Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző VII/14.

Orosz Nagydíj, Szocsi

2021. szeptember 25. - F1 Hierro

Az Orosz Nagydíjakon eddig nem túl változatos a kép győzteseket tekintve: hétből hét a Mercedesnek (négyet Lewis Hamilton, kettős Valtteri Bottas, egyet Nico Rosberg nyert). Az idei nagy rivális Red Bull Racingnek Max Verstappen tavalyi második helye a legjobbja Szocsiban. A holland pilótájuk idén hátrasorolva indul, szóval eddig nem túl jók a kilátások - igaz, arra sem, hogy terv szerint meglesz-e a szombati időmérő.
Folytatódik a Mercedes sikersorozata? És a szoros világbajnokság mellett vajon beleszól-e a csapat, ahogy tette három éve
?

Mercedes

Eddig taroltak a pályán. 2014-ben az első sorból rajtolva kettős győzelmet arattak, Hamilton nyugodt körülmények között nyert, míg Nico Rosbergnek egy elrontott sikán és kényszerű kerékcsere után kellett visszaszereznie a második helyet. A dupla diadal a gyári Mercedes csapat első konstruktőri címét biztosította be. 2015-ben Rosberg a gázpedál hibájával kiesett, Hamilton viszont ismét nyert, ami Kimi büntetése után a konstruktőri címvédést jelentette. 2016-ban újra kettős győzelmet értek el: Rosberg zavartalan győzelmet aratott élről indulva, míg Hamiltonnak, miután az ERS-hibája miatt csak a tizedik helyről rajtolhatott, a második helyre sikerült feljönnie. 2017-ben a második sorból rajtoltak, a futamon Bottas szerezte pályafutása első győzelmét, Hamilton negyedik helyen végzett. 2018-ban első sorból indulva jött az újabb kettős győzelem. A sorrendet a csapat utasítása döntötte el: a 25. körben az élről indult Bottas átadta a helyét (akkor még a később cserélő Verstappen mögött a másodikat) Hamiltonnak. Tavalyelőtt szintén Hamilton, Bottas sorrendben arattak kettős győzelmet, kihasználva a virtuális safety cart a kerékcserénél, majd Leclerc második kerékcseréjét a safety car alatt. Hamiltonnak meglett a leggyorsabb körért járó pont is. Tavaly Hamilton indult az élről, de szabálytalan rajtgyakorlat miatt 2×5 másodperc időbüntetést kapott, aminek letöltése két helyezésbe került neki. A második sorból rajtoló Bottas lerajtolta Verstappent, Hamilton ellen még sikertelenül próbálkozott, de az időbüntetés letöltése után élre állt, megnyerte a futamot leggyorsabb körrel, Hamilton a dobogó harmadik fokára állhatott.

Red Bull

A pálya kezdetben kevéssé feküdt a csapatnak. 2014-ben a két versenyző volt, hogy egymással is vívott, végül Ricciardo hetedik lett Vettel előtt. 2015-ben Danyiil Kvjat hazai pályán ötödik lett, Ricciardo kiesett (15.-nek jegyezték). 2016-ban Kvjat volt az előidézője a második kanyarban történt ütközéseknek, amibe Ricciardo is belekeveredett. Végül egyik versenyző sem szerzett pontot: Ricciardo 11., Kvjat 15. lett – utóbbit ezután vissza is küldték a Toro Rossóhoz. 2017-ben Verstappen ötödik lett, Ricciardo fékhibával kiesett. 2018-ban a hátrasorolva induló Verstappen és Ricciardo 5–6. helyre jöttek fel a futamon. Verstappen a többiek kerékcseréje után a tíz körrel a vége előtt megejtett sajátjáig vezette is a versenyt. Tavalyelőtt az öt hely hátrasorolással induló Verstappen és az időmérős autótörés után boxutcából rajtoló Alexander Albon a 4–5. helyekre jöttek fel. Tavaly az első sorból rajtoló Verstappen a rajtnál visszaesett Bottas mögé, de Hamilton időbüntetése után második helyezésével megszerezte a csapat első oroszországi dobogóját. A váltócsere miatt öt hely hátrasorolással a 15. rajtkockából induló Albon a kisebb csapatok versenyzőivel küzdött a pontszerzés megmentéséért, végül a tizedik hely lett meg neki, miután Gasly megelőzte, az előtte haladó Norris viszont elfékezte magát és kerékcserére kényszerült. Albon öt másodperc büntetést is kapott utólag, de a helyezését nem befolyásolta.

McLaren

2014-ben a Mercedes motoroknak kedvező pályán a melbourne-i dobogót leszámítva az év egyik legjobb eredményét produkálták: Jenson Button negyedik lett Kevin Magnussen előtt. 2015-ben immár Hondával mentek, Button kilencedik helyen futott be Alonso előtt, utóbbit azonban megbüntették, így csak 11. lett. 2016-ban Alonso hatodik, Button tizedik helyezést ért el, ami a 2015-ös Magyar Nagydíj után az első kettős pontszerzésük volt. 2017-ben Stoffel Vandoorne 14. helyen végzett, míg Alonso autója a felvezető körben megadta magát. 2018-ban Renault motorral mindkét versenyzőt hátrébb sorolták, Vandoorne-t a váltó, Alonsót erőforráselemek cseréje miatt. A futamon Alonso 14., Vandoorne 16. helyen végzett. Tavalyelőtt mindkét versenyző Q3-ba jutott, a futamon Sainz hatodik, Norris nyolcadik lett. Tavaly is a Q3-ba jutottak a pilóták, de nulláztak: Sainz a rajt után falnak ütközve kiesett, Norris pedig öt körrel a vége előtt a kilencedik helyet védve elfékezte magát, a kényszerű kerékcsere után15. helyen végzett.

Aston Martin

A Force India legjobb oroszországi eredménye Pérez harmadik helyezése 2015-ből.

2018-ban a Racing Point Force India színeiben Ocon és Pérez egyaránt a Q3-ba jutottak, a futamon 9–10. helyen végeztek. Hol Ocon, hol az előre küldött Pérez próbálta megelőzni Magnussent, de egyiküknek sem sikerült. Tavalyelőtt Racing Point név alatt Pérez hetedik, Stroll 11. lett. Tavaly a második sorból rajtoló Pérez negyedik helyezést ért el, Stroll az első körben ütközés miatt kiesett.

Alpine

Az első két Orosz Nagydíjon még a jogelőd Lotus vett részt, 2016-tól tavalyig a Renault. A legjobban sikerült Orosz Nagydíjuk a tavalyi kettős pontszerzés volt: az egyaránt Q3-ba jutó Ricciardo (az öt másodperces büntetésével is) ötödik, Ocon hetedik lett.

Ferrari

2014-ben a versenyzők a negyedik sorból rajtoltak, a végén Alonso egyet javítva hatodik, Kimi egyet rontva kilencedik lett. 2015-ben Vettel a dobogó második fokára állhatott, Kimi az utolsó körben kiütötte Bottast, amiért ötödik helye a büntetéssel nyolcadikra romlott. 2016-ban Vettel a futam elején kiesett, miután Kvjat kétszer is meglökte. Kimi harmadik lett a két Mercedes mögött. 2017-ben első sorból rajtoltak, de végül a dobogó két oldalára állhattak: Vettel másodikként, Kimi harmadikként. 2018-ban Vettel és Kimi a második sorból rajtolva 3–4. helyen végeztek. Vettel a kerékcsere után Hamilton elé került, de nem sokáig tudta maga mögött tartani. Tavalyelőtt Leclerc élről indult, a rajt után azonban Vettel vette át a vezetést. A kerékcserék után megcserélődött köztük a sorrend, majd Vettel az erőforrás hibájával kiállt. A virtuális biztonsági autó alatt cserélő Hamilton Leclerc elé került. A valódi biztonsági autó alatt megpróbálkoztak a lágyra váltással, de Leclerc Bottast sem tudta megelőzni, így harmadik lett. Tavaly Leclerc hatodik, a Q2-ben az autóját összetörő Vettel 13. helyen végzett.

AlphaTauri

A jogelőd Toro Rosso kétszer szerzett pontot Szocsiban: 2015-ben Verstappen tizedik lett, 2017-ben Sainz lett tizedik. 2016-ban itt indult Verstappen utoljára a csapat színeiben, a következő versenyre felvitték a „nagycsapathoz”, a Red Bullhoz.

Tavaly az AlphaTauri színeiben Kvjat és a hajrában Albont és Norris megelőző Gasly 8–9. helyen futottak be.

Alfa Romeo

A jogelőd Sauber legjobb eredménye Szocsiban Felipe Nasr hatodik helye 2015-ben. 2018-ban az Alfa Romeo Sauber mindkét versenyzője Q3-ba jutott, a futamon Leclerc hetedik, Ericsson 13. lett.

Tavalyelőtt már Alfa Romeo Racing név alatt a rajtnál kiugró és áthajtásos büntetés kapó Kimi 13., a rajt utáni ütközéseket átvészelő Giovinazzi 15. helyen végzett. Tavaly Giovinazzi 11., a rajtok rekordját beállító Kimi 14. helyen végzett.

Haas

2016-ban Romain Grosjean nyolcadikként szerzett pontokat, míg Esteban Gutiérrez, aki Kvjat mellett ugyancsak ütközéseket okozott a második kanyarban, a 17. helyen végzett. 2017-ben Magnussen 13. lett, míg Grosjean a rajt után Jolyon Palmerrel ütközve kiesett. 2018-ban Magnussen ötödik helyről indulva nyolcadik lett, maga mögött tartva a Racing Point Force India pilótáit, míg a szintén Q3-ba jutó Grosjean 11. helyen végzett. Tavalyelőtt Magnussen kilencedik lett (egy helyébe került az öt másodperces büntetése), Grosjean a rajt után ütközve és gumifalba csapódva kiesett. Tavaly Magnussen 12., Grosjean 17. helyen végzett.

Williams

2014-ben Bottas a harmadik helyről rajtolt, a futam végén is ott végzett, leggyorsabb körrel, Felipe Massa 18. helyről indulva sajátos boxtaktikával 11. lett. 2015-ben Bottas az utolsó körben kiesett a Kimivel való ütközés után (12. helyezettnek könyvelték el), Massa negyediknek futott be. 2016-ban Bottas és Massa 4-5. helyen végeztek. 2017-ben Massa hatodik helyről rajtolva kilencedik, Stroll 11. lett. 2018-ban Stroll 15., Szergej Szirotkin hazai pályán 18. lett. Tavalyelőtt mindkét versenyző kiesett: Russell a gumifalban kötött ki a kerékanya problémái miatt, Robert Kubicát ezután biztonsági megfontolásokból visszaléptették. Tavaly az elvileg öt rajthellyel hátrasorolt Latifi 16., Russell 18. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1916700142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása