Hétvégén az Ausztrál Nagydíjjal elrajtol a Forma-1-es világbajnokság 2017-es idénye. Ennek alkalmából jöjjön egy kis adatsor arról, hogyan sikerült a nyitófutamok a győzteseinek a szezonja.
* 1954-ben Fangio két futam után Maseratiról Mercedesre váltott
** Az 1956-os Argentin Nagydíjat Fangio és Lugi Musso az akkor még engedélyezett versenyzőcserével nyerték meg. Musso a szezon nyolc (Indy 500 nélkül hét) futamából négyen vett részt.
*** Az 1958-as Argentin Nagydíjon Moss a Rob Walker Racing színeiben, Cooper autóval indult. A szezon többi futamán a Vanwall pilótájaként vett részt.
**** Clark 1968 tavaszán halálos balesetet szenvedett egy Forma-2-es futamon, a Forma-1-es világbajnokságnak csak a nyitófutamán vehetett részt.
***** Andretti az 1971-es szezon 11 futamából hétre nevezett (ötön rajtolt el).
Ha összegezzük a fenti táblázatot, az eddigi 67 évből 34-szer, tehát a szezonok felében a nyitófutam győztese lett a világbajnok év végén (1956-ban a két megosztott győztes egyike), 40 vagy 41 alkalommal pedig annak a csapatnak a pilótája, amely év elején nyert (itt az 1954-es szezonnál véleményes, mennyire adhatjuk oda Fangio világbajnoki címét az otthagyott Maseratinak is). A konstruktőrök világbajnokságát pedig 59 évből - csak 1958 óta írják ki - 36-szor nyerte meg az, akinek a versenyzője a szezonnyitón győzött.
Ha pedig azt nézzük, amikor az utóbbi 21 évből 19-szer Melbourne-ben volt a nyitófutam, 12-szer annak győztese nyerte a világbajnokságot, a szezonnyitón győztes csapat pedig 14-szer adta év végén a világbajnokot és 15-ször nyerte meg a konstruktőri címet. (A két szabályt erősítő kivétel 2006 és 2010 volt, amikor Bahreinben indult a világbajnokság. A melbourne-i győztes előbbi évben Fernando Alonso volt Renault-val, aki év végén is ünnepelhetett, míg utóbbi alkalommal Jenson Button a McLaren-Mercedesszel, aki év végén 5. lett, csapata pedig 2. helyen végzett.)