Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IX/10.

Brit Nagydíj, Silverstone

2023. július 07. - F1 Hierro

Az Osztrák Nagydíj után egy héttel máris folytatódik a világbajnoki szezon, méghozzá a nagy múltú Brit Nagydíjjal Silverstone-ban.  A britek a Forma-1 legsikeresebb nemzetének számítanak, idén három hazai pilóta állhat rajthoz: Lando Norris, George Russell és Lewis Hamilton, aki rekordnak számító nyolc győzelmet szerzett hazai pályán. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki ezúttal egy patinás brit autómárka színeiben indulhat, két alkalommal győzött Silverstone-ban, még Renault-val és Ferrarival. A címvédő és listavezető Max Verstappen Brit Nagydíjat ugyan nem nyert még, mégis győzött már Silverstone-ban világbajnoki futamon: 2020-ban a Covid-járvány miatt kiesett futamok pótlásaként egyszeri alkalommal rendezett 70. Évforduló Nagydíján. A tavalyi futamon viszont Carlos Sainz szerezte eddigi egyetlen nagydíjgyőzelmét. Csapattársának, Charles Leclerc-nek viszont rossz szájízzel ért véget a futam, mert csapata elhibázott gumistratégiája következtében nemcsak a győzelem, de még a dobogó is elúszott számára. Verstappen csapattársa, Sergio Pérez a tavalyi versenyen második helyezést ért el.

Verstappen sikersorozata folytatódik Silverstone-ban is, vagy az idei verseny is tartogat valami csavart?

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén a második futamon ötödik, a harmadikon második lett.

A 2015-ös Brit Nagydíjon Toro Rossóval kicsúszott. 2016-ban a Red Bull színeiben a harmadik helyről indulhatott. A második kerékcsere (átmenetiről szárazra) előtt szép előzéssel Nico Rosberg elé került, és később is sokáig maga mögött tartotta, majd a gumik kopása miatt újra mögé került és harmadiknak futott be, de Rosberg tiltott rádiózás miatti időbüntetése révén másodikká lépett elő. 2017-ben ötödik lett az időmérőn, a futamon egy hellyel előrébb indult. A rajt után Vettel elé került, aki ellen védte a pozíciót, de a kerékcsere után csak mögé tudott visszajönni. Kimi Räikkönen defektje után biztonsági kerékcserét hajtott végre, majd miután Sebastian Vettelnek is problémái támadtak, meglett neki a negyedik hely. 2018-ban ötödik helyről rajtolt, a biztonsági autós fázis után negyedik helyen állt, amit Kimi ellen kemény csatában védelmezett, de előbb alulmaradt, majd fékhibával kiesett, 15. helyezettnek jegyezték. 2019-ben negyedik helyről indult, a futamon Leclerc-t szorongatta a harmadik helyért. Az első kerékcsere után sikerült elé kerülnie, de a monacói még abban a körben visszaelőzte. A biztonsági autó alatti kerékcsere után sikerült Leclerc elé kerülnie, aki a biztonsági autó kijövetele után üldözte őt, de sikerült előle meglógni, a csapattárs Gasly elé kerülve. A 37. körben megelőzte a harmadik helyen haladó Vettelt, de a Ferrari pilótája belehajtott, emiatt kipördült, két helyet veszítve ötödikként futott be. A 2020-as Brit Nagydíjon harmadik helyről indult, Bottas defektje után másodikká lépett elő, az utolsóelőtti körben kereket cserélve a leggyorsabb kört is megfutotta, bár azt nem tudhatták előre, hogy Hamilton is defektet fog kapni, így maradt a második hely. A 70. Évfordulós Nagydíjat negyedik helyről kezdte, a rajt után előrejött harmadiknak. A Mercedesek első kerékcseréje után élre állt, a sajátja után Bottas mögé jött vissza a második helyre, de sikerült előznie. A második kerékcserére egyszerre jött ki Bottasszal, sikerült előtte maradnia, így megnyerte a futamot. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon az időmérőn második lett, de szombaton a rajtnál élre állt, és végig maga mögött tartotta Hamiltont. Így ő lett az első sprintgyőztes, 3 pontot és pole pozíciót szerezve. A futamon az első körben ütközött az őt előzni próbáló Hamiltonnal a Copse kanyarban, ami miatt kiesett, a futamot pedig piros zászlóval meg kellett szakítani. Tavaly második rajthelyről indult. A rajtnál ugyan megelőzte Sainzt, de az ütközések következtében piros zászlóval meg kellett szakítani a futamot, és mivel nem jutott át a teljes mezőny a második safety car vonalon, az eredeti rajthelyére kellett visszaállnia az újraindításnál. A 10. körben megelőzte a kanyart elvétő Sainzt, utána azonban törmelékre hajtva tempót vesztett. Defektre gyanakodva kiállt kerékcserére, bár utóbb kiderült, hogy a padlólemeze sérült meg. A futamot a hetedik helyen zárta.

Sargeant

2017-ben a brit Forma–4 itteni hétvégéjén a National vonalvezetésen a második futamot megnyerte, a másik kettőn hetedik és negyedik helyezést ért el. 2018-ban a Forma Renault Európa-kupában mindkét futamon második lett. A Forma–3-ban 2019-ben nem szerzett pontot az itteni hétvégén, 2020-ban a Brit Nagydíj hétvégéjén a főfutamon élről indulva harmadik lett, a sprinten ötödik; a 70. Évfordulós Nagydíj hétvégéjén a főfutamot pole-ból megnyerte, a sprinten kiesett. Tavaly a Forma–2-ben a sprinten hetedik lett, a főfutamot élről indulva megnyerte.

Norris

2014-ben a Ginetta Junior bajnokságban a National Circuit vonalvezetésen ötödik és második helyezést ért el. 2015-ben az MSA Formula bajnokságban szintén a National vonalvezetésen a hétvége első futamát megnyerte, ezenkívül hetedik és tizedik helyezést ért el. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában a hétvége első futamán kiesett, a másodikat megnyerte. Ugyanebben az évben indult a brit Forma–3-ban is, a hétvége első futamán kiesett, a másodikon második lett (a harmadikat törölték). 2017-ben az európai Forma–3 nyitófutamát megnyerte, a hétvége további két versenyén kilencedik és harmadik helyezést ért el. 2018-ban a Forma–2-ben tizedik lett a főfutamon és harmadik a sprinten.

A 2019-es Brit Nagydíjon bejutott a Q3-ba, de pontot nem szerzett: 11. helyen végzett. A 2020-as Brit Nagydíjon ötödik helyről rajtolva a futamon is ezt a helyezést érte el, a 70. Évfordulós Nagydíjon tizedik helyről indulva kilencedik lett. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon az időmérőn hatodik lett, a sprinten ötödik, a futamon negyedik helyezést ért el. A kerékcseréje lassúra sikerült, később a tíz másodperc büntetését is letöltő Hamilton közvetlenül mögé jött vissza, a 31. körben megelőzte. Tavaly az időmérőn és a futamon is hatodik helyen végzett.

Gasly

A GP2-ben 2015-ben a főfutamon negyedik, a sprinten harmadik lett. 2016-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten hetedik helyen végzett.

A 2018-as Brit Nagydíjon Toro Rossóval eredetileg tizediknek futott be, de ütközés okozása miatt öt másodperc büntetést kapott, így 13. helyen végzett. 2019-ben a Red Bull Racingnél töltött időszakának legjobb eredményét érte itt el: ötödik helyről indulva negyedik lett, bár ezt leginkább Vettel és Verstappen ütközésének köszönhette, Leclerc-t pedig a biztonsági autós fázis után nem tudta maga mögött tartani. 2020-ban AlphaTaurival a Brit Nagydíjon hetedik, a 70. Évfordulós Nagydíjon hetedik helyről indulva 11. helyen végzett. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon a sprinten 12. lett, Russell büntetése révén egy rajthelyet előrébb lépett, a futamot 11. helyen zárta. Tavaly az időmérőn a Q2-ig jutott, a rajtnál koccant Russell-lel, ami után további ütközések jöttek. Bár tudta folytatni az újraindítás után a versenyt, a 14. körben a csapattárs Tsunodával ütközött, később az autója sérülése következtében feladta.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben és 2008-ban versenyzett itt, előbbi évben az abszolút sorrendben 11. és 12. helyezést ért el (amivel ő lett a legjobb a „national class” pilóták között), utóbbi évben mindkétszer negyedik lett. A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben 2×2 futamon rendre pontot szerzett, 2010-ben a sprintversenyt megnyerte.

