A versenyzők után a konstruktőröknél is következzen a szezonok pontozása. Itt az alapján számítódnak a pontok, hogy a versenyzők milyen autóval érték el a világbajnoki helyezésüket. Év közbeni váltás esetén pontosztozkodás történik aszerint, hogy a versenyző a világbajnoki pontjait milyen arányban szerezte az adott csapatok színeiben. Az első részben a versenyzői értékeléseihez hasonlóan az 1961-től 1990-ig alkalmazott 9-6-4-3-2-1 rendszert követi a pontozás.
Jelentős átrendeződés ezúttal sem történt, az 1950-től minden szezonban résztvevő, és a világbajnoki címekkel legjobban álló Ferrari előnye behozhatatlan. Ezúttal kettőt tett hozzá a pontszámához Charles Leclerc világbajnoki ötödik helye révén. A mögötte ugyancsak magabiztosan a második helyen álló McLarennek Lando Norris hatodik helye hozott egy pontot. A Williams, bár az utóbbi évekhez képest jobb szezont teljesített, most sem volt esélyes a pontszáma gyarapítására, de megmaradt a lélegzetvételnyi előnye a Mercedesszel szemben, amelynek színeiben Lewis Hamilton harmadik lett a világbajnokságban.
A Red Bull Racing első alkalommal hozta el a világbajnokság első két helyét a címvédő Max Verstappen és Sergio Pérez kettősével, de a maximális pontszáma mellett is még éppen a klasszikus Team Lotus mögött áll a hatodik helyen, bár csak tört pontszámokkal.
Új belépő a listán a 2023-as szezon (leginkább első felének) meglepetéscsapata, az Aston Martin a 27-31. helyen, köszönhetőn Fernando Alonso negyedik helyének a világbajnokságban, így már nemcsak a jogelődei szerepelnek a tabellán.
Az Alfa Romeo a 13. helyen maradt, és már biztos nem is fogja gyarapítani a pontszámát, miután visszaadta a helyét a Saubernek (legalábbis konstruktőrként, mert csapatként hol Stake, hol Kick F1 Team néven szerepelnek majd). Az Alpine-nak és az idei szezontól ismét új néven szereplő AlphaTaurinak a jogelődei szerepelnek a listán.
Konstruktőr | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | Pontszám | |
1. | Ferrari (I) | 15 | 26 | 19 | 25 | 23 | 13 | 494,80 |
2. | McLaren (GB) | 12 | 10 | 6 | 11 | 14 | 12 | 265,00 |
3. | Williams (GB) | 7 | 8 | 12 | 3 | 8 | 5 | 189,00 |
4. | Mercedes (D) | 9 | 7 | 3 | 2 | 2 | 3 | 144,36 |
5. | Lotus (1958-94) (GB) | 6 | 3 | 8 | 4 | 2 | 5 | 124,95 |
6. | Red Bull (A) | 7 | 2 | 8 | 3 | 3 | 3 | 124,87 |
7. | Brabham (GB) | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 76,00 |
8. | Cooper (GB) | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 51,19 |
9. | Benetton (GB/I) | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 47,00 | |
10. | Tyrrell (GB) | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 45,00 |
11. | Renault (F) | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 45,00 | |
12. | BRM (GB) | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 44,18 | |
13. | Alfa Romeo (I/CH) | 2 | 1 | 1 | 1 | 31,00 | ||
14. | Maserati (I) | 2 | 3 | 1 | 2 | 29,88 | ||
15. | Matra (F) | 1 | 1 | 1 | 17,00 | |||
16. | Vanwall (GB) | 2 | 1 | 1 | 16,59 | |||
17. | Brawn (GB) | 1 | 1 | 13,00 | ||||
18. | Ligier (F) | 3 | 1 | 1 | 12,00 | |||
19. | March (GB) | 1 | 1 | 8,00 | ||||
20. | BMW Sauber (D) | 1 | 1 | 2 | 7,00 | |||
21. | Wolf (CDN) | 1 | 6,00 | |||||
22. | Lotus (2012-15) (GB) | 1 | 1 | 6,00 | ||||
23. | Jordan (IRL) | 1 | 2 | 6,00 | ||||
24. | Porsche (D) | 1 | 1 | 5,00 | ||||
25. | BAR (GB) | 1 | 4,00 | |||||
26. | Honda (J) | 1 | 1 | 4,00 | ||||
27. | Hesketh (GB) | 1 | 3,00 | |||||
Racing Point (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
Aston Martin (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
Talbot (F) | 1 | 3,00 | ||||||
Lola (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
32. | Lancia (I) | 1 | 2,00 | |||||
33. | Watson (USA) | 1 | 2,00 | |||||
34. | Kurtis Kraft (USA) | 2 | 2,00 | |||||
35. | Toyota (J) | 1 | 1,00 | |||||
Gordini (F) | 1 | 1,00 | ||||||
37. | Toro Rosso (I) | 1 | 0,13 | |||||
38. | Parnelli (USA) | 1 | 0,05 |
Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2023-as szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016-tól 2020-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016-tól elért eredmények (a jelenlegi csapat, az Alpine még nem ért el olyan eredményt, amivel erre a listára felkerülhetne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Jordan, a Racing Point és az Aston Martin eredményei. (A 2023-ig működő Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a BMW Saubertől külön számít, de 2019-től 2023-ig nem ért el olyan eredményt, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.
A sorozat további részei:
Versenyzők 1., 2., 3., 4.
Konstruktőrök 2., 3., 4.