A São Paulo szomszédságában fekvő interlagosi pálya 1973-ban került a versenynaptárba a Brazil Nagydíj helyszíneként, akkor még a régi hosszabb vonalvezetéssel. A kezdeti években hazai sikereknek örülhettek a nézők (Emerson Fittipaldi - a második alkalommal a McLaren színeiben, majd az utóbb a pálya névadójává vált José Carlos Pace). Később egy időre átadta a helyét a riói Jacarepaguá pályájnak, majd 1990-ben új vonalvezetéssel tért vissza. Azóta Ayrton Senna a McLaren és Felipe Massa a Ferrari színeiben ért el hazai győzelmet.
2003-ig jellemzően a versenynaptár korai szakaszában rendezték az itteni futamokat, 1994-től 2000-ig volt egy sajátos sorozata: rendre az lett év végén a világbajnok, aki behúzta a versenyt (sőt 1991-től 2002-ig is csak 1993 és 2001 volt kivétel). A győzelmeken ekkoriban a Benetton (az Alpine egyik jogelődje), a McLaren, a Williams és a Ferrari osztozott. 2003-ban viszont nagy meglepetésre a Jordan (követett elődje a mostani Aston Martin csapatnak) színeiben nyert Giancarlo Fisichella egy őrült esős versenyen - amire máskor is volt itt példa, elég a tavalyira gondolni.
2004-ben a verseny átkerült a szezon hajrájába, nem egyszer zárófutam is volt. Ennek megfelelően többször itt dőlt el a világbajnokság: 2005-ben a Renault-val (szintén az Alpine elődje) versenyző Fernando Alonso javára a mclarenes Kimi Räikkönennen szemben; egy évvel később Alonso megvédte a címét, ezúttal a ferraris Michael Schumacher ellenében; 2007-ben két csapat három pilótája versengett, a Ferrari színeiben ezúttal Räikkönen ünnepelhetett a két McLaren-versenyzővel, Alonsóval és Lewis Hamiltonnal szemben; 2008-ban őrületes zárókör után Hamilton örülhetett, miután a Ferrarinál versenyző Massa kezében érzett címe elúszott (mostanság utóbbi pereskedése kapcsán lett újra téma az akkori szezon)