Papír-vb

Múltidéző V/15.

Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl

2019. szeptember 22. - F1 Hierro

A nagy múltú európai pályák, Spa és Monza után következik egy frissebb ázsiai helyszín, Szingapúr. Az első itteni futamot, amely egyúttal az első éjszakai verseny volt a Forma-1 történetében, 2008-ban rendezték. Két pilóta, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton vett részt az összes Szingapúri Nagydíjon, és ők a legsikeresebbek is a pályán négy-négy győzelemmel. Rajtuk kívül a jelenlegi mezőnyből Kimi Räikkönen és Robert Kubica voltak ott a 2008-as futamon, de előbbinek azóta volt egy rövidebb, utóbbinak egy hosszabb kihagyása.
Hamilton ott van idén is az első rajtsorban, vajon meglesz a sorozatban harmadik győzelme, vagy a pole-ból induló Charles Leclerc folytatja a remeklését és új győztes lesz? Azt se feledjük azonban, hogy a szűk városi pályán elég egy rossz mozdulat, és borulhatnak a dolgok, lásd a tavalyelőtti rajt hármas ütközését...

Hamilton

Az első két futamon McLaren–Mercedesszel dobogóra állhatott: 2008-ban harmadik lett (ami a Ferrari baklövésével együtt sokat hozott a világbajnokságban), 2009-ben pedig élről indulva győzött (a Hungaroringen kívül csak itt sikerült nyernie abban az évben). 2010-ben a Mark Webberrel való ütközés miatt kiesett, 2011-ben ötödik lett. 2012-ben élről indult, de váltóhibával kiállt. 2013-ban Mercedesszel ötödik lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2014-ben másodjára nyerte meg a futamot, ezúttal mesterhármassal. A 2015-ös hétvégéje nem túl jól sikerült: az időmérőn az ötödik helyet szerezte meg (gumimelegítési problémákra hivatkoztak a csapatnál), majd a futamon az erőforrás hibájával kiállt (a 2014-es Belga Nagydíj óta ez volt az első kiesése). 2016-ban a harmadik helyről indult, bár egy hibáját kihasználva Kimi megelőzte, az utolsó boxkiállás után visszaszerezte a harmadik helyezést. Tavalyelőtt kezdetben úgy tűnt, nem az ő futama lesz: ötödik helyről indulhatott, de a a két Ferrari és Verstappen rajtbalesete után élre került, és végül megnyerte a versenyt. Tavaly pole-ból indulva immár negyedszer győzött, utolérve Vettelt szingapúri győzelmekben.

Ricciardo

2011-ben HRT-vel 19. helyen végzett. A Toro Rosso színeiben 2012-ben kilencedik lett, 2013-ban falnak ütközve kiesett. 2014-ben Red Bull-lal harmadikként szerezte meg első szingapúri dobogóját, majd 2015-ben egy helyet javítva a következőt is. 2016-ban az első sorból rajtolt, az eltérő gumistratégiával sikerült megközelítenie az élen álló Nico Rosberget, de megelőzni nem, így maradt az újabb második hely. Tavalyelőtt harmadik helyről indult, csapattársa és a Ferrarik kiesése, valamint Hamilton élre törése után második lett. Tavaly hatodik helyről indult, a futamon is ezen a helyen végzett.

Norris

Első szingapúri versenye lesz.

Vettel

2008-ban Toro Rossóval ötödik lett, egy évvel később Red Bull-lal negyedik. Ezt követően dobogós helyezések sora következett: 2010-ben másodikként, a következő három futamon pedig nem talált legyőzőre. A 2011-es győzelmével karnyújtásnyira került a világbajnoki cím, míg a 2012-es diadallal megnyitotta a nagy hajrát, 2013-ban pedig elsöprő év végi sikerszériája közepén járt. 2014-ben megszakadt a nyerő szériája, de a második helyével továbbra is dobogós lett. 2015-ben Ferrarival sikerült megszereznie egyetlen pole-ját a szezon során, majd a futamot is megnyerte. 2016-ban megszakadt a a dobogós sorozat: az időmérőn műszaki problémák miatt nem tudott mért kört teljesíteni, váltócsere és erőforráselemek cseréje miatt hivatalosan büntették is, az utolsó rajtkockából sikerült felküzdenie magát az ötödik helyig. Tavalyelőtt neki állt a zászló, megszerezte a pole-t, de ezúttal nemcsak pontot nem szerzett, de célba sem ért: a rajt után ütközött hármas karambolba keveredett Verstappennel és csapattársával, első szárnyát elveszítve fel kellett adnia a futamot. Az ütközésük miatt a biztonsági autót is be kellett küldeni, ami csak a boxutcán tudott áthaladni. Tavaly sikerült harmadik helyről indult, az első körben megelőzte Verstappent. A kerékcsere után azonban, bár közel volt hozzá, de mögötte maradt, így végül harmadikként sikerült újra dobogóra állnia.

Räikkönen

Az első ferraris időszakában nem volt szerencséje a pályán. 2008-ban előbb sok időt veszített Felipe Massa után a tankolásra várva, majd néhány körrel a vége előtt falnak ment, a megtett táv miatt 15.-nek könyvelték el. 2009-ben tizedik helyen végzett, amiért még nem járt pont. Lotusszal 2012-ben hatodik lett, 2013-ban harmadikként megszerezte első szingapúri dobogóját. 2014-ben Ferrarival nyolcadik lett. 2015-ben újra a dobogó harmadik fokára állhatott. 2016-ban az ötödik helyről indult, később Hamiltont megelőzve egy ideig harmadik helyen is haladt, de az utolsó boxkiállás után negyedik helyen futott be. Tavalyelőtt negyedik helyről indult, jól kapta el a rajtot, de épp ez okozta a vesztét: összeütközött Verstappennel és Vettellel, ami után ő is kiesett. Tavaly az időmérőn és a futamon is ötödik lett.

Grosjean

A 2009-es futamot a Renault fékhibája miatt feladni kényszerült. 2012-ben lotusos csapattársa, Kimi mögött hetedik lett. 2013-ban technikai probléma miatt kiesett. 2014-ben 13. helyen végzett. 2015-ben váltóproblémával kiállt, 13. helyezettnek jegyezték. 2016-ban váltócsere miatt öt hely hátrasorolással indult volna, de a Haas fékproblémái miatt nem tudott elrajtolni. Tavalyelőtt kilencedik helyezést ért el. Tavaly bejutott a Q3-ba, nyolcadik helyről rajtolt, de a futamon 15. helyen végzett. Öt másodperc büntetést is kapott, amiért nem vette figyelembe a kék zászlót, amikor Hamilton lekörözni készült őt, de közben a Szergej Szirotkin elleni védekezés lefoglalta.

Gasly

Tavaly 13. helyen végzett.

Pérez

Sauberrel mindkét alkalommal tizedik lett (2011-ben azt is „átvészelve”, hogy Michael Schumacher nekiment). 2013-ban McLaren–Mercedesszel nyolcadik helyen végzett. A következő két évben Force Indiával mindkétszer hetedik helyezést ért el. 2016-ban bejutott a Q3-ba, de sárga zászlós gyorshajtás miatt nyolc hellyel hátrébb sorolták, azonban jó rajttal és gumistratégiával (a biztonsági autós fázis alatt letudta a cserét szuperlágyról lágyra) feljött és a végén nyolcadik lett. Tavalyelőtt 12. helyről rajtolva ötödik lett, ami eddigi legjobb szingapúri helyezése. Tavaly a Racing Point Force India színeiben hetedik helyről indult. Az első körben koccant csapattársával, Esteban Oconnal, de ő járt jobban, tudta folytatni a versenyt. A 34. körben ismét ütközött, ezúttal Szirotkinnal. Végül 16. helyen futott be, ez volt az első alkalom, hogy nem szerzett pontot a pályán.

Leclerc

Tavaly Sauberrel kilencedik lett, többek között Gasly elleni előzésének köszönhetően.

Stroll

Tavalyelőtt Williamsszel nyolcadik lett. Tavaly 14. helyen végzett.

Magnussen

2014-ben McLaren–Mercedesszel tizedik lett, tavalyelőtt Renault-val ugyanezt a helyezést érte el. Tavalyelőtt a Haas pilótájaként motorhibával kiesett. Tavaly 18. helyen végzett, de versenyben futott körrekordot jelentő leggyorsabb körrel – igaz, ez még jelenlegi rendszerben sem érne pontot.

Albon

Első szingapúri versenye lesz.

Kvjat

A csendes-óceáni Forma BMW-ben 2010-ben második lett a hétvége első futamán (vendégpilótaként nem kapott pontot).

A 2014-es nagydíjon Toro Rossóval 14. helyen végzett. 2015-ben a Red Bull színeiben hatodik helyezést ért el. 2016-ban ismét Toro Rossóval hetedik helyről indulva kilencedik lett.Tavalyelőtt palánknak ütközve kiesett.

Hülkenberg

2010-ben Williamsszel tizedikként pontot szerzett. 2011-ben nem indult (tesztpilótaként sem), 2012-ben Force Indiával 14. lett, viszont leggyorsabb kört futva! 2013-ban Sauberrel kilencedik helyezést ért el, 2014-ben Force Indiával szintén. 2015-ben Massával ütközött, ami miatt kiesett, virtuális safety cart okozva, és vétkesnek is találták, ezért három rajthely büntetést vitt a következő hétvégére. 2016-ban a nyolcadik helyről indult, a rajt után próbálta Sainzot megelőzni, de összeütköztek és kiesett, biztonsági autós fázist okozva. Tavalyelőtt hetedik helyről rajtolt, de a Renault olajszivárgása miatt ki kellett kiállnia. Tavaly időmérőn és futamon is tizedik lett.

Verstappen

2015-ben Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben a negyedik helyről rajtolhatott, a rajtnál beragadt és visszaesett, hatodik helyen végzett. Tavalyelőtt harmadik helyről indulhatott, de a rajt után Ferrari-szendvicsben nem volt esélye az ütközés elkerülésére, és kiesett. Tavaly első sorból rajtolt, az első körben Vettel megelőzte, de a kerékcsere után visszavette a második helyet, amit sikerült megtartania, így első alkalommal dobogóra állhatott a pályán.

Sainz

2010-ben a csendes-óceáni Forma BMW-ben az első futamon hatodik, a másodikon második lett, pontot vendégpilótaként nem kapott.

2015-ben Toro Rossóval az időmérő 2. szakasza végén falnak ütközött, ami miatt a Q2 sárga zászlóval ért véget. A futamon kilencedik lett akkori csapattársa mögött. 2016-ban  a hatodik helyről indulhatott, a rajtnál megelőzte a beragadó Verstappent, de összeütközött az őt előzni próbáló Hülkenberggel. Miután a sérült autójával a versenybíróság fekete-narancs zászlóval kiintette javításra, a 14. helyen végzett. Tavalelőty tizedik helyről indulva pályafutása eddigi legjobb helyezését érte el: negyedik lett. Tavaly nyolcadik helyen futott be.

Russell

Első szingapúri versenye lesz.

Bottas

A Williams színeiben 2013-ban 13., 2014-ben 11. helyen végzett. 2015-ben ötödik helyével szerezte meg első szingapúri pontjait. 2016-ban a tizedik helyről indult, a futam elején ütközött Jenson Buttonnal, ami miatt megsérült az autója, később túlmelegedés miatt kellett kiállnia. Tavalyelőtt Mercedesszel hatodik helyről indult, az első biztonsági autós fázis után ugyan veszített pozíciókat, de végül a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly negyedik lett.

Kubica

2008-ban BMW–Sauberrel 11. helyen végzett, miután 10 másodperc stop-and-gót kapott tiltott tankolásért (kénytelen volt lezárt boxutca alatt behajtani, mert kevés üzemanyaga maradt). 2009-ben nyolcadik lett, 2010-ben Renault-val hetedik.

Giovinazzi

A tavalyelőtti első szabadedzésen a Haas tesztpilótájaként vett részt.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr4515158282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.