Első Forma–1-es Brit Nagydíján 2011-ben Sauberrel hetedik lett, ez volt a bemutatkozó évének legjobb helyezése. 2012-ben ütközött Pastor Maldonadóval és kiesett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel a defekthullám egyik áldozataként esett ki (huszadiknak jegyezték). 2014-ben Force Indiával 11. helyen végzett. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban tizedik helyről indult, de az első kerékcserehullám után (esőgumiról átmenetire) negyedik helyre jött fel. Később Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen megelőzték, így végül hatodik lett. 2017-ben az időmérőn hetedik helyezést elérve, egy hellyel előrébb indulva a futamon kilencedik helyen végzett. 2018-ban Gasly büntetése után tizedik lett. 2019-ben a Racing Point színeiben a biztonsági autó kijövetele után összekoccant Nico Hülkenberggel, ami miatt megsérült az első szárnya. A futamot 17. helyen zárta. 2020-ban mindkét itteni futamot ki kellett hagynia Covid-fertőzés miatt. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon Red Bull-lal ötödik lett az időmérőn, de a sprinten az 5. körben kipördült, majd az utolsó körben vibráció miatt kiállt. Így az utolsó rajthelyet szerezte meg. Az erőforráselemek cseréje miatt egyébként is hátrasorolták volna, de így nem volt hatása, végül pedig a boxutcából rajtolt a parc fermé alatti módosítások miatt. A futamon a 16. helyen végzett. Amikor már látszott, hogy esélytelen a pontszerző helyre, lágy gumikra váltott, ennek köszönhetően a leggyorsabb kört megfutotta. A helyezése miatt nem kapott érte pontot, de legalább Hamiltontól elrabolta, ezzel téve szolgálatot a csapatnak Verstappen kiesése után. Tavaly negyedik rajthelyről indult, az újraindítás után Leclerc megelőzte, és össze is értek, ami miatt első szárnyat kellett cseréltetnie. A biztonsági autós fázis után a negyedik helyen állt, Hamiltont sikerült megelőznie, majd Leclerc-t is, azonban Hamilton kihasználta kettejük küzdelmét, de vissza tudta őt előzni, így a dobogó második fokára állhatott.

Alonso

2000-ben a Forma–3000-ben az időmérő után eltiltották a futamon indulástól.

Első silverstone-i versenye a 2001-es Brit Nagydíj volt, Minardival 16. helyen végzett. Renault-val 2003-ban váltóprobléma miatt kiesett, egy évvel később tizedik lett (ami nem ért még pontot). Utána egy jobb sorozat következett: 2005-ben élről indulva második lett, egy évvel később mesterhármassal győzött. 2007-ben immár a McLaren–Mercedes színeiben állhatott a dobogó második fokára. A Renault-hoz visszatérve 2008-ban hatodik, 2009-ben 14. helyen végzett. Ferrarival 2010-ben kanyarlevágás miatt áthajtásos büntetést kapott, így megint csak 14. lett. A következő három évben rendre dobogóra állhatott. 2011-ben itt szerezte a Ferrari azévi egyetlen győzelmét. 2012-ben élről indulva második helyen végzett, Red Bull-szendvicsben; 2013-ban harmadik lett. 2014-ben hatodik helyen végzett. 2015-ben McLaren–Hondával a rajt utáni kavarodásban éppen csapattársával, Jenson Buttonnal koccant össze, de folytatni tudta a versenyt, orrcsere után tizediknek futott be. 2016-ban kilencedik helyről indult, de nem sikerült a pontszerzés, a futamon 13. helyen végzett. 2017-ben harminc (!) rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt, így a rajtrács végéről indulhatott. A futamon a benzinpumpa problémáival állt ki. 2018-ban Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

A WEC 2018–19-es szezonjában a 6 órás versenyen Sébastien Buemi és Nakajima Kazuki társaként indult, de kizárták őket.

