Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző VII/10.

Magyar Nagydíj, Hungaroring

2021. július 28. - F1 Hierro

A mogyoródi Hungaroring 35 éve folyamatosan vendégül látja a Forma-1 mezőnyét, még a Covid-járvány sem tudna kiszorítani a versenynaptárból. A három évtized alatt több emlékezetes pillanatot is hoztak az itteni versenyeken, egy részükről esett szó a Hungaroring hőséről szóló szavazás kapcsán. Az első két Magyar Nagydíjat Nelson Piquet révén a Williams nyerte. Ugyancsak a Williams színeiben győzött itt Thierry Boutsen, Damon Hill és Jacques Villeneuve. Nigel Mansell futamot a Ferrarival tudott itt nyerni, a Williams versenyzőjeként azonban az 1992-es Magyar Nagydíjon ünnepelhette világbajnoki címét. Ayrton Senna három Magyar Nagydíjat nyert a McLaren pilótájaként, rajta kívül a wokingiaknak hozott itt győzelmeket Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen, Heikki Kovalainen, Jenson Button (aki első győzelmét is itt szerezte, még Hondával), és persze Lewis Hamilton, aki az utóbbi években a Mercedesszel folytatta sikersorozatát ezen a pályán (is). A Ferrarinak Mansell után Michael Schumacher hozott itt sikereket (egyszer saját világbajnoki címét, háromszor pedig a konstruktőri trófeát is ünnepelve), egyszer átengede a győzelmet Rubens Barrichellónak legutóbb pedig Sebastian Vettel révén tudtak nyerni Magyarországon 2017-ben. Az idén újra bajnokesélyes Red Bull Racingnek az ausztrál pilótái, Mark Webber és Daniel Ricciardo hoztak egy-egy hungaroringi győzelmet. Az Alpine csapatnak pedig a jogelődei győztek a pályán: a Benetton Michael Schumacherrel és a Renault Fernando Alonsóval.

Idén alighanem a Mercedes és a Red Bull fog csatázni az elsőségért, a Brit Nagydíj után valószínűleg még inkább késhegyre menően.

Mercedes

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben a listavezető Jenson Button hetedik lett (ugyanő 2006-ban, az „előd elődjének” számító Hondával győzött).

A 2010-es versenyen leginkább a negatív szenzációkat szolgáltatták: Michael Schumacher 11. lett, de a futam arról maradt igazán emlékezetes, hogy Rubens Barrichellót majdnem felkente a falra, ami miatt meg is büntették a következő versenyre; míg Nico Rosberg kiesett, miután elrepült a kereke a boxutcában. 2011-ben Rosberg kilencedik lett, Schumacher rövid ideig élen is állt (a többiek boxkiállása után), de műszaki hibával kiesett. 2012-ben Rosberg tizedik helyen végzett, míg Schumacher ismét kiállni kényszerült. 2013-ban Hamilton megszerezte a csapat első magyarországi győzelmét, Rosberg motorhiba miatt kiesett (és 19. lett). 2014-ben itt volt azon kevés versenyek egyike, amelyet nem az Ezüstnyilak nyertek: Hamilton és az élről induló Rosberg 3-4. helyen végeztek. 2015-ben pedig 2013 után itt lehetett először Mercedes-mentes dobogót látni: Hamilton pole-ból indulva hatodik, Rosberg nyolcadik lett. 2016-ban az első sorból rajtoltak, Rosbergé volt a pole, de Hamilton a rajtnál megelőzte, sőt Ricciardo miatt egy kis időre a második hely is veszélyben forgott, de azt legalább sikerült Rosbergnek visszavennie és megtartania. Így kettős győzelem született, Hamiltonnal az élen. 2017-ben Bottas és Hamilton a második sorból indulva 3-4. helyen végeztek. Egy ideig megpróbálkoztak a helycserével, de miután Hamiltonnak nem sikerült a Ferrarik elé kerülnie, visszaadta Bottasnak a harmadik helyet. 2018-ban az első sorból indulva Hamilton győzött, a futam vége felé kétszer is sikertelenül védekező és ütköző Bottas ötödik lett. Tavalyelőtt az időmérőn a 2-3. rajthelyeket szerezték meg. A rajt után Hamilton megelőzte Bottast, akinek megsérült az első szárnya. Hamilton a kerékcsere utáni körökben ledolgozta a hátrányát Verstappennel szemben, de megelőzni még nem tudta. Ekkor megpróbálkozott a csapat azzal, hogy még egy kerékcserére kihívta, kemény helyett közepeset felrakva, és ez a taktika kifizetődött, a 67. körben Hamilton megelőzte Verstappent, megnyerte a futamot. A szárnycsere miatt visszaeső Bottas végül nyolcadiknak jött fel. Tavaly az első sorból rajtoltak, Hamilton mesterhármassal könnyedén győzött, a rajtnál visszaeső Bottas harmadik helyével megmentette a dobogót.

Red Bull

Az első Magyar Nagydíjuk 2005-ben hamar véget ért: a rajt után David Coulthard és Christian Klien is ütközésbe keveredett. Egy évvel később Coulthard a káoszfutamon ötödik lett, Klien kicsúszott a vizes pályán. 2007-ben és 2008-ban Coulthard és Mark Webber egyaránt pontzónán kívül értek célba (11. és 9.; illetve 14. és 9. helyen). 2009-ben Webber harmadikként megszerezte az első hungaroringi dobogójukat, Vettel a felfüggesztés sérülése miatt kiesett. 2010-ben Webber megnyerte a futamot, egyúttal ez volt az első kettős dobogójuk a pályán: Vettel büntetés után (túl nagy távolság a safety car mögött) harmadik helyen végzett. 2011-ben Vettel második, Webber ötödik lett. 2012-ben nem sikerült dobogóra állniuk: Vettel negyedik, Webber nyolcadik helyen ért célba. 2013-ban Vettel harmadik lett Webber előtt. 2014-ben másodjára nyerték meg a versenyt Ricciardo révén, Vettel hetedik helyen végzett. 2015-ben újra sikerült a kettős dobogó: a pályafutása legjobb helyezését elérő Danyiil Kvjat második lett Ricciardo előtt. 2016-ban Ricciardo és Verstappen a második sorból indultak. Ricciardo a rajt után megelőzte Rosberget, aki hamarosan visszaelőzte, és később már nem sikerült a nyomába érni, így maradt a harmadik hely. Verstappen az első kerékcserénél kicsit túlcsúszott, az időveszteség miatt Vettel mögé került az ötödik helyre, amit Kimi ellen sikerült megvédenie. 2017-ben a harmadik sorból indultak, a rajt után a két versenyző ütközött, ami miatt Ricciardo kiesett, Verstappen pedig 10 másodperc büntetést kapott, a futam végén ötödik lett. 2018-ban a Q2-ben kieső Ricciardo leggyorsabb körrel negyedik helyig jött fel, a hajrában megelőzve és maga mögött tartva Bottast, míg a hetedik helyről induló Verstappen az erőforrás problémái miatt kiesett. Tavalyelőtt Honda motorral Verstappen első pole pozícióját szerezve, a futamon is sokáig vezetett, de az előnyösebb gumistratégia révén Hamilton megelőzte, így végül leggyorsabb körrel második lett, míg Gasly (akit ezután visszaküldtek a Toro Rossóhoz) hatodik. Tavaly Verstappen a hetedik rajthelyet szerezte meg. A rajtrácsra menet kicsúszott, de sikerült helyrehozni az autóját, így eredeti rajtpozíciójából indulhatott, a rajtnál előretört harmadiknak, a kerékcserék után második lett. Alexander Albon a Q2-s kiesés után ötödik helyre zárkózott fel.

McLaren

1986-ban még TAG motorral egyik versenyzőjük sem ért célba. 1987-ben Alain Prost harmadik lett. 1988-ban Honda-motorral (itt is) kettős győzelmet értek el: Ayrton Senna és Prost küzdelmében a brazil kerekedett felül. 1989-ben és 1990-ben Senna egyaránt második lett, 1991-ben és 1992-ben ismét győzött, utóbbi alkalommal Gerhard Berger harmadik lett. 1993-ban a Ford-motoros évben Michael Andretti és Senna is kiesett. 1994-ben a Peugeot-szezonban Mika Häkkinent eltiltása miatt Philippe Alliot helyettesítette. Martin Brundle negyedik lett.

1995-ben Mercedes motorral kettős kiesést szenvedtek el. 1996-ban Mika negyedik lett, 1997-ben megint nem értek célba. 1998-ban győzelmi esélyeik voltak, de Häkkinen a futóműve miatt visszaesett hatodik helyre, Coulthard pedig nem tudta utolérni Michael Schumachert – egyes vélemények szerint Mika visszaesése után túl későn kezdte meg az üldözést –, második lett. Egy évvel később viszont sikerült a kettős győzelem: Mika Schumachert lerajtolva magabiztosan nyert, DC pedig kihasználta Eddie Irvine hibáját. 2000-ben ismét Häkkinen győzött, Coulthard ezúttal a dobogó harmadik fokára állhatott. 2001-ben Coulthardnak harmadik helyre telt a Ferrarik mögött, ezzel a matematikai esélyek is elszálltak a világbajnoki címre; Häkkinen ötödik lett. 2002-ben Kimi negyedik lett Coulthard előtt. 2003-ban Kimi második lett, Coulthard ismét ötödik helyezést ért el. 2004-ben nem szereztek pontot: Coulthard kilencedik helyen végzett, Kimi kiesett. 2005-ben Kimi győzött, Montoya kiesett. 2006-ban Kimi ütközés miatt kiesett, Pedro de la Rosa viszont pályafutása legjobbját elérve második helyezést ért el az esős káoszfutamon.

Ezután hármas győzelmi sorozat következett. 2007-ben Hamilton megnyerte az első Magyar Nagydíját, a hétvége azonban nem túl jó színben tüntette fel a csapatot: a szombati incidens miatt Alonsót hátrasorolással büntették (a versenyen végül negyedik lett), nem kaphattak konstruktőri pontokat (habár a kémügy miatti súlyosabb büntetés fényében ez később mit sem számított) és nem vehették át a konstruktőri trófeát sem. 2008-ban Heikki Kovalainen szerezte első és egyetlen nagydíjgyőzelmét, Hamilton ötödik helyen végzett. 2009-ben Hamilton érte el a csapat első azévi győzelmét és Kovalainen lett ötödik.

2010-ben nem jól sikerült a verseny: Button nyolcadik lett, Hamilton kiesett. Ezután viszont két győzelem következett: 2011-ben Button győzött, Hamilton negyedik; 2012-ben Hamilton nyert, Button hatodik helyen futott be. A 2013-as versenyen Button hetedik, Pérez kilencedik helyen végzett. 2014-ben Button tizedik, Kevin Magnussen boxutcából rajtolva 12. lett. 2015-ben a Honda-motor visszatérő évének egyetlen kettős pontszerzését és legjobb eredményét érték el Alonso ötödik és Button kilencedik helyével. A 2016-os hétvége szintén jól alakult: a negyedik sorból indultak, bár Button olajszivárgás miatt kiállni kényszerült, Alonsónak sikerült megtartania a hetedik helyet. A 2017-es szezon során szintén ezen a futamon érték el a legjobb eredményt: mindkét versenyző bejutott a Q3-ba, a futamon Alonso hatodik lett leggyorsabb körrel, Stoffel Vandoorne tizedik. 2018-ban Renault motorral Alonso nyolcadik lett, Vandoorne váltóhibával kiesett. Tavalyelőtt a negyedik sorból rajtolva Sainz ötödik, Norris kilencedik helyezést ért el. Tavaly mindkét versenyző Q3-ba jutott, a futamon Sainz – Magnussen büntetése után – a kilencedik, a pontzónán kívül Leclerc-rel csatázó Norris 13. helyen végzett.

Aston Martin

A Force India legjobb helyezése a Magyar Nagydíjon Paul di Resta hetedik helye volt 2011-ben. 2017-ben sikerült a kettős pontszerzés: Pérez nyolcadik lett Ocon előtt. 2018-ban akkori formájában itt volt az utolsó versenyük a csőd, tulajdonosváltás és lenullázás előtt. A Racing Pointnak a tavalyi nagydíj sikerült jobban: a második sorból indulva Stroll előretört másodiknak, a kerékcserék után negyedik lett, Pérez hetedik helyen végzett.

Alpine

A jogelődök közül a Benetton 1994-ben nyert Magyarországon Michael Schumacher révén, az első dobogóját szerző Jos Verstappen harmadikként csatlakozhatott hozzá a dobogón. 2003-ban a Renault színeiben Alonso élről indulva megnyerte a futamot, ami a Renault első győzelme volt a gyári csapatként való visszatérés óta. 2009-ben élről indulhatott, de a rosszul rögzített kerék miatt kiesett. A Lotus-időszak legjobb eredménye a 2012-es volt, amikor a dobogó két oldalára állhattak a csapat versenyzői: Kimi második, Romain Grosjean harmadik lett. 2013-ban Kimi megismételte második helyét, Grosjean a túlzottan agilis előzései miatt kiosztott büntetésekkel együtt hatodik lett.

A gyári csapatként való visszatérés után a Renault legjobb eredménye Ricciardo tavalyi nyolcadik helye volt.

Ferrari

1986-ban az első Magyar Nagydíjon Stefan Johansson negyedik lett. 1987-ben Michele Alboreto és Berger is kiestek, majd 1988-ban Berger hozott újabb negyedik helyet. 1989-ben Nigel Mansell emlékezetes felzárkózásával és kettős előzésével (Sennát és a lekörözött Johanssont egyszerre) szerezte meg a Scuderia első itteni győzelmét. 1990-ben viszont Alain Prost és Mansell sem ért célba (utóbbi csak a megtett táv miatt lett 17.-nek elkönyvelve). 1991-ben Jean Alesi ötödik, 1992-ben Ivan Capelli hatodik helyen végzett, dobogóra 1993-ig kellett várni: Gerhard Berger harmadik helyezést ért el. 1994-ben nullázás következett, majd 1995-ben Berger megismételte két évvel korábbi helyezését. Alesinek pedig az egyik edzésen volt egy kicsúszása a 11-es kanyarban, ami önmagában nem túl jelentős esemény, de azóta nem hivatalosan róla nevezték el azt a kanyart.

1996-ban Michael Schumacher élről indulva harmadik helyről esett ki műszaki hiba miatt, kilencediknek könyvelték el, Irvine szintén kiesett. 1997-ben Schumacher negyedik, Irvine kilencedik helyen végzett (utóbbi nem pontszerző). 1998-ban a két kiállásról háromra váltó taktikának köszönhetően Schumacher megnyerte a futamot, Irvine műszaki hiba miatt kiállt. 1999-ben Irvine második lehetett volna, de kicsúszásával veszített egy helyet; a Schumachert helyettesítő Mika Salo nem túl meggyőző teljesítményt nyújtva 12. helyen végzett. 2000-ben Schumacher tartotta a második helyet, Barrichello negyedik lett. 2001-ben Schumacher–Barrichello kettős győzelem biztosította be mindkét világbajnoki címet, négy futammal a szezon vége előtt. Egy év múlva újabb kettős győzelmet szereztek, de fordított szereposztásban. Az egyéni cím ezúttal már előtte zsebben volt, a konstruktőrit itt védték meg. 2003-ban viszont gyengélkedtek: Schumacher körhátránnyal nyolcadik lett, Barrichello kiesett. 2004-ben újabb Schumacher–Barrichello kettős győzelem jelentette a konstruktőri címet, egyúttal azt, hogy már csak Ferrari-pilóta szerezhette meg az egyénit. Utána viszont sokáig kellett várniuk az újabb győzelemre. 2005-ben Schumacher élről indulva második helyezést ért el, az amúgy nem túl acélos évben egyik legjobb eredményük volt; Barrichello tizedik lett (nem járt még pont). 2006-ban Felipe Massa hetedik helyen végzett, Schumacher ütközés miatt kiállt, de végül nyolcadiknak elkönyvelve mégis szerzett egy pontot.

2007-ben Kimi második, Massa az edzésen elkövetett taktikai hiba miatt 13. helyen végzett. 2008-ban Massa az élről állt ki nem sokkal a vége előtt, Kimi harmadik lett. 2009-ben Massa súlyos balesetet szenvedett az időmérő edzésen, így nem is indulhatott a futamon és az év hátralévő részében; Kimi viszont egyik legjobb azévi teljesítményével második helyezést ért el. 2010-ben Fernando Alonso második, Massa negyedik; 2011-ben Alonso harmadik, Massa hatodik lett. A következő két évben Alonso egyaránt ötödik lett, Massa 2012-ben kilencedik, 2013-ban nyolcadik. 2014-ben Alonso másodikként állhatott dobogóra, Kimi hatodik lett. 2015-ben Vettel nyerte a futamot, Kimi műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban Vettel ötödik helyről indult, míg Kimi kiesett a Q2-ben. Vettel az első kerékcsere után Verstappen elé került, negyedik helyen zárta a futamot, Kimi pedig felzárkózott a hatodik helyig, onnan már nem sikerült megelőznie Verstappent. 2017-ben az első sorból rajtolva kettős győzelmet arattak, Vettel nyert Kimi előtt, aki nem támadta, de maga mögött tartotta a Mercedeseket. 2018-ban a második sorból indulva „csak” kettős dobogó sikerült: a sikertelenül védekező és hibázó Bottast megelőzve Vettel második lett Kimi előtt. Tavalyelőtt Leclerc és Vettel a 4-5. rajthelyről indultak, a futamon Vettel harmadik helyen futott be Leclerc előtt, két körrel a vége előtt előzve meg csapattársát. Tavaly a harmadik sorból rajtoltak, a száraz gumikra váltásból rosszul jöttek ki. Vettel időben kemény gumira váltva hatodik lett, Leclerc 11. helyen végzett.

AlphaTauri

Az előd Toro Rosso két alkalommal is a Magyar Nagydíjra cserélte le pilótáját: itt váltotta Scott Speedet Vettel a versenyzői székben, 16. hellyel mutatkozott be új csapatánál; 2009-ben Sébastien Bourdais helyére Jaime Alguersuari érkezett minden idők legfiatalabb pilótájaként (azóta a rekord Verstappené). 2019-ben viszont Albonnak volt itt az utolsó versenye a csapatnál, mielőtt átvitték a Red Bull Racingnhez. A csapat legjobb magyarországi eredménye Verstappen negyedik helyezése 2015-ben.

Tavaly már AlphaTauri név alatt Kvjat 12. helyen végzett, a Q3-ba jutó Gasly váltóhibával kiesett.

Alfa Romeo

A régi Alfa Romeo csapat működése idején nem volt Hungaroring. Mégis van emléke a márkának Magyar Nagydíjról, még a Forma–1 előtti időszakból: 1936-ban a népligeti versenyt Tazio Nuvolari nyerte.

A jogelődnek a BMW–Sauber korszakban sikerült két harmadik helyezést elérnie a pályán Nick Heidfeld révén 2006-ban és 2007-ben. Előbbi futam egyúttal a beugró Robert Kubica bemutatkozását is jelentette, hetedikként pontot szerezhetett volna, de súlyhatár alatti autó miatt kizárták.

2018-ban az Alfa Romeo Sauber színeiben Marcus Ericsson két kör hátránnyal 15. helyen végzett, Leclerc sérült felfüggesztéssel kiesett. Tavalyelőtt már Alfa Romeo Racing név alatt a Q3-ba jutott Kimi hetedik, a három rajthely büntetéssel induló Giovinazzi 18. lett. Tavaly az utolsó sorból indulva Kimi – Grosjean büntetése után – 15., Giovinazzi 17. helyen végzett.

Haas

2016-ban Esteban Gutiérrez 12.-ként ért célba, de a kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt öt másodperc büntetést kapott, így 13. helyen zárt, Grosjean előtt. 2017-ben Magnussen 13. lett, öt másodperc büntetéssel Nico Hülkenberg leszorításáért; Grosjean a kerékanya elvesztése miatt kiesett. 2018-ban mindkét versenyző Q3-ba jutott és pontot szerzett: Magnussen hetedik, Grosjean tizedik helyen. Tavalyelőtt Magnussen 13. helyen végzett, Grosjean a Q3-ba jutott, de víznyomásprobléma miatt kiesett. Tavaly sajátos húzással mindkét versenyzőt behívták a boxba a felvezető kör végén, hogy száraz gumikra váltsanak. Miután a mezőny többi tagja is kiállt száraz gumikért, néhány kör erejéig a 3–4. helyen autóztak, Magnussen eredetileg kilencediknek, Grosjean 15.-nek futott be, de miután a felvezető kör alatt megsértették a rádiókommunikációra vonatkozó szabályokat, mindketten tíz másodperc büntetést kaptak, amivel egy-egy helyet rontottak. Magnussen tizedikként így is egyetlen azévi pontját szerezte.

Williams

1986-ban és 1987-ben még Honda motorral Nelson Piquet nyerte az első két Magyar Nagydíjat. Előbbi alkalommal Mansell a dobogó harmadik fokára állt, utóbbi versenyen pedig ő volt az esélyes, de leesett a kerékrögzítő anyacsavarja az azóta csak az ő nevén emlegetett kanyarban. 1988-ban Judd motorral a betegeskedő Mansell erőn felüli második rajthelyet szerzett, és a versenyen tartotta, amíg bírta erővel.

1989-ben Renault motorral Ricciardo Patrese élről indult, de kiesett; Thierry Boutsen a dobogó harmadik fokára állt, majd egy évvel később első helyről rajtolva győzött. 1991-ben Mansell és Patrese is próbálták utolérni Sennát, de csak a dobogó két oldalára állhattak mellé. 1992-ben Patrese ismét pole-ból rajtolva esett ki, Mansell megismételte második helyét, ami ezúttal öt futammal a vége előtt a hőn áhított világbajnoki címet jelentette neki. 1993-ban Prost szerezte meg a pole pozíciót, de a felvezető körben leállt az autója, így a végére kellett visszaállnia; Damon Hill viszont megszerezte pályafutása első győzelmét. 1994-ben Hill második lett a két Benetton között, majd 1995-ben mesternégyest elérve nyert, Coulthard kettős győzelemmé egészítette ki. 1996-ban újabb kettős győzelem következett: ezúttal az újonc Jacques Villeneuve nyert Hill előtt. 1997-ben Villeneuve megismételte a győzelmét, bár ehhez kellett Hill Arrowsának rakoncátlankodása a végén. Azóta viszont nem sikerült Magyar Nagydíjat nyerniük. 1998-ban Mécachrome motorral Villeneuve harmadik, Heinz-Harald Frentzen ötödik lett. 1999-ben Alessandro Zanardi és Ralf Schumacher nem szereztek pontot.

2000-ben már BMW motorral Ralf Schumacher ötödik helyezést ért el. 2001-ben a kanyargós pályán nem tudott kijönni a BMW ereje, így Ralf negyedik, Montoya nyolcadik lett(utóbbi pont nélkül). 2002-ben Ralf a dobogó harmadik fokára állhatott, Montoya 11. helyen végzett; 2003-ban Montoya harmadiknak futott be Ralf előtt. 2004-ben Montoya negyedik, a Ralfot helyettesítő Antonio Pizzonia hetedik lett. 

2005-ben Heidfeld és Mark Webber 6-7. helyen végeztek. 2006-ban Cosworth motorral kettős kiesés következett, 2007-ben Toyota motorral Rosberg hetedik lett. 2008-ban nem szereztek pontot, 2009-ben Rosberg negyedik helyezést ért el. Újra Cosworth-tal 2010-ben mindkét pilóta pontszerző: Hülkenberg hatodikként, Barrichello tizedikként (Schumacher támadását is megúszva). 2011-ben Barrichello 13., Pastor Maldonado 16. lett; míg 2012-ben Renault-motoros autóval Bruno Senna hetedikként szerzett pontokat, Maldonado 13. lett. 2013-ban Maldonado szerzett egy pontot tizedikként, Bottas kiesett. 2014-ben Mercedes-motorral Massa ötödik, Bottas nyolcadik lett. 2015-ben Massa és Bottas pontzónán kívül, 12-13. helyen végeztek. 2016-ban Bottas kilencedik, a Q1-ben kicsúszásával az időmérő félbeszakítását okozó Massa 18. helyről indulhatott és ott is fejezte be a futamot. 2017-ben Stroll 14. helyen végzett, a megbetegedett Massa a szabadedzés után visszalépett. A hétvége hátralévő részére di Resta ugrott be helyette, olajszivárgás miatt kiállni kényszerült. 2018-ban Szergej Szirotkin és Stroll utolsó célba érkezőkként a 16–17. helyen végeztek. Tavalyelőtt Russell 16., Kubica utolsó célba érkezőként 19. lett. Tavaly Russell és Latifi egyaránt a Q2-be jutottak, de a futamon a mezőny végén, 18–19. helyen végeztek. Latifi a száraz gumira váltás után defektet kapott, miután ráengedték Sainzra, majd öt másodpercre meg is büntették a veszélyes kiengedés miatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2316641754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása