Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság - frissítve 2023 után 3.

2024. február 17. - F1 Hierro

A csapatok versenyzőinek világbajnoki helyezései alapján történő rangsorolás a 2003-tól 2009-ig alkalmazott 10-8-6-5-4-3-2-1 pontrendszerrel folytatódik.

A Ferrari, McLaren, Williams dobogó itt is stabilan tartja magát. A Ferrarinak a 2023-as világbajnokságban Charles Leclec ötödik és Carlos Sainz hetedik helye, a McLarennek Lando Norris hatodik helye hozott újabb pontokat. A Mercedesnek viszont, amelynek színeiben Lewis Hamilton harmadik, George Russell nyolcadik lett  a világbajnkságban, ebben a rendszerben csak most sikerült feljönnie a negyedik helyre, megelőzve a Team Lotust. Utóbbit a Red Bull Racing itt még nem érte utol, bár Max Verstappen újabb világbajnoki címével és mögötte Sergio Pérez második helyével taroltak a 2023-as szezonban.

Az egyetlen új belépő ezen a listán is az Aston Martin, Fernando Alonso világbajnoki negyedik helye után a 30-33. helyre került, holtversenyben többek között a jogelőd Racing Pointtal.

Nem szerzett újabb pontokat az Alfa Romeo, amely a régi csapata eredményeivel a 14. helyen maradt, és most már nem is fogja gyarapítani a pontszámát, hiszen ezen a néven befejezte szereplését, idén a konstrukció újra Sauber lesz, a csapat pedig kissé kacifántos szponzorneveket fog viselni. Az Alpine a 44-49. helyen áll, míg az AlphaTaurinak (amely idén új néven fog szerepelni) a jogelődje, a Toro Rosso van a listán.

Konstruktőr 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Pontszám
1. Ferrari (I) 15 26 19 25 23 13 14 10 757,32
2. McLaren (GB) 12 10 6 11 14 12 9 4 405,00
3. Williams (GB) 7 8 12 3 8 5 4 4 280,00
4. Mercedes (D) 9 7 3 2 2 3 3 2 194,95
5. Lotus (1958-94) (GB) 6 3 8 4 2 5 6 5 191,86
6. Red Bull (A) 7 2 8 3 3 3 3 2 176,90
7. Brabham (GB) 4 3 1 3 2 5 2 3 115,00
8. Renault (F) 2 1 3 4 4 5 6 87,00
9. Cooper (GB) 2 3 3 1 3 4 3 2 84,47
10. Benetton (GB/I) 2 2 4 2 5 1 3 80,00
11. BRM (GB) 1 3 3 3 2 2 2 71,76
12. Tyrrell (GB) 2 1 3 2 1 1 1 2 67,00
13. Maserati (I) 2 3 1 2 1 4 47,37
14. Alfa Romeo (I/CH) 2 1 1 1 2 41,00
15. Ligier (F) 3 1 1 1 4 28,00
16. Vanwall (GB) 2 1 1 24,12
17. Matra (F) 1 1 1 22,00
18. Brawn (GB) 1 1 16,00
19. March (GB) 1 1 1 2 16,00
20. BMW Sauber (D) 1 1 2 15,00
21. Kurtis Kraft (USA) 2 4 14,00
22. Lotus (2012-15) (GB) 1 1 1 1 13,00
23. Jordan (IRL) 1 2 1 13,00
24. Honda (J) 1 1 2 1 13,00
25. BAR (GB) 1 2 1 11,00
26. Wolf (CDN) 1 1 10,00
27. Porsche (D) 1 1 9,00
28. Hesketh (GB) 1 1 6,00
29. Toyota (J) 1 1 1 6,00
30. Racing Point (GB) 1 5,00
Aston Martin (GB) 1 5,00
Talbot (F) 1 5,00
Lola (GB) 1 5,00
34. Watson (USA) 1 1 5,00
35. Force India (IND) 2 1 5,00
36. Lancia (I) 1 3,00
37. Gordini (F) 1 3,00
38. Stewart (GB) 1 1 3,00
39. Toro Rosso (I) 1 1 2 2,10
40. Kuzma (USA) 1 2,00
Shadow (USA/GB) 1 2,00
Deidt (USA) 1 2,00
Penske (USA) 1 2,00
44. Sauber (CH) 1 1,00
Arrows (GB) 1 1,00
Alpine (F) 1 1,00
Epperly (USA) 1 1,00
Eagle (USA) 1 1,00
Surtees (GB) 1 1,00
50. Racing Point Force India (GB) 1 0,52
51. Parnelli (USA) 1 0,14

 

Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2023-as szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016-tól 2020-ig versenyző Renault, a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus és az Alpine eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016-tól elért eredmények. A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart és a Red Bull, a BMW Sauber és a Sauber, valamint a Jordan, a Force India, a 2018-as Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India, 2019-től a Racing Point és az Aston Martin eredményei. (A 2019-től 2023-ig működő Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de 2019-től nem ért el olyan eredményt, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.

A sorozat további részei:
Versenyzők 1., 2., 3., 4.
Konstruktőrök 1., 2., 4. 

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2918327891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása