben Fisichella, 2006-ban Alonso győzött. Előbbi alkalmával Alonso a dobogó harmadik fokán csatlakozott az ünnepléshez, utóbbi futamon Fisichella kiesett. 2007-ben megtört a jó sorozat: Fisichella ötödik, a debütáló Heikki Kovalainen tizedik lett (amiért nem kapott pontot). 2008-ban Alonso negyedik hellyel tért vissza a csapathoz, az ifjabb Nelson Piquet kiesett első nagydíján. A következő évben Alonso ötödik lett, Piquet ismét nem ért célba. Ezután újra összejött két dobogó: 2010-ben Kubica lett második, 2011-ben pedig immár a Lotus Renault GP színeiben Vitalij Petrov harmadik. Előbbi futamon a debütáló Petrov kiesett, utóbbin Heidfeld 12. lett.

2012-től 2015-ig immár csak Lotusként szerepeltek, elhagyva a Renault-t (2015-re már motorszállítóként is). 2013-ban Kimi megnyerte a szezonnyitót, ami reménykedésre adott okot, de sajna nem követte több győzelem.

Tavalyelőtt visszatért csapatként a Renault, az újonc Jolyon Palmer és a mezőnybe visszatérő Magnussen a 11-12. helyen végeztek. Tavaly Hülkenberg 11. lett, miután nem sikerült megelőznie Ocont; Palmer fékhibával kiesett.

Toro Rosso

Első két melbourne-i versenyükön nem szereztek pontot: 2006 Scott Speed kilencedik lett (bár nyolcadiknak ért célba, időbüntetést kapott sárga zászló figyelmen kívül hagyásáért), Vitantonio Liuzzi kiesett; 2007-ben Liuzzi 14. helyen végzett, ezúttal Speed esett ki. 2008-ban Sébastien Bourdais pályafutása első versenyén hetedik, pontszerző helyezést ért el (bár motorhiba miatt nem ért célba, a megtett táv elég volt a rangsoroláshoz). Vettel már az elején ütközött. A következő évben egy másik Sébastien, Buemi ismételte meg az előző évi bravúrt, éppen a csapattárs Bourdais-t megelőzve. 2010-ben Buemi már a verseny elején ütközött, Jaime Alguersuari 11.-ként lecsúszott a pontszerzésről. 2012-ben Buemi nyolcadik helyen végzett, Alguersuari megismételte az előző évi helyezését. 2013-ban Ricciardo kilencedik, Jean-Éric Vergne 11. lett, mindketten először indultak futamon a csapat színeiben, utóbbinak ez volt a bemutatkozó futama is. 2014-ben sikerült a kettős pontszerzés: Vergne és az újonc Kvjat 8-9. helyen végeztek. 2015-ben két debütáns pilótával vettek részt, Sainz kilencedikként örülhetett pontoknak, Verstappen autója megadta magát. Tavalyelőtt Sainz és Verstappen 9-10. helyen futottak be. Tavaly Sainz és Kvjat a 8-9. helyről indultak, a futam végén is sikerült ott zárniuk.

Haas

A tavalyelőtti volt a csapat bemutatkozó versenye, felemásan alakult: Gutiérrez ütközött Alonsóval, ami piros zászlóhoz és utóbbi kisebb sérüléséhez vezetett, míg Grosjean révén hatodik helyezéssel tehették le a névjegyüket. Tavaly az időmérőn sikerült Grosjeannak ezt a helyezést elérnie, de nem tudta pontokra váltani, vízszivárgás miatt hamar feladta, később Magnussen is kiállt a felfüggesztés sérülésével.

McLaren

A Ferrari és a Williams mellett ők azok, akik sem hiányoztak eddig egyetlen Ausztrál Nagydíjról sem. Az első adelaide-i verseny 1985-ben nem sok örömet hozott: a már világbajnok Alain Prost és Niki Lauda is kiesett, utóbbinak ez volt a búcsúversenye. A következőre annál inkább büszkék lehettek: Prost győzelme a címvédést jelentette (egyéniben). Keke Rosberg viszont kiesett a búcsúversenyén. 1987-ben kettős kiesés jött, majd 1988-ban immár Honda-motorokkal kettős győzelmet szereztek Prost, Ayrton Senna sorrendben, de a házon belüli világbajnoki csatát már nem befolyásolta. 1989-ben a nagy esőben Prost visszalépett, míg Senna ütközött a Brabhamnél versenyző Martin Brundle-lel. 1990-ben Senna ismét kiesett, de ezután sikersorozat következett a pályán: 1991-ben Senna a nagy eső miatt félpontosan leintett futamot megnyerte, Berger harmadik lett (ezzel meglett a konstruktőri cím is); 1992-ben Senna ütközött Mansell-lel, míg Berger győzelemmel köszönt el a csapattól; 1993-ban (már Honda-motor nélkül) Senna tett hasonlóan (és sajnos pályafutása utolsó diadala is lett). 1994-ben Brundle állhatott harmadikként dobogóra.

Immár a Mercedes-korszakban az utolsó adelaide-i verseny pénteki edzésén Mika Häkkinen súlyos balesetet szenvedett, de már a következő év elején rajthoz tudott állni, az első melbourne-i futamon ötödikként pontot is szerzett.  A csapathoz érkezett Coulthard szelephiba miatt kiállt. 1997-ben Coulthard révén megnyerték első ezüstös festésű futamukat, Häkkinen harmadikként szintén dobogóra állt. Egy évvel később pedig Häkkinen, Coulthard sorrendben arattak lehengerlő kettős győzelmet, lekörözve az összes többi versenyzőt. A csapat bakija – téves boxkihívás – majdnem Mika diadalába került, de Coulthard visszaengedte az élre. A következő két futamon viszont technikai hibák miatt kettős kieséseket szenvedett el a csapat. 2001-ben Mika kicsúszott a felfüggesztés hibája miatt, Coulthard második lett. 2002-ben Kimi állt dobogóra első mclarenes futamán (3.), míg DC-nek váltóhibája volt; a következő évben Coulthard másodjára nyerte meg a futamot, Kimi ismét harmadik lett. 2004-ben Kimi motorhiba miatt kiállni kényszerült, Coulthard nyolcadik helyen végzett. 2005-ben Kimi lett nyolcadik, Montoya pedig hatodik hellyel mutatkozott be új csapatánál. 2006-ban Kimi második helyezést ért el, Montoya elektronikai hiba miatt kiállt. 2007-ben az Alonso–Hamilton páros dobogón mutatkozott be a csapatnál (2-3. hely), a következő versenyen Hamilton győzött, az újonnan érkezett Kovalainen ötödik lett. A 2009-es verseny viszont botrányt hozott: Hamiltont utólag kizárták a bírák megtévesztése miatt. Kovalainen a verseny elején kiesett, miután ütközésben megsérült a felfüggesztése.

2010-ben Button szerezte első győzelmét a csapat színeiben, míg Hamilton hatodik lett. 2011-ben Hamilton második, Button áthajtásos büntetés miatt hatodik helyen ért célba. 2012-ben újabb győzelem következett, kettős dobogóval: Button nyert, Hamilton harmadik lett. 2013-ban Button kilencedik, a csapathoz érkezett Pérez 11. helyen végzett. 2014-ben Magnussen hatalmas meglepetést okozva dobogón mutatkozott be a Forma–1-ben, sőt Ricciardo kizárása után másodikká lépett elő, így pedig Button harmadik lett. 2015-ben 23 év után indultak újra Honda-motorral, de a régi sikereknek a közelébe nem jutottak (később sem): Button 11. lett, míg a sérült Alonso helyett egy hétvégére beugró Magnussen technikai hiba miatt el sem tudott rajtolni. Tavalyelőtt Button 14. helyen végzett, míg Alonso ütközött Esteban Gutiérrezzel, ami után a gumifalban kötött ki. Tavaly Vandoorne 13. lett, Alonso a padlólemez sérülése miatt kiállt.

Sauber

Adelaide-ben (1993–1995) nem sikerült pontot szerezniük. Melbourne-ben 1997-ben Nicola Larini, 1998-ban Johnny Herbert lett hatodik. 2000-ben szabálytalan légterelő miatt a hatodik helyről zárták ki Mika Salót. 2001-ben az új, fiatal versenyzőpáros mindkét tagja pontot szerzett: Heidfeld negyedik lett, Kimi hatodikként debütált. 2002-ben Heidfeld és az újonc Massa is kiesett. 2003-ban a csapathoz visszatérő Frentzen lett hatodik. 2004 és 2005 nullapontos verseny volt (előbbi Fisichella, utóbbi Villeneuve első futama volt a csapat színeiben).

A BMW-Sauber korszakból Heidfeld 2008-as második helye a legjobb eredmény.

2010-ben már ismét önálló csapatként egy 12. helyre futotta Pedro de la Rosától, míg Kobayashi Kamui a rajt után ütközve kiesett. 2011-ben a Kobayashi–Pérez páros mindkét tagja pontot szerezhetett volna, de kizárás lett belőle, újra szabálytalan légterelő miatt. A 2012-es verseny kettős pontszerzést hozott: Kobayashi hatodik, Pérez nyolcadik lett. 2013-ban Hülkenberg nem túl szerencsésen mutatkozott be új csapatánál, az üzemanyagrendszer hibájából nem rajtolhatott el, míg a debütáns Esteban Gutiérrez 13. lett. 2014-ben Sutil és Gutiérrez 11-12. helyükkel lemaradtak a pontszerzésről – ami a csapatnak egész évben nem is sikerült. 2015-ben viszont a Felipe Nasr – Ericsson páros kiköszörülte a csorbát: a brazil pilóta ötödik hellyel mutatkozott be a mezőnyben, a svéd pedig nyolcadikként szerezte első pontjait. Tavalyelőtt Nasr 15. helyen végzett, Ericsson kiesett. Tavaly Ericsson hidraulikai problémával kiesett, Pascal Wehrlein a Bajnokok Tornáján szenvedett hátsérülése következében visszalépett, helyette Antonio Giovinazzi ugrott be, aki 12. hellyel mutatkozott be.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5713767590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása