Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző 2.

Maláj Nagydíj, Sepang

2015. március 28. - F1 Hierro

A tavalyi Maláj Nagydíjat sok másikhoz hasonlóan a Mercedes nyerte, ami a Petronas szponzorációja miatt is jó marketing értékkel bírt. A legtöbb győzelemmel a Ferrari dicsekedhet a pályán, szám szerint héttel, amiből hármat Michael Schumachernek köszönhetnek. Legutóbb három éve nyertek Sepangban Fernando Alonso révén. Azon a versenyen a Sauber színeiben indul Sergio Péreznek is jó esélyei voltak a győzelemre, végül második lett, így a pálya kedves helyszín lehet a svájci csapatnak. A Red Bull háromszor nyerte meg a versenyt a Vettel-érában, McLaren kétszer, idén messze vannak ilyen álmokból, különösen utóbbiak. A Williams egy alkalommal győzött, a maradék három győzelmen két jelenlegi csapat jogelődei osztoznak: kétszer a Renault nyert, amelynek helyét a Lotus vette át (azóta már a motort is elhagyva), a 2009-es félpontos futamon pedig a Mercedesszé átvedlett Brawn GP.

Mercedes

2009-ben a jogelőd Brawn GP versenyzője, Button nyerte a félpontos versenyt.

Már a gyári alakulat színeiben Rosberg 2010-ben harmadik lett, ami a csapat legújabb kori történetének első dobogója. Michael Schumacher kerékhiba miatt kiállni kényszerült. 2011-ben Schumacher kilencedik, Rosberg 12.; 2012-ben egy-egy helyet rontva Schumacher tizedik, Rosberg 13. lett. Tavalyelőtt újra sikerült dobogós helyezést elérniük, Hamilton – aki a bokszban egyszer eltévesztette a házszámot – harmadik lett Rosberg előtt, aki Vettellel ellentétben tartotta magát a csapatutasításhoz. Tavaly először nyerték meg a futamot, rögtön kettős győzelem lett: Hamilton nyert Rosberg előtt. Idén sem lehet más a cél, legfeljebb a sorrend változhat, ha változik.

Red Bull

2005-ben a csapat második futamán a második dupla pontszerzését érték el: Coulthard hatodik, Christian Klien nyolcadik lett. Utána két nullázás következett: 2006-ban kettős kiesés (egyaránt hidraulikai hiba); 2007-ben Mark Webber tizedik, David Coulthard fékhiba miatt feladta. 2008-ban Webber hetedik, Coulthard kilencedik, pontot csak előbbi ért. Egy évvel később Webber hatodikként másfél pontot szerzett, Vettel kipördült, a félbeszakítás után 13.-nak könyvelték el. 2010–11-ben Vettel megnyerte a futamot, a 2010-es kettős győzelem volt, 2011-ben Webber negyedikként futott be. Tavalyelőtt Webber ismét negyedik, Vettel az „uborkás” incidens után 11. lett. Tavalyelőtt újra kettős győzelmet aratott a csapat, de rossz kellemetlen mellékízzel: Vettel a verseny vége felé a megállapodás ellenére támadni kezdte Webbert, majd meg is előzte, ami után az ausztrál ki is fejezte nemtetszését. Tavaly Vettel harmadikként állhatott dobogóra, a viszontagságos versenyt futó Ricciardo kiesett.

Williams

Az első két Maláj Nagydíjon nem sikerült pontot szerezniük. 2001-ben Ralf Schumacher ötödik lett, Juan Pablo Montoya kicsúszott. 2002-ben viszont kettős győzelmet ért el Ralf és Montoya; utóbbi úgy lett második, hogy a Michael Schumacherrel való ütközése után vitatható áthajtásos büntetést kapott. A következő évben Ralf negyedik lett, utána ismét két dobogós futam következett: 2004-ben Montoya ismételte meg két évvel korábbi második helyét (Ralfnak motorhibája volt); 2005-ben Nick Heidfeld harmadik helye az első pódiuma volt a csapat színeiben. Webber 2005–2006-ban kiesett. Rosbergnek 2006-ban motorhibája, 2007-ben vízszivárgása volt. Utóbbi versenyen Alexander Wurz kilencedik lett, de az még nem ért pontot. 2008-ban nulláztak (Rosberg 14., Nakadzsima Kazuki 17.). A következő két évben másfél pontot sikerült szerezni: Rosberg 2009-ben a félbeszakított versenyen nyolcadik (Nakadzsima 12.), 2010-ben Hülkenberg pályafutása második futamán tizedik (Rubens Barrichello 12.). 2011-ben Barrichello és Maldonado is korán kiesett. 2012-ben Maldonadónak ismét motorhibája volt, Bruno Senna hatodikként pontokat szerzett. Tavalyelőtt Bottas 11., Maldonado technikai hibával kiállt, hivatalosan 19.-nek jegyezték. Tavaly Massa és Bottas 7-8. helyen futottak be.

Ferrari

Az első Maláj Nagydíjon kettős győzelmet szereztek, a bajnokesélyes Eddie Irvine-t a lábtörése után visszatérő Michael Schumacher maga elé engedte. Utána majdnem kizárták őket szabálytalan autó miatt, de az FIA elfogadta a csapat fellebbezését, így egyéniben és konstruktőriben is listavezetőként várhatták a szuzukai zárófutamot. 2000-ben a zárófutamon ismét mindkét versenyző dobogóra állt, bár Coulthard befurakodott Schumacher és Barrichello közé, a vörös parókákkal ünnepelt konstruktőri cím teljessé tette a Scuderia azévi örömét. A következő futamon újra kettős győzelmet sikerült elérni a Schumi–Barrichello párossal, a kicsúszásuk ellenére is könnyen visszazárkóztak az élre. 2002-ben Schumacher ütközött a rajtnál, de a végére sikerült visszazárkóznia a harmadik helyre, Barrichellónak motorhibája volt. 2003-ban Schumachernek kevésbé sikerült  a versenye, hatodik lett, de Barrichello második helyével gondoskodott arról, hogy ezúttal is legyen Ferrari-pilóta a dobogón. 2004-ben újabb Schumacher-győzelem következett, Barrichello negyedik lett. 2005 volt az első alkalom, hogy nem volt ferraris a sepangi dobogón: Schumacher hetedik, Barrichello a gumija hibájából kiesett. 2006-ban Massa és Schumacher 5-6. helyen futott be.

2007-ben Kimi harmadik lett a két McLaren mögött, az élről induló Massa ötödik. 2008-ban Kimi újra győzött, Massa kicsúszott a kavicságyba. 2009-ben volt az első alkalom, hogy a Ferrari nem szerzett pontot a pályán (Massa kilencedik, Kimi 14.). Massa 2010-ben és 2011-ben is hetedik lett, Alonso 2010-ben kiesett, 2011-ben hatodik. 2012-ben Alonso megnyerte a versenyt, míg Massa csupán 15. lett. Tavalyelőtt Massa ötödik, Alonso ütközés miatt kiesett. Tavaly Alonso negyedik lett, míg Kimi 12., ami nem lógott ki azévi teljesítményéből… Idén joggal pályázhatnak a dobogóra.

McLaren

1999-ben az első Maláj Nagydíjon Mika Häkkinen harmadik lett, Coulthard kiesett. Aztán a Ferrarik kizárása révén Mikát ideiglenesen győztesnek hirdették ki, ami a világbajnoki címet jelentette volna, de a Ferrari fellebbezése után maradt az eredeti sorrend. A következő futamon Häkkinennek esélye lett volna a győzelemre, de kiugrott a rajtnál, a büntetése miatt negyedikként futott be, Coulthard második lett a Ferrari-szendvicsben. 2001-ben Coulthard a Ferrarik kicsúszása után élre állt, de néhány körrel később a két vörös autó könnyedén visszaelőzte, harmadik lett mögöttük; a demotiváltnak tűnő Häkkinen nagy nehezen szerezte meg a hatodik helyet.

2002-ben mindkét versenyző (Coulthard és Kimi) kiesett motorhiba miatt, a következő évben viszont Kimi megszerezte pályafutása első győzelmét, míg Coulthard elektronikai hiba miatt kiállt. Az ezt követő három évben nem sikerült dobogóra állni: 2004-ben Coulthard lett hatodik, Kiminek váltóhibája volt; 2005-ben és 2006-ban Montoya negyedik lett, míg Kimi előbbi versenyen kilencedik, utóbbin ütközött a rajt után. 2007-ben az Alonso–Hamilton páros kettős győzelmet szerzett. 2008-ban mindkét versenyzőt rajtbüntetéssel sújtották, de Heikki Kovalainen harmadik, Hamilton ötödik helyen futott be. 2009-ben a félbeszakított futamon Hamilton hetedik, Kovalainen kiesett. 2010-ben Hamilton hatodik, Button nyolcadik; 2011-ben Button második, Hamilton nyolcadik. 2012-ben Hamilton harmadik, Button a Narain Karthikeyannal való ütközés és az ezt követő szárnycsere miatt 14. lett. Tavalyelőtt Pérez kilencedik lett, Button kiállt, hivatalosan 17.-nek könyvelték el. Tavaly Button hatodik, Kevin Magnussen kilencedik lett.

Force India

2008-ban Adrian Sutilnak hidraulikai problémái voltak, Giancarlo Fisichella 12. lett. 2009-ben a 17-18. helyen végeztek. Eddigi legjobb eredményük a pályán 2010-ben Sutil ötödik helyezése. Liuzzi akkor erőátviteli probléma miatt adta fel. 2011-ben a második versenyén rajthoz álló di Resta tizedik lett, éppen Sutil előtt. 2012-ben sikerült a kettős pontszerzés: di Resta hetedik, Hülkenberg kilencedik. Tavalyelőtt Sutilt és di Restát is kihívták óvatosságból, miután rosszul rögzítették a kerekeiket. Tavaly Hülkenberg ötödik helyével beállította a csapat legjobb malajziai eredményét, míg Pérez a rajtrácson ragadt.

Toro Rosso

Az első négy sepangi versenyük nulla ponttal zárult. 2010-ben Jaime Alguersuari kilencedik helye törte meg a rossz sorozatot, Sébastien Buemi 11. lett. 2011-ben a 13-14. helyen végeztek (Buemi, Alguersuari sorrendben). 2012-ben Jean-Éric Vergne nyolcadik, Ricciardo 12. lett. Tavalyelőtt Vergne tizedik, Ricciardo a kipufugó hibájával kiállt, 18.-nak elkönyvelve. Tavaly Kvjat tizedik lett, Vergne a turbó problémái miatt feladta.

Lotus

A jogelőd Renault csapat kétszer nyert itt: 2005-ben Alonso, 2006-ban Fisichella révén, utóbbi Alonsóval kettős győzelem. A Lotus Renault GP színeiben 2011-ben Heidfeld harmadikként dobogóra állhatott.

Három éve Kimi ötödik lett, Grosjean előbb ütközött, majd kicsúszott a kavicságyba. Tavalyelőtt Grosjean, Kimi sorrendben 6-7. helyen végeztek. Tavaly Grosjean 11.-ként kimaradt a pontszerzésből, Maldonado műszaki hibával esett ki.

Sauber

Az első három Maláj Nagydíjon nulláztak, 2002-ben viszont mindkét versenyző pontszerző helyen ért célba: Heidfeld ötödik, Massa hatodik lett. A következő két évben egy-egy pontot sikerült szerezniük: 2003-ban Heidfeld, 2004-ben Massa lett nyolcadik, előbbin Heinz-Harald Frentzen kilencedik, utóbbin Fisichella 11. helyen végzett. 2005-ben Massa tizedik (nem jár érte pont), Jacques Villeneuve kicsúszott.

A BMW-éra legjobb eredménye Robert Kubica 2008-as és Heidfeld 2009-es második helye.

Az „önállósodás” után 2010-ben Kobajasi Kamuinak és Pedro de la Rosának is motorhibája volt, utóbbi el sem tudott rajtolni. 2011-ben Kobajasinak sikerült pontot szereznie hetedik helyével, Pérez nem ért célba. Három éve viszont Pérez brillírozott, második lett, ami a csapat történetének legjobb – BMW nélküli – versenyhelyezése. Kobajasi technikai hiba miatt kényszerült feladni. Tavalyelőtt Hülkenberg nyolcadik, Esteban Gutiérrez 12. helyen végzett. Tavaly mindkét versenyző kiesett: Gutiérrez váltó-, Sutil hajtóműhibával.

Manor Marussia

2010-ben még Virgin név alatt Lucas di Grassi 14. lett, Timo Glock kicsúszott. 2011-ben Glock 16., Jérôme d’Ambrosio műszaki hiba miatt feladta. 2012-ben már Marussiával Glock 17., Charles Pic huszadik. Tavalyelőtt Jules Bianchi a csapat legjobb itteni eredményét elérve 13., Max Chilton 16. lett. Tavaly Chilton utolsó célbaérkezőként 15., Bianchi fékhibával kiállt.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr567311754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása