Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző X/24.

Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina

2024. december 06. - F1 Hierro

Elérkeztünk a rekordhosszúságú, 24 futamos szezon zárásához, az Abu-Dzabi Nagydíjhoz, amely az egyéni világbajnokságban az elmúlt két évhez hasonlóan idén is már csak levezető. Három évvel ezelőtt viszont egy kiélezett bajnoki versenyfutást döntött el drámai hajrával, amelynek végén Max Verstappen ünnepelhette a győzelmet és az első világbajnoki címét Lewis Hamiltonnal szemben. Hamilton korábban még három alkalommal volt itt döntő szezonzáró részese, 2014-ben ő kerekedett felül, 2016-ban viszont alulmaradt Nico Rosberggel szemben, 2010-ben pedig, amikor inkább csak matematikai esélyei voltak, a tabella negyedik helyén maradt. Utóbbi futamra Fernando Alonso érkezett listavezetőként, de végül kicsúszott a kezéből a hőn áhított cím.

Ami a futamgyőzelmeket illeti, az utóbbi négy alkalommal Verstappen zárt az élen. A legtöbb győzelemmel viszont még Hamilton rendelkezik, aki összesen ötször nyerte meg a versenyt. Rajtuk kívül Valtteri Bottas nyert Abu-Dzabiban, akinek a mostani könnyen a búcsúfutama lehet.

Az idei szezonzárón azonban nemcsak búcsúztatunk, de újoncot is avatunk: a jövő évre szerződtetett Jack Doohan debütálását az Alpine előrehozta.

Ahol még leginkább tétje maradta a szezonzárónak, a konstruktőrök világbajnoksága a McLaren és a Ferrari között. A Ferrari színeiben tavaly Charles Leclerc második lett, de ez akkor a Mercedesszel szemben, amelynek színeiben George Russell harmadik helyezést ért el, a konstruktőri második helyhez is kevés volt. A McLaren pilótái, Lando Norris és Oscar Piastri tavaly negyedik és hatodik helyezést hoztak össze, idén jobb eséllyel indulhatnak - vajon sikerül beváltaniuk a konstruktőri esélyt?

 

Verstappen

Toro Rossóval 2015-ben a 16. helyen végzett. 2016-ban a Red Bull színeiben hatodik helyről indult. A rajt után Hülkenberggel koccanva visszaesett a mezőny végére, de egy kerékcserés taktikával előrébb jött, sikerült Rosberg elé is kerülnie, aki azonban megelőzte. Végül negyedik helyezést ért el. 2017-ben hatodik helyről indulva ötödik lett. 2018-ban hatodik helyről indult, a rajtot elrontotta, de sikerült felzárkóznia, keményen vívva Oconnal, Hamiltonnal is, végül Bottas megelőzése után harmadikként dobogóra állhatott. 2019-ben harmadik lett az időmérőn, Bottas büntetése után az első sorból rajtolhatott. Az első körben Leclerc megelőzte, és a harmadik helyért is védekeznie kellett Vettellel szemben. A kerékcserék után sikerült Vettel elé visszajönnie, majd a 32. körben Russell lekörözése után megelőzte Leclerc-t. Végül második helyezést ért el. A 2020-as futamon pole pozícióból indulva rajt-cél győzelmet aratott.

2021-ben a világbajnoki cím volt a tét a szezonzárón, Hamiltonnal pontegyenlőségben érkezett. Az élről indult, Hamilton lerajtolta, majd még az első körben a kilencedik kanyarban sikerült a visszaelőzés, de összeérve és Hamiltont lekényszerítve, ezért inkább visszaadta a pozíciót, elkerülendő az esetleges büntetést. A kerékcsere után a kint hagyott csapattárs Pérez védekezésének köszönhetően közelebb került Hamiltonhoz, de megelőzni nem tudta. Öt körrel a vége előtt a biztonsági autó beküldésekor kiállt lágy gumikra váltani, majd miután az utolsóelőtti körben engedték az előtte lévő lekörözötteket visszavenni a körüket, és a zárókörre szabadjára engedték a mezőnyt, ismét megnyílt a lehetőség. Ő pedig az újraindítás után élt is vele, megelőzte Hamiltont, leggyorsabb kört futva megnyerte a futamot, és ezzel megszerezte az első világbajnoki címét. Tavalyelőtt immár kétszeres világbajnokként érkezett, élről indulva magabiztos győzelemmel zárta a szezont. Tavaly háromszoros világbajnokként ismét pole-ból indult, az első körben visszaverte Leclerc próbálkozásait, mesterhármassal hozta az újabb győzelmet, 22-ből 19 futamot nyerve és 1000 kört az élen zárva a szezon során.

Norris

2017-ben itt volt az első Forma–2-es hétvégéje, a főfutamon kiesett, a sprinten 13. helyen végzett. 2018-ban ötödik lett a főfutamon és második sprinten.

A 2019-es Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén hetedik lett, egy hellyel előrébb indulva nyolcadik helyen végzett, miután Pérez az utolsó körben megelőzte. 2020-ban negyedik rajthelyről indulva ötödik helyezést ért el, miután a 6. körben Albon megelőzte. 2021-ben harmadik helyről rajtolva hetedik lett. Tavalyelőtt hetedik helyről rajtolt. Az első kerékcserénél Russellt ráengedték, de nem lett ütközés. Hatodik helyezést ért el, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is. Tavaly ötödik helyről indult, a rajtnál Russellt megelőzve egy helyet javított, majd a 4. körben a csapattárs Piastrit is megelőzte a harmadik helyért. A 15. körben az egyszerre kereket cserélő Russell került elé. A 47. körben Pérez próbálkozott ellene, ekkor ütközés lett belőle, de maradt a sorrend, a következő körben viszont Pérez előzött, és az ütközésért kapott öt másodperces büntetésnél nagyobb előnyt autózott ki, így maradt mögötte az ötödik helyezés.

Gasly

2014-től 2016-ig a GP2 szezonzáróján vett részt a pályán 3×2 futamon (bár a 2015-ös sprintet lefújták). 2016-ban megnyerte a főfutamot, 2015-ben ötödik lett rajta.

A 2017-es nagydíjon Toro Rossóval 16. helyen végzett, a 17. körben volt egy megpördülése. 2018-ban hét körrel a futam vége előtt motorhibával kiesett. 2019-ben a rajt után koccant Stroll-lal, ami miatt első szárnyat kellett cserélnie. Végül 18. helyen végzett. 2020-ban az AlphaTauri színeiben tizedik lett az időmérőn, Leclerc hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon nyolcadik helyezést ért el, a 9. körben a csapattárs Danyiil Kvjatot előzte meg. 2021-ben Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon ötödik helyen futott be. Tavalyelőtt az időmérőn kiesett a Q1-ben, a futamon a 14. helyen végzett az utolsó alphatauris versenyén. Tavaly Alpine-nal tizedik rajthelyről indulva 13. helyen végzett.

Pérez

A GP2 Asia 2009/2010-es szezonjának második hétvégéjén részt vett, a sprintfutamon negyedik lett. A 2010-es GP2-es idény záró hétvégéjén a főfutamot megnyerte.

A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 11. helyen végzett. 2012-ben ütközött Romain Grosjeannal, aki emiatt Webberrel együtt kiesett. A manőverért 10 másodperces büntetést kapott, ami után 15. helyen végzett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel kilencedik lett. Force Indiával 2014-ben hetedik, 2015-ben ötödik helyezést ért el. 2016-ban az időmérőn és a futamon is nyolcadik helyen végzett. 2017-ben nyolcadik helyről indulva hetedik lett. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben nyolcadik helyezést ért el. 2019-ben Racing Pointtal lemaradt a Q3-ról, de Bottas büntetésével a tizedik helyről indulhatott. A futamon hetedik lett, az utolsó körben megelőzte Norrist. 2020-ban a Q2-ben nem ment mért kört. Az elhasznált erőforráselemek miatt az utolsó sorból kellett rajtolnia. A csere ellenére a futamot éppen az erőforrás hibája miatt kellett feladnia a 10. körben, virtuális biztonsági autós fázist okozva.

2021-ben a Red Bull színeiben negyedik helyről rajtolt. Verstappen és Hamilton kerékcseréje után tovább maradt kint, a 20-21. körben kemény védekezésével megnehezítette az őt utolérő Hamilton dolgát, majd miután Hamilton megelőzte őt, maga elé engedte a csapattársát, aki rádióüzenetében dicsérte őt (később fordult a világ…). A biztonsági autós fázis közben olajnyomás-problémák miatt kiállt, a megtett táv révén 15. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt a második helyről rajtolt. Két kerékcserés taktikával az egy cserén lévő Leclerc és Hamilton mögé került, de a 45. körben utolérte Hamiltont, akit egy kis oda-vissza előzgetés után a 46. körben megelőzött, de ahhoz már túl sok időt veszített, hogy Leclerc-t is utolérje. Így eddig egyetlen itteni dobogóját elérve harmadik lett a futamon és a világbajnokságban is. Tavaly kilencedik helyről indult, a rajtnál veszített egy pozíciót Hamiltonnal szemben, akit a 3. körben megelőzött. Az első kerékcserék után a hetedik helyen állt, a 25. körben megelőzte Alonsót, a 28. körben Piastrit. A 47. körben Norris ellen próbálkozott a negyedik helyért, ütköztek, ami miatt öt másodperc büntetést kapott. A következő körben sikerült az előzés, majd az 54. körben Russellt előzte a harmadik helyért. Ezután Leclerc taktikai okból hagyta magát megelőzni, így sikerült másodiknak beérnie, de csak Norrist sikerült az öt másodperces büntetésnél nagyobb különbségre leszakítania, így negyedik helyen végzett.

Alonso

2009-ben utolsó renault-s versenyén (legalábbis ezen a néven) a 14. helyen ért célba. 2010-ben Ferrarival a világbajnokság éllovasaként érkezett a szezonzáróra, azonban egy elhibázott taktikai húzás után (rögtön Mark Webbert követve kiállt kereket cserélni) Vitalij Petrov mögött találta magát, akit végig hiába próbált megelőzni. Hetedik helyezésével a bajnoki cím elúszott. A következő két évben egyaránt második helyezést ért el. 2013-ban ötödik, 2014-ben kilencedik helyen végzett. 2015-ben McLaren–Hondával 17. lett. 2016-ban bejutott a Q3-ba, kilencedik helyről rajtolt, a futamon tizedik helyezettként pontot szerzett. 2017-ban ugyan épphogy lemaradt a Q3-ról, de a futamon kilencedik helyezést ért el, megelőzve a búcsúzó Felipe Massát. 2018-ban másodszor búcsúzott a McLarentől és időlegesen a Forma-1-től is. A 15. helyről rajtolva 11. helyen végzett.

2021-ben Alpine-nal nyolcadik lett a csapattárs Ocon előtt. Tavalyelőtt az utolsó alpine-os hétvégéjén 11. lett az időmérőn, Ricciardo hátra sorolásával a 13. helyről rajtolt, a 28. körben olajszivárgással kiállt. Tavaly Aston Martinnal a hetedik helyről indult. A 37. körben utolérte őt Hamiltont, akit szándékosan hagyott előzni még a DRS-érzékelő előtt, így aztán sikerült DRS-sel visszaelőznie. A 46. körben Sainzot előzte, végül hetedik lett.

Leclerc

2016-ban a GP3-ban nem sikerült pontot szereznie: a főfutamon kiesett, a sprinten kilencedik lett. 2017-ben a Forma–2-ben a főfutamon elért második hellyel és a sprint megnyerésével ünnepelhette a bajnoki címet.

A 2018-as nagydíjon Sauberrel nyolcadik helyről indult, lerajtolta a Red Bullokat is, végül sorozatban harmadik hetedik helyezését ért el az év végén. 2019-ben Ferrarival negyedik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulhatott. Az első körben megelőzte Verstappent, aki később a 32. körben, Russell lekörözése után előzte meg őt. Így végül a dobogó harmadik fokára állhatott. Bár a verseny előtti átvizsgáláson szabálytalanságot észleltek az üzemanyag mennyiségével kapcsolatban, a helyezését megtarthatta, csak a csapat kapott pénzbüntetést. 2020-ban kilencedik lett az időmérőn, de a Szahíri Nagydíjon okozott ütközés miatt három rajthely büntetést hozott magával. A futamon a13. helyen végzett. 2021-ben hetedik helyről rajtolva tizedik lett. Tavalyelőtt harmadik rajthelyről indulva második helyezést ért el a futamon és a világbajnokságban is. Tavaly második rajthelyről indult, az első körben támadta Verstappent, de megelőznie nem sikerült. Ezután tartotta a második helyet a futam hajrájáig, amikor maga elé engedte az időbüntetéssel sújtott Pérezt abban a reményben, hogy a mexikói pilóta Russelltől elszakadva kettejük közé kerül, a Ferrari javára billentve a mérleget a Mercedesszel szemben a konstrukőriben. Így eredetileg harmadiknak ért be, Pérez büntetésével megismételte a második helyét (a számítása azonban nem jött be, Russell lett a harmadik mögötte).

Stroll

2017-ben Williamsszel utolsó célba érkezőként 18. helyen végzett. 2018-ban 13. lett utolsó williamses futamán. 2019-ben a Racing Point színeiben a rajtnál összekoccant Gaslyval, később fékhiba miatt kiesett. 2020-ban nyolcadik rajtkockából indulva a tizedik helyen végzett, miután Ocon az utolsó körben megelőzte. 2021-ben Aston Martinnal 13. helyen végzett. Tavalyelőtt az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon nyolcadik helyezést ért el. Tavaly az időmérőn Q2-ig jutott, a futamon tizedik lett.

Magnussen

2014-ben McLaren–Mercedesszel 11. helyen végzett. 2016-ban a Renault felfüggesztésének sérülése miatt kiállni kényszerült. 2017-ben a Haas színeiben a rajt után megpördült, végül 13. lett. 2018-ban tizedikként szerezte eddigi egyetlen itteni pontját. 2019-ben 14., 2020-ban 18. helyen végzett.

Tavalyelőtt Q1-es kiesés után 17. lett. Tavaly Q1-es kiesés után a huszadik (utolsó) helyen ért be.

Tsunoda

2021-ben AlphaTaurival nyolcadik helyről rajtolva itt érte el eddigi Forma–1-es pályafutása legjobb eredményét: negyedik lett, pont a csapattárs Gasly előtt. Tavalyelőtt a Q2-ig jutott, Ricciardo hátra sorolásával nyert egy rajthelyet, a futamon 11. helyen végzett. Tavaly hatodik helyről rajtolva nyolcadik lett, az utolsó körben sikeresen maga mögött tartva az előzéssel próbálkozó, de hibázó Hamiltont, és a nap versenyzője címet is megszavazták neki.

Albon

2016-ban a GP3 szezonzáróján mindkét futamon kiesett. A Forma–2-ben 2017-ben második lett a sprinten és hetedik a főfutamon, 2018-ban a főfutamon nem szerzett pontot, a sprinten nyolcadik lett.

A 2019-es nagydíj időmérőjén a Red Bull színeiben hatodik lett, egy hellyel előrébb indulva hatodik helyen végzett, miután az utolsóelőtti körben alulmaradt Vettellel szemben. 2020-ban ötödik helyről rajtolva negyedik helyezést ért el az utolsó Red Bull-os futamán, és ideiglenesen a mezőnytől is elköszönt. Tavalyelőtt Williamsszel az utolsó sorból rajtolva a 13. helyen végzett. Tavaly az időmérőn Q2-ig jutott, a futamon 14. lett.

Zhōu

A Forma–2-ben 2019-ben harmadik lett a főfutamon, nyolcadik a sprinten; 2021-ben nyolcadik lett az első sprinten, a másodikat megnyerte, a főfutamon második helyezést ért el.

Emellett 2021-ben az ázsiai Forma–3-as bajnokságban összesen 3×3 futamon indult a pályán. A szezonzáró hétvége első és harmadik futamát megnyerte, ezen kívül négy második, egy harmadik és két negyedik helyezést ért el az itteni versenyeken.

A tavalyelőtti nagydíjon Alfa Romeóval a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon 12. helyen végzett. Tavaly Q1-es kiesés után 17. lett.

Hülkenberg

2010-ben Williamsszel 16. helyen végzett. Ezután 2012-ben indult újra a versenyen, Force Indiával a rajt után kiesett, miután ütközött Bruno Sennával. 2013-ban Sauberrel 14 helyen végzett. 2014-ben újra a Force India színeiben hatodik, 2015-ben és 2016-ban egyaránt hetedik helyezést ért el. 2017-ben Renault-val hetedik lett az időmérőn. A futamon Ricciardo kiesése után a hatodik helyen állt, amikor kanyarlevágásért öt másodperc büntetést kapott. Ezt a tervezett kerékcserénél letöltötte, de nehézségek támadtak az egyik kereke eltávolításánál, így 11. helyre esett vissza, ahonnan azonban visszaküzdötte magát a hatodik helyre. 2018-ban tizedik helyről indult, a rajt után Romain Grosjeannal ütközött, az autója fejre állva kötött ki a palánkban, majd ki is gyulladt, de ő maga épségben megúszta. A baleset miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. 2019-ben tizedik lett az időmérőn, egy rajthellyel előrébb indulva 12. helyen végzett, búcsúzva a Renault-tól és egy időre a mezőnytől is.

Tavaly a Haas versenyzőjeként nyolcadik rajthelyről indulva a 15. helyen végzett.

Lawson

A Forma–2-ben 2021-ben az első sprinten ötödik, a másodikon hatodik lett, a főfutamon kiesettként huszadik helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt a sprintet megnyerte, a főfutamon a dobogó harmadik fokára állhatott.

A tavalyelőtti hétvégén a Red Bull tesztpilótájaként az első Forma–1-es szabadedzésen is részt vett.

Colapinto

2021-ben az Ázsiai Le Mans-széria LMP2-es kategóriájában az itteni hétvégén Rui Andrade és John Falb váltótársaként harmadik és második helyezést ért el. Tavaly itt volt az első Forma–2-es hétvégéje, a sprinten 19. helyen végzett, a főfutamon kiesett.

Hamilton

A 2009-es futamon McLaren–Mercedesszel élről indult, de fékhiba miatt kiesett. 2010-ben minimális matematikai esélye volt a világbajnoki címre, de egy percig sem állt úgy a futam, hogy ez realizálódhatott volna. A versenyen külön pontot még nem érő leggyorsabb kört futva második lett. 2011-ben megnyerte a futamot. 2012-ben újra pole pozíciót szerzett, de a benzinnyomás problémái miatt fel kellett adnia a versenyt. 2013-ban Mercedesszel hetedik lett. 2014-ben bajnokesélyesként érkezett a zárófutamra, és minden úgy alakult, hogy neki kedvezzen: a csapattárs Nico Rosberg nullázott, míg ő maga megnyerte a futamot és ezzel második világbajnoki címét. A 2015-ös futamnak már nem volt tétje számára, belefért a második hely Rosberg mögött. 2016-ban viszont újra a bajnoki címért hajtott, amiért meg is tette a magáét: az időmérőn megszerezte a pole pozíciót, a futamon pedig maga mögött tartotta csapattársát, akitől igyekezett DRS távolságon kívül maradni, a pálya többi részén viszont lassabb tempóval próbálta őt visszafogni, abban a reményben, hogy az üldözők kettejük közé férkőznek. A futamot végül megnyerte, de Rosberg maradt mögötte a második, így a világbajnoki cím elúszott. 2017-ben már világbajnokként érkezett, az első sorból indulva Bottas mögött másodikként zárta a szezont. 2018-ban szintén úgy érkezett, hogy már eldőlt a világbajnokság, ezúttal megszerezte a pole pozíciót. A futamon a virtuális biztonsági autó alatti kerékcsere után veszítette el egy időre a vezető helyet, visszatérve Verstappennel vívott oda-vissza előzgetős csatát. Végül a többiek kerékcseréi után újra élre került és győzelemmel zárta a sikeres szezonját. 2019-ben ismét megnyerte a szezonzárót, mesterhármassal, immár a leggyorsabb körért is pontot kapva.

2020-ban a Covid-fertőzés miatt kihagyott Szahíri Nagydíj után tért vissza a mezőnybe, a harmadik rajtkockából indulva harmadik helyezéssel zárta a szezont. 2021-ben a címvédés volt a tét, Verstappennel pontegyenlőségben érkezett a szezonzáróra. A második helyről indult, a rajtnál sikerült élre állnia. Az első körben a kilences kanyarban Verstappen visszaelőzte, de koccanás és lekényszerítés árán, ami miatt a rivális inkább visszaadta a pozíciót. A kerékcsere után a kint maradó Pérez kényszerítette kemény csatára az első helyért, ami után Verstappen közelebb került hozzá, de sikerült őrizni az éllovas pozíciót. Öt körrel a verseny vége előtt jött a biztonsági autós fázis, ami alatt a csapat kemény gumikon hagyta. Ez végül nem volt kifizetődő: a zárókörben a mezőny elengedése után Verstappen a friss lágyakon megelőzte, így csak a második hely lett meg a futamon és a tabellán is, nem jött össze a nyolcadik világbajnoki cím. Tavalyelőtt ötödik helyről indult. A rajtnál megelőzte Sainzot, aki próbálta visszaelőzni, és ennek során összekoccantak. Mivel sikánlevágással tudott Sainz elé visszajönni, a 4. körben visszaadta a pozíciót. Az 5. körben már sikerült megelőznie, de a 8. körben Sainz visszaelőzte. A következő körben a csapattárs Russell előzte meg. Egy kiállásos taktikával sikerült Pérez, Sainz és Russell elé kerülnie, majd a 45. körben utolérte Pérez, akivel oda-vissza előzték egymást, majd a 46. körben Pérez kerekedett felül. Az 56. körben hidraulikai hibával kiállni kényszerült, a megtett táv miatt 18. helyezettnek jegyezték. Ezzel pályafutása során első alkalommal nyeretlenül zárt egy szezont. Tavaly kiesett a Q2-ben, a rajtnál feljött a kilencedik helyre. A 3. körben Pérez megelőzte, így tizedik helyre került. A 37. körben utolérte Alonsót, aki hagyta magát megelőzni (a saját panasza szerint „féktesztelte” őt) – valójában a spanyol ezzel érte el, hogy ő használhassa a DRS-t, így vissza tudta előzni. A 48. körben Sainzot előzte a kilencedik helyért, a zárókörben pedig Tsunodát sikerült majdnem megelőznie, de belehibázott, a kilencedik helyen végzett, újabb nyeretlen évet zárva.

Sainz

2013-ban a GP3 záró hétvégéjén a főfutamon kizárták, a sprinten 18. helyen végzett.

A 2015-ös nagydíjon Toro Rossóval 11. lett. 2016-ban a Jolyon Palmerrel történt ütközésben megsérült az autója, így fel kellett adnia a futamot. 2017-ben Renault-val kiállt, miután a kerékcserénél túl lazán rögzítették az egyik kerekét. 2018-ban hatodik helyezést ért el. 2019-ben McLarennel kilencedik lett az időmérőn, a futamon egy hellyel előrébb indulva tizedik helyen végzett. 2020-ban az időmérőn és a futamon is hatodik lett.

2021-ben Ferrarival ötödik helyről rajtolva a dobogó harmadik fokán zárta a szezont. Tavalyelőtt negyedik helyről indult. A rajtnál Hamilton megelőzte, de utána még az első körben, amikor próbálta visszaelőzni, összekoccantak. Hamilton a sikánt levágta tudott előtte maradni, a 4. körben vissza is adta a pozíciót. A következő körben Hamilton megelőzte, de a 8. körben sikerült visszaelőzni. Két kerékcserés taktikával ismét Hamilton mögé került, de az ő kiesése után meglett a negyedik helyezés. Tavaly a második szabadedzésen falnak csapta az autót és piros zászlós megszakítást okozott; az időmérőn a Q1-ben búcsúzott, a futam vége felé a tizedik helyen állt, miután a 46. körben Alonso, a 48. körben Hamilton megelőzte, de az utolsó körben motorhiba miatt feladta, a megtett táv révén 18. helyezettnek jegyezték.

Doohan

Az ázsiai Forma–3 2019–20-as szezonjában az itteni hétvége első futamán harmadik lett (de második helyért járó pontokat kapott, mert vendégpilóta győzött), a másodikon kiesett, a harmadikon második helyezést ért el. 2021-től 2023-ig a Forma–2-ben versenyzett a pályán. 2021-ben az első sprinten 11. helyen végzett, a második sprinten nyolcadik lett, a főfutamon kiesett. Tavalyelőtt hetedik helyezést ért el a sprinten, a főfutamon ismét kiesett. Tavaly a sprinten hatodik lett, a főfutamot élről indulva megnyerte.

Az elmúlt két évben a Forma–1-es nagydíj első szabadedzésén is részt vett az Alpine tesztpilótájaként, idén pedig az előrehozott bemutatkozó versenyén indulhat.

Russell

2017-ben a GP3-ban második lett a főfutamon és negyedik a sprinten. Azon a hétvégén a Forma–1-es első szabadedzésen is részt vett a Force India tesztpilótájaként. 2018-ban a Forma-2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten negyedik lett.

A 2019-es nagydíjon Williamsszel a 17. helyen végzett. 2020-ban a mercedeses beugrás után egy héttel visszatért a Williamshez. Pérez és Magnussen hátrasorolása után 16. rajthelyről indulva a 15. helyen zárta a futamot. 2021-ben az utolsó williamses versenyén váltóhiba miatt kiesett. Tavalyelőtt Mercedesszel hatodik rajthelyről indult. A 9. körben megelőzte a csapattárs Hamiltont. Két kiállásos taktikával a 16. körben cserélt először, de veszélyesen engedték ki Norris elé, ami miatt öt másodperc büntetést kapott, a második cserénél töltötte le. Csapattársa kiesése után ötödik helyezést ért el. Tavaly negyedik helyről indult, a rajtnál veszített egy pozíciót Norrisszal szemben. A 7. körben Piastri ellen próbálkozott, ekkor még sikertelenül, de négy körrel később már megelőzte a negyedik helyért. A 15. körben a kerékcserénél sikerült Norris előtt kijönnie, ezután az 54. körig tartotta a harmadik helyet, amikor Pérez megelőzte, de a mexikói pilótának időbüntetése volt, sikerült öt másodpercen belül maradnia mögötte, így a dobogó harmadik fokára állhatott.

Bottas

A 2012-es hétvégén a Williams pénteki tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen. A 2013-as futamon 15. lett. 2014-ben a dobogó harmadik fokára állhatott csapattársa, Felipe Massa mögött. 2015-ben mindössze 13. helyen végzett. 2016-ban a felfüggesztés sérülésével kiesett. 2017-ben a Mercedes színeiben mesterhármassal nyerte a futamot. 2018-ban második helyről rajtolt. Sokáig tartotta ezt a helyet, de néhány körön belül Vettel és a két Red Bull is megelőzte, így végül ötödik lett. 2019-ben második lett az időmérőn, de az elhasznált erőforráselemek miatt a rajtrács végére sorolták vissza. A futam végére a negyedik helyig sikerült felzárkóznia. 2020-ban a második rajtkockából indulva másodikként állhatott a dobogóra. Tavalyelőtt hatodik lett az utolsó mercedeses időmérőjén és futamán is.

Tavalyelőtt Alfa Romeóval Q1-es kiesés után a 15. helyen végzett. Tavaly szintén Q1-es kiesés után 19. lett.

Piastri

A 2016/17-es szezonban az Egyesült Arab Emirátusok Forma–4-es bajnokságában 2×4 futamon indult a pályán, a legjobbja két harmadik helyezés volt, emellett egyszer negyedik volt, kétszer ötödik, háromszor hatodik. 2019-ben a Forma Renault Európa-kupa szezonzáróján az első futamot megnyerte, a másikon negyedik helyezést ért el. Tavalyelőtt a Forma–2-es szezonzárón az első sprinten harmadik lett, a másodikon kiesett, a főfutamot megnyerte.

A tavalyi Forma-1-es nagydíjon harmadik helyről indult, a 4. körben a csapattárs Norris előzte meg, a 7. körben Russell próbálkozott ellene, ekkor még sikerült visszavernie, de a 11. körben már előzött Russell. A 28. körben Pérez is megelőzte, ezzel hatodik lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2718746728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása