A csapatokat a versenyzőik világbajnoki helyezése alapján rangsoroló lista harmadik változatában a 2003-tól 2009-ig használt 10-8-6-5-4-3-2-1 rendszerben történik a pontozás.
Az első három helyen (Ferrari, McLaren, Williams) a nagy különbségek miatt itt sincs eltérés az előző két változathoz képest. A Ferrarinak ezúttal Charles Leclerc nyolcadik helye hozott itt egyetlen pontot, a McLaren pontszámát Carlos Sainz hatodik helye gyarapította, míg a Williamsnek nemhogy ezen a listán, de a 2020-as világbajnokságban sem sikerült pontot szereznie. A világbajnokság első két helyét ismét behúzó Mercedes viszont itt még a legjobban álló megszűnt csapat, a Team Lotus mögött maradt, és még legalább két évet várnia kell, hogy eléjük kerülhessen. A Red Bull Racing Max Verstappen harmadik és Alexander Albon hetedik helyével maradt a lista hatodik helyén. A Renault itt jobban áll, mint az előző két pontozásban, Daniel Ricciardo világbajnoki ötödik helyével sikerült a Coopert megelőzve a nyolcadik helyre feljönniük. Az Alfa Romeo maradt a tizedik helyen a régi idők eredményeivel, 2020-ban nem volt esélyük hozzátenni. Új belépő a listán a Racing Point (elkülönítve a 2018 utolsó harmadában Force India konstrukcióval elért eredményektől), Sergio Pérez negyedik helyezése a 30-32. helyre hozta őket. Velük együtt összesen 49 különböző csapat, illetve konstruktőrműhely van a jelenlegi listán. A 2020-as mezőnyből nincs a listán a Haas, illetve az AlphaTaurinak csak a jogelődje, a Toro Rosso.
A konstruktőri címet nem szerző csapatok közül a Maserati áll legjobban a 13. helyen (még nem volt ilyen értékelés, amikor Juan Manuel Fangióval a csúcsra jutottak), míg a világbajnoki címet nem szerzők közül a Ligier a 15. helyen, ebben az értékelésben megelőzve néhány világbajnok istállót. A világbajnok csapatok közül egy egyszezonos Brawn GP áll leghátrébb, 18. helyezettként. A legjobban álló futamgyőzelem nélküli csapat a BAR (elődöket és utódokat nem számítva) a 25. helyen.
A sorozat további részei:
Versenyzők 1.
Versenyzők 2.
Versenyzők 3.
Versenyzők 4.
Konstruktőrök 1.
Konstruktőrök 2.
Konstruktőrök 4.
Konstruktőr | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | Pontszám | |
1. | Ferrari (I) | 15 | 25 | 19 | 25 | 20 | 13 | 12 | 10 | 733,32 |
2. | McLaren (GB) | 12 | 10 | 6 | 11 | 14 | 10 | 8 | 3 | 396,00 |
3. | Williams (GB) | 7 | 8 | 12 | 3 | 8 | 5 | 4 | 4 | 280,00 |
4. | Lotus (1958-94) (GB) | 6 | 3 | 8 | 4 | 2 | 5 | 6 | 5 | 191,86 |
5. | Mercedes (D) | 9 | 6 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 165,95 |
6. | Red Bull (A) | 4 | 1 | 7 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 127,90 |
7. | Brabham (GB) | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 115,00 |
8. | Renault (F) | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 6 | 87,00 | |
9. | Cooper (GB) | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 84,47 |
10. | Benetton (GB/I) | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 3 | 80,00 | |
11. | BRM (GB) | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 71,76 | |
12. | Tyrrell (GB) | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 67,00 |
13. | Maserati (I) | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 47,37 | ||
14. | Alfa Romeo (I) | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 41,00 | |||
15. | Ligier (F) | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 28,00 | |||
16. | Vanwall (GB) | 2 | 1 | 1 | 24,12 | |||||
17. | Matra (F) | 1 | 1 | 1 | 22,00 | |||||
18. | Brawn (GB) | 1 | 1 | 16,00 | ||||||
19. | March (GB) | 1 | 1 | 1 | 2 | 16,00 | ||||
20. | BMW Sauber (D) | 1 | 1 | 2 | 15,00 | |||||
21. | Kurtis Kraft (USA) | 2 | 4 | 14,00 | ||||||
23. | Lotus (2012-15) (GB) | 1 | 1 | 1 | 1 | 13,00 | ||||
22. | Jordan (IRL) | 1 | 2 | 1 | 13,00 | |||||
24. | Honda (J) | 1 | 1 | 2 | 1 | 13,00 | ||||
25. | BAR (GB) | 1 | 2 | 1 | 11,00 | |||||
26. | Wolf (CDN) | 1 | 1 | 10,00 | ||||||
27. | Porsche (D) | 1 | 1 | 9,00 | ||||||
28. | Hesketh (GB) | 1 | 1 | 6,00 | ||||||
29. | Toyota (J) | 1 | 1 | 1 | 6,00 | |||||
30. | Racing Point (GB) | 1 | 5,00 | |||||||
Talbot (F) | 1 | 5,00 | ||||||||
Lola (GB) | 1 | 5,00 | ||||||||
33. | Watson (USA) | 1 | 1 | 5,00 | ||||||
34. | Force India (IND) | 2 | 1 | 5,00 | ||||||
35. | Lancia (I) | 1 | 3,00 | |||||||
36. | Gordini (F) | 1 | 3,00 | |||||||
37. | Stewart (GB) | 1 | 1 | 3,00 | ||||||
38. | Toro Rosso (I) | 1 | 1 | 2 | 2,10 | |||||
39. | Kuzma (USA) | 1 | 2,00 | |||||||
Shadow (USA/GB) | 1 | 2,00 | ||||||||
Deidt (USA) | 1 | 2,00 | ||||||||
Penske (USA) | 1 | 2,00 | ||||||||
43. | Sauber (CH) | 1 | 1,00 | |||||||
Arrows (GB) | 1 | 1,00 | ||||||||
Epperly (USA) | 1 | 1,00 | ||||||||
Eagle (USA) | 1 | 1,00 | ||||||||
Surtees (GB) | 1 | 1,00 | ||||||||
48. | Racing Point Force India (GB) | 1 | 0,52 | |||||||
49. | Parnelli (USA) | 1 | 0,14 |
Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2020-as szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016 óta versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016 óta elért eredmények. A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart és a Red Bull, a BMW Sauber és a Sauber, valamint a Jordan, a Force India, a 2018-ass Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India, valamint 2019-től a Racing Point eredményei. (A jelenlegi Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de még nem ért el olyan eredményt, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.