Elérkeztünk a 2023-as világbajnoki szezon utolsó, 22. futamához, múltidézésből azonban csak a 21. következik, hiszen Las Vegasban nem volt mit felidézni.
A nappal kezdődő, éjszaka befejeződő Abu-Dzabi Nagydíj 2009 óta szerepel a versenynaptárban, többnyire szezonzáróként. Általában az itteni futamok már levezetők, illetve adott esetben búcsúversenyek szoktak lenni, négy alkalommal azonban itt dőlt el a világbajnoki cím. Érdesség, hogy mind a négyben érintett volt Lewis Hamilton (bár 2010-ben inkább csak matematikailag), közülük 2014-ben sikerült itt megszereznie a bajnoki címet az akkori csapattársával, Nico Rosberggel szemben, aki két évvel később visszavágott neki. Két évvel ezelőtt pedig egy kiélezett szezon őrületes (és a versenyigazgatóság döntései miatt vitákat gerjesztő) fináléjában Max Verstappen lett első alkalommal világbajnok. Tavaly már kétszeres, idén pedig háromszoros világbajnokként érkezett.
A pályán a legtöbb győzelemmel Hamilton rendelkezik, ötször nyerte meg a versenyt. Az utóbbi három évben viszont rendre Verstappen győzött, rajtuk kívül Valtteri Bottasnak van itt győzelme még a Mercedesszel.
A világbajnoki dobogó ezúttal már kialakult, búcsúzás sincs egyelőre a láthatáron (egyedül Logan Sargeant pozíciója bizonytalan még), úgyhogy csak azt reméljük, legalább élvezetes szezonzáró lesz, utána pedig jöhet a pihenés, és viszlát jövőre!
Verstappen
Toro Rossóval 2015-ben a 16. helyen végzett. 2016-ban a Red Bull színeiben hatodik helyről indult. A rajt után Hülkenberggel koccanva visszaesett a mezőny végére, de egy kerékcserés taktikával előrébb jött, sikerült Rosberg elé is kerülnie, aki azonban megelőzte. Végül negyedik helyezést ért el. 2017-ben hatodik helyről indulva ötödik lett. 2018-ban hatodik helyről indult, a rajtot elrontotta, de sikerült felzárkóznia, keményen vívva Oconnal, Hamiltonnal is, végül Bottas megelőzése után harmadikként dobogóra állhatott. 2019-ben harmadik lett az időmérőn, Bottas büntetése után az első sorból rajtolhatott. Az első körben Leclerc megelőzte, és a harmadik helyért is védekeznie kellett Vettellel szemben. A kerékcserék után sikerült Vettel elé visszajönnie, majd a 32. körben Russell lekörözése után megelőzte Leclerc-t. Végül második helyezést ért el. A 2020-as futamon pole pozícióból indulva rajt-cél győzelmet aratott.
Tavalyelőtt a világbajnoki cím volt a tét a szezonzárón, Hamiltonnal pontegyenlőségben érkezett. Az élről indult, Hamilton lerajtolta, majd még az első körben a kilencedik kanyarban sikerült a visszaelőzés, de összeérve és Hamiltont lekényszerítve, ezért inkább visszaadta a pozíciót, elkerülendő az esetleges büntetést. A kerékcsere után a kint hagyott csapattárs Pérez védekezésének köszönhetően közelebb került Hamiltonhoz, de megelőzni nem tudta. Öt körrel a vége előtt a biztonsági autó beküldésekor kiállt lágy gumikra váltani, majd miután az utolsóelőtti körben engedték az előtte lévő lekörözötteket visszavenni a körüket, és a zárókörre szabadjára engedték a mezőnyt, ismét megnyílt a lehetőség. Ő pedig az újraindítás után élt is vele, megelőzte Hamiltont, leggyorsabb kört futva megnyerte a futamot, és ezzel megszerezte az első világbajnoki címét. Tavaly immár kétszeres világbajnokként érkezett, élről indulva magabiztos győzelemmel zárta a szezont.
Sargeant
A 2016/17-es szezonban az Egyesült Arab Emirátusok Forma–4-es bajnokságában 3×4 futamon versenyzett a pályán, nyolc második és két harmadik helyezést elérve. Tavaly a Forma–2-ben hatodik lett a sprinten és ötödik a főfutamon.
A tavalyi Forma–1-es hétvégén a betétfutamok mellett a Williams tesztpilótájaként részt vett az első szabadedzésen is.
Ricciardo
2011-ben a HRT generátorának hibája miatt feladni kényszerült a versenyt. Toro Rossóval 2012-ben tizedik, 2013-ban 16. lett. Red Bull-lal 2014-ben negyedik helyezést ért el, leggyorsabb kört futva (amiért még nem járt pluszpont). 2015-ben hatodik helyen végzett. 2016-ban a harmadik rajtkockából indulhatott, de a futamon a kevésbé kedvező boxtaktika miatt ötödik lett. 2017-ben negyedik helyről indult, de a 21. körben hidraulikai hibával kiesett. 2018-ban ötödik helyről rajtolt. A többiek kerékcseréi után élre állt, de miután ő maga is kereket cserélt, ötödik helyre tért vissza. A 39. körben megelőzte Bottast, negyedik helyezéssel búcsúzott a Red Bull Racingtől. 2019-ben Renault-val nyolcadik lett az időmérőn, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb rajtolva 11. helyen végzett, miután csapattársát sikerült megelőznie, Sainz viszont őt előzte meg. 2020-ban az időmérőn 12. lett, Leclerc hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon a 40. körig várva a kerékcserével hetedik helyezést ért el, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is. Tavalyelőtt McLarennel tizedik rajtkockából indulva 12. helyen végzett. Tavaly tizedik lett az időmérőn, de az interlagosi ütközés miatt három rajthely büntetést hozott magával. A futamon kilencedik helyezéssel köszönt el a McLarentől, és – most már tudjuk, hogy ideiglenesen – a mezőnytől is.
Norris
2017-ben itt volt az első Forma–2-es hétvégéje, a főfutamon kiesett, a sprinten 13. helyen végzett. 2018-ban ötödik lett a főfutamon és második sprinten.
A 2019-es Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén hetedik lett, egy hellyel előrébb indulva nyolcadik helyen végzett, miután Pérez az utolsó körben megelőzte. 2020-ban negyedik rajthelyről indulva ötödik helyezést ért el, miután a 6. körben Albon megelőzte. Tavalyelőtt harmadik helyről rajtolva hetedik lett. Tavaly hetedik helyről rajtolt. Az első kerékcserénél Russellt ráengedték, de nem lett ütközés. Hatodik helyezést ért el, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is.
Gasly
2014-től 2016-ig a GP2 szezonzáróján vett részt a pályán 3×2 futamon (bár a 2015-ös sprintet lefújták). 2016-ban megnyerte a főfutamot, 2015-ben ötödik lett rajta.
A 2017-es nagydíjon Toro Rossóval 16. helyen végzett, a 17. körben volt egy megpördülése. 2018-ban hét körrel a futam vége előtt motorhibával kiesett. 2019-ben a rajt után koccant Stroll-lal, ami miatt első szárnyat kellett cserélnie. Végül 18. helyen végzett. 2020-ban az AlphaTauri színeiben tizedik lett az időmérőn, Leclerc hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon nyolcadik helyezést ért el, a 9. körben a csapattárs Danyiil Kvjatot előzte meg. Tavalyelőtt Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon ötödik helyen futott be. Tavaly az időmérőn kiesett a Q1-ben, a futamon a 14. helyen végzett az utolsó alphatauris versenyén.
Pérez
A GP2 Asia 2009/2010-es szezonjának második hétvégéjén részt vett, a sprintfutamon negyedik lett. A 2010-es GP2-es idény záró hétvégéjén a főfutamot megnyerte.
A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 11. helyen végzett. 2012-ben ütközött Romain Grosjeannal, aki emiatt Webberrel együtt kiesett. A manőverért 10 másodperces büntetést kapott, ami után 15. helyen végzett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel kilencedik lett. Force Indiával 2014-ben hetedik, 2015-ben ötödik helyezést ért el. 2016-ban az időmérőn és a futamon is nyolcadik helyen végzett. 2017-ben nyolcadik helyről indulva hetedik lett. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben nyolcadik helyezést ért el. 2019-ben Racing Pointtal lemaradt a Q3-ról, de Bottas büntetésével a tizedik helyről indulhatott. A futamon hetedik lett, az utolsó körben megelőzte Norrist. 2020-ban a Q2-ben nem ment mért kört. Az elhasznált erőforráselemek miatt az utolsó sorból kellett rajtolnia. A csere ellenére a futamot éppen az erőforrás hibája miatt kellett feladnia a 10. körben, virtuális biztonsági autós fázist okozva. Tavalyelőtt a Red Bull színeiben negyedik helyről rajtolt. Verstappen és Hamilton kerékcseréje után tovább maradt kint, a 20-21. körben kemény védekezésével megnehezítette az őt utolérő Hamilton dolgát, majd miután Hamilton megelőzte őt, maga elé engedte a csapattársát, aki rádióüzenetében dicsérte őt (azóta fordult a világ…). A biztonsági autós fázis közben olajnyomás-problémák miatt kiállt, a megtett táv révén 15. helyezettnek jegyezték. Tavaly a második helyről rajtolt. Két kerékcserés taktikával az egy cserén lévő Leclerc és Hamilton mögé került, de a 45. körben utolérte Hamiltont, akit egy kis oda-vissza előzgetés után a 46. körben megelőzött, de ahhoz már túl sok időt veszített, hogy Leclerc-t is utolérje. Így eddig egyetlen itteni dobogóját elérve harmadik lett a futamon és a világbajnokságban is.
Alonso
2009-ben utolsó renault-s versenyén (legalábbis ezen a néven) a 14. helyen ért célba. 2010-ben Ferrarival a világbajnokság éllovasaként érkezett a szezonzáróra, azonban egy elhibázott taktikai húzás után (rögtön Mark Webbert követve kiállt kereket cserélni) Vitalij Petrov mögött találta magát, akit végig hiába próbált megelőzni. Hetedik helyezésével a bajnoki cím elúszott. A következő két évben egyaránt második helyezést ért el. 2013-ban ötödik, 2014-ben kilencedik helyen végzett. 2015-ben McLaren–Hondával 17. lett. 2016-ban bejutott a Q3-ba, kilencedik helyről rajtolt, a futamon tizedik helyezettként pontot szerzett. 2017-ban ugyan épphogy lemaradt a Q3-ról, de a futamon kilencedik helyezést ért el, megelőzve a búcsúzó Felipe Massát. 2018-ban másodszor búcsúzott a McLarentől és időlegesen a Forma-1-től is. A 15. helyről rajtolva 11. helyen végzett.
Tavalyelőtt Alpine-nal nyolcadik lett a csapattárs Ocon előtt. Tavaly az utolsó alpine-os hétvégéjén 11. lett az időmérőn, Ricciardo hátra sorolásával a 13. helyről rajtolt, a 28. körben olajszivárgással kiállt.
Leclerc
2016-ban a GP3-ban nem sikerült pontot szereznie: a főfutamon kiesett, a sprinten kilencedik lett. 2017-ben a Forma–2-ben a főfutamon elért második hellyel és a sprint megnyerésével ünnepelhette a bajnoki címet.
A 2018-as nagydíjon Sauberrel nyolcadik helyről indult, lerajtolta a Red Bullokat is, végül sorozatban harmadik hetedik helyezését ért el az év végén. 2019-ben Ferrarival negyedik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulhatott. Az első körben megelőzte Verstappent, aki később a 32. körben, Russell lekörözése után előzte meg őt. Így végül a dobogó harmadik fokára állhatott. Bár a verseny előtti átvizsgáláson szabálytalanságot észleltek az üzemanyag mennyiségével kapcsolatban, a helyezését megtarthatta, csak a csapat kapott pénzbüntetést. 2020-ban kilencedik lett az időmérőn, de a Szahíri Nagydíjon okozott ütközés miatt három rajthely büntetést hozott magával. A futamon a13. helyen végzett. Tavalyelőtt hetedik helyről rajtolva tizedik lett. Tavaly harmadik rajthelyről indulva második helyezést ért el a futamon és a világbajnokságban is.
Stroll
2017-ben Williamsszel utolsó célba érkezőként 18. helyen végzett. 2018-ban 13. lett utolsó williamses futamán. 2019-ben a Racing Point színeiben a rajtnál összekoccant Gaslyval, később fékhiba miatt kiesett. 2020-ban nyolcadik rajtkockából indulva a tizedik helyen végzett, miután Ocon az utolsó körben megelőzte. Tavalyelőtt Aston Martinnal 13. helyen végzett. Tavaly az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon nyolcadik lett.
Magnussen
2014-ben McLaren–Mercedesszel 11. helyen végzett. 2016-ban a Renault felfüggesztésének sérülése miatt kiállni kényszerült. 2017-ben a Haas színeiben a rajt után megpördült, végül 13. lett. 2018-ban tizedikként szerezte eddigi egyetlen itteni pontját. 2019-ben 14., 2020-ban 18. helyen végzett.
Tavaly Q1-es kiesés után 17. lett.
Tsunoda
Tavalyelőtt nyolcadik helyről rajtolva itt érte el eddigi Forma–1-es pályafutása legjobb eredményét: negyedik lett, pont a csapattárs Gasly előtt. Tavaly a Q2-ig jutott, Ricciardo hátra sorolásával nyert egy rajthelyet, a futamon 11. helyen végzett.
Albon
2016-ban a GP3 szezonzáróján mindkét futamon kiesett. A Forma–2-ben 2017-ben második lett a sprinten és hetedik a főfutamon, 2018-ban a főfutamon nem szerzett pontot, a sprinten nyolcadik lett.
A 2019-es nagydíj időmérőjén a Red Bull színeiben hatodik lett, egy hellyel előrébb indulva hatodik helyen végzett, miután az utolsóelőtti körben alulmaradt Vettellel szemben. 2020-ban ötödik helyről rajtolva negyedik helyezést ért el az utolsó Red Bull-os futamán, és ideiglenesen a mezőnytől is elköszönt. Tavaly Williamsszel az utolsó sorból rajtolva a 13. helyen végzett.
Zhōu
A Forma–2-ben 2019-ben harmadik lett a főfutamon, nyolcadik a sprinten, tavaly nyolcadik lett az első sprinten, a másodikat megnyerte, a főfutamon második helyezést ért el.
Emellett tavaly az ázsiai Forma–3-as bajnokságban összesen 3×3 futamon indult a pályán. A szezonzáró hétvége első és harmadik futamát megnyerte, ezen kívül négy második, egy harmadik és két negyedik helyezést ért el az itteni versenyeken.
A tavalyi nagydíjon a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon 12. helyen végzett.
Hülkenberg
2010-ben Williamsszel 16. helyen végzett. Ezután 2012-ben indult újra a versenyen, Force Indiával a rajt után kiesett, miután ütközött Bruno Sennával. 2013-ban Sauberrel 14 helyen végzett. 2014-ben újra a Force India színeiben hatodik, 2015-ben és 2016-ban egyaránt hetedik helyezést ért el. 2017-ben Renault-val hetedik lett az időmérőn. A futamon Ricciardo kiesése után a hatodik helyen állt, amikor kanyarlevágásért öt másodperc büntetést kapott. Ezt a tervezett kerékcserénél letöltötte, de nehézségek támadtak az egyik kereke eltávolításánál, így 11. helyre esett vissza, ahonnan azonban visszaküzdötte magát a hatodik helyre. 2018-ban tizedik helyről indult, a rajt után Romain Grosjeannal ütközött, az autója fejre állva kötött ki a palánkban, majd ki is gyulladt, de ő maga épségben megúszta. A baleset miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. 2019-ben tizedik lett az időmérőn, egy rajthellyel előrébb indulva 12. helyen végzett, búcsúzva a Renault-tól és egy időre a mezőnytől is.
Ocon
2014-ben a Lotus pénteki tesztpilótájaként itt volt az első Forma–1-es hétvégéje.
2015-ben a GP3-ban negyedik lett a főfutamon és harmadik a sprinten.
A 2016-os Forma–1-es nagydíjon Manorral 13. helyen végzett. 2017-ben Force Indiával kilencedik helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben öt másodperc büntetést kapott, miután a Stoffel Vandoorne elleni csata hevében levágott egy kanyart, később motorhibával kiesett. 2020-ban Renault-val a Q2-ben kiesett, de Leclerc hátrasorolásával a tizedik helyről indulhatott, a futamon kilencedik lett, az utolsó körben megelőzve Strollt. Tavalyelőtt az Alpine színeiben az időmérőn és a futamon is kilencedik lett. Tavaly nyolcadik helyről rajtolva hetedik helyezést ért el.
Hamilton
A 2009-es futamon McLaren–Mercedesszel élről indult, de fékhiba miatt kiesett. 2010-ben minimális matematikai esélye volt a világbajnoki címre, de egy percig sem állt úgy a futam, hogy ez realizálódhatott volna. A versenyen külön pontot még nem érő leggyorsabb kört futva második lett. 2011-ben megnyerte a futamot. 2012-ben újra pole pozíciót szerzett, de a benzinnyomás problémái miatt fel kellett adnia a versenyt. 2013-ban Mercedesszel hetedik lett. 2014-ben bajnokesélyesként érkezett a zárófutamra, és minden úgy alakult, hogy neki kedvezzen: a csapattárs Nico Rosberg nullázott, míg ő maga megnyerte a futamot és ezzel második világbajnoki címét. A 2015-ös futamnak már nem volt tétje számára, belefért a második hely Rosberg mögött. 2016-ban viszont újra a bajnoki címért hajtott, amiért meg is tette a magáét: az időmérőn megszerezte a pole pozíciót, a futamon pedig maga mögött tartotta csapattársát, akitől igyekezett DRS távolságon kívül maradni, a pálya többi részén viszont lassabb tempóval próbálta őt visszafogni, abban a reményben, hogy az üldözők kettejük közé férkőznek. A futamot végül megnyerte, de Rosberg maradt mögötte a második, így a világbajnoki cím elúszott. 2017-ben már világbajnokként érkezett, az első sorból indulva Bottas mögött másodikként zárta a szezont. 2018-ban szintén úgy érkezett, hogy már eldőlt a világbajnokság, ezúttal megszerezte a pole pozíciót. A futamon a virtuális biztonsági autó alatti kerékcsere után veszítette el egy időre a vezető helyet, visszatérve Verstappennel vívott oda-vissza előzgetős csatát. Végül a többiek kerékcseréi után újra élre került és győzelemmel zárta a sikeres szezonját. 2019-ben ismét megnyerte a szezonzárót, mesterhármassal, immár a leggyorsabb körért is pontot kapva.
2020-ban a Covid-fertőzés miatt kihagyott Szahíri Nagydíj után tért vissza a mezőnybe, a harmadik rajtkockából indulva harmadik helyezéssel zárta a szezont. Tavalyelőtt a címvédés volt a tét, Verstappennel pontegyenlőségben érkezett a szezonzáróra. A második helyről indult, a rajtnál sikerült élre állnia. Az első körben a kilences kanyarban Verstappen visszaelőzte, de koccanás és lekényszerítés árán, ami miatt a rivális inkább visszaadta a pozíciót. A kerékcsere után a kint maradó Pérez kényszerítette kemény csatára az első helyért, ami után Verstappen közelebb került hozzá, de sikerült őrizni az éllovas pozíciót. Öt körrel a verseny vége előtt jött a biztonsági autós fázis, ami alatt a csapat kemény gumikon hagyta. Ez végül nem volt kifizetődő: a zárókörben a mezőny elengedése után Verstappen a friss lágyakon megelőzte, így csak második hely lett a futamon és a tabellán is, nem jött össze a nyolcadik világbajnoki cím. Tavaly ötödik helyről indult. A rajtnál megelőzte Sainzot, aki próbálta visszaelőzni, és ennek során összekoccantak. Mivel sikánlevágással tudott Sainz elé visszajönni, a 4. körben visszaadta a pozíciót. Az 5. körben már sikerült megelőznie, de a 8. körben Sainz visszaelőzte. A következő körben a csapattárs Russell előzte meg. Egy kiállásos taktikával sikerült Pérez, Sainz és Russell elé kerülnie, majd a 45. körben utolérte Pérez, akivel oda-vissza előzték egymást, majd a 46. körben Pérez kerekedett felül. Az 56. körben hidraulikai hibával kiállni kényszerült, a megtett táv miatt 18. helyezettnek jegyezték. Ezzel pályafutása során első alkalommal nyeretlenül zárt egy szezont, és eddig úgy áll, hogy megismétlődhet.
Sainz
2013-ban a GP3 záró hétvégéjén a főfutamon kizárták, a sprinten 18. helyen végzett.
A 2015-ös nagydíjon Toro Rossóval 11. lett. 2016-ban a Jolyon Palmerrel történt ütközésben megsérült az autója, így fel kellett adnia a futamot. 2017-ben Renault-val kiállt, miután a kerékcserénél túl lazán rögzítették az egyik kerekét. 2018-ban hatodik helyezést ért el. 2019-ben McLarennel kilencedik lett az időmérőn, a futamon egy hellyel előrébb indulva tizedik helyen végzett. 2020-ban az időmérőn és a futamon is hatodik lett. Tavalyelőtt Ferrarival ötödik helyről rajtolva a dobogó harmadik fokán zárta a szezont. Tavaly negyedik helyről indult. A rajtnál Hamilton megelőzte, de utána még az első körben, amikor próbálta visszaelőzni, összekoccantak. Hamilton a sikánt levágta tudott előtte maradni, a 4. körben vissza is adta a pozíciót. A következő körben Hamilton megelőzte, de a 8. körben sikerült visszaelőzni. Két kerékcserés taktikával ismét Hamilton mögé került, de az ő kiesése után meglett a negyedik helyezés.
Russell
2017-ben a GP3-ban második lett a főfutamon és negyedik a sprinten. Azon a hétvégén a Forma–1-es első szabadedzésen is részt vett a Force India tesztpilótájaként. 2018-ban a Forma-2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten negyedik lett.
A 2019-es nagydíjon Williamsszel a 17. helyen végzett. 2020-ban a mercedeses beugrás után egy héttel visszatért a Williamshez. Pérez és Magnussen hátrasorolása után 16. rajthelyről indulva a 15. helyen zárta a futamot. Tavalyelőtt az utolsó williamses versenyén váltóhiba miatt kiesett. Tavaly Mercedesszel hatodik rajthelyről indult. A 9. körben megelőzte a csapattárs Hamiltont. Két kiállásos taktikával a 16. körben cserélt először, de veszélyesen engedték ki Norris elé, ami miatt öt másodperc büntetést kapott, a második cserénél töltötte le. Csapattársa kiesése után ötödik helyezést ért el.
Bottas
A 2012-bes hétvégén a Williams pénteki tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen. A 2013-as futamon 15. lett. 2014-ben a dobogó harmadik fokára állhatott csapattársa, Felipe Massa mögött. 2015-ben mindössze 13. helyen végzett. 2016-ban a felfüggesztés sérülésével kiesett. 2017-ben a Mercedes színeiben mesterhármassal nyerte a futamot. 2018-ban második helyről rajtolt. Sokáig tartotta ezt a helyet, de néhány körön belül Vettel és a két Red Bull is megelőzte, így végül ötödik lett. 2019-ben második lett az időmérőn, de az elhasznált erőforráselemek miatt a rajtrács végére sorolták vissza. A futam végére a negyedik helyig sikerült felzárkóznia. 2020-ban a második rajtkockából indulva másodikként állhatott a dobogóra. Tavalyelőtt hatodik lett az utolsó mercedeses időmérőjén és futamán is.
Tavaly Alfa Romeóval Q1-es kiesés után a 15. helyen végzett.
Piastri
A 2016/17-es szezonban az Egyesült Arab Emirátusok Forma–4-es bajnokságában 2×4 futamon indult a pályán, a legjobbja két harmadik helyezés volt, emellett egyszer negyedik volt, kétszer ötödik, háromszor hatodik. 2019-ben a Forma Renault Európa-kupa szezonzáróján az első futamot megnyerte, a másikon negyedik helyezést ért el. Tavalyelőtt a Forma–2-es szezonzárón az első sprinten harmadik lett, a másodikon kiesett, a főfutamot megnyerte.