A tavalyelőtti Brit Nagydíjon Alpine-nal a Q2-be jutott az időmérőn, a sprinten hetedik helyre jött fel, a futamon is megtartotta ezt a helyezést. Tavaly hetedik helyről rajtolva ötödik helyezést ért el.

Leclerc

2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokság nyitó hétvégéjén a második futamon második lett, a harmadikat megnyerte. 2016-ban a GP3-ban második lett a főfutamon és harmadik a sprinten. 2017-ben a Forma–2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten ötödik helyen végzett.

A 2016-os Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén volt a Haas színeiben az első Forma–1-es hétvégéje. 2018-ban Sauberrel bejutott a Q3-ba, de a futam 19. körében kiállni kényszerült, miután nem rögzítették rendesen a kerekét. 2019-ben Ferrarival harmadik helyről rajtolt. A futam elején Verstappennel kellett küzdenie a helye megtartásáért. Az első kerékcsere után a holland rövid időre elé került, de még abban a körben vissza tudta előzni. A biztonsági autó alatti kerékcserék után a hatodik helyre került csapattársa és a két Red Bull mögé. A 36. körben megelőzte Gaslyt, majd Vettel és Verstappen incidense után sikerült visszakerülnie a harmadik helyre, így végül dobogóra állhatott. A 2020-as Brit Nagydíjon negyedik rajthelyről indulva a dobogó harmadik fokára állhatott, a 70. Évfordulós Nagydíjon nyolcadik helyről indulva negyedik lett. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon negyedik lett az időmérőn, a sprinten is maradt negyedik. A futamon a rajtnál megelőzte Bottast, majd Verstappen és Hamilton ütközését követően élre állt. Az 50. körig tartotta az éllovas pozíciót, ekkor hibázott a Hamilton elleni védekezés során, így végül második helyezést ért el. Tavaly harmadik rajtkockából indult. Miután a 12. Verstappennek problémái támadtak (defektre gyanakodott, valójában a padlólemeze sérült), feljött a második helyre, majd a 31. körben a csapattárs Sainz előre engedte, Hamilton kerékcseréje után átvette élre állt. A biztonsági autó alatt a csapata úgy döntött, nem hívja ki kerékcserére. A döntés nem bizonyult kifizetődőnek, az újraindítás után a csapattársa frissebb lágy gumikon megelőzte, majd Pérezzel és Hamiltonnal kellett megvívnia, amiben mindkettejükkel szemben alulmaradt, így negyedik helyen végzett, kevésbé kihasználva Verstappen problémás versenyét.

Stroll

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2015-ös szezonnyitójának az első futamán hatodik, a másodikon negyedik helyezést ért el, a harmadikon kiesett.

A 2017-es Brit Nagydíjon Williamsszel 16. helyen végzett. 2018-ban az időmérőn nem tudott mért kört menni, szárnycsere után a boxutcából rajtolva 12. lett. 2019-ben a Racing Point színeiben 13. helyen végzett. 2020-ban a Brit Nagydíjon hatodik helyről rajtolva kilencedik, a 70. Évfordulós Nagydíjon az időmérőn és futamon is hatodik lett. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon az időmérőn a Q2-ben kiesett, a sprinten 14. lett, de a futamon feljött a nyolcadik helyre. Tavaly az utolsó rajthelyről indulva a 11. helyen végzett.

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában egy hatodik és egy tizedik helyet hozott össze. 2011-ben a brit Forma–3 záró hétvégéjén az első futamot megnyerte, a harmadikon második lett. 2012-ben a WSR 3.5-ös kategóriájának itteni hétvégéjén mindkét futamon kiesett.

A 2014-es Brit Nagydíjon McLaren–Mercedesszel hetedik lett. 2016-ban a Renault váltóhibája miatt kiállt, a megtett táv révén 17.-nek jegyezték. 2017-ben a Haas pilótájaként 12. helyen végzett. 2018-ban hetedik helyről rajtolva kilencedik helyezést ért el. 2019-ben kiesett, miután az autója ütközésben megsérült. 2020-ban mindkét futamon kiesett: a Brit Nagydíjon az Albonnal történt ütközés következtében, a 70. Évfordulós Nagydíjon pedig nem maradt elég használható gumi a verseny folytatásához. A tavalyi Brit Nagydíj időmérőjén kiesett a Q1-ben, de a futamon tizedik helyezést ért el.

de Vries

A WSR 3.5-ös géposztályában 2015-ben az itteni hétvége első futamán negyedik lett, a másikon kiesett. 2016-ban a GP3-ban a főfutamon ötödik, a sprinten nyolcadik lett. A Forma–2-ben 2017-ben a főfutamon nem rajtolt el, a sprinten hetedik helyen végzett; 2018-ban hetedik lett a főfutamon, hatodik a sprinten; 2019-ben a főfutamon hatodik, a sprinten harmadik helyezést ért el. A WEC 2018/19-es szezonjában indult a Silverstone-i 6 órás versenyen is Giedo van der Garde és Frits van Eerd váltótársaként az LMP2 kategóriában, abszolútban nyolcadik, kategóriájukban ötödik helyen végeztek.

Tsunoda

2019-ben a Forma–3-ban 14. lett a főfutamon, hetedik a sprinten. 2020-ban a Forma–2-ben a Brit Nagydíj betétversenyén harmadik lett a főfutamon, a sprinten kiesett; a 70. Évfordulós Nagydíj betétversenyén hatodik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte.

A tavalyelőtti Brit Nagydíj időmérőjén kiesett a Q1-ben, a sprinten maradt a 16. helyen, a futamon viszont pontszerző tizedik helyezést ért el. Tavaly a 14. helyen végzett.

Albon

A 2015-ös Forma–3 Európa-bajnokság szezonnyitóján egy negyedik és két hatodik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten viszont nem sikerült pontot szereznie. A Forma–2-ben 2017-ben egyik futamon sem végzett pontszerző helyen, 2018-ban a főfutamot megnyerte, a sprinten hetedik lett.

A 2019-es Brit Nagydíjon Toro Rossóval a Q3-ba jutott, a futamon 12. helyen végzett. 2020-ban a Red Bull színeiben a Brit Nagydíjon Q2-es kiesés után nyolcadik, a 70. Évfordulós Nagydíjon kilencedik rajthelyről indulva ötödik helyezést ért el. A tavalyi Brit Nagydíj rajtjánál a Williams színeiben ütközött Vettellel, miközben az addigi ütközéseket próbálták elkerülni. Emiatt az autója megpördült és a palánknak csapódott, ezzel véget ért a versenye. Megfigyelésre kórházba is vitték, de nem találtak sérülést, így kiengedték.

Zhōu

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2017-es szezonnyitóján az első két futamon hetedik lett, a harmadikon kiesett. 2018-ban a hétvége első futamán kiesett, utána hatodik és nyolcadik helyezést ért el. A következő három évben a Forma–2-ben versenyzett. 2019-ben a főfutamon harmadik, a sprinten nyolcadik lett. 2020-ban a Brit Nagydíj betétfutamán a főfutamon második helyezést ért el, a sprinten a pontot nem érő kilencedik helyen végzett; a 70. Évfordulós Nagydíj betétfutamán kilencedik lett a főfutamon, hetedik a sprinten. Tavalyelőtt az első sprinten kiesett, a másodikon 11. helyen végzett, a főfutamot viszont megnyerte.

A tavalyi Brit Nagydíjon kilencedik helyről indult, de a futam rajtjánál ütközött Russell-lel, az autója fejtetőre fordulva szánkázott végig a bukóteren, majd megdobódott, és a gumifal felett átesve nekicsapódott a kerítésnek. A rémisztő balesetet sikerült sérülés nélkül megúsznia, megfigyelésre kórházba vitték, de hamar kiengedték onnan.

Hülkenberg

A GP2-ben 2009-ben a főfutamon harmadik, a sprintversenyen ötödik lett.

Forma–1-es Brit Nagydíjon 2010-ben állt rajthoz először, akkor Williamsszel tizedik helyen futott be. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt, 2012-ben már versenyzőként 12. helyen végzett. 2013-ban Sauberrel tizedik, 2014-ben újra Force Indiával nyolcadik helyezést ért el. A következő két évben egyaránt hetedik lett. 2017-ben Renault-val a hatodik rajthelyet szerezte meg, a büntetések miatt eggyel előrébb indulhatott, végül a futamon hatodikként futott be. 2018-ban sikerült megismételnie a hatodik helyezését. 2019-ben a Q3-ba jutott, a futamon tizedik helyen végzett. A biztonsági autós fázis után koccant Pérezzel, de ezen nem veszített annyit, mint a mexikói pilóta. 2020-ban a két itteni versenyen éppen Pérezt helyettesítette a Racing Point színeiben: a Brit Nagydíj időmérőjén a Q2-be jutott, de a kuplung és az erőforrás problémái miatt nem tudott elrajtolni; a 70. Évfordulós Nagydíjon a harmadik rajthelyről indulva hetedik helyezést ért el.

Ocon

2014-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén három dobogós helyezést ért el: az első futamon második lett, a másodikat megnyerte, a harmadikon harmadik. 2015-ben a GP3-ban a főfutamon hatodik lett, a sprinten második helyezést ért el.

A 2016-os Brit Nagydíj hétvégéjén a Renault pénteki tesztpilótája volt. 2017-ben már a futamon is indult a Force India színeiben, az időmérőn nyolcadik lett, egy helyről előrébb indulva nyolcadik helyen végzett. 2018-ban az időmérőn Q3-ba jutott, a futamon hetedik helyezést ért el. 2020-ban Renault-val a Brit Nagydíjon kilencedik helyről rajtolva hatodik lett; a 70. Évfordulós Nagydíjon 11. lett az időmérőn, Russell feltartásáért három rajthellyel hátrébb is sorolták, a futamon nyolcadik helyezést ért el. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon az Alpine színeiben a Q2-ig jutott az időmérőn, tizedik helyre jött fel a sprinten, Russell büntetése révén egy hellyel elérőbb rajtolhatott, a futamot kilencedik helyen zárta. Tavaly a 39. körben a benzinpumpa hibájával kiesett. Mivel a pályán tudott megállni, be kellett küldeni miatta a biztonsági autót.

Hamilton

Első alkalommal a brit Forma Renault-ban versenyezhetett a pályán az International vonalvezetésen: 2002-ben kilencedik lett, 2003-ban győzött. 2006-ban a GP2-ben mindkét futamot megnyerte.

Első Brit Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel pole-ból indulva harmadik helyen végzett, majd 2008-ban győzelemmel örvendeztette meg a hazai közönséget. 2009-ben 19. helyen végzett az időmérőn (Adrian Sutil balesete miatt nem tudott az első szakasz végén gyors kört menni), a versenyen 16. lett. 2010-ben második, 2011-ben negyedik, 2012-ben nyolcadik lett. 2013-ban Mercedesszel élről indult, de egy bal hátsó defekt közbeszólt, a végén negyedik lett. A következő négy évben viszont sorozatban megnyerte a futamot, 2015-ben mesterhármassal, 2016-ban élről indulva, különösebb nehézség nélkül, 2017-ben megint csak mesterhármassal. 2018-ban a pole pozíciót ismét megszerezte, de a rajt után Kimi Räikkönennel koccanva megpördült, a mezőnyön és csapattársán is átrágva magát végül második lett, így megszakadt a győzelmi szériája. 2019-ben második helyről rajtolt. Először a negyedik körben előzte meg csapattársát, de akkor még Bottas visszaelőzte. A finn pilóta kerékcseréje után élre állt, majd Antonio Giovinazzi kicsúszása után kihasználta a biztonsági autós szakaszt, ezalatt letudta a kerékcserét. Sikerült megőriznie az első helyet, a végén leggyorsabb kört futva immár hatodjára győzött Silverstone-ban, ezzel ő nyerte a legtöbb Forma–1-es futamot Nagy-Britanniában. 2020-ban a Brit Nagydíjon élről indulva immár a hetedik győzelmét szerezte. Bár az utolsó körben defektet kapott, de Verstappen előző körös kerékcseréje miatt volt elég előnye ahhoz, hogy így is élen vigye célba az autót. A 70. Évfordulós Nagydíjon második helyről indult, az első kerékcserék után a harmadik helyre került, miután Verstappen vissza tudott jönni elé. A második kerékcseréje után a negyedik helyre jött vissza, de Leclerc-t hamar megelőzte, majd két körrel a vége előtt Bottast is, így második lett leggyorsabb körrel. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon első lett az időmérőn, de a sprinten Verstappen lerajtolta, így csak második lett mögötte, ezért 2 pont járt. A futamon az első körben igyekezett Verstappent megelőzni, a Copse kanyarban összeütköztek, Verstappen kiesett, ő maga folytatni tudta a versenyt, bár Leclerc mögé került, így második helyről várhatta a piros zászló utáni újraindítást. Az ütközésért tíz másodperc büntetést kapott, amit a kerékcserénél letöltött, utána negyedik helyre tért vissza. A 31. körben megelőzte Norrist, a 40. körben a csapattárs Bottas engedte el, két körrel a vége előtt pedig megelőzte a hibázó Leclerc-t, ezzel a rekordbeállítást jelentő nyolcadik alkalommal győzött a pályán. Tavaly ötödik rajthelyről indult. A biztonsági autó alatt kereket cserélve sikerült a Ferrarik mögött harmadik helyen várnia az újraindítást. Pérez megelőzte, majd a mexikói pilóta Leclerc elleni küzdelmét kihasználva megelőzte mindkettejüket, Pérez azonban másodszor is meg tudta előznie, így végül harmadik helyezést ért el leggyorsabb körrel.

Sainz

A Forma BMW-ben 2010-ben az első futamon harmadik lett, a másodikat megnyerte. A Forma Renault 2.0 Európa-kupában harmadik lett az első futamon, de vendégpilótaként nem kapott érte pontot. A következő évben már állandó versenyzőként indult, a hétvége második futamán hatodik lett. 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első futamán második lett, továbbá hetedik és ötödik helyezéseket ért el. 2013-ban a GP3-ban 13. helyen végzett mindkét futamon.

A 2015-ös Brit Nagydíjat a Toro Rosso elektronikai hibája miatt feladta, a leállása virtuális safety carhoz vezetett. 2016-ban nyolcadik helyen futott be. 2017-ben a rajt után csapattársa, Danyiil Kvjat eltalálta, ami miatt kiesett. 2018-ban a Renault színeiben ismét ütközés vetett véget a versenyének, ezúttal Romain Grosjeannal. 2019-ben McLarennel 13. helyről indulva hatodik helyezést ért el. 2020-ban a Brit Nagydíjon hetedik helyről rajtolva az utolsó körben kapott defekt miatt 13. helyen végzett; a 70. Évfordulós Nagydíjon szintén 13. lett. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon Ferrarival kilencedik lett az időmérőn, a sprinten 11. helyen végzett, de egy hellyel előrébb indulhatott, miután megbüntették az éppen vele ütköző Russellt. A futamon hatodik helyezést ért el. Tavaly élről indult, a rajt után Verstappen megelőzte, de jött az ütközések miatt a piros zászló, az újraindítást újból élről várhatta. Ezúttal megvédte a pozícióját, a 10. körben azonban elvétett egy kanyart, emiatt Verstappen mögé került. Két körrel később azonban megelőzte a törmelékre hajtás miatt tempót vesztő Verstappent, aki ki is állt óvatosságból kerékcserére. A 31. körben maga elé engedte csapattársát, Leclerc-t, Hamilton kerékcseréje után a második helyen állt. A biztonsági autó alatt kijött lágy gumikra váltani, míg csapattársa kint maradt a keményeken. Az újraindítás után hamar élre állt, megszerezte első és eddig egyetlen nagydíjgyőzelmét.

Russell

A brit Forma–4-ben 2014-ben két hétvégén járt a pályán (a nagydíjakon is használt vonalvezetésen), a szezonnyitó második és harmadik futamát megnyerte, emellett két-két ötödik és hatodik helyezést ért el. Az európai Forma–3 2015-ös nyitó hétvégéjén a második futamot megnyerte, az elsőn nyolcadik, a harmadikon ötödik helyen végzett. 2017-ben a GP3-ban a főfutamon győzött, a sprinten negyedik lett. 2018-ban a Forma–2-ben mindkét futamon második lett.

A 2019-es Brit Nagydíjon Williamsszel 14. helyen végzett. 2020-ban a Brit Nagydíjon 12., a 70. Évfordulós Nagydíjon 18. helyen végzett. A tavalyelőtti Brit Nagydíj időmérőjén nyolcadik lett. A sprinten kilencedik helyen végzett, de a Sainzcal való ütközésért három rajthely hátrasorolással indult. A futamot 12. helyen zárta. Tavaly Mercedesszel az első rajt utáni ütközésbe keveredett Gaslyval és Zhōuval. Ekkor kiszállt az autójából, hogy segítsen a pályamunkásoknak a mentésnél, de utána az autóját már nem tudták újraindítani, így kiesett a versenyből.

Bottas

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első itteni futamot megnyerte, a másikon második lett. 2011-ben a GP3-ban versenyzett itt, de a két futam egyikén sem szerzett pontot.

A 2012-es Brit Nagydíj hétvégéjén a Williams pénteki tesztpilótája volt. 2013-ban 12. helyen végzett. 2014-ben pályafutása addigi legjobb eredményét produkálva második lett. 2015-ben ötödik helyen futott be. 2016-ban a 14. helyen végzett. 2017-ben a Mercedes pilótájaként a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb indult. A futamon felzárkózott, Vettel megelőzésével dobogós helyre jött fel, majd Kimi Räikkönen defektje után második helyen futott be. 2018-ban negyedik rajthelyről indult, lerajtolta Hamiltont és Kimit, a biztonsági autós fázis után élen állt, de néhány körrel a vége előtt Vettel, Hamilton és Kimi sorra megelőzték, így végül negyedik lett. 2019-ben élről indult. Az első kerékcsere után Hamilton és Vettel mögé került, majd a biztonsági autós fázis rosszul jött neki, mert az ezalatt kereket cserélő Hamilton vissza tudott jönni elé. Így végül másodikként állhatott a dobogóra. 2020-ban a Brit Nagydíjon második helyről indult, amit az 50. körig tartott, amikor defektet kapott, a 11. helyig esett vissza. A 70. Évfordulós Nagydíjon élről indult, a kerékcserékig tartotta a vezető helyet, Verstappen első kerékcseréje után egy ideig visszaállt az élre, de Verstappen hamar megelőzte. A második kerékcsere után (amire egyszerre álltak ki) sem sikerült elé kerülnie, majd az 50. körben Hamilton is megelőzte, így harmadik lett. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon harmadik lett az időmérőn, a sprinten (1 pontot szerezve) és a futamon is. A rajtnál Leclerc megelőzte, de Verstappen kiesésével visszanyerte a harmadik pozíciót. Miután Hamilton letöltötte az időbüntetését, a második helyre jött fel, de a 40. körben a csapat utasítására elengedte a csapattársát. Tavaly Alfa Romeóval váltóhiba miatt 21 kör után kiállt.

Piastri

2017-ben a brit Forma–4-ben a hétvége első két futamán harmadik helyezést ért el, a harmadikat megnyerte. A Forma Renault Európa-kupában 2018-ban a hétvége második futamán negyedik lett, 2019-ben mindkét futamon győzött. 2020-ban a Forma–3-ban a Brit Nagydíj hétvégéjén második lett a főfutamon, a sprinten kiesett; a 70. Évfordulós Nagydíj hétvégéjén hetedik lett a főfutamon, hatodik a sprinten. Tavalyelőtt a Forma–2-ben az első sprinten hatodik, a másodikon negyedik, a főfutamon harmadik helyezést ért el.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1118162346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása