Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző V/10.

Brit Nagydíj, Silverstone

2019. július 13. - F1 Hierro

A Brit Nagydíj hazai versenye a címvédő és listavezető Lewis Hamiltonnak, ő pedig ehhez méltóan a jelenlegi mezőny legsikeresebbje a silverstone-i pályán öt győzelmével, sőt társrekorder Alain Prosttal, valamint a Brit Nagydíjakat tekintve Jim Clarkkal, az angliai futamokat nézve még Nigel Mansell-el is. Tavaly azonban Sebastian Vettelnek sikerült megtörnie Hamilton sikersorozatát a pályán, összességében második győzelmét szerezve a Brit Nagydíjon. Rajtuk kívül Kimi Räikkönen győzött még Silverstone-ban, a világbajnoki címe évében. Hamilton csapattársának, Valtteri Bottasnak egy második hely a legjobbja a versenyről, még 2014-ből. Tavaly ugyan vezetett a versenyen, de végül a dobogóról is leszorult. A két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíj első két helyezettjének kellemetlen emlék a tavalyi Brit Nagydíj: Max Verstappennel a fék, Charles Leclerc-rel a rosszul rögzített kerék babrált ki.

Hamiltonon kívül hazai pályán versenyeznek az idei újoncok is: Lando Norris és George Russell, előbbi ha dobogóban nem is, de kellemes meglepetésben bizakodhat, utóbbitól már a pontszerzés is bravúr lenne az idei Williamsszel. Sőt, a harmadik újonc, Alexander Albon is félig ide sorolható: bár thai színekben versenyez, Nagy-Britannia szülötte, apai ágon innen származik.

Vajon Hamiltonnak a tavaly elszalasztott lehetőség után előlép egyedüli rekorderré, vagy valakinek sikerül meglepnie őt ezúttal is?

Hamilton

Első alkalommal a brit Forma Renault-ban versenyezhetett a pályán az International vonalvezetésen, 2002-ben kilencedik lett, 2003-ban győzött. 2006-ban a GP2-ben mindkét futamot megnyerte.

Első Brit Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel pole-ból indulva harmadik helyen végzett, majd 2008-ban győzelemmel örvendeztette meg a hazai közönséget. 2009-ben 19. helyen végzett az időmérőn (Adrian Sutil balesete miatt nem tudott az első szakasz végén gyors kört menni), a versenyen 16. lett. 2010-ben második, 2011-ben negyedik, 2012-ben nyolcadik lett. 2013-ban Mercedesszel élről indult, de egy bal hátsó defekt közbeszólt, a végén negyedik lett. A következő négy évben viszont sorozatban megnyerte a futamot, 2015-ben mesterhármassal, 2016-ban élről indulva, különösebb nehézség nélkül, tavalyelőtt megint csak mesterhármassal. Tavaly a pole pozíciót ismét megszerezte, de a rajt után Kimivel koccanva megpördült, a mezőnyön és csapattársán is átrágva magát végül második lett, így megszakadt a győzelmi szériája.

Ricciardo

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában két futamon indult a pályán, az elsőn negyedik lett, a másodikat megnyerte. 2009-ben a brit Forma–3 mezőnye 2×2 futam erejéig látogatott el ide, ebből kétszer nyert, egyszer harmadik lett. A WSR-ben a 3.5 kategóriában 2010-ben a hétvége második futamán második lett, 2011-ben mind a kettőn ezt a helyezést érte el.

Ugyancsak 2011-ben itt indult először Forma–1-es versenyen, HRT-vel 19. helyen végzett. 2012-ben már a Toro Rosso színeiben 13. lett. 2013-ban nyolcadik helyével megszerezte első itteni pontjait, 2014-ben pedig Red Bull-lal harmadik helyezettként dobogóra is állhatott. 2015-ben az első körben összekoccant Grosjeannal, amivel további ütközéseket idézett elő. Később elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban a negyedik rajtkockából indult, a futamot is ezen a helyen zárta, miután sikerült megelőznie Pérezt. Tavalyelőtt az időmérőn problémái voltak a turbójával, emiatt utolsóként kiesett a Q1-ben. Ezt a helyzetet kihasználva váltót és erőforráselemeket is cseréltek az autójában, mivel a büntetéseknek nem volt hatása, sőt Fernando Alonso hátrasorolása miatt az utolsó előtti rajtkockából indulhatott. A futamon előzések sorát produkálva az ötödik helyig zárkózott fel. Tavaly hatodik rajthelyről indulva ötödik lett.

Norris

2014-ben a Ginetta Junior bajnokságban a National Circuit vonalvezetésen második és ötödik helyezést ért el. 2015-ben az MSA Formula bajnokságban a szintén National vonalvezetésen a hétvége első futamát megnyerte, ezenkívül hetedik és tizedik helyezést ért el. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában a hétvége első futamán kiesett, a másodikat megnyerte. Ugyanebben az évben indult a brit Forma–3-ban is, a hétvége első futamán kiesett, a másodikon második lett (a harmadikat törölték). Tavalyelőtt az európai Forma–3 nyitófutamát megnyerte, a hétvége további két futamán kilencedik és harmadik helyezést ért el. Tavaly a Forma–2-ben tizedik lett a főfutamon és harmadik a sprinten.

Vettel

2008-ban állt itt rajthoz először Toro Rossóval, akkor a David Coultharddal való ütközés miatt már a verseny elején kiesett. Egy évvel később a Red Bull színeiben mesterhármast produkálva győzött. 2010-ben élről indulva hetedik lett, az ezt követő két versenyen viszont dobogóra állhatott: 2011-ben másodikként (a csapattárs Mark Webbernek szóltak, hogy ne támadja), 2012-ben harmadikként. A 2013-as versenyt váltóprobléma miatt kellett feladnia. 2014-ben első sorból rajtolt, a futamon ötödik lett. 2015-ben Ferrarival a pódium harmadik fokára állhatott. 2016-ban nem jól alakult a hétvégéje: a hatodik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrasorolták. A futamon kilencedik helyen végzett. Felipe Massa kiszorításáért öt másodperc büntetést is kapott, de nem ezen múlott a helyezése. Tavalyelőtt harmadik helyről indult, a rajt után megelőzte őt Verstappen, aki ellen keményen próbálkozott, de csak a kerékcserét követően sikerült elévágnia. Később a felzárkózó Bottas ellen kellett védekeznie, aki 44. körben megelőzte. Az utolsó előtti körben kapott defekt után a hetedik helyen végzett, ezzel egy pontra olvadt az előnye a világbajnokságban. Tavaly a második helyről indult, a rajtnál élre állt. A biztonsági autós fázis után második helyen haladt Bottas mögött, akit öt körrel a vége előtt megelőzött, ezután leggyorsabb körrel megnyerte a futamot.

Räikkönen

2000-ben a brit Forma Renault mezőnye kétszer járt a pályán, az első alkalommal harmadik helyezést ért el.

2001-ben első Brit Nagydíján Sauber–Petronasszal ötödik lett, megelőzve a csapattárs Nick Heidfeldet. Egy évvel később a McLaren–Mercedesszel motorhiba miatt kiesett. Ezután dobogós széria következett: 2003-ban harmadik lett, 2004-ben élről indulva második, 2005-ben újra harmadik (úgy, hogy motorcsere miatti hátrasorolás után kellett feljönnie), 2006-ban úgyszintén. 2007-ben pedig Ferrarival megnyerte a versenyt. A pódiumos szériát megszakítva 2008-ban negyedik, 2009-ben nyolcadik helyen végzett.

Lotusszal 2012-ben és 2013-ban is ötödik lett. Újra Ferrarival 2014-ben már a rajt után kicsúszott, ami miatt félbe kellett szakítani a versenyt egy óra hosszára. Az új rajtnál autója sérülése miatt nem lehetett ott. 2015-ben – rossz gumiválasztással – nyolcadik helyen végzett. 2016-ban ötödik helyről indult, és a versenyen is ezt a helyezést érte el, Pérez megelőzése után. Tavalyelőtt második helyről rajtolt, sokáig tartotta ezt a helyet, de két körrel a vége előtt bal első defektet kapott. A kerékcsere után negyedik helyre esett vissza, majd miután csapattársának ugyancsak gumiproblémái voltak, végül harmadik lett. Tavaly a harmadik rajthelyről indult. A rajt után Hamiltonnal koccant, amiért tíz másodperc büntetést kapott. A biztonsági autós fázis után ötödik helyen állt, Verstappent, majd Bottast megelőzve végül megmentette a harmadik helyet.

Grosjean

A GP2-ben 2008–2009-ben és 2011-ben 3×2 futamon indult a pályán, 2011-ben a sprintversenyt megnyerte, emellett ért el két negyedik és két ötödik helyezést. 2010-ben részt vett a GT1 kategóriában a RAC Tourist Trophyn a német Thomas Mutsch társaként, a kvalifikációs futamon 21.-ek lettek, a „bajnoki” futamon kiestek.

A Forma–1-es Brit Nagydíjon 2012-ben Lotusszal hatodik helyen végzett a csapattárs Kimi mögött. 2013-ban a futam vége felé kiesett, hivatalosan 19.-nek jegyezték. 2014-ben 12. lett. 2015-ben a rajt után ütközésbe keveredett, csapattársával, Pastor Maldonadóval együtt kiestek. 2016-ban a Haas színeiben erőátviteli problémákkal kiállt. Tavalyelőtt tizedik helyről indulva a 13. helyen végzett. Tavaly nyolcadik helyről indult, de Sainzcal ütközve kiesett.

Gasly

A GP2-ben 2015-ben a főfutamon negyedik, a sprinten harmadik lett. 2016-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten hetedik helyen végzett.

A tavalyi nagydíjon Toro Rossóval eredetileg tizediknek futott be, de ütközés okozása miatt öt másodperc büntetést kapott, így 13. helyen végzett.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben és 2008-ban versenyzett itt, előbbi évben az abszolút sorrendben 11. és 12. helyezést ért el (amivel ő lett a legjobb a „national class” pilóták között), utóbbi évben mindkétszer negyedik lett. A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben 2×2 futamon rendre pontot szerzett, 2010-ben a sprintversenyt megnyerte.

Első Forma–1-es Brit Nagydíján 2011-ben Sauberrel hetedik lett, ez volt a bemutatkozó évének legjobb helyezése. 2012-ben ütközött Maldonadóval és kiesett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel a defekthullám egyik áldozataként esett ki (huszadiknak jegyezték). 2014-ben Force Indiával 11. helyen végzett. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban tizedik helyről indult, de az első kerékcserehullám után (esőgumiról átmenetire) negyedik helyre jött fel. Később Ricciardo és Kimi megelőzték, így végül hatodik lett. Tavalyelőtt az időmérőn hetedik helyezést elérve, egy hellyel előrébb indulva a futamon kilencedik helyen végzett. Tavaly Gasly büntetése után tizedik lett.

Leclerc

2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokság nyitó hétvégéjén a második futamon második lett, a harmadikat megnyerte. 2016-ban a GP3-ban második lett a főfutamon és harmadik a sprinten. Tavalyelőtt a Forma–2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten ötödik helyen végzett.

A 2016-os Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén volt a Haas színeiben az első Forma–1-es hétvégéje. Tavaly Sauberrel bejutott a Q3-ba, de a futam 19. körében kiállni kényszerült, miután nem rögzítették rendesen a kerekét.

Stroll

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2015-ös szezonnyitójának az első futamán hatodik, a másodikon negyedik helyezést ért el, a harmadikon kiesett.

A tavalyelőtti versenyen Williamsszel 16. helyen végzett. Tavaly az időmérőn nem tudott mért kört menni, szárnycsere után a boxutcából rajtolva 12. lett.

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában egy hatodik és egy tizedik helyet hozott össze. 2011-ben a brit Forma–3 záró hétvégéjén az első futamot megnyerte, a harmadikon második lett. 2012-ben a WSR 3.5-ös kategóriájának itteni hétvégéjén mindkét futamon kiesett.

2014-ben McLaren–Mercedesszel hetedik lett. 2016-ban a Renault váltóhibája miatt kiállt, a megtett táv révén 17.-nek jegyezték. Tavalyelőtt a Haas pilótájaként 12. helyen végzett. Tavaly hetedik helyről rajtolva kilencedik helyezést ért el.

Albon

A 2015-ös Forma–3 Európa-bajnokság szezonnyitóján egy negyedik és két hatodik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten viszont nem sikerült pontot szereznie. A Forma–2-ben tavalyelőtt egyik futamon sem végzett pontszerző helyen, tavaly a főfutamot megnyerte, a sprinten hetedik lett.

Kvjat

2010-ben egy 14. és egy 11. helyezést ért el a Forma BMW Európa itteni hétvégéjén. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában egy nyolcadik és egy ötödik helyet produkált. 2013-ban a GP3-as hétvége mindkét futamán negyedik lett.

A 2014-es futamon Toro Rossóval kilencedik, a 2015-ösön a Red Bull színeiben hatodik lett. 2016-ban újra a Toro Rosso pilótájaként tizedik helyen végzett. Tavalyelőtt nem szerzett pontot, 15. helyen zárta a futamot. A rajtnál csapattársát, Sainzot kiütötte.

Hülkenberg

A GP2-ben 2009-ben a főfutamon harmadik, a sprintversenyen ötödik lett.

Forma–1-es Brit Nagydíjon 2010-ben állt rajthoz először, akkor Williamsszel tizedik helyen futott be. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt, 2012-ben már versenyzőként 12. helyen végzett. 2013-ban Sauberrel tizedik, 2014-ben újra Force Indiával nyolcadik helyezést ért el. A következő két évben egyaránt hetedik lett. Tavalyelőtt Renault-val hatodik rajthelyet szerezte meg, a büntetések miatt eggyel előrébb indulhatott, végül a futamon hatodikként futott be. Tavaly sikerült megismételnie a hatodik helyezését.

Verstappen

2015-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén a második futamon ötödik, a harmadikon második lett.

A 2015-ös Brit Nagydíjon Toro Rossóval kicsúszott. 2016-ban a Red Bull színeiben a második harmadik helyről indulhatott. A második kerékcsere (átmenetiről szárazra) előtt szép előzéssel Nico Rosberg elé került, és később is sokáig maga mögött tartotta, majd a gumik kopása miatt újra mögé került és harmadiknak futott be, de Rosberg tiltott rádiózás miatti időbüntetése révén másodikká lépett elő. Tavalyelőtt ötödik lett az időmérőn, a futamon egy hellyel előrébb indult. A rajt után Vettel elé került, aki ellen védte a pozíciót, de a kerékcsere után csak mögé tudott visszajönni. Kimi defektje után biztonsági kerékcserét hajtott végre, majd miután Vettelnek is problémái támadtak, meglett neki a negyedik hely. Tavaly ötödik helyről rajtolt, a biztonsági autós fázis után negyedik helyen állt, amit Kimi ellen kemény csatában védelmezett, de előbb alulmaradt, majd fékhibával kiesett, 15. helyezettnek jegyezték.

Sainz

A Forma BMW-ben 2010-ben az első futamon harmadik lett, a másodikat megnyerte. A Forma Renault 2.0 Európa-kupában harmadik lett az első futamon, de vendégpilótaként nem kapott érte pontot. A következő évben már állandó versenyzőként indult, a hétvége második futamán hatodik lett. 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első futamán második lett, továbbá hetedik és ötödik helyezéseket ért el. 2013-ban a GP3-ban 13. helyen végzett mindkét futamon.

A 2015-ös Brit Nagydíjat a Toro Rosso elektronikai hibája miatt feladta, a leállása virtuális safety carhoz vezetett. 2016-ban nyolcadik helyen futott be. Tavalyelőtt a rajt után csapattársa, Kvjat eltalálta, ami miatt kiesett. Tavaly Renault-val     ismét ütközés vetett véget a versenyének, ezúttal Grosjeannal.

Russell

A brit Forma–4-ben 2014-ben két hétvégén járt a pályán (a nagydíjakon is használt vonalvezetésen), a szezonnyitó második és harmadik futamát megnyerte, emellett két-két ötödik és hatodik helyezést ért el. Az európai Forma–3 2015-ös nyitó hétvégéjén a második futamot megnyerte, az elsőn nyolcadik, a harmadikon ötödik helyen végzett. Tavalyelőtt a GP3-ban a főfutamon győzött, a sprinten negyedik lett. Tavaly a Forma–2-ben mindkét futamon második lett.

Bottas

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első itteni futamot megnyerte, a másikon második lett. 2011-ben a GP3-ban versenyzett itt, de a két futam egyikén sem szerzett pontot.

2012-ben a Williams pénteki tesztpilótája volt. 2013-ban 12. helyen végzett. 2014-ben pályafutása addigi legjobb eredményét produkálva második lett. 2015-ben ötödik helyen futott be. 2016-ban a 14. helyen végzett. Tavalyelőtt a Mercedes pilótájaként a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb indult. A futamon felzárkózott, Vettel megelőzésével dobogós helyre jött fel, majd Kimi defektje után második helyen futott be. Tavaly negyedik rajthelyről indult, lerajtolta Hamiltont és Kimit, a biztonsági autós fázis után élen állt, de néhány körrel a vége előtt Vettel, Hamilton és Kimi sorra megelőzték, így végül negyedik lett.

Kubica

2001-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupában pontzónán kívül végzett. 2002-ben negyedik helyezést ért el.

A 2006-os nagydíjhétvégén a BMW-Sauber harmadik pilótája volt a pénteki szabadedzéseken. A 2007-es futamon negyedik lett, ez lett a legjobb eredménye a Brit Nagydíjakon. A 2008-as versenyt kicsúszás miatt adta fel. 2009-ben a 13. helyen végzett. 2010-ben Renault-val a féltengely hibája miatt állt ki.

Giovinazzi

2013-ban az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán kizárták, a másodikon nem indult. A brit bajnokság nyitó hétvégéjén a második futamot megnyerte, ezenkívül hatodik és hetedik helyezést ért el. Az Európa-bajnokságban a 2014-es szezonnyitón nyolcadik lett a második futamon és ötödik a harmadikon; 2015-ben két második és köztük egy harmadik helyezést ért el. 2016-ban az ELMS silverstone-i 4 órás versenyén Mitch Evans és Sean Gelael váltótársaként ötödik helyen végzett. Ugyanebben az évben a GP2-ben második lett a főfutamon és negyedik a sprinten.

Tavalyelőtt a Haas pénteki tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr7014942472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása