Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VI/8.

Orosz Nagydíj, Szocsi

2020. szeptember 26. - F1 Hierro

A pótlásképpen rendezett Toszkán Nagydíj után eredetileg tervezett időpontjában tartott verseny következik, az Orosz Nagydíj. Szocsiba a hibrid éra kezdete óta látogat el a mezőny, ennek fényében nem meglepő, hogy a pályán Lewis Hamilton a legsikeresebb négy győzelmével, beleértve a tavalyi versenyt. A jelenlegi mezőnyből rajta kívül csapattársa, Valtteri Bottas tudott itt nyerni, méghozzá három éve itt szerezte első Forma-1-es győzelmét. Az elmúlt két évben második lett, amelyek közül a tavalyelőtti rossz szájízű volt, hiszen maga elé kellett engednie a bajnokesélyes Hamiltont.

A mostani pilóták közül állt még Szocsiban dobogón Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Kimi Räikkönen és Charles Leclerc - az idei erőviszonyok alapján közülük még Péreznek lehetnek leginkább reményei. Az első rajtsorba beférkőző Max Verstappennek ez még nem sikerült, tavaly hátrasorolással indulva a negyedik helyig zárkózott fel. Idén vajon a jó rajthelyet futamhelyezésre is tudja váltani, meglepve a Mercedeseket? Vagy Hamiltonnak meglesz a rekordbeállítás futamgyőzelmekben? Esetleg Bottas visszavág?

Hamilton

2014-ben élről indulva, különösebb nehézség nélkül nyerte meg a futamot, 2015-ben sikerült ismételnie. 2016-ban viszont az időmérőn problémái támadtak az ERS-szel, a Q3-ba még bejutott, de azon részt venni már nem tudott, így tizedik helyről indult. A futamon sikerült megúsznia az első körös csetepatét, majd a két finn versenyzőt megelőzve feljött a második helyre. 2017-ben első alkalommal nem volt dobogós a futamon, negyedik helyről rajtolva a futamon is ezt a helyezést érte el. Tavalyelőtt második helyről indult. A kerékcsere után Vettel mögé került, de megelőzte. A 25. körben megelőzte az őt csapatutasításra elengedő Bottast, Verstappen kerékcseréje után átvette a vezetést és immár harmadjára nyerte meg a versenyt. Tavaly második helyről indult, a rajtnál Vettel megelőzte. A Ferrarik kerékcseréje után élen haladt, Vettel kiállása után a virtuális safety cart kihasználva a kerékcsere után vissza is tudott jönni az első helyre, végül megszerezte negyedik győzelmét a pályán, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is.

Ricciardo

2014-ben Red Bull-lal hetedik lett, megelőzte a csapattárs Vettelt, akire a verseny elején még panaszkodott, hogy „feltartja” (azaz nem adta magát könnyen). 2015-ben a felfüggesztés sérülésével kiesett, 15. helyezettnek könyvelték el. 2016-ban a rajt után belekeveredett a Kvjat által okozott ütközéssorozatba, Vettellel és Pérezzel is összeérve. Tovább tudott menni, de a pontot nem érő 11. helyen végzett. 2017-ben fékhibával kiesett. Tavalyelőtt erőforráselemek és váltó cseréje miatt hivatalosan negyven rajthely büntetést kapott. A Q2-ben nem ment mért kört, így 12. lett az időmérőn, mások büntetései mellett 18. helyről indult, innen jött fel hatodiknak. Tavaly Renault-val tizedik helyről indult, a rajtnál Giovinazzival ütközve defektet kapott. Egy ideig még folytatta a versenyt, de 24 kör után az autója sérülése miatt feladta.

Norris

Tavalyelőtt a Forma–2-ben mindkét futamon kiesett. Ugyanazon a hétvégén részt vett a Forma–1-es első szabadedzésen is a McLaren tesztpilótájaként.

A tavalyi Orosz Nagydíj időmérőjén nyolcadik lett, Verstappen büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon jól rajtolt, de végül kilencediknek futott be, de Magnussen időbüntetésével nyolcadikra javult a helyezése.

Vettel

2014-ben Red Bull-lal nyolcadik helyen végzett akkori csapattársa, Ricciardo mögött. 2015-ben Ferrarival leggyorsabb kört futva második lett. Sainz balesete után a maradványok eltakarításakor kis híján elgázolta az utóbb „bátor orosz”-ként emlegetett pályabírót. 2016-ban nem túl szerencsésen alakult a versenye. Már az időmérőn kezdődtek a gondok, váltót kellett cserélni az autójában, így öthelyes hátrasorolással a hetedik rajtkockából indulhatott. A rajt után pedig kétszer is ütközött Kvjattal, az első után defektet kapott és Ricciardóval is ütközött, a második után pedig a gumifalban véget ért a futama. 2017-ben pole-ból indult, de már a rajt után elvesztette az éllovas pozíciót. A futam vége felé megközelítette Bottast, de lekörözöttektől is akadályoztatva megelőznie nem sikerült, így második lett. Tavalyelőtt harmadik helyről indult, a kerékcsere után sikerült Hamilton elé visszajönnie, de utána a Mercedes versenyzője megelőzte. Végül harmadik lett. Tavaly harmadik helyről indult, a rajtnál élre állt. Mivel a taktikával Leclerc-nek kedvezett a csapat, a kerékcsere után csapattársa mögé tért vissza, majd a 27. körben megadta magát az erőforrása. A kiállása miatt virtuális safety cart kellett elrendelni.

Latifi

2015-ben a GP2-ben egyik futamon sem szerzett pontot. Az elmúlt két évben a Forma–2-ben egyaránt második helyezést ért el a főfutamon, tavaly a sprinten negyedik lett.

A tavalyelőtti hétvégén a Forma–1-es első szabadedzésen is részt vett a Racing Point Force India tesztpilótájaként.

Räikkönen

2014-ben Ferrarival kilencedik helyen végzett. 2015-ben dobogóért küzdött, de végül a verseny negatív hősévé vált: kiütötte Bottast, visszaesett ötödik helyre, az ütközésért 30 másodperc büntetést kapott, amivel hivatalosan nyolcadik lett. 2016-ban viszont a rázósabb esetekből kimaradva sikerült dobogóra állnia harmadik helyezettként. 2017-ben második rajthelyről indulva megismételte a harmadik helyezést, miután csapattársához hasonlóan őt is lerajtolta Bottas. Tavalyelőtt negyedik lett az időmérőn és a futamon is. Tavaly Alfa Romeóval szabálytalan rajt miatt áthajtásos büntetést kapott, 13. helyen végzett.

Grosjean

Lotusszal 2014-ben a 17. helyen végzett, 2015-ben falnak ütközve ért véget a versenye. 2016-ban a Haas színeiben nyolcadik helyezést ért el. 2017-ben a rajt után ütközött Jolyon Palmerrel, és kiesett, ami miatt biztonsági autót kellett beküldeni. Tavalyelőtt bejutott a Q3-ba, de nem sikerült pontot szereznie, 11. helyen végzett. Tavaly az időmérőn kilencedik lett, Verstappen büntetésével egy hellyel előrébb indult, de a rajt után ütközve Giovinazzival ütközött, majd a gumifalban ért véget a versenye, biztonsági autós fázist okozva.

Gasly

2014-ben és 2015-ben a GP2-ben indult a pályán. 2014-ben mindkét futamon 11. helyen végzett, 2015-ben második lett a főfutamon és ötödik a sprinten.

A tavalyelőtti nagydíjon Toro Rossóval 35 rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt. A Q2-ben nem futott mért kört, 13. helyett a 17. helyről indulhatott a tömeges büntetések miatt. A futamon fékhiba miatt előbb kicsúszott, majd feladta a versenyt. Tavaly elhasznált erőforráselemek miatt öt hely hátrasorolással indult. A 24-25. körben keményen védekezett az őt váltó Albon ellen, aki persze az erősebb Red Bull-lal megelőzte. A 37. körben csapattársát próbálta előzni, ami után azonban elfékezte magát, így még veszített is egy helyet, a 14. helyen zárta a futamot.

Pérez

Eddig minden Orosz Nagydíjon pontot szerzett. 2014-benForce Indiával tizedik lett. 2015-ben Bottas és Kimi ütközését követően minden értelemben ő lett a nevető harmadik a verseny végén. 2016-ban a rajt után ő is belekeveredett a második kanyarbeli karambolba, ami után boxkiállásra kényszerült, de végül sikerült pontszerzőként, kilencedik helyen befutnia. 2017-ben kilencedik helyről indulva hatodik helyezést ért el. Tavalyelőtt a Racing Point Force India színeiben nyolcadik helyről rajtolva tizediknek futott be. Tavaly Racing Pointtal hetedik helyezést ért el.

Leclerc

Tavalyelőtt Sauberrel hetedik helyről indult, a 2. körben Magnussen megelőzésével már az ötödik helyen állt. Később a két Red Bull került elé, így hetedik lett. Tavaly Ferrarival megszerezte sorozatban negyedik pole pozícióját. A rajt után a csapattársa megelőzte, később a kerékcsere után sikerült újra elé kerülnie (majd Vettel ki is esett). A virtuális safety car alatt cserélő Hamilton azonban elé került, majd biztonsági autós fázis alatt kereket cserélve Bottas is, akit később hiába próbált visszaelőzni, így harmadikként állhatott dobogóra.

Stroll

2017-ben Williamszel 11. helyen végzett, ez volt az első olyan futama, amin célba ért. Tavalyelőtt utolsó lett az időmérőn, de a büntetések miatt hat helyről előrébb indulhatott, a futamon 15. lett. Tavaly a Racing Point színeiben 11. lett.

Magnussen

2014-ben McLaren–Mercedesszel ötödik helyezést ért el. 2016-ban Renault-val hetedik lett, ami új csapata színeiben első pontszerzése volt. 2017-ben a Haas pilótájaként 13. helyen végzett. Tavalyelőtt ötödik helyről indulva nyolcadik lett, maga mögött tartva a Racing Point Force India pilótáit. Tavaly nyolcadiknak futott be, de pályaelhagyás és szabálytalan visszatérés miatt öt másodperc büntetést kapott, így kilencedik helyen végzett.

Albon

Tavalyelőtt a Forma–2-ben megnyerte a főfutamot, a sprinten pedig harmadikként állhatott dobogóra.

A tavalyi Orosz Nagydíj időmérőnjén a Q1-ben összetörte az autót, padlólemezcsere miatt a boxutcából kellett rajtolnia. A futamon ötödik helyre sikerült felzárkóznia.

Kvjat

2014-ben Toro Rossóval 14. lett az első hazai futamán, 2015-ben Red Bull-lal ötödik helyen futott be. A 2016-os versenyére viszont nem lehet büszke: a második kanyarban a rosszul felmért féktáv miatt előidézője lett az ütközéseknek és Vettel kiesésének, ami után a biztonsági autót is be kellett küldeni. A futamot 15. helyen zárta, ekkor versenyzett utoljára a Red Bull színeiben, a következő, barcelonai versenyre már visszaküldték a Toro Rossóhoz. Így 2017-ben már ismét náluk versenyezve végzett a 12. helyen. Tavaly a harmadik szabadedzésen motorhibája volt, az időmérőn így nem tudott kört futni, de engedték rajthoz állni, végül 12. lett.

Ocon

A 2015-ös GP3-as hétvége mindkét futamán második helyezést ért el.

A 2017-es Orosz Nagydíjon Force Indiával tizedik helyről rajtolva hetedik lett. Tavalyelőtt a Racing Point Force India színeiben hatodik helyről indulva kilencedik lett.

Verstappen

2015-ben Toro Rossóval Fernando Alonso büntetése után tizedikként pontot szerzett. 2016-ban motorhiba miatt a hatodik helyről kiállni kényszerült – akkor még nem tudta, hogy utoljára indult az akkori csapata színeiben… 2017-ben a Red Bull pilótájaként hetedik helyről indulva ötödik lett. Tavalyelőtt összesen 43 (!) hely büntetést szedett össze (erőforráselemek és váltó cseréje, valamint sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt). A Q2-ben többekhez hasonlóan nem ment mért kört, 11. helyett az utolsó előtti helyről kellett indulnia, ahonnan előretört, a többiek kerékcseréi után vezetett is a versenyben, majd 10 körrel a vége előtt megejtette a sajátját, ötödik helyre jött vissza. Tavaly negyedik lett az időmérőn, de az elhasznált erőforráselemek miatt öt hellyel hátrasorolták. A futamon sikerült feljönnie a negyedik helyre.

Sainz

2015-ben Toro Rossóval a harmadik szabadedzésen balesetet szenvedett, így bizonytalan volt a rajthoz állása, végül engedték indulni a futamon, de fékhiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban a 12. helyen végzett. 2017-ben három rajthely büntetést hozott magával a bahreini ütközéséért, a futamon tizedik lett. Tavalyelőtt Renault-val nem ment mért kört a Q2-ben, hogy szabadon választhasson gumit a rajtra, ennek ellenére csak a 17. helyen végzett. Tavaly McLarennel hatodik lett az időmérőn, Verstappen büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon végül hatodik helyezést ért el.

Russell

Tavalyelőtt a Forma–2-ben a főfutamon negyedik lett, a sprintet megnyerte.

A tavalyi Orosz Nagydíjon a virtuális safety car alatt a gumifalba hajtott, kerékrögzítési problémák miatt. A hiba miatt a csapat visszaléptette Robert Kubicát is, a virtuális safety carból pedig valódi lett.

Bottas

2014-ben Williamsszel a harmadik helyről rajtolt, a futamon is ezt a helyezést érte el, leggyorsabb kört futva. 2015-ben is esélye volt a dobogóra, de az utolsó körben ütközött Kimivel és kiesett, 12. helyezettnek jegyezték. 2016-ban ugyancsak a dobogóért harcolt Kimivel és Hamiltonnal, de végül negyedik helyen zárta a versenyt. 2017-ben a Mercedes színeiben harmadik helyről indulva élre tört a rajt után, és megszerezte első nagydíjgyőzelmét. Tavalyelőtt pole-ból indulva és leggyorsabb körrel szintén esélyes volt a győzelemre, de a 25. körben utasításra elengedte csapattársát, Hamiltont, aki mögött végül második lett. A dobogón látható volt az arcán a csalódottság. Tavaly ötödik lett az időmérőn, Verstappen büntetése miatt egy hellyel előrébb indulhatott. Vettel kiesése és Leclerc biztonsági autó alatti második kerékcseréje után feljött a második helyre, amit sikerült megtartania.

Giovinazzi

A tavalyelőtti első szabadedzésen a Sauber tesztpilótájaként vett részt.

A tavalyi futamon Alfa Romeóval 15. helyen végzett, a rajtnál megúszva az ütközést Grosjeannal és Ricciardóval.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5916216566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása