Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IX/13.

Holland Nagydíj, Zandvoort

2023. augusztus 25. - F1 Hierro

Most hétvégén véget ér a Forma-1-es világbajnokság nyári szünete, Belgium után másik Benelux államban folytatódva. A Holland Nagydíj hosszas kihagyás után két éve került vissza a versenynaptárba, és azóta a hazai drukkerek maradéktalanul elégedettek lehettek, hiszen mindkét alkalommal Max Verstappen nyerte a versenyt. Az idei sikersorozat után pedig mi más lehetne az elvárásuk, mint újabb győzelem, ami rekordbeállítást jelenthetne a győzelmi szériák tekintetében.

Vagy pont hazai pályán jönne közbe valami?

(FRISSÍTÉS: Máris közbejött, csak nem a "nagy" Red Bullnál, hanem a testvércsapat AlphaTaurinál: Daniel Ricciardo a pénteki második szabadedzésen megsérült, így az ő helyén az új-zélandi Liam Lawson mutatkozhat be.)

Verstappen

2014-ben megnyerte a Zandvoort Masters Forma–3-as versenyt.

Tavalyelőtt az első hazai nagydíján megszerezte a pole pozíciót, és a rajt után is élen maradt. A kerékcseréknél igyekezett lekövetni Hamiltont. Bár az első boxkiállás után Bottas mögé került, kilenc kör alatt sikerült utolérnie és megelőznie. Az éllovas pozíciót sikerült a verseny végéig megtartania, így győzelemmel örvendeztette meg a holland közönséget. Tavaly ismét az élről indult, és a futam nagy részében tartotta az éllovas pozíciót. A biztonsági autós fázis alatt kereket cserélve ugyan Hamilton mögé került, de az újraindítás után a lágy gumikkal hamar megelőzte, így meglett a győzelem, ezúttal mesterhármassal.

Sargeant

Tavalyelőtt a Forma–3-as hétvége első futamán második helyezést ért el, a másik két futamon tizedik, illetve hatodik lett. Tavaly a Forma–2-ben nyolcadik helyen végzett a sprinten, a főfutamon kiesett.

Ricciardo

A Masters of F3-on 2009-ben kiesett.

Az eddigi Holland Nagydíjain nem szerzett pontot: tavalyelőtt McLarennel tizedik rajtkockából indulva 11. helyen végzett. Tavaly az időmérőn kiesett a Q1-ben, a futamon 17. lett.

A mostani második szabadedzésén balesetet szenvedett, kézsérülése miatt ki kell hagynia a nagydíjhétvége hátralévő részét.

Norris

2017-ben az európai Forma–3-as hétvége első és harmadik futamát megnyerte, a másodikon harmadik lett.

A tavalyelőtti nagydíj időmérőjén kiesett a Q2-ben, a futamon tizedik helyen végzett. A felzárkózó Pérez ellen keményen próbált védekezni, össze is értek, de a mexikói pilóta megelőzte őt. Tavaly hetedik helyről indult, Russellt sikerült lerajtolnia, de miután engedélyezték a DRS-t, a Mercedes pilótája visszaelőzte. Eredetileg nyolcadiknak futott be, de Sainz időbüntetése után hetedik lett.

Gasly

Tavalyelőtt AlphaTaurival az időmérőn és a futamon is negyedik helyezést ért el. Tavaly a 11. helyen végzett.

Pérez

Az ADAC Forma BMW sorozatában 2×2 futamon indult a pályán 2005-ben és 2006-ban, utóbbi évben szerepelt jobban: ötödik és harmadik helyezést ért el.

A tavalyelőtti nagydíj időmérőjén kiesett a Q1-ben. Az elhasznált erőforráselemek miatt a rajtrács végéről kellett volna indulnia, de végül a boxutcából rajtolt. A futamon egészen a nyolcadik helyig zárkózott fel. A legkeményebb ellenfélnek Norris bizonyult, akivel össze is koccantak, de őt is sikerült megelőznie. Tavaly ötödik lett az időmérőn, miután a Q3 végén megpördült. A futamon előbb Sainz rontott kerékcseréjével nyert egy helyet (egyszerre cseréltek, és pont ő hajtott át a Ferrari szerelői által rosszul lerakott pisztolyon). A 36. körben megelőzte Hamiltont a harmadik helyért, aki azonban a következő körben vissza is előzte. A virtuális biztonsági autós fázis után a kerékcserével kevés időt vesztő Russell is elé került, majd a biztonsági autó utáni újraindításkor Sainz előzte meg. Ezzel eredetileg hatodikként futott be, de Sainz időbüntetésével előlépett ötödik helyezetté.

Alonso

Tavalyelőtt Alpine-nal kilencedik rajtkockából indulva hatodik helyezést ért el. Tavaly a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon eredetileg hetedik helyen ért be, de Sainz időbüntetése után megismételte a hatodik helyezését.

Leclerc

2015-ben az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán ötödik lett, a másodikon kiesett, a harmadikon tizedik helyen végzett.

A tavalyelőtti nagydíjon az időmérőn és a futamon is ötödik lett. Tavaly második rajthelyről indult, a virtuális biztonsági autós fázis után a kerékcseréjüket kevesebb időveszteséggel letudó Mercedesek mögé került. A biztonsági autó alatt lágy gumikra váltott, a 66. körben sikerült megelőznie a közepeseken maradó Hamiltont, így a dobogó harmadik fokára állhatott.

Stroll

Az európai Forma–3-ban 2015-ben a hétvége első futamán negyedik lett, a másodikon kiesett, a harmadikon ötödik helyen végzett; 2016-ban az első futamot megnyerte, a másik kettőn kiesett.

A tavalyelőtti nagydíjon 12. helyen végzett. Tavaly a Q3-ba jutott, ahol nem futott mért kört, így tizedik lett az időmérőn, majd a futamon is.

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa szezonnyitóján harmadik és második helyezést ért el. 2011-ben harmadik lett a Masters of F3-on.

A tavalyi nagydíjon 15. helyen végzett. A 2. körben kicsúszott és súrolta a palánkot, de folytatni tudta a versenyt.

Tsunoda

Tavalyelőtt az erőforrás hibája miatt 48 kör után kiállt. Tavaly kilencedik helyről rajtolt, a 45. körben félreállt, mert úgy érezte, lazán rögzítették a bal első kerekét. Miután megbizonyosodott, hogy nem így van, folytatta a versenyt, de két kör múlva differenciálmű hibájával kiesett, virtuális biztonsági autós fázist okozva.

Albon

2015-ben a Forma-3-as Európa-bajnokság itteni hétvégéjén hetedik, negyedik és nyolcadik helyezést ért el. 2016-ban a Masters of F3-on ötödik lett.

A tavalyi nagydíjon a 12. helyen végzett.

Zhōu

2016-ban a Masters of F3-on az utolsó, 16. helyen végzett. Az Európa-bajnokság itteni hétvégéjén nem szerzett pontot. 2017-ben a hétvége második futamán nyolcadik, a harmadikon negyedik lett. 2018-ban mindhárom futamon dobogós helyezést ért el: az elsőn és a harmadikon második, a másodikon harmadik lett.

A tavalyi nagydíjon 16. helyen végzett.

Hülkenberg

Még csak alacsonyabb kategóriákban versenyzett a pályán. Az ADAC Forma BMW sorozatában 2005-ben az itteni hétvége első futamát megnyerte, a másikon harmadik helyezést ért el (ezzel mindkét futamon ő volt a legjobb az újoncok értékelésében). 2007-ben és 2008-ban a Forma–3 Euroszériában indult, a 2007-es hétvége második és a 2008-as hétvége első futamán győzött, 2007-ben az első futamon hatodik lett.

Ocon

2016-ban a DTM-ben az itteni hétvége első futamán volt az egyetlen pontszerzése kilencedik helyével, a másik futamon 18. helyen végzett.

A tavalyelőtti nagydíjon nyolcadik rajthelyről indulva kilencedik lett. Tavaly a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon megismételte a kilencedik helyezést.

Lawson

Tavaly a Forma–2-ben a sprinten negyedik lett, a főfutamon a 12. helyen végzett.

A mostani hétvégén a második szabadedzésen megsérült Ricciardót helyettesítve indulhat először Forma–1-es futamon.

Hamilton

2004-ben a Marlboro Masters Forma–3-as versenyen hetedik lett. Ugyanebben az évben a Forma–3 Euroszéria hétvégéjén az első futamon kiesett, a másodikon harmadik helyezést ért el. 2005-ben megnyerte a Marlboro Masterst, az Euroszéria hétvégéjén az első futamon kiesett, a másodikon győzött.

A tavalyelőtti nagydíjon a második rajthelyről indult. A futamon elévágással is próbálkozott, de Verstappen követte őt taktikában, és pályán sem sikerült utolérnie. Az utolsóelőtti körben kiállt lágy gumikra váltani, hogy rámenjen a leggyorsabb körre, amit sikerült megszereznie (bár pont a csapattársa veszélyeztette leginkább), így meglett a pluszpont a második helyezés mellé. Tavaly negyedik helyről indult, a rajtnál próbálta Sainzot előzni, de összekoccantak, egyikük sem veszített helyezést. Sainz elrontott kerékcseréje után a harmadik helyen állt, a 36. körben Pérez megelőzte, de a következő körben sikerült visszaelőzni. A virtuális biztonsági autó alatti kerékcserének köszönhetően a második helyre tudott visszajönni, a későbbi biztonsági autós fázis alatt azonban kint maradt közepeseken. Ezzel időlegesen átvette ugyan a vezetést, de előbb Verstappen előzte meg a lágyakon, majd három kör múlva a a csapattárs Russell érte utol, akit el is engedett; újabb két körrel később Leclerc is megelőzte, így negyedik lett.

Sainz

2010-ben az európai Forma BMW-ben ötödik és második helyezést ért el az itteni hétvégén. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában mindkét futamot megnyerte. 2012-ben a Forma–3 Euroszéria hétvégéjén 11., kilencedik és ötödik helyen végzett (az első és a harmadik az Európa-bajnokság értékelésébe is számított).

A tavalyelőtti nagydíjon hatodik helyről rajtolva hetedik lett. Tavaly harmadik helyről rajtolt. Az első kerékcserénél sok időt és helyezést vesztett, miután nem voltak időben odakészítve a kerekek, ráadásul az egyik pneumatikus pisztolyt rossz helyre rakták le, emiatt Pérez áthajtott rajta. Innen sikerült a hatodik helyig visszazárkóznia, a biztonsági autó utáni újraindításkor Pérezt megelőzve az ötödik helyen állt. A biztonsági autó alatti kerékcserénél veszélyesen engedték ki Alonso elé, emiatt a futam végén öt másodperc büntetést kapott. Így hiába futott be ötödiknek, a hozzáadott idővel a nyolcadik helyen végzett.

Russell

A Forma–3-ban 2015-ben második lett a Mastersen, az Európa-bajnoki hétvégén két hatodik és a kettő közt egy ötödik helyezést ért el. A 2016-os Európa-bajnoki hétvégén hetedik, kilencedik és ötödik helyen végzett.

A tavalyelőtti nagydíjon Williamsszel a Q2-ben kiesett, miután kipördült és odacsapta az autóját, piros zászlós megszakítást okozva. A futamon váltóhiba miatt az utolsóelőtti körben kiállt, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték. Tavaly Mercedesszel a hatodik rajthelyről indult, Norris lerajtolta, de két körrel később sikerült visszaelőznie. A virtuális biztonsági autó alatt letudott kerékcsere után a harmadik helyen állt, majd a biztonsági autós fázis ismét kiállt lágy gumikat felrakatni, ami kifizetődött, a 64. körben a csapattársát is sikerült megelőznie, és a dobogó második fokára állhatott.

Bottas

2007-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa szezonnyitóján negyedik és második helyezést ért el. 2008-ban mindkét futamot megnyerte. A Forma–3-ban 2009-ben és 2010-ben is megnyerte a Masterst, az Európa-bajnoki sorozatban pedig 2009-ben és 2010-ben is második helyezést ért el a hétvége első futamán, a másikon előbbi szezonban hatodik lett, utóbbiban kiesett.

A tavalyelőtti nagydíjon Mercedesszel harmadik helyről rajtolt. Hamilton és Verstappen kerékcseréje után kint hagyták, hogy a holland versenyző előtt maradjon, aki azonban a 30. körben utolérte és megelőzte, ezután a gumielőnyben lévő csapattársát is elengedte. A futamot harmadik helyen zárta. A vége felé kényelmes előnye volt a negyedikkel szemben, ezért kihozták lágy gumikra váltani, hogy Hamiltonnak legyen vele szemben boxkiállásnyi előnye, így ő is lágyra válthasson a leggyorsabb körért. Azonban ő maga is ráhajtott erre a csapat utasítása ellenére, de az utolsó körben Hamilton elvette a pluszpontot. Tavaly Alfa Romeóval motorhiba miatt az 55. körben kiállt, biztonsági autós fázist okozva.

Piastri

Először versenyezhet Zandvoortban, miután a tavalyelőtti szezonban a Forma–2 nem látogatott el a pályára.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2018200549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása