Mexikóvárosban először 1962-ben rendeztek világbajnokságon kívüli Forma-1-es versenyt, ami után a következő évben már bekerült a versenynaptárba, és 1970-ig maradt. Az utolsó akkori versenyt a Ferrari nyerte, előtte való évben pedig a McLaren győzött.
A Mexikói Nagydíjak következő időszaka 1986-tól 1992-ig tartott. Ekkor háromszor a Williams, kétszer a McLaren, egy-egy alkalommal pedig a Ferrari és az első győzelmét szerző Benetton nyert (utóbbinak jelenleg az Alpine a jogutóda). Ekkor már a Rodríguez testvérek emlékét őrizte a pálya, akik mindketten Forma-1-es versenyzők voltak és versenypályán vesztették életüket (a fiatalabb, Ricardo éppen azon a bizonyos első itteni, világbajnokságon kívüli versenyen).
Tíz éve megújulva tért vissza a pálya (a hírhedt Peraltada kanyarból például új vonalvezetéssel és névvel Mansell lett). Azóta háromszor győzött itt a Mercedes, ötször Max Verstappen révén a Red Bull Racing, tavaly pedig Carlos Sainz szerezte a Ferrarinak az azóta is legutóbbi futamgyőzelmét (a sprint nélkül).
Az idei konstruktőri bajnok és egyéniben (még?) favorit McLarennek a mexikóvárosi versenyek legújabbkori történetben Lando Norris tavalyi második helye a legjobb eredménye. Ezúttal vajon sikerül megtörniük a Zandvoort óta tartó nyeretlenséget, vagy Verstappen a Red Bull-lal tovább zárkózik?