Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VIII/9.

Brit Nagydíj, Silverstone

2022. július 03. - F1 Hierro

A Forma-1-es világbajnokság kezdete óta minden évben megrendezik a Brit Nagydíjat, a korábbi évtizedekben váltott pályákon, 1987 óta viszont fixen az eredeti helyszínen, Silverstone-ban. Tavaly a Forma-1 történetében itt tartottak először sprintkvalifikációs hétvégét, idén azonban visszatértek a szokványos lebonyolítási rendszerhez.

A pályán és a nagydíjon a legsikeresebb versenyzőnek a hazai kedvenc Lewis Hamilton számít, aki tavaly immár nyolcadjára tudott győzni a versenyen (ugyanennyiszer egy pályán csak neki sikerült a Hungaroringen, valamint Michael Schumachernek Magny-Cours-ban). Idén kevesebb eséllyel indul, bár az ötödik rajthelyet megszerezte a két bajnokaspiráns csapat versenyzői mögött. A címvédő Max Verstappen Brit Nagydíjat ugyan nem nyert még, de 2020-ban megnyerte a "pótfutamként" versenynaptárba kerülő második silverstone-i versenyt, a 70. Évfordulós Nagydíjat.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén a második futamon ötödik, a harmadikon második lett.

A 2015-ös Brit Nagydíjon Toro Rossóval kicsúszott. 2016-ban a Red Bull színeiben a harmadik helyről indulhatott. A második kerékcsere (átmenetiről szárazra) előtt szép előzéssel Nico Rosberg elé került, és később is sokáig maga mögött tartotta, majd a gumik kopása miatt újra mögé került és harmadiknak futott be, de Rosberg tiltott rádiózás miatti időbüntetése révén másodikká lépett elő. 2017-ben ötödik lett az időmérőn, a futamon egy hellyel előrébb indult. A rajt után Vettel elé került, aki ellen védte a pozíciót, de a kerékcsere után csak mögé tudott visszajönni. Kimi defektje után biztonsági kerékcserét hajtott végre, majd miután Vettelnek is problémái támadtak, meglett neki a negyedik hely. 2018-ban ötödik helyről rajtolt, a biztonsági autós fázis után negyedik helyen állt, amit Kimi ellen kemény csatában védelmezett, de előbb alulmaradt, majd fékhibával kiesett, 15. helyezettnek jegyezték. 2019-ben negyedik helyről indult, a futamon Leclerc-t szorongatta a harmadik helyért. Az első kerékcsere után sikerült elé kerülnie, de a monacói még abban a körben visszaelőzte. A biztonsági autó alatti kerékcsere után sikerült Leclerc elé kerülnie, aki a biztonsági autó kijövetele után üldözte őt, de sikerült előle meglógni, a csapattárs Gasly elé kerülve. A 37. körben megelőzte a harmadik helyen haladó Vettelt, de a Ferrari pilótája belehajtott, emiatt kipördült, két helyet veszítve ötödikként futott be. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon harmadik helyről indult, Bottas defektje után másodikká lépett elő, az utolsóelőtti körben kereket cserélve a leggyorsabb kört is megfutotta, bár azt nem tudhatták előre, hogy Hamilton is defektet fog kapni, így maradt a második hely. A 70. Évfordulós Nagydíjat negyedik helyről kezdte, a rajt után előrejött harmadiknak. A Mercedesek első kerékcseréje után élre állt, a sajátja után Bottas mögé jött vissza a második helyre, de sikerült előznie. A második kerékcserére egyszerre jött ki Bottasszal, sikerült előtte maradnia, így megnyerte a futamot. A tavalyi Brit Nagydíjon az időmérőn második lett, de szombaton a rajtnál élre állt, és végig maga mögött tartotta Hamiltont. Így ő lett az első sprintgyőztes, 3 pontot és pole pozíciót szerezve. A futamon az első körben ütközött az őt előzni próbáló Hamiltonnal a Copse kanyarban, ami miatt kiesett, a futamot pedig piros zászlóval meg kellett szakítani.

Ricciardo

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában két futamon indult a pályán, az elsőn negyedik lett, a másodikat megnyerte. 2009-ben a brit Forma–3 mezőnye 2×2 futam erejéig látogatott el ide, ebből kétszer nyert, egyszer harmadik lett. A WSR-ben a 3.5 kategóriában 2010-ben a hétvége második futamán második lett, 2011-ben mind a kettőn ezt a helyezést érte el.

Ugyancsak 2011-ben a Brit Nagydíjon indult először Forma–1-es versenyen, HRT-vel 19. helyen végzett. 2012-ben már a Toro Rosso színeiben 13. lett. 2013-ban nyolcadik helyével megszerezte első itteni pontjait, 2014-ben pedig Red Bull-lal harmadik helyezettként dobogóra is állhatott. 2015-ben az első körben összekoccant Romain Grosjeannal, amivel további ütközéseket idézett elő. Később elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban a negyedik rajtkockából indult, a futamot is ezen a helyen zárta, miután sikerült megelőznie Pérezt. 2017-ben az időmérőn problémái voltak a turbójával, emiatt utolsóként kiesett a Q1-ben. Ezt a helyzetet kihasználva váltót és erőforráselemeket is cseréltek az autójában, mivel a büntetéseknek nem volt hatása, sőt Alonso hátrasorolása miatt az utolsó előtti rajtkockából indulhatott. A futamon előzések sorát produkálva az ötödik helyig zárkózott fel. 2018-ban hatodik rajthelyről indulva ötödik lett. 2019-ben Renault-val hetedik rajtkockából indulva ezen a helyen is zárta a futamot. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon nyolcadik helyről rajtolva negyedik helyezést ért el, a 70. Évfordulós Nagydíjon ötödik rajtkockából indulva 14. helyen végzett. A tavalyi Brit Nagydíjon McLarennel hetedik lett az időmérőn, a sprintkvalifikáción hatodik, a futamon ötödik helyezést ért el.

Norris

2014-ben a Ginetta Junior bajnokságban a National Circuit vonalvezetésen ötödik és második helyezést ért el. 2015-ben az MSA Formula bajnokságban szintén a National vonalvezetésen a hétvége első futamát megnyerte, ezenkívül hetedik és tizedik helyezést ért el. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában a hétvége első futamán kiesett, a másodikat megnyerte. Ugyanebben az évben indult a brit Forma–3-ban is, a hétvége első futamán kiesett, a másodikon második lett (a harmadikat törölték). 2017-ben az európai Forma–3 nyitófutamát megnyerte, a hétvége további két versenyén kilencedik és harmadik helyezést ért el. 2018-ban a Forma–2-ben tizedik lett a főfutamon és harmadik a sprinten.

A 2019-es Brit Nagydíjon bejutott a Q3-ba, de pontot nem szerzett: 11. helyen végzett. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon ötödik helyről rajtolva a futamon is ezt a helyezést érte el, a 70. Évfordulós Nagydíjon tizedik helyről indulva kilencedik lett. A tavalyi Brit Nagydíjon az időmérőn hatodik lett, a sprinten ötödik, a futamon negyedik helyezést ért el. A kerékcseréje lassúra sikerült, később a tíz másodperc büntetését is letöltő Hamilton közvetlenül mögé jött vissza, a 31. körben megelőzte.

Vettel

A 2008-as Brit Nagydíjon állt itt rajthoz először Toro Rossóval, akkor a David Coultharddal való ütközés miatt már a verseny elején kiesett. Egy évvel később a Red Bull színeiben mesterhármast produkálva győzött. 2010-ben élről indulva hetedik lett, az ezt követő két versenyen viszont dobogóra állhatott: 2011-ben másodikként (a csapattárs Mark Webbernek szóltak, hogy ne támadja), 2012-ben harmadikként. A 2013-as versenyt váltóprobléma miatt kellett feladnia. 2014-ben első sorból rajtolt, a futamon ötödik lett. 2015-ben Ferrarival a pódium harmadik fokára állhatott. 2016-ban nem jól alakult a hétvégéje: a hatodik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrasorolták. A futamon kilencedik helyen végzett. Felipe Massa kiszorításáért öt másodperc büntetést is kapott, de nem ezen múlott a helyezése. 2017-ben harmadik helyről indult, a rajt után megelőzte őt Verstappen, aki ellen keményen próbálkozott, de csak a kerékcserét követően sikerült elévágnia. Később a felzárkózó Bottas ellen kellett védekeznie, aki 44. körben megelőzte. Az utolsó előtti körben kapott defekt után a hetedik helyen végzett, ezzel egy pontra olvadt az előnye a világbajnokságban. 2018-ban a második helyről indult, a rajtnál élre állt. A biztonsági autós fázis után második helyen haladt Bottas mögött, akit öt körrel a vége előtt megelőzött, ezután leggyorsabb körrel megnyerte a futamot. 2019-ben hatodik helyről indult. A biztonsági autós fázist kihasználta, a kerékcserék után a harmadik helyre került. A 38. körben Verstappen megelőzte, erre próbálta visszaelőzni a hollandot, de ütközés lett belőle. Így a 15. helyen futott be, de vétkesnek találták, tíz másodperc időbüntetést kapott, így 16. helyen végzett. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon az időmérőn és a futamon is tizedik lett, a 70. Évfordulós Nagydíjon a Q2-ben kiesett, a futamon a rajtnál megpördült, végül 12. helyen végzett. A tavalyi Brit Nagydíjon Aston Martinnal tizedik lett az időmérőn, nyolcadik a sprinten. A futamon a piros zászló utáni újraindítást követően megpördült az Alonso elleni pozícióharc során, majd 40 kör után túlmelegedés miatt kiállni kényszerült.

Latifi

2013-ban az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán ötödik, a harmadikon tizedik lett. Ugyanebben az évben a kategória brit bajnokságának nyitó hétvégéjén az első futamon leggyorsabb körrel 14. helyen végzett, a másik kettőn ötödik lett. 2014-ben az Európa-bajnoki szezonnyitó hétvégén hatodik, második és negyedik helyezést ért el. 2015-ben a WSR-ben a 3.5-ös kategóriában nyolcadik és ötödik lett. 2016-ban a GP2-ben nem szerzett pontot. A következő három évben a széria utódában, a Forma–2-ben indult. 2017-ben győzött a sprinten, a főfutamon nyolcadik lett. 2018-ban nem szerzett pontot, 2019-ben második lett a főfutamon és ötödik a sprinten.

A tavalyelőtti Brit Nagydíjon 15., a 70. Évfordulós Nagydíjon 19. helyen végzett. A tavalyi Brit Nagydíjon a sprinten 17., a futamon 14. lett.

Gasly

A GP2-ben 2015-ben a főfutamon negyedik, a sprinten harmadik lett. 2016-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten hetedik helyen végzett.

A 2018-as Brit Nagydíjon Toro Rossóval eredetileg tizediknek futott be, de ütközés okozása miatt öt másodperc büntetést kapott, így 13. helyen végzett. 2019-ben a Red Bull Racingnél töltött időszakának legjobb eredményét érte itt el: ötödik helyről indulva negyedik lett, bár ezt leginkább Vettel és Verstappen ütközésének köszönhette, Leclerc-t pedig a biztonsági autós fázis után nem tudta maga mögött tartani. Tavalyelőtt AlphaTaurival a Brit Nagydíjon hetedik, a 70. Évfordulós Nagydíjon hetedik helyről indulva 11. helyen végzett. A tavalyi Brit Nagydíjon a sprinten 12. lett, Russell büntetése révén egy rajthelyet előrébb lépett, a futamot 11. helyen zárta.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben és 2008-ban versenyzett itt, előbbi évben az abszolút sorrendben 11. és 12. helyezést ért el (amivel ő lett a legjobb a „national class” pilóták között), utóbbi évben mindkétszer negyedik lett. A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben 2×2 futamon rendre pontot szerzett, 2010-ben a sprintversenyt megnyerte.

Első Forma–1-es Brit Nagydíján 2011-ben Sauberrel hetedik lett, ez volt a bemutatkozó évének legjobb helyezése. 2012-ben ütközött Pastor Maldonadóval és kiesett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel a defekthullám egyik áldozataként esett ki (huszadiknak jegyezték). 2014-ben Force Indiával 11. helyen végzett. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban tizedik helyről indult, de az első kerékcserehullám után (esőgumiról átmenetire) negyedik helyre jött fel. Később Ricciardo és Kimi megelőzték, így végül hatodik lett. 2017-ben az időmérőn hetedik helyezést elérve, egy hellyel előrébb indulva a futamon kilencedik helyen végzett. 2018-ban Gasly büntetése után tizedik lett. 2019-ben a Racing Point színeiben a biztonsági autó kijövetele után összekoccant Nico Hülkenberggel, ami miatt megsérült az első szárnya. A futamot 17. helyen zárta. Tavalyelőtt mindkét itteni futamot ki kellett hagynia Covid-fertőzés miatt. A tavalyi Brit Nagydíjon Red Bull-lal ötödik lett az időmérőn, de a sprinten az 5. körben kipördült, majd az utolsó körben vibráció miatt kiállt. Így az utolsó rajthelyet szerezte meg. Az erőforráselemek cseréje miatt egyébként is hátrasorolták volna, de így nem volt hatása, végül pedig a boxutcából rajtolt a parc fermé alatti módosítások miatt. A futamon a 16. helyen végzett. Amikor már látszott, hogy esélytelen a pontszerző helyre, lágy gumikra váltott, ennek köszönhetően a leggyorsabb kört megfutotta. A helyezése miatt nem kapott érte pontot, de legalább Hamiltontól elrabolta, ezzel téve szolgálatot a csapatnak Verstappen kiesése után.

Alonso

2000-ben a Forma–3000-ben az időmérő után eltiltották a futamon indulástól.

Első silverstone-i versenye a 2001-es Brit Nagydíj volt, Minardival 16. helyen végzett. Renault-val 2003-ban váltóprobléma miatt kiesett, egy évvel később tizedik lett (ami nem ért még pontot). Utána egy jobb sorozat következett: 2005-ben élről indulva második lett, egy évvel később mesterhármassal győzött. 2007-ben immár a McLaren–Mercedes színeiben állhatott a dobogó második fokára. A Renault-hoz visszatérve 2008-ban hatodik, 2009-ben 14. helyen végzett. Ferrarival 2010-ben kanyarlevágás miatt áthajtásos büntetést kapott, így megint csak 14. lett. A következő három évben rendre dobogóra állhatott. 2011-ben itt szerezte a Ferrari azévi egyetlen győzelmét. 2012-ben élről indulva második helyen végzett, Red Bull-szendvicsben; 2013-ban harmadik lett. 2014-ben hatodik helyen végzett. 2015-ben McLaren–Hondával a rajt utáni kavarodásban éppen csapattársával, Jenson Buttonnal koccant össze, de folytatni tudta a versenyt, orrcsere után tizediknek futott be. 2016-ban kilencedik helyről indult, de nem sikerült a pontszerzés, a futamon 13. helyen végzett. 2017-ben harminc (!) rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt, így a rajtrács végéről indulhatott. A futamon a benzinpumpa problémáival állt ki. 2018-ban Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

Tavaly Alpine-nal a Q2-be jutott az időmérőn, a sprinten hetedik helyre jött fel, a futamon is megtartotta ezt a helyezést.

Leclerc

2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokság nyitó hétvégéjén a második futamon második lett, a harmadikat megnyerte. 2016-ban a GP3-ban második lett a főfutamon és harmadik a sprinten. 2017-ben a Forma–2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten ötödik helyen végzett.

A 2016-os Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén volt a Haas színeiben az első Forma–1-es hétvégéje. 2018-ban Sauberrel bejutott a Q3-ba, de a futam 19. körében kiállni kényszerült, miután nem rögzítették rendesen a kerekét. 2019-ben Ferrarival harmadik helyről rajtolt. A futam elején Verstappennel kellett küzdenie a helye megtartásáért. Az első kerékcsere után a holland rövid időre elé került, de még abban a körben vissza tudta előzni. A biztonsági autó alatti kerékcserék után a hatodik helyre került csapattársa és a két Red Bull mögé. A 36. körben megelőzte Gaslyt, majd Vettel és Verstappen incidense után sikerült visszakerülnie a harmadik helyre, így végül dobogóra állhatott. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon negyedik rajthelyről indulva a dobogó harmadik fokára állhatott, a 70. Évfordulós Nagydíjon nyolcadik helyről indulva negyedik lett. A tavalyi Brit Nagydíjon negyedik lett az időmérőn, a sprinten is maradt negyedik. A futamon a rajtnál megelőzte Bottast, majd Verstappen és Hamilton ütközését követően élre állt. Az 50. körig tartotta az éllovas pozíciót, ekkor hibázott a Hamilton elleni védekezés során, így végül második helyezést ért el.

Stroll

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2015-ös szezonnyitójának az első futamán hatodik, a másodikon negyedik helyezést ért el, a harmadikon kiesett.

A 2017-es Brit Nagydíjon Williamsszel 16. helyen végzett. 2018-ban az időmérőn nem tudott mért kört menni, szárnycsere után a boxutcából rajtolva 12. lett. Tavalyelőtt a Racing Point színeiben 13. helyen végzett. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon hatodik helyről rajtolva kilencedik, a 70. Évfordulós Nagydíjon az időmérőn és futamon is hatodik lett. A tavalyi Brit Nagydíjon az időmérőn a Q2-ben kiesett, a sprinten 14. lett, de a futamon feljött a nyolcadik helyre.

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában egy hatodik és egy tizedik helyet hozott össze. 2011-ben a brit Forma–3 záró hétvégéjén az első futamot megnyerte, a harmadikon második lett. 2012-ben a WSR 3.5-ös kategóriájának itteni hétvégéjén mindkét futamon kiesett.

A 2014-es Brit Nagydíjon McLaren–Mercedesszel hetedik lett. 2016-ban a Renault váltóhibája miatt kiállt, a megtett táv révén 17.-nek jegyezték. 2017-ben a Haas pilótájaként 12. helyen végzett. 2018-ban hetedik helyről rajtolva kilencedik helyezést ért el. 2019-ben kiesett, miután az autója ütközésben megsérült. Tavalyelőtt mindkét futamon kiesett: a Brit Nagydíjon az Albonnal történt ütközés következtében, a 70. Évfordulós Nagydíjon pedig nem maradt elég használható gumi a verseny folytatásához.

Tsunoda

2019-ben a Forma–3-ban 14. lett a főfutamon, hetedik a sprinten. Tavalyelőtt a Forma–2-ben a Brit Nagydíj betétversenyén harmadik lett a főfutamon, a sprinten kiesett; a 70. Évfordulós Nagydíj betétversenyén hatodik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte.

A tavalyi Brit Nagydíj időmérőjén kiesett a Q1-ben a sprinten maradt a 16. helyen, a futamon viszont pontszerző tizedik helyezést ért el.

Albon

A 2015-ös Forma–3 Európa-bajnokság szezonnyitóján egy negyedik és két hatodik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten viszont nem sikerült pontot szereznie. A Forma–2-ben 2017-ben egyik futamon sem végzett pontszerző helyen, 2018-ban a főfutamot megnyerte, a sprinten hetedik lett.

A 2019-es Brit Nagydíjon Toro Rossóval a Q3-ba jutott, a futamon 12. helyen végzett. Tavalyelőtt a Red Bull színeiben a Brit Nagydíjon Q2-es kiesés után nyolcadik, a 70. Évfordulós Nagydíjon kilencedik rajthelyről indulva ötödik helyezést ért el.

Zhōu

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2017-es szezonnyitóján az első két futamon hetedik lett, a harmadikon kiesett. 2018-ban a hétvége első futamán kiesett, utána hatodik és nyolcadik helyezést ért el. Az elmúlt három évben a Forma–2-ben versenyzett. 2019-ben a főfutamon harmadik, a sprinten nyolcadik lett. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon betétfutamán a főfutamon második helyezést ért el, a sprinten a pontot nem érő kilencedik helyen végzett; a 70. Évfordulós Nagydíj betétfutamán kilencedik lett a főfutamon, hetedik a sprinten. Tavaly az első sprinten kiesett, a másodikon 11. helyen végzett, a főfutamot viszont megnyerte.

Ocon

2014-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén három dobogós helyezést ért el: az első futamon második lett, a másodikat megnyerte, a harmadikon harmadik. 2015-ben a GP3-ban a főfutamon hatodik lett, a sprinten második helyezést ért el.

A 2016-os Brit Nagydíj hétvégéjén a Renault pénteki tesztpilótája volt. 2017-ben már a futamon is indult a Force India színeiben, az időmérőn nyolcadik lett, egy helyről előrébb indulva nyolcadik helyen végzett. 2018-ban az időmérőn Q3-ba jutott, a futamon hetedik helyezést ért el. 2020-ban Renault-val a Brit Nagydíjon kilencedik helyről rajtolva hatodik lett; a 70. Évfordulós Nagydíjon 11. lett az időmérőn, Russell feltartásáért három rajthellyel hátrébb is sorolták, a futamon nyolcadik helyezést ért el. A tavalyi Brit Nagydíjon az Alpine színeiben a Q2-ig jutott az időmérőn, tizedik helyre jött fel a sprinten, Russell büntetése révén egy hellyel elérőbb rajtolhatott, a futamot kilencedik helyen zárta.

Hamilton

Első alkalommal a brit Forma Renault-ban versenyezhetett a pályán az International vonalvezetésen: 2002-ben kilencedik lett, 2003-ban győzött. 2006-ban a GP2-ben mindkét futamot megnyerte.

Első Brit Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel pole-ból indulva harmadik helyen végzett, majd 2008-ban győzelemmel örvendeztette meg a hazai közönséget. 2009-ben 19. helyen végzett az időmérőn (Adrian Sutil balesete miatt nem tudott az első szakasz végén gyors kört menni), a versenyen 16. lett. 2010-ben második, 2011-ben negyedik, 2012-ben nyolcadik lett. 2013-ban Mercedesszel élről indult, de egy bal hátsó defekt közbeszólt, a végén negyedik lett. A következő négy évben viszont sorozatban megnyerte a futamot, 2015-ben mesterhármassal, 2016-ban élről indulva, különösebb nehézség nélkül, 2017-ben megint csak mesterhármassal. 2018-ban a pole pozíciót ismét megszerezte, de a rajt után Kimivel koccanva megpördült, a mezőnyön és csapattársán is átrágva magát végül második lett, így megszakadt a győzelmi szériája. 2019-ben második helyről rajtolt. Először a negyedik körben előzte meg csapattársát, de akkor még Bottas visszaelőzte. A finn kerékcseréje után élre állt, majd Antonio Giovinazzi kicsúszása után kihasználta a biztonsági autós szakaszt, ezalatt letudta a kerékcserét. Sikerült megőriznie az első helyet, a végén leggyorsabb kört futva immár hatodjára győzött Silverstone-ban, ezzel ő nyerte a legtöbb Forma–1-es futamot Nagy-Britanniában. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon élről indulva immár a hetedik győzelmét szerezte. Bár az utolsó körben defektet kapott, de Verstappen előző körös kerékcseréje miatt volt elég előnye ahhoz, hogy így is élen vigye célba az autót. A 70. Évfordulós Nagydíjon második helyről indult, az első kerékcserék után a harmadik helyre került, miután Verstappen vissza tudott jönni elé. A második kerékcseréje után a negyedik helyre jött vissza, de Leclerc-t hamar megelőzte, majd két körrel a vége előtt Bottast is, így második lett leggyorsabb körrel. A tavalyi Brit Nagydíjon első lett az időmérőn, de a sprinten Verstappen lerajtolta, így csak második lett mögötte, ezért 2 pont járt. A futamon az első körben igyekezett Verstappent megelőzni, a Copse kanyarban összeütköztek, Verstappen kiesett, ő maga folytatni tudta a versenyt, bár Leclerc mögé került, így második helyről várhatta a piros zászló utáni újraindítást. Az ütközésért tíz másodperc büntetést kapott, amit a kerékcserénél letöltött, utána negyedik helyre tért vissza. A 31. körben megelőzte Norrist, a 40. körben a csapattárs Bottas engedte el, két körrel a vége előtt pedig megelőzte a hibázó Leclerc-t, ezzel a rekordbeállítást jelentő nyolcadik alkalommal győzött a pályán.

Schumacher

2017-ben az európai Forma–3-as szezonnyitó hétvégén nyolcadik, hatodik és 17. helyezést ért el. A 2018-as hétvégén az első futamon kiesett, a másodikat megnyerte, a harmadikon ötödik helyen végzett. A Forma–2-ben 2019-ben a főfutamon 11., a sprinten hatodik helyen végzett. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon betétversenyén kilencedik lett a főfutamon, 14. a sprinten; a 70. Évfordulós Nagydíj betétversenyén hetedik lett a főfutamon, második a sprinten.

A tavalyi Brit Nagydíj időmérőjén a Q1-ben kiesett, a sprinten és a futamon is 18. helyen végzett.

Sainz

A Forma BMW-ben 2010-ben az első futamon harmadik lett, a másodikat megnyerte. A Forma Renault 2.0 Európa-kupában harmadik lett az első futamon, de vendégpilótaként nem kapott érte pontot. A következő évben már állandó versenyzőként indult, a hétvége második futamán hatodik lett. 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első futamán második lett, továbbá hetedik és ötödik helyezéseket ért el. 2013-ban a GP3-ban 13. helyen végzett mindkét futamon.

A 2015-ös Brit Nagydíjat a Toro Rosso elektronikai hibája miatt feladta, a leállása virtuális safety carhoz vezetett. 2016-ban nyolcadik helyen futott be. 2017-ben a rajt után csapattársa, Danyiil Kvjat eltalálta, ami miatt kiesett. 2018-ban a Renault színeiben            ismét ütközés vetett véget a versenyének, ezúttal Romain Grosjeannal. 2019-ben McLarennel 13. helyről indulva hatodik helyezést ért el. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon hetedik helyről rajtolva az utolsó körben kapott defekt miatt 13. helyen végzett; a 70. Évfordulós Nagydíjon szintén 13. lett. A tavalyi Brit Nagydíjon Ferrarival kilencedik lett az időmérőn, a sprinten 11. helyen végzett, de egy hellyel előrébb indulhatott, miután megbüntették az éppen vele ütköző Russellt. A futamon hatodik helyezést ért el.

Russell

A brit Forma–4-ben 2014-ben két hétvégén járt a pályán (a nagydíjakon is használt vonalvezetésen), a szezonnyitó második és harmadik futamát megnyerte, emellett két-két ötödik és hatodik helyezést ért el. Az európai Forma–3 2015-ös nyitó hétvégéjén a második futamot megnyerte, az elsőn nyolcadik, a harmadikon ötödik helyen végzett. 2017-ben a GP3-ban a főfutamon győzött, a sprinten negyedik lett. 2018-ban a Forma–2-ben mindkét futamon második lett.

A 2019-es Brit Nagydíjon Williamsszel 14. helyen végzett. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon 12., a 70. Évfordulós Nagydíjon 18. helyen végzett. A tavalyi Brit Nagydíj időmérőjén nyolcadik lett. A sprinten kilencedik helyen végzett, de a Sainzcal való ütközésért három rajthely hátrasorolással indult. A futamot 12. helyen zárta.

Bottas

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első itteni futamot megnyerte, a másikon második lett. 2011-ben a GP3-ban versenyzett itt, de a két futam egyikén sem szerzett pontot.

A 2012-es Brit Nagydíj hétvégéjén a Williams pénteki tesztpilótája volt. 2013-ban 12. helyen végzett. 2014-ben pályafutása addigi legjobb eredményét produkálva második lett. 2015-ben ötödik helyen futott be. 2016-ban a 14. helyen végzett. 2017-ben a Mercedes pilótájaként a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb indult. A futamon felzárkózott, Vettel megelőzésével dobogós helyre jött fel, majd Kimi defektje után második helyen futott be. 2018-ban negyedik rajthelyről indult, lerajtolta Hamiltont és Kimit, a biztonsági autós fázis után élen állt, de néhány körrel a vége előtt Vettel, Hamilton és Kimi sorra megelőzték, így végül negyedik lett. 2019-ben élről indult. Az első kerékcsere után Hamilton és Vettel mögé került, majd a biztonsági autós fázis rosszul jött neki, mert az ezalatt kereket cserélő Hamilton vissza tudott jönni elé. Így végül másodikként állhatott a dobogóra. Tavalyelőtt a Brit Nagydíjon második helyről indult, amit az 50. körig tartott, amikor defektet kapott, a 11. helyig esett vissza. A 70. Évfordulós Nagydíjon élről indult, a kerékcserékig tartotta a vezető helyet, Verstappen első kerékcseréje után egy ideig visszaállt az élre, de Verstappen hamar megelőzte. A második kerékcsere után (amire egyszerre álltak ki) sem sikerült elé kerülnie, majd az 50. körben Hamilton is megelőzte, így harmadik lett. A tavalyi Brit Nagydíjon harmadik lett az időmérőn, a sprinten (1 pontot szerezve) és a futamon is. A rajtnál Leclerc megelőzte, de Verstappen kiesésével visszanyerte a harmadik pozíciót. Miután Hamilton letöltötte az időbüntetését, a második helyre jött fel, de a 40. körben a csapat utasítására elengedte a csapattársát.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr517873823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása