Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság 3. - frissítve 2019 után

2020. február 23. - F1 Hierro

A héten a tesztekkel már megkezdődött a 2020-as világbajnoki szezon ráhangolódása, de itt még egy kicsit tekintsünk vissza a világbajnokság első 70 évére. A harmadik részben a versenyzők világbajnoki helyezéseinek pontozása a 2003-tól 2009-ig használt rendszerben történik (10-8-6-5-4-3-2-1).

Ezen a listán összesen 48 csapat (konstruktőrműhely, gyártó) található. Az élmezőnyben a nagy különbségek miatt ez a pontozás sem hozott átrendeződést. A legtöbbet a Renault nyert ezzel a rendszerrel, itt beférnek a Top 10-be. A Maserati és az Alfa Romeo itt helyet cserélt, ezzel a 13. helyen előbbiek a legjobban szereplő csapat azok közül, akik nem nyertek konstruktőri trófeát (legjobbb évükben, 1957-ben ezt még pont nem értékelték). A világbajnoki címet soha nem nyerő Ligier ezen a listán a 15. helyen áll, megelőzve három világbajnok alakulatot is (bár a Vanwallnak csak a konstruktőri sikerült). A legjobb nyeretlen csapat itt is a 25. helyezett BAR. A 2019-es szezonban szereplő istállók közül itt is nyolcan vannak a listán, illetve a Racing Pointnak ide felkerült a 2018-as átmeneti formációja, a Force India konstrukcióját megöröklő, de jogilag elkülönült Racing Point Force India, Sergio Pérez nyolcadik helyének részleges pontjaival.

Konstruktőr 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Pontszám
1. Ferrari (I) 15 25 19 25 20 13 12 9 732,32
2. McLaren (GB) 12 10 6 11 14 9 8 3 393,00
3. Williams (GB) 7 8 12 3 8 5 4 4 280,00
4. Lotus (1958-94) (GB) 6 3 8 4 2 5 6 5 191,86
5. Mercedes (D) 8 5 1 1 2 2 3 1 147,95
6. Red Bull (A) 4 1 6 2 3 3 2 2 119,90
7. Brabham (GB) 4 3 1 3 2 5 2 3 115,00
8. Cooper (GB) 2 3 3 1 3 4 3 2 84,47
9. Renault (F) 2 1 3 3 4 5 6 83,00
10. Benetton (GB/I) 2 2 4 2 5 1 3 80,00
11. BRM (GB) 1 3 3 3 2 2 2 71,76
12. Tyrrell (GB) 2 1 3 2 1 1 1 2 67,00
13. Maserati (I) 2 3 1 2 1 4 47,37
14. Alfa Romeo (I) 2 1 1 1 2 41.00
15. Ligier (F) 3 1 1 1 4 28,00
16. Vanwall (GB) 2 1 1 24,12
17. Matra (F) 1 1 1 22,00
18. Brawn (GB) 1 1 16,00
19. March (GB) 1 1 1 2 16,00
20. BMW Sauber (D) 1 1 2 15,00
21. Kurtis Kraft (USA) 2 4 14,00
22. Lotus (2012-15) (GB) 1 1 1 1 13,00
23. Jordan (IRL) 1 2 1 13,00
24. Honda (J) 1 1 2 1 13,00
25. BAR (GB) 1 2 1 11,00
26. Wolf (CDN) 1 1 10,00
27. Porsche (D) 1 1 9,00
28. Hesketh (GB) 1 1 6,00
29. Toyota (J) 1 1 1 6,00
30. Talbot (F) 1 5,00
Lola (GB) 1 5,00
32. Watson (USA) 1 1 5,00
33. Force India (IND) 2 1 5,00
34. Lancia (I) 1 3,00
35. Gordini (F) 1 3,00
36. Stewart (GB) 1 1 3,00
37. Toro Rosso (I) 1 1 2 2,10
38. Kuzma (USA) 1 2,00
Shadow (USA/GB) 1 2,00
Deidt (USA) 1 2,00
Penske (USA) 1 2,00
42. Sauber (CH) 1 1,00
Arrows (GB) 1 1,00
Epperly (USA) 1 1,00
Eagle (USA) 1 1,00
Surtees (GB) 1 1,00
47. Racing Point Force India (GB) 1 0,52
48. Parnelli (USA) 1 0,14

 

Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2019-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016 óta versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016 óta elért eredmények. A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart és a Red Bull, a BMW Sauber és a Sauber, valamint a Jordan, a Force India és a 2018-as Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India eredményei. (A jelenlegi Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de tavaly még nem ért el olyan eredmény, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6615487718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása