Közeleg az új szezon, a csapatok már elkezdték bemutatni az idei autókat, de itt még jöjjön egy kis visszatekintés: a versenyzők után a csapatok világbajnoki teljesítményének a pontozása következik. A pontozás a versenyzői világbajnoki helyezések alapján történik, év közben csapatot váltók esetén a bajnokságba számító pontjaik arányában elosztva. Az első részben itt is az 1961-től 1990-ig alkalmazott 9-6-4-3-2-1 rendszerben történik a pontozás.
Nagy meglepetés nincsen az élen, hiszen eléggé szétszakadt a mezőny. A Ferrari úgyis fényévekre van a többiektől, hogy 2020-ban egyik pilótája sem került a legjobb hat közé a világbajnokságban. A McLaren is szilárdan második, ezúttal Carlos Sainz világbajnoki hatodik helye gyarapította az itteni pontjaikat, az utóbbi években sereghajtóvá süllyedő Williamsnek is megvan még pár évig a lista harmadik helye.
A 2020-as szezonban is taroló Mercedes közben egyre feljebb zárkózik, immár a negyedik helyre jöttek fel, megelőzve a legendás Team Lotust, amely így is a legjobban áll a megszűnt csapatok közül. A Red Bull Racing, amelynek pilótája, Max Verstappen harmadik helyen végzett a világbajnokságban, még nincs lőtávolban hozzájuk képest.
A lista egy csapattal bővült az egy évvel korábbihoz képest: a Racing Point színeiben Sergio Pérez negyedik lett a világbajnokságban, ami a 27-30. helyen való belépést jelenti. Ezen a néven viszont nem fogják már gyarapítani a pontjaikat, hiszen ettől az évtől kezdve Aston Martinként szerepelnek tovább. Ugyancsak megújult formában fog versenyezni az idei évtől a Renault, amelynek színeiben Daniel Ricciardo lett a világbajnokság ötödik helyezettje, ezzel megelőzték a BRM-et, és pontszámban utolérték a Tyrrellt. Idén Alpine-ként láthatjuk majd őket.
A 2020-ban a mezőnyben szereplő csapatok közül a Haas nincs a listán, illetve az AlphaTaurinak csak a jogelődje, a Toro Rosso szerepel rajta.
Továbbra is a Vanwall áll a legjobban áll a világbajnok versenyzőt nem adó csapatok között, az Alfa Romeo a konstruktőrit nem nyerők között (a sikeres időszakukban ezt még nem értékelték); a Brawn GP áll leghátrébb a világbajnok csapatok közül (bár ez nem csoda, hiszen csak egy szezonjuk volt ebben a formában), a Ligier pedig maradt a legjobban álló olyan csapat, amelyik sosem nyert világbajnokságot. A legjobban álló nyeretlen csapat is maradt a BAR (nem számítva az elődöket és utódokat).
A sorozat további részei:
Versenyzők 1.
Versenyzők 2.
Versenyzők 3.
Versenyzők 4.
Konstruktőrök 2.
Konstruktőrök 3.
Konstruktőrök 4.
Helyezés | Konstruktőr | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | Pontszám |
1. | Ferrari (I) | 15 | 25 | 19 | 25 | 20 | 13 | 482,80 |
2. | McLaren (GB) | 12 | 10 | 6 | 11 | 14 | 10 | 263,00 |
3. | Williams (GB) | 7 | 8 | 12 | 3 | 8 | 5 | 189,00 |
4. | Mercedes (D) | 9 | 6 | 1 | 1 | 2 | 2 | 126,36 |
5. | Lotus (1958-94) (GB) | 6 | 3 | 8 | 4 | 2 | 5 | 124,95 |
6. | Red Bull (A) | 4 | 1 | 7 | 2 | 3 | 3 | 84,87 |
7. | Brabham (GB) | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 76,00 |
8. | Cooper (GB) | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 51,19 |
9. | Benetton (GB/I) | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 47,00 | |
10. | Tyrrell (GB) | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 45,00 |
11. | Renault (F) | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 45,00 | |
12. | BRM (GB) | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 44,18 | |
13. | Alfa Romeo (I) | 2 | 1 | 1 | 1 | 31,00 | ||
14. | Maserati (I) | 2 | 3 | 1 | 2 | 29,88 | ||
15. | Matra (F) | 1 | 1 | 1 | 17,00 | |||
16. | Vanwall (GB) | 2 | 1 | 1 | 16,59 | |||
17. | Brawn (GB) | 1 | 1 | 13,00 | ||||
18. | Ligier (F) | 3 | 1 | 1 | 12,00 | |||
19. | March (GB) | 1 | 1 | 8,00 | ||||
20. | BMW Sauber (D) | 1 | 1 | 2 | 7,00 | |||
21. | Wolf (CDN) | 1 | 6,00 | |||||
22. | Lotus (2012-15) (GB) | 1 | 1 | 6,00 | ||||
23. | Jordan (IRL) | 1 | 2 | 6,00 | ||||
24. | Porsche (D) | 1 | 1 | 5,00 | ||||
25. | BAR (GB) | 1 | 4,00 | |||||
26. | Honda (J) | 1 | 1 | 4,00 | ||||
27. | Hesketh (GB) | 1 | 3,00 | |||||
Racing Point (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
Talbot (F) | 1 | 3,00 | ||||||
Lola (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
31. | Lancia (I) | 1 | 2,00 | |||||
32. | Watson (USA) | 1 | 2,00 | |||||
33. | Kurtis Kraft (USA) | 2 | 2,00 | |||||
34. | Toyota (J) | 1 | 1,00 | |||||
Gordini (F) | 1 | 1,00 | ||||||
36. | Toro Rosso (I) | 1 | 0,13 | |||||
37. | Parnelli (USA) | 1 | 0,05 |
Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2020-as szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második, a McLaren negyedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig és 2002-től 2011-ig elért eredmények (2016 óta még nem értek el olyan eredményt, ami erre a listára elegendő lenne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek. Külön szerepel a Jordan és annak többszörösen közvetett utóda, a Racing Point.