Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző 3.

Kínai Nagydíj, Sanghaj

2015. április 10. - F1 Hierro

A Kínai Nagydíj két csapat számára is fontos mérföldkövet jelentett: a Mercedes először nyert 2012-ben gyári csapatként történt visszatérése óta, a Red Bull pedig 2009-ben első győzelmét szerezte. Az eddigi 11 év során a Ferrari négyszer, a McLaren háromszor, a Mercedes kétszer, a Renault és a Red Bull egy-egy alkalommal győzött. Ezen a hétvégén leginkább a Mercedes vagy a Ferrari gyarapíthatja diadalai számát, amelyek az utóbbi három versenyen is osztoznak a győzelmeken. Vagy más okoz meglepetést?

Mercedes

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Button harmadik lett.

Immár gyári csapatknét az első két alkalommal kettős pontszerzéssel zárták a kínai futamot. Rosberg 2010-ben harmadik, ami sorozatban a második dobogós helyezése volt. Michael Schumacher akkor tizedikként végzett; 2011-ben Rosberg hatodik, Schumacher nyolcadik. A három évvel ezelőtti verseny különösen kedves emlék: Rosberg megszerezte a csapat első győzelmét a visszatérés óta. Schumachernek ki kellett állnia rossz kerékrögzítés miatt. Tavalyelőtt Hamilton harmadik lett, Rosberg kiesett. Tavaly kettős győzelmet értek el Hamilton, Rosberg sorrendben.

Red Bull

2005-ben, a csapat első évének zárófutamán Christian Klien ötödik lett, David Coulthard (a pontszerzésről lemaradva) kilencedik. A következő évi verseny nem hozott pontot: Coulthard ismét kilencedik, a Klient váltó Robert Doornbos 12. lett. 2007-ben Coulthard nyolcadik, Mark Webber tizedik (pont csak előbbinek járt); 2008-ban Coulthard tizedik, Webber 14. lett. 2009-ben aztán Vettel megszerezte a csapat történetének első győzelmét, ami Webber révén rögtön kettős siker lett. 2010-ben kevésbé nyújtottak emlékezeteset, de legalább mindkét versenyző pontszerző lett (Vettel hatodik, Webber nyolcadik). 2011-ben mindkét pilóta dobogóra állt – Vettel második, Webber harmadik – Hamilton mögött. 2012-ben Webber és Vettel a 4-5. helyen végeztek. Tavalyelőtt Vettel negyedik, Webber a kerekét elveszítve kiesett. Tavaly Ricciardo negyedik lett Vettel előtt.

Williams

Az első Kínai Nagydíjon még a BMW-motoros időszakban Juan Pablo Montoya ötödik lett, a sérülése után visszatérő Ralf Schumacher ütközés miatt kiesett. Egy évvel később Webber hetedik, majd 2006-ban már Cosworth-motorral szintén ő lett nyolcadik. Előbbi futamon Antonio Pizzonia 13., utóbbin Rosberg 11. lett. Utána sem Toyota-, sem újra Cosworth-motorokkal nem sikerült pontot szerezniük. 2012-ben a Renault-motorokkal viszont mindkét versenyző pontszerző helyen végzett: Bruno Senna és Maldonado 7-8. helyen futottak be. Tavalyelőtt Bottas és Maldonado 13-14. helyezést értek el. Tavaly Bottas hetedik, Massa 15. lett.

Ferrari

Az első Kínai Nagydíjat Rubens Barrichello nyerte, bebiztosítva a világbajnoki második helyét, így teljes volt a maranellóiak azévi sikere. Schumachernek nem sikerült mért kört teljesítenie az edzésen, így utolsó sorból rajtolhatott, a végén 12. lett. A 2005-ös versenyen nullázott a Scuderia (Schumacher biztonsági autós fázis alatt kicsúszott a kavicságyba, Barrichello 12.); 2006-ban viszont Schumacher emlékezetes taktikai győzelmet aratott a Renault-k ellen, pontegyenlőségre hozva a világbajnoki csatát (sőt győzelmei számával át is vette a vezetést). Massa kiesett. A következő évben Kimi hozta az újabb diadalt a csapatnak, életben tartva a bajnoki reményeket. Massa harmadikként állt mellette a dobogón. 2008-ban szintén mindketten pódiumon végeztek, de Hamilton mögött, Massa, Kimi sorrendben. 2009-ben egyik autójuk sem szerzett pontot (Kimi tizedik, Massa műszaki hiba miatt feladta). 2010-ben Alonso negyedik, Massa kilencedik; 2011-ben Massa hatodik Alonso előtt. 2012-ben gyengén muzsikáltak: Alonso kilencedik, Massa 13. lett. Tavalyelőtt viszont Alonso megnyerte a versenyt, Massa hatodik lett. Tavaly Alonso harmadik lett, míg Kimi nyolcadik.

Force India

Első Kínai Nagydíjukon 2008-ban Giancarlo Fisichella 17. lett, Adrian Sutil kiesett. Az ezt követő versenyeken sem sikerült jelentősebb eredményt elérniük. 2012-ben Paul di Resta 12., Hülkenberg 15. lett. Tavalyelőtt di Resta nyolcadik helye a csapat első sanghaji pontszerzését jelentette. Sutil ütközés után kiállt autója sérülése miatt. Tavaly mindkét versenyző pontot szerzett: Hülkenberg hatodik, Pérez kilencedik hellyel.

McLaren

Az első Kínai Nagydíjon Kimi révén sikerült dobogós (harmadik) helyezést elérniük (Coulthard pontzónán kívül kilencedik lett); egy évvel később a finn pilóta egy helyet javítva ismét pódiumra állt, míg Montoya motorhiba miatt feladni kényszerült. A 2006-os versenyen Pedro de la Rosa lett ötödik, Kimi váltóhiba miatt kiesett. 2007-ben Hamilton hibázott nagyot, feladva a versenyt, Alonso másodikként futott be, így a szezon végére maradt a bajnoki cím eldöntése. 2008-ban Hamilton megszerezte a csapat első győzelmét a pályán, Heikki Kovalainen feladta. A következő évben mindkét versenyző pontszerző lett (5-6.), de Kovalainen végzett előrébb. Az ezt követő két versenyt megnyerték: 2010-ben Buttonnak sikerült, ráadásul Hamilton révén kettős győzelem lett; 2011-ben Hamilton győzött, Button negyedik. 2012-ben a dobogó két oldalára álltak: Button második lett Hamilton előtt. Tavalyelőtt Button ötödik, Pérez 11. lett. Tavaly nem sikerült pontot szerezniük: Button 11., Kevin Magnussen 13. helyen végzett.

Toro Rosso

A csapat első kínai versenyén (2006) Vitantonio Liuzzi tizedik (pont nélkül), Scott Speed 14. lett; a következő évben viszont kettős pontszerzésnek örülhettek: Vettel negyedik, Liuzzi hatodik helyezést ért el. 2008-ban Vettel kilencedik (nulla pont), Sébastien Bourdais 13. lett. Az ezt követő években Sébastien Buemi 2009-es nyolcadik helye volt említésre méltóbb eredmény. 2012-ben Jean-Éric Vergne és Ricciardo 16-17. helyen végeztek. Tavalyelőtt Ricciardo hetedikként szerzett pontokat, Vergne 12. lett. Tavaly Kvjat tizedik, Vergne 12. helyen futott be.

Lotus

Az enstone-i jogelőd Renault 2005-ben nyerte meg a futamot Alonso révén, egyúttal a konstruktőri címet is behúzták. Egy évvel később kettős dobogót hoztak össze: Alonso második, Fisichella harmadik (előbbinek „nagyobb szüksége” volt a jobb helyezésre).

2011-ben a Lotus Renault GP színeiben Vitalij Petrov kilencedik lett. 2012-ben Grosjean hatodik, míg Kimi a gumik elfogyása miatt 14. lett. Tavalyelőtt Kimi második, Grosjean kilencedik. Tavaly Maldonado 14. lett, míg Grosjean váltóhibával kiállt.

Sauber

Az első Kínai Nagydíjon mindkét autójuk pontot szerzett: Fisichella hetedik, Massa nyolcadik lett. Egy évvel később Massa lett hatodik, Jacques Villeneuve tizedik helyéért viszont még nem járt pont.

A BMW-érában nem sikerült dobogós helyezést szerezniük a pályán, legjobban sikerült futamuk a 2008-as, amikor Nick Heidfeld ötödik, Robert Kubica hatodik lett.

Az önállósodás után 2010-ben egyik autó sem ért célba (Kobajasi Kamui az első körben ütközött, de la Rosának motorhibája volt), 2011-ben Kobajasi tizedik, Pérez 17. lett. 2012-ben Kobajasi leggyorsabb kört futva ismét tizedik, Pérez előtt. Tavalyelőtt Hülkenberg tizedik, míg Esteban Gutiérrez kiesett, miután ütközött Sutillal. Tavaly Gutiérrez 16. lett, míg Sutil motorhiba miatt feladta.

Manor Marussia

A jogelőd Virgin színeiben 2010-ben Timo Glock és Lucas di Grassi mindketten kiestek, 2011-ben Jerôme d’Ambrosio és Glock 20-21. helyen végeztek, a két HRT-t megelőzve. 2012-ben már Marussiával Glock és Charles Pic 19-20. helyen értek célba, tavalyelőtt Jules Bianchi 15., Max Chilton 17. lett. Tavaly Bianchi 17., Chilton 19. helyen végzett – előbbi annak köszönhette, hogy tévedésből egy körrel hamarabb leintették a futamot, és az eggyel korábbi kör végeredményét vették figyelembe – Kobajasi pedig csak az utolsó körben előzte meg, ami így nem számított.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr537357260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása