Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző V/11.

Német Nagydíj, Hockenheim

2019. július 21. - F1 Hierro

A Hockenheimring ez elmúlt évtizedben a páros években szerepelt a versenynaptárban, előbb a Nürbugringgel felváltva, később már csak egyszerűen másodévi versenyként. Idén azonban sikerült páratlan évre is ott tartani a versenyt, ahol hazai pályán indulhat Sebastian Vettel és a Mercedes csapat is. Vettelnek még hiányzik a hockenheimi győzelem, egyszer nyert Német Nagydíjat, de azt a Nürburgringen. A tavalyi versenye pedig az élről történt kicsúszása miatt amúgy sem kedves emlék, így sokat jelentene, ha idén győzni tudna. Ott van azonban Lewis Hamilton, az utóbbi két itteni verseny győztese, aki összesen háromszor nyert Hockenheimben, Német Nagydíjon pedig négyszer. Pedig a tavalyi hétvégéje először nem jól alakult, de a futamon felzárkózott és a kezére is játszottak a dolgok. Mögötte Valtteri Bottas lett a második, a győzelme leginkább az elrontott kerékcserén ment el, neki is van miért visszavágni. Hamiltonon kívül más hockenheimi győztes nincs a jelenlegi mezőnyben, Német Nagydíjat is csak Vettel nyert rajta kívül. Max Verstappennek eddig egy harmadik hely a legjobbja. Tavaly Kimi Räikkönen volt a harmadik, idén az Alfa Romeóval ennél kisebb tétért küzd. Charles Leclerc tavaly a Sauberrel nem szerzett pontot, idén a Ferrarival lényegesen jobbak az esélyei.

Hamilton

2004-ben a Forma–3 Euroszériában 2×2 futamon versenyzett itt, legjobb eredménye második hely a záró hétvége első versenyén. 2005-ben három győzelmet is szerzett a pályán, egyszer pedig „csak” harmadik lett. A GP2-ben 2006-ban két dobogót hozott össze: a főfutamon második, a sprinten harmadik lett.

2008-ban első Német Nagydíját McLaren–Mercedesszel megnyerte. 2010-ben negyedik lett, 2012-ben defekt következtében kiesett. 2014-ben Mercedesszel harmadik lett. 2016-ban második rajtkockából indulva élre állt a rajtnál, és megnyerte a futamot. Tavaly az autója meghibásodott a Q1-ben, így a Q2-ben nem tudott részt venni. A 14. helyről indulhatott, a többiek kerékcseréi után a harmadik helyen állt. A 43. körben állt ki először a boxba, ötödik helyre tért vissza. Vettel kiesése, a biztonsági autó alatt Bottas elhúzódó boxkiállása és Kimi kerékcseréje után sikerült az élre állnia. Nála sem mentek zökkenőmentesen a dolgok: egy félreértés miatt tévesen indult meg a boxutca bejáratához, majd onnan a füvön keresztül tért vissza, nem büntették miatta. Bottas későbbi próbálkozását is sikeresen kivédekezte, így leggyorsabb körrel győzött, és a világbajnokságban is átvette a vezetést.

A Nürburgringen 2009-ben McLarennel a rajt utáni ütközése miatt visszaesett, csak 18.-ként futott be, majd 2011-ben ott is sikerült nyernie. 2013-ban Mercedesszel élről indulva ötödik lett.

Ricciardo

A brit Forma–3 külhoni hétvégéjén 2009-ben egy negyedik és egy nyolcadik helyezést ért el a pályán. A WSR 3.5-ös kategóriájában 2010-ben megnyerte az első itteni futamot.

Első Forma–1-es Német Nagydíja 2011-ben a Nürburgringen volt, ott HRT-vel 19. lett. Két évvel később ugyanott Toro Rossóval 12. helyen végzett.

Első hockenheimi Forma–1-es versenyén 2012-ben a Toro Rosso színeiben 13. lett. 2014-ben a Red Bull pilótájaként hatodik hellyel szerezte meg első németországi Forma–1-es pontjait. 2016-ban a harmadik rajthelyet szerezte meg, a rajtnál megelőzte Nico Rosberget. A futam vége felé szuperlágy gumikon ledolgozott a hátrányából a lágy gumikon versenyző Hamiltonnal szemben, de utolérni nem tudta, így végül leggyorsabb kört futva második helyezést ért el. A dobogón levette a cipőjét és abból ivott pezsgőt, később néhányszor megismételte a védjegyévé vált ünneplést. Tavaly a Q2-ben nem volt mért köre, 15. lett az időmérőn, de az erőforráselemek cseréje miatt papíron húsz rajthely büntetést is kapott, ami gyakorlatban 19. rajthelyet jelentett. A futamon így is megadta magát az erőforrása, emiatt kiállni kényszerült.

Norris

2015-ben az ADAC Forma–4-es szezonzáró hétvégéjén harmadik és második helyezést ért el (a harmadik futamon nem rajtolt el). 2016-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa záró hétvégéjének futamain második, negyedik, illetve harmadik lett. Ugyanebben az évben itt volt az egyetlen hétvégéje az európai Forma–3-ban, de a három futam egyikén sem szerzett pontot. Tavalyelőtt már teljes szezont ment a Forma–3-ban, a záró hétvége első futamán második helyezést ért el, a harmadikon negyedik lett.

Vettel

Már 2003-ban is rajthoz állt Hockenheimben a Forma BMW futamain. Az nyitó versenyhétvégén egy második helyet szerzett, a záró hétvégén egy harmadik helyet és egy győzelmet. A következő évben mindkét hétvége mindkét futamát megnyerte. 2005-ben a Forma–3 Euroszériában szintén 2×2 futamon vett itt részt, az utolsón harmadik lett. Egy évvel később a szezonnyitó második futamát megnyerte, a szezonzáró első futamán harmadik helyezést ért el.

A pályaismeret ellenére a Forma–1-ben még hiányzik neki a hockenheimi győzelem. 2008-ban az első Német Nagydíján Toro Rossóval nyolcadik lett. Két évvel később az itteni futamon Red Bull-lal élről indult, de végül harmadik helyen végzett a Ferrarik mögött. 2012-ben ugyan még másodikként állhatott dobogóra az eredményhirdetésen, de szabálytalan előzés miatt időbüntetést szabtak ki rá, így visszasorolták ötödik helyre. 2014-ben negyedikként maradt le a pódiumról. 2016-ban hatodik rajthelyről indulva ötödik helyen végzett. Tavaly élről indult, a kerékcserék után második helyre került csapattársa mögé, de visszakapta a pozíciót. Miután az eső eleredt, az élről kicsúszott, ezzel kiesett, egyúttal elvesztette a világbajnokság éllovas pozícióját. A kicsúszott autója miatt a biztonsági autót is be kellett küldeni.

A Nürburgringen rendezett Német Nagydíjak eddig többnyire jobban sikerültek neki. 2009-ben a Red Bull színeiben második lett a csapattárs Mark Webber mögött. 2011-ben ez volt az idény első olyan futama, ahol nem állt dobogóra, negyedikként futott be. 2013-ban viszont végre sikerült megszereznie első hazai nagydíjgyőzelmét. Idén itt a lehetőség, hogy Hockenheimben is pótolja a hiányt, amivel mind a tavalyi, mind a silverstone-i futam után is fontos lenne.

Räikkönen

Ő a jelenlegi mezőnyből az egyetlen, aki a hosszú vonalvezetésen is versenyzett, még Sauber–Petronasszal 2001-ben. Célba érnie nem sikerült, akárcsak a következő négy Német Nagydíjon McLaren–Mercedesszel. 2003-ban a rajt után ütközött Ralf Schumacherrel. 2005-ben műszaki hiba miatt az élről esett ki. 2006-ban aztán élről indulva felállhatott a dobogó harmadik fokára. 2008-ban Ferrarival hatodik lett. Ezt követően 2012-ben indult újra Hockenheimben Lotusszal, Vettel büntetését követően harmadik helyre lépett elő, vagyis ha fizikailag nem is, de hivatalosan dobogóra állhatott. 2014-ben viszont újra Ferrarival mindössze 11. helyre futotta. 2016-ban ötödik helyről indulva hatodik lett. Tavaly harmadik helyről rajtolt, a kerékcserék után élre állt, de a 42. körben visszaadta a pozíciót Vettelnek. Miután az eső eleredt, Bottas megelőzte. A futam végén harmadikként állhatott dobogóra.

A Nürburgringen 2009-ben Ferrarival kiesett, 2013-ban Lotusszal második lett, ami a legjobb helyezése Német Nagydíjon.

Grosjean

A Forma–3 Euroszériában 2006-ban nem sikerült az itteni futamokon pontot szereznie (a záró hétvégén ki is zárták). 2007-ben viszont a dobogó mindhárom fokát megjárta: a nyitó hétvége második futamát megnyerte, a záró hétvégén pedig egy második és egy harmadik helyezést hozott össze. A GP2-ben 2008-ban a főfutamon második, a sprinten negyedik helyen végzett, a 2010-es hétvégéje viszont kevésbé sikerült.

Forma–1-es Német Nagydíjon 2012-ben indult először Hockenheimben Lotusszal, akkor 18. helyen végzett. 2014-ben vízszivárgás miatt kiállni kényszerült. 2016-ban a Haas pilótájaként öt rajthely büntetést kapott váltócseréért, huszadik rajtkockából indulva 13. lett. Tavaly hatodik rajthelyről indulva a futamon is ezt a helyezést érte el.

A Nürburgringen 2013-ban a Lotus színeiben a dobogó harmadik fokára állhatott.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa 2012-es szezonnyitóján az első futamon kiesett, a másik kettőn 13. és 17. helyen végzett. 2016-ban a GP2-ben a főfutamon kizárták, a sprinten hatodik lett.

Tavaly Toro Rossóval 17. lett az időmérőn, de az erőforráselemek cseréje miatt hivatalosan harminc rajthely büntetéssel az utolsó rajtkockából indult, a futamot a 14. helyen zárta.

Pérez

Az ADAC Forma BMW-ben 2005-ben 2×2 futamon indult itt, legjobbja második hely a nyitó hétvége második futamán. 2006-ban mind a négy futamon pontot szerzett, de dobogóra nem állt. A GP2-ben 2010-ben második lett a főfutamon és győzött a sprinten.

Első Német Nagydíja a Nürburgingen volt 2011-ben, Sauberrel 11. lett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel nyolcadik helyen futott be.

Hockenheimben 2012-ben Sauberrel hatodik helyezést ért el, 2014-ben a Force India színeiben tizedik lett. 2016-ban kilencedik helyről indult, a rajtnál visszaesett, a futam végére feljött tizedik helyre. Tavaly tizedik helyről indulva hetedik lett.

Leclerc

2015-ben 2×3 futamon indult a pályán az európai Forma–3-ban. Az első hétvégén mindhárom futamon dobogóra állhatott: harmadik, második, első helyen. A záró hétvégén az első futamon nyolcadik, a másodikon tizedik lett. 2016-ban a GP3-ban ötödik lett a főfutamon és harmadik sprinten.

2016-ban a Haas tesztpilótájaként részt vett az első szabadedzésen. Tavaly Sauberrel bejutott a Q3-ba, de a futamon 15. helyen végzett.

Stroll

Az európai Forma–3-ban 2015-ben az első itteni hétvégén hatodik lett az első és a harmadik futamon. A záró hétvégén az első futamot megnyerte, a másodikon hatodik lett. A 2016-os szezonzárón mindhárom futamon győzött.

Tavaly a Williams fékhibája miatt kiesett.

Magnussen

2008-ban az ADAC Formel Masters szezonzáróján mindkétszer kiesett. A 2009-es Forma Renault 2.0 Észak-Európa Kupa itteni hétvégéjének első futamán a dobogó harmadik fokára állhatott. 2010-ben a német Forma–3-ban egy második és egy ötödik helyezést produkált.

A 2014-es Német Nagydíjon McLaren–Mercedesszel kilencedik helyezést ért el. 2016-ban Renault-val 16. helyen végzett. Tavaly a Haas színeiben ötödik lett az időmérőn, de a futamon nem sikerült pontot szereznie: 12. helyen futott be, ami Sainz időbüntetésével 11.-re javult

Albon

2013-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa nyitó hétvégéjén a három futamból a második sikerült a legjobban, ahol kilencedik lett. 2015-ben az európai Forma–3-ban indult itt 2×3 futamon, legjobbja a záró hétvége harmadik futamán elért második helyezés volt. A GP3-ban 2016-ban a főfutamon negyedik lett, a sprinten kiesett.

Kvjat

Az európai Forma BMW-ben 2010-ben egy ötödik és egy negyedik helyezést ért el. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-Európa Kupa nyitófutamát megnyerte, majd egy harmadik és egy ötödik helyezést hozott össze a hétvége további futamain. 2013-ban az európai Forma–3-ban első itteni hétvégéjének harmadik futamán a dobogó harmadik fokára állhatott (pontot csak azért nem kapott, mert vendég pilótaként vett részt a sorozatban).

A 2014-es Német Nagydíjat olajszivárgás miatt adta fel. 2016-ban 15. helyen végzett.

Hülkenberg

A Forma BMW ADAC sorozatban 2005-ben a szezonnyitó hétvége mindkét futamát és az utolsó futamot is megnyerte. 2006-ban a német Forma–3 itteni hétvégéjének második futamát nyerte meg, az elsőn ötödik lett. A Forma–3 Euroszériában 2007-ben szerzett itt egy második helyet a nyitó és egy győzelmet a záró hétvégén. 2008-ban a szezonnyitón mindkét futamon kiesett, a szezonzárón viszont nyert, majd harmadik lett.

Első hazai Forma–1-es versenyén 2010-ben Williamsszel 13. helyen végzett. Force Indiával 2012-ben kilencedik, 2014-ben hetedik helyezést ért el. 2016-ban az időmérőn hetedik lett, szabálytalan gumihasználat miatt (az utolsó szabadedzés után nem szolgáltattak vissza egy készletet) egy hellyel hátrébb indulhatott, a futamon azonban Bottas gumijainak kopása után sikerült megszereznie a hetedik helyet. Tavaly Renault-val hetedik rajtkockából indulva ötödik helyezést ért el.

A Nürburgringen 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt. 2013-ban Sauberrel tizedikként szerzett egy pontot.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3-ban 2×3 futamon járt a pályán (bár az első hétvége második futamán nem rajtolt el), az első hétvége harmadik és a záró hétvége első futamát megnyerte.

A tavalyelőtti Német Nagydíjon a negyedik helyről rajtolt, a start után egy helyet javított. Később Rosberg utolérte, de csak leszorítás árán tudta megelőzni. Időközben csapattársa szuperlágy gumikon utolérte, így maga elé engedte őt, viszont a harmadik helyet Rosberg öt másodperces büntetésével sikerült visszaszereznie. Tavaly az időmérőn és a futamon is negyedik lett.

Sainz

Az európai Forma BMW-ben 2010-ben 11. és hatodik helyen végzett az itteni futamokon. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-Európa Kupa szezonnyitó hétvégéjén az első futamon harmadik lett, a másik kettőt megnyerte. A Forma–3 Euroszériában 2011-ben a záró hétvége harmadik futamán ötödik lett, vendég pilótaként nem szerzett pontot. 2012-ben már állandó versenyzőként 2×3 futamon indult a pályán, a nyitó hétvége első és harmadik futamán második lett (hétvégék első és harmadik futama egyúttal az Európa-bajnoki értékelésbe is számított).

A 2016-os Német Nagydíjon Toro Rossóval 13. lett az időmérőn, de Felipe Massa feltartása miatt három hely büntetést kapott (ami más büntetésével végül kettőt jelentett). A futamon 14. helyen végzett. Tavaly Renault-val nyolcadik helyről indult, tizedikként ért célba, de biztonsági autó alatti előzésért 10 másodperc időbüntetést kapott, ami miatt 12. helyre esett vissza.

Russell

Az európai Forma–3-ban 2015-ben 2×3 futamon indult a pályán, az első hétvége második futamán kilencedik, a szezonzáró első futamán hetedik, a másodikon nyolcadik lett. A 2016-os záró hétvége első futamán hetedik, a másodikon hatodik lett.

Bottas

A Forma Renault 2.0 Észak-Európa Kupa 2007-es szezonzáróján mindkét futamot megnyerte, a 2008-as szezonnyitón pedig ott folytatta, ahol előző évben abba hagyta: ismét két győzelemmel. A Forma–3 Euroszériában 2009-ben a 2×2 futamból legjobbja a második hely a záró hétvége első futamán, 2010-ben pedig egy második és két harmadik helyet produkált a pályán.

A 2012-es Német Nagydíjon a Williams pénteki tesztpilótája volt, 2014-ben második helyezést ért el, ami Silverstone-nal együtt azévi legjobbja volt. 2016-ban nyolcadik lett az időmérőn, Hülkenberg büntetése miatt egy hellyel előrébb rajtolt. A futamon is sokáig hetedik helyen haladt, de elhasználódtak a gumijai, így visszaesett a kilencedik helyre. Tavaly Mercedesszel második helyről indulhatott. A kerékcserék után a harmadik helyre került, de miután eleredt az eső, megelőzte Kimit, Vettel kiesésével élre is állt, de a biztonsági autó alatti kerékcseréje a csapat készületlensége miatt túl sokáig tartott, így csapattársa mögé került. Később megpróbálkozott a visszaelőzéssel, de végül maradt második.

A Nürburgringen 2013-ban Williamsszel 16. lett.

Kubica

2003-ban a Forma–3 Euroszériában egy hétvégén indult a pályán, nem szerzett pontot, 2004-ben viszont a szezonnyitón hatodik és hetedik, a szezonzárón negyedik és hetedik helyezést ért el.

A 2006-os Német Nagydíj hétvégéjén a BMW–Sauber harmadik pilótája volt a pénteki szabadedzéseken. (Ez volt az utolsó tesztpilótai hétvégéje, mielőtt előlépett volna versenyzővé.) 2008-ban hetedik lett a futamon, 2010-ben Renault-val ugyanezt a helyezést érte el.

A Nürburgringen 2009-ben BMW-Sauberrel 14. helyen végzett.

Giovinazzi

Az európai Forma–3-ban 2013-tól 2015-ig 6×3 futamon indult a pályán. 2015-ben az első itteni hétvége első futamát és a szezonzáró második futamát megnyerte. Ezenkívül 2014-ben kétszer volt második, 2015-ben pedig háromszor harmadik. 2016-ban a GP2-ben nyolcadik lett a főfutamon, a sprinten kiesett.

Tavaly a Sauber tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr7614972884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása