Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság - frissítve 2020 után 1.

2021. február 24. - F1 Hierro

Közeleg az új szezon, a csapatok már elkezdték bemutatni az idei autókat, de itt még jöjjön egy kis visszatekintés: a versenyzők után a csapatok világbajnoki teljesítményének a pontozása következik. A pontozás a versenyzői világbajnoki helyezések alapján történik, év közben csapatot váltók esetén a bajnokságba számító pontjaik arányában elosztva. Az első részben itt is az 1961-től 1990-ig alkalmazott 9-6-4-3-2-1 rendszerben történik a pontozás.

Nagy meglepetés nincsen az élen, hiszen eléggé szétszakadt a mezőny. A Ferrari úgyis fényévekre van a többiektől, hogy 2020-ban egyik pilótája sem került a legjobb hat közé a világbajnokságban. A McLaren is szilárdan második, ezúttal Carlos Sainz világbajnoki hatodik helye gyarapította az itteni pontjaikat, az utóbbi években sereghajtóvá süllyedő Williamsnek is megvan még pár évig a lista harmadik helye.

A 2020-as szezonban is taroló Mercedes közben egyre feljebb zárkózik, immár a negyedik helyre jöttek fel, megelőzve a legendás Team Lotust, amely így is a legjobban áll a megszűnt csapatok közül. A Red Bull Racing, amelynek pilótája, Max Verstappen harmadik helyen végzett a világbajnokságban, még nincs lőtávolban hozzájuk képest.

A lista egy csapattal bővült az egy évvel korábbihoz képest: a Racing Point színeiben Sergio Pérez negyedik lett a világbajnokságban, ami a 27-30. helyen való belépést jelenti. Ezen a néven viszont nem fogják már gyarapítani a pontjaikat, hiszen ettől az évtől kezdve Aston Martinként szerepelnek tovább. Ugyancsak megújult formában fog versenyezni az idei évtől a Renault, amelynek színeiben Daniel Ricciardo lett a világbajnokság ötödik helyezettje, ezzel megelőzték a BRM-et, és pontszámban utolérték a Tyrrellt. Idén Alpine-ként láthatjuk majd őket.

A 2020-ban a mezőnyben szereplő csapatok közül a Haas nincs a listán, illetve az AlphaTaurinak csak a jogelődje, a Toro Rosso szerepel rajta.

Továbbra is a Vanwall áll a legjobban áll a világbajnok versenyzőt nem adó csapatok között, az Alfa Romeo a konstruktőrit nem nyerők között (a sikeres időszakukban ezt még nem értékelték); a Brawn GP áll leghátrébb a világbajnok csapatok közül (bár ez nem csoda, hiszen csak egy szezonjuk volt ebben a formában), a Ligier pedig maradt a legjobban álló olyan csapat, amelyik sosem nyert világbajnokságot. A legjobban álló nyeretlen csapat is maradt a BAR (nem számítva az elődöket és utódokat).

 A sorozat további részei:
Versenyzők 1.
Versenyzők 2.
Versenyzők 3.
Versenyzők 4.
Konstruktőrök 2.
Konstruktőrök 3.
Konstruktőrök 4.

Helyezés Konstruktőr 1. 2. 3. 4. 5. 6. Pontszám
1. Ferrari (I) 15 25 19 25 20 13 482,80
2. McLaren (GB) 12 10 6 11 14 10 263,00
3. Williams (GB) 7 8 12 3 8 5 189,00
4. Mercedes (D) 9 6 1 1 2 2 126,36
5. Lotus (1958-94) (GB) 6 3 8 4 2 5 124,95
6. Red Bull (A) 4 1 7 2 3 3 84,87
7. Brabham (GB) 4 3 1 3 2 5 76,00
8. Cooper (GB) 2 3 3 1 3 4 51,19
9. Benetton (GB/I) 2 2 4 2 5 47,00
10. Tyrrell (GB) 2 1 3 2 1 1 45,00
11. Renault (F) 2 1 3 4 4 45,00
12. BRM (GB) 1 3 3 3 2 44,18
13. Alfa Romeo (I) 2 1 1 1 31,00
14. Maserati (I) 2 3 1 2 29,88
15. Matra (F) 1 1 1 17,00
16. Vanwall (GB) 2 1 1 16,59
17. Brawn (GB) 1 1 13,00
18. Ligier (F) 3 1 1 12,00
19. March (GB) 1 1 8,00
20. BMW Sauber (D) 1 1 2 7,00
21. Wolf (CDN) 1 6,00
22. Lotus (2012-15) (GB) 1 1 6,00
23. Jordan (IRL) 1 2 6,00
24. Porsche (D) 1 1 5,00
25. BAR (GB) 1 4,00
26. Honda (J) 1 1 4,00
27. Hesketh (GB) 1 3,00
Racing Point (GB) 1 3,00
Talbot (F) 1 3,00
Lola (GB) 1 3,00
31. Lancia (I) 1 2,00
32. Watson (USA) 1 2,00
33. Kurtis Kraft (USA) 2 2,00
34. Toyota (J) 1 1,00
Gordini (F) 1 1,00
36. Toro Rosso (I) 1 0,13
37. Parnelli (USA) 1 0,05

 

Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2020-as szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második, a McLaren negyedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig és 2002-től 2011-ig elért eredmények (2016 óta még nem értek el olyan eredményt, ami erre a listára elegendő lenne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek. Külön szerepel a Jordan és annak többszörösen közvetett utóda, a Racing Point.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1716437206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása