Papír-vb

Papír-vb

Forma-1 kontinensbajnokságok 6.

Európa

2019. február 02. - F1 Hierro

A versenyzők szereplését a különböző földrészeken áttekintő sorozat végére maradt az "öreg kontinens", amely mindig is a versenynaptár gerincét adta. Sőt, a kezdetekkor szinte csak európai futamok voltak, nem számítva az indianapolisi kakukktojást. A 21. században ugyan visszább szorult Európa, leginkább Ázsiával szemben, de az utóbbi években ez a folyamat megállt, és némileg visszafordult.

A pontozás itt is az adott szezon rendszerét követi, viszont itt nincs mínuszolás (a többi kontinensnél sem volt, de ott a kevés verseny miatt ezt nem volt szükséges hangsúlyozni). Ennek oka, hogy a világbajnokságba számító futamok számát a teljes szezonhoz arányítva állapították meg, így ebben az áttekintésben csak bonyolítaná a számítást. Ugyanakkor bizonyos szezonokban megeshet az a furcsa helyzet, hogy egy versenyzőnek több lesz az "Európa-bajnoki" pontja, mint a világbajnoki. A konstruktőröknél a világbajnoki pontozáshoz hasonlóan 1978-ig a legjobb helyezést elért pilóta számít, 1979-től összeadódnak a pontok.

A futamok száma az évszám után zárójelben található. Ahogy az ázsiai résznél már jeleztem, az eurázsiai országok (Törökország, Oroszország, Azerbajdzsán) városait is Európához számítottam.

A sorozat korábbi részei: 1. Ausztrália 2. Afrika 3. Dél-Amerika 4. Észak- és Közép Amerika 5. Ázsia

1950 (6): 1. Farina (I, Alfa Romeo) 30 pont 2. Fagioli (I, Alfa Romeo) 28 pont 3. Fangio (RA, Alfa Romeo) 27 pont (megjegyzés: a világbajnokságban Fangio megelőzte Fagiolit, mivel csak a legjobb négy eredményt vették figyelembe, így Fagiolinak csak 24 pont számított, míg Fangiónak mind a 27)

1951 (7): 1. Fangio (RA, Alfa Romeo) 37 pont 2. Ascari (I, Ferrari) 28 pont 3. González (RA, Talbot: 0; Ferrari: 27) 27 pont (a világbajnokságba Fangiónak 31, Ascarinak 25, Gonzáleznek 24 pont számított, a sorrenden nem változtatott)

1952 (7): 1. Ascari (I, Ferrari) 53,5 pont 2. Farina (I, Ferrari) 27 pont 3. Taruffi (I, Ferrari) 22 pont (megjegyzés: a világbajnokságba Ascarinak a négy futamon maximális 36, Farinának 24 pont számított. Ascari elindult a szezon egyetlen Európán kívüli versenyén, az Indianapolis 500-on is, de azon nem szerzett pontot)

1953 (7): 1. Ascari (I, Ferrari) 37,5 pont 2. Farina (I, Ferrari) 32 pont 3. Fangio (RA, Maserati) 29,5 pont  (megjegyzés: a világbajnokságban Fangio megelőzte Farinát, mivel előbbinek 28, utóbbinak 26 pontja számított az értékelésbe, a négy legjobb eredmény alapján. Ascari világbajnokságba számító pontszáma 34,5 volt a 46,5 pontos összpontszámból, amiben az argentínai győzelme is benne van)

1954 (7): 1. Fangio (RA, Mercedes 401/7; Maserati 9) 49 1/7 pont 2. Hawthorn (GB, Ferrari) 24 9/14 pont 3. González (RA, Ferrari) 21 9/14 pont

1955 (5): 1. Fangio (RA, Mercedes) 32 pont 2. Moss (GB, Mercedes) 22 pont 3. Castellotti (I, Lancia: 6; Ferrari: 6) 12 pont

1956 (6): 1. Fangio (RA, Ferrari) 28 pont 2. Moss (GB, Maserati) 28 pont 3. Collins (GB, Ferrari) 25 pont (megjegyzés: Fangio és Moss az európai futamokon egyaránt 28-28 pontot szereztek, nem számítva a mínuszolást, és két-két európai futamot nyertek. A második helyek száma döntött Fangio javára.)

1957 (6): 1. Fangio (RA, Maserati) 38 pont 2. Moss (GB, Vanwall) 24 pont 3. Musso (I, Ferrari) 16 pont

1958 (8): 1. Hawthorn (GB, Ferrari) 39 pont 2. Brooks (GB, Vanwall) 24 pont 3. Moss (GB, Vanwall) 24 pont; konstruktőr: Vanwall 49 pont (megjegyzés: Brooks és Moss egyaránt 24-24 pontot szereztek az európai futamokon, az döntött előbbi javára, hogy eggyel több európai futamot nyert. A Vanwall világbajnokságba számító pontszáma a legjobb hat eredmény alapján 48 pont volt, az 57 pontos összpontszámból két európai eredmény kiesett, benne volt viszont a marokkói győzelem)

1959 (7): 1. J. Brabham (AUS, Cooper-Climax) 31 pont 2. Moss (GB, Cooper-Climax: 18; BRM: 7,5) 25,5 pont 3. Brooks (GB, Ferrari:17, Vanwall: 0) 17 pont; konstruktőr: Cooper-Climax 45 pont (megjegyzés: az európai futamokon Brooks és Phil Hill egyaránt 17-17 pontot szereztek, a futamgyőzelmek döntöttek előbbi javára. A Cooper-Climax világbajnokságba számító pontszáma 40 volt, a legjobb öt eredmény alapján kiesett három európai futam, beleszámított viszont az amerikai győzelmük)

1960 (7): 1. J. Brabham (AUS, Cooper-Climax) 40 pont 2. McLaren (NZ, Cooper-Climax) 25 pont 3. P. Hill (USA, Ferrari) 15 pont; konstruktőr: Cooper-Climax 46 pont

1961 (7): 1. P. Hill (USA, Ferrari) 38 pont 2. von Trips (D, Ferrari) 33 pont 3. Moss (GB, Lotus-Climax) 21 pont; konstruktőr: Ferrari 52 pont (Hill világbajnokságba számító pontszáma 34, a Ferrarié 40 volt, az öt legjobb eredmény alapján)

1962 (7): 1. G. Hill (GB, BRM) 37 pont 2. McLaren (NZ, Cooper-Climax) 22 pont 3. Clark (GB, Lotus-Climax) 21 pont; konstruktőr: BRM 41 pont

1963 (7): 1. Clark (GB, Lotus-Climax) 51 pont 2. Ginther (USA, BRM) 24 pont 3. Surtees (GB, Ferrari) 22 pont; konstruktőr: Lotus-Climax 52 pont

1964 (8): 1. G. Hill (GB, BRM) 32 pont 2. Clark (GB, Lotus-Climax) 30 pont 3. Surtees (GB, Ferrari) 28 pont; konstruktőr: BRM 42 pont

1965 (7): 1. Clark (GB, Lotus-Climax) 45 pont 2. G. Hill (GB, BRM) 34 pont 3. Stewart (GB, BRM) 33 pont; konstruktőr: BRM 48 pont (megjegyzés: a BRM-nek a világbajnokságba a legjobb hat eredménye alapján 45 pontja számított)

1966 (7): 1. J. Brabham (AUS, Brabham-Repco) 39 pont 2. Rindt (A, Cooper-Maserati) 18 pont 3. G. Hill (GB, BRM) 17 pont; konstruktőr: Brabham-Repco 43 pont (megjegyzés: a Brabham-Repco világbajnokságba számító pontszáma a legjobb öt eredmény alapján 42 pont volt)

1967 (7): 1. Hulme (NZ, Brabham-Repco) 34 pont 2. J. Brabham (AUS, Brabham-Repco) 30 pont 3. Clark (GB, Lotus-Ford) 23 pont; konstruktőr: Brabham-Repco 45 pont

1968 (8): 1. Ickx (B, Ferrari) 27 pont 2. Stewart (GB, Matra-Ford) 26 pont 3. G. Hill (GB, Lotus-Ford) 24 pont; konstruktőr: Lotus-Ford 35 pont

1969 (7): 1. Stewart (GB, Matra-Ford) 51 pont 2. Ickx (B, Brabham-Ford) 22 pont 3. McLaren (NZ, McLaren-Ford) 22 pont; konstruktőrök: Matra-Ford 51 pont (megjegyzés: az európai futamokon egyaránt 22-22 pontot szerző Ickx és McLaren között a futamgyőzelmek döntöttek előbbi javára)

1970 (9): 1. Rindt (A, Lotus-Ford) 45 pont 2. Stewart (GB, March-Ford) 21 pont 3. Regazzoni (CH, Ferrari) 21 pont; konstruktőr: Lotus-Ford 48 pont (megjegyzés: Stewart és Regazzoni egyaránt 21-21 pontot és egy-egy győzelmet szereztek az európai futamokon, a második helyezések száma döntött előbbi javára)

1971 (8): 1. Stewart (GB, Tyrrell-Ford) 45 pont 2. Peterson (S, March-Ford:23, March - Alfa Romeo: 0) 23 pont 3. Ickx (B, Ferrari) 19 pont; konstruktőr: Tyrrell-Ford 49 pont

1972 (8): 1. E. Fittipaldi (BR, Lotus-Ford) 55 pont 2. Ickx (B, Ferrari) 21 pont 3. Stewart (GB, Tyrrell-Ford) 18 pont; konstruktőr: Lotus-Ford 55 pont

1973 (10): 1. Stewart (GB, Tyrrell-Ford) 50 pont 2. Peterson (S, Lotus-Ford) 43 pont 3. Cevert (F, Tyrrell-Ford) 41 pont; konstruktőr: Tyrrell-Ford 63 pont

1974 (10): 1. J. Scheckter (ZA, Tyrrell-Ford) 45 pont  2. Regazzoni (CH, Ferrari) 36 pont 3. E. Fittipaldi (BR, McLaren-Ford) 34 pont; konstruktőr: Ferrari 47 pont

1975 (10): 1. Lauda (A, Ferrari) 50,5 pont 2. Reutemann (RA, Brabham-Ford)  27 pont 3. E. Fittipaldi (BR, McLaren-Ford) 24 pont; konstruktőr: Ferrari 55,5 pont

1976 (10): 1. Hunt (GB, McLaren-Ford) 41 pont 2. Lauda (A, Ferrari) 40 pont 3. J. Scheckter (ZA, Tyrrell-Ford) 35 pont; konstruktőr: Ferrari 49 pont

1977 (10): 1. Lauda (A, Ferrari) 50 pont 2. Ma. Andretti (Lotus-Ford) 30 pont 3. J. Scheckter (ZA, Wolf-Ford) 23 pont; konstruktőr: Ferrari 60 pont

1978 (10): 1. Ma. Andretti (Lotus-Ford)  46 pont 2. Peterson (S, Lotus-Ford) 37 pont 3. Lauda (A, Brabham - Alfa Romeo) 34 pont; konstruktőr: Lotus-Ford 59 pont

1979 (9): 1. J. Scheckter (ZA, Ferrari) 44 pont 2. Jones (AUS, Williams-Ford) 30 pont 3. Regazzoni (CH, Williams-Ford) 28 pont; konstruktőr: Ferrari 62 pont

1980 (8): 1. Jones (AUS, Williams-Ford) 40 pont 2. Piquet (BR, Brabham-Ford) 36 pont 3. Reutemann (RA, Williams-Ford) 35 pont; konstruktőr: Williams-Ford 75 pont

1981 (10): 1. Prost (F, Renault) 33 pont 2. Piquet (BR, Brabham-Ford) 33 pont 3. Laffite (F, Ligier-Matra) 33 pont; konstruktőr: Williams-Ford 47 pont (megjegyzés: az európai futamokon egyaránt 33-33 pontot szerző Prost, Piquet és Laffite között a győzelmek száma döntötte el a sorrendet)

1982 (10): 1. Pironi (F, Ferrari) 34 pont  2. K. Rosberg (FIN, Williams-Ford) 31 pont 3. Tambay (F, Ferrari) 25 pont; konstruktőr:  Ferrari 69 pont

1983 (10): 1. Prost (F, Renault) 55 pont 2. Piquet (BR, Brabham-BMW) 43 pont 3. Arnoux (F, Ferrari) 36 pont; konstruktőr: Ferrari 70 pont

1984 (11): 1. Lauda (A, McLaren-TAG) 57 pont 2. Prost (F, McLaren-TAG) 49,5 pont 3. Alboreto (I, Ferrari) 30,5 pont; konstruktőr: McLaren-TAG 106,5 pont

1985 (11): 1. Prost (F, McLaren-TAG) 59 pont 2. A. Senna (BR, Lotus-Renault) 38 pont 3. Alboreto (I, Ferrari) 34 pont; konstruktőr: McLaren-TAG 73 pont

1986 (11): 1. Mansell (GB, Williams-Honda) 59 pont 2. Prost (F, McLaren-TAG) 49 pont 3. Piquet (BR, Williams-Honda) 47 pont; konstruktőr: Williams-Honda 106 pont

1987 (11): 1. Piquet (BR, Williams-Honda) 58 pont 2. Mansell (GB, Williams-Honda) 49 pont 3. A. Senna (BR, Lotus-Honda) 42 pont; konstruktőr: Williams-Honda 107 pont

1988 (10): 1. Prost (F, McLaren-Honda) 60 pont 2. A. Senna (BR, McLaren-Honda) 55 pont 3. Berger (A, Ferrari) 28 pont; konstruktőr: McLaren-Honda 105 pont

1989 (10): 1. Prost (F, McLaren-Honda) 64 pont 2. A. Senna (BR, McLaren-Honda) 51 pont 3. Mansell (GB, Ferrari) 29 pont; konstruktőr: McLaren-Honda 115 pont

1990 (10): 1. A. Senna (BR, McLaren-Honda) 56 pont 2. Prost (F, Ferrari) 49 pont 3. Berger (A, McLaren-Honda) 27 pont; konstruktőr: McLaren-Honda 83 pont

1991 (10): 1. Mansell (GB, Williams-Renault) 62 pont 2. A. Senna (BR, McLaren-Honda) 61 pont 3. Patrese (I, Williams-Renault) 28 pont; konstruktőr: Williams-Renault 90 pont

1992 (10): 1. Mansell (GB, Williams-Renault) 78 pont 2. A. Senna (BR, McLaren-Honda) 46 pont 3. M. Schumacher (D, Benetton-Ford) 30 pont; konstruktőr: Williams-Renault 106 pont (megjegyzés: Schumacher és Brundle az európai futamokon egyaránt 30-30 pontot szerzett, a futamgyőzelem döntött előbbi javára)

1993 (11): 1. Prost (F, Williams-Renault) 67 pont 2. D. Hill (GB, Williams-Renault) 52 pont 3. M. Schumacher (D, Benetton-Ford) 42 pont; konstruktőr: Williams-Renault 119 pont

1994 (11): 1. D. Hill (GB, Williams-Renault) 69 pont 2. M. Schumacher (D, Benetton-Ford) 56 pont 3. Berger (A, Ferrari) 26 pont; konstruktőr: Williams-Renault  81 pont (megjegyzés: az európai futamokon Berger és Häkkinen egyaránt 26-26 pontot szerzett, a futamgyőzelem döntött előbbi javára)

1995 (11): 1. M. Schumacher (D, Benetton-Renault) 66 pont 2. D. Hill (GB, Williams-Renault) 45 pont 3. Herbert (GB, Benetton-Renault) 37 pont; konstruktőr: Benetton-Renault 103 pont (megjegyzés: az európai futamokon Herbert és Coulthard egyaránt 37-37 pontot szerzett, a több győzelem döntött előbbi javára)

1996 (11): 1. J. Villeneuve (CDN, Williams-Renault) 60 pont 2. D. Hill (GB, Williams-Renault) 47 pont 3. M. Schumacher (D, Ferrari) 49 pont; konstruktőr: Williams-Renault 107 pont

1997 (12): 1. J. Villeneuve (CDN, Williams-Renault) 61 pont 2. M. Schumacher (D, Ferrari) 50 pont 3. Frentzen (D, Williams-Renault) 33 pont; konstruktőr: Williams-Renault 94 pont (megjegyzés: Michael Schumacher világbajnoki második helyezését a jerezi sportszerűtlen manővere miatt elvették, de mivel a futamhelyezései megmaradtak, így ezekben a földrészenkénti összevetésekben figyelembe vettem a pontjait, ahogy a korábbi részekben is)

1998 (11): 1. Häkkinen (FIN, McLaren-Mercedes) 64 pont 2. M. Schumacher (D, Ferrari) 62 pont 3. Coulthard (GB, McLaren-Mercedes) 39 pont; konstruktőr: McLaren-Mercedes 103 pont

1999 (11): 1. Coulthard (GB, McLaren-Mercedes) 48 pont 2. Irvine (GB, Ferrari) 44 pont 3. Häkkinen (FIN, McLaren-Mercedes) 42 pont, konstruktőr: McLaren-Mercedes 90 pont

2000 (11): 1. Häkkinen (FIN, McLaren-Mercedes) 77 pont 2. Coulthard (GB, McLaren-Mercedes) 61 pont 3. M. Schumacher (D, Ferrari) 48 pont; konstruktőr: McLaren-Mercedes 128 pont (megjegyzés: a McLaren pontszáma nem tartalmazza az Osztrák Nagydíj után a konstruktőri értékelésben levont 10 pontot)

2001 (11): 1. M. Schumacher (D, Ferrari) 75 pont 2. Barrichello (BR, Ferrari) 44 pont 3. Coulthard (GB, McLaren-Mercedes) 37 pont; konstruktőr: Ferrari 119 pont

2002 (11): 1. M. Schumacher (D, Ferrari) 94 pont 2. Barrichello (BR, Ferrari) 57 pont 3. Montoya (CO, Williams-BMW) 30 pont; konstruktőr: Ferrari 151 pont

2003 (10): 1. Montoya (CO, Williams-BMW)  65 pont 2. M. Schumacher (D, Ferrari) 64 pont 3. Räikkönen (FIN, McLaren-Mercedes) 48 pont; konstruktőr: Williams-BMW 111 pont

2004 (10): 1. M. Schumacher (D, Ferrari) 86 pont 2. Barrichello (BR, Ferrari) 61 pont 3. Button (GB, BAR-Honda) 50 pont; konstruktőrök: Ferrari 147 pont

2005 (11): 1. Alonso (E, Renault) 85 pont 2. Räikkönen (FIN, McLaren-Mercedes) 69 pont 3. Montoya (CO, McLaren-Mercedes) 42 pont; konstruktőr: McLaren-Mercedes 117 pont

2006 (10): 1. M. Schumacher (D, Ferrari) 77 pont 2. Alonso (E, Renault) 66 pont 3. Massa (BR, Ferrari) 46 pont; konstruktőr: Ferrari 123 pont

2007 (9): 1. Alonso (E, McLaren-Mercedes) 63 pont 2. Hamilton (GB, McLaren-Mercedes) 55 pont 3. Massa (BR, Ferrari) 54 pont; konstruktőr: Ferrari 107 pont (megjegyzés: a McLaren konstruktőri pontjait elvették)

2008 (10): Hamilton (GB, McLaren-Mercedes) 64 pont 2. Massa (BR, Ferrari) 63 pont 3. Kubica (PL, BMW Sauber) 40 pont; konstruktőr: Ferrari 101 pont (megjegyzés: az európai futamokon a Ferrari és a McLaren egyaránt 101-101 pontot szerzett, az eggyel több győzelem döntött a Ferrari javára)

2009 (9): 1. Button (GB, Brawn-Mercedes) 49 pont 2. Barrichello (BR, Brawn-Mercedes) 47 pont 3. Webber (AUS, Red Bull - Renault) 42 pont; konstruktőrök: Brawn-Mercedes 96 pont

2010 (9): 1. Webber (AUS, Red Bull - Renault) 149 pont 2. Hamilton (GB, McLaren-Mercedes) 108 pont 3. Vettel (D, Red Bull - Renault) 106 pont; konstruktőr: Red Bull - Renault 255 pont

2011 (9): 1. Vettel (D, Red Bull - Renault) 198 pont 2. Alonso (E, Ferrari) 146 pont 3. Webber (AUS, Red Bull - Renault) 115 pont; konstruktőr: Red Bull - Renault 313 pont

2012 (8): 1. Alonso (E, Ferrari) 126 pont 2. Räikkönen (FIN, Lotus-Renault) 103 pont 3. Webber (AUS, Red Bull - Renault) 78 pont; konstruktőr: Ferrari 170 pont

2013 (7): 1. Vettel (D, Red Bull - Renault) 120 pont 2. Alonso (E, Ferrari) 104 pont 3. Webber (AUS, Red Bull - Renault) 86 pont; konstruktőr: Red Bull - Renault 206 pont

2014 (9): 1. Hamilton (GB, Mercedes) 166 pont 2. N. Rosberg (D, Mercedes) 159 pont 3. Ricciardo (AUS, Red Bull - Renault) 123 pont; konstruktőr: Mercedes 325 pont

2015 (8): 1. Hamilton (GB, Mercedes) 159 pont 2. Vettel (D, Ferrari) 121 pont 3. N. Rosberg (D, Mercedes) 115 pont; konstruktőr: Mercedes 274 pont

2016 (10): 1. Hamilton (GB, Mercedes) 186 pont 2. N. Rosberg (D, Mercedes) 163 pont 3. Ricciardo (AUS, Red Bull - TAG Heuer) 119 pont; konstruktőr: Mercedes 349 pont

2017 (9): 1. Vettel (D, Ferrari) 155 pont 2. Hamilton (GB, Mercedes) 152 pont 3. Bottas (FIN, Mercedes) 141 pont; konstruktőr: Mercedes 293 pont

2018 (11) 1.: Hamilton (GB, Mercedes) 226 pont 2. Vettel (D, Ferrari) 162 pont 3. Räikkönen (FIN, Ferrari) 138 pont; konstruktőr: Mercedes 345 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2014588612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása