A Shanghai International Circuit 2004 óta minden évben szerepelt a versenynaptárban. Bár idén szó szerint sötét fellegek gyülekeznek a Kínai Nagydíj egén, ami a pénteki programot is nagyrészt elmosta, jelen állás szerint lesz futam és vasárnap.
Mindenesetre addig is tekintsük át a pilóták emlékei a pályáról. A legeredményesebbnek Lewis Hamilton mondható négy győzelmével. Fernando Alonso kétszer, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel egy-egy alkalommal győzött Shanghaiban. A tavalyi győztes ezúttal is hiányzik, hiszen azt a futamot Nico Rosberg nyerte, leginkább annak köszönhetően, hogy el tudta kerülni azokat az ütközéseket, amibe Hamilton és a Ferrari-pilóták belekeveredtek. Idén vajon a Ferrari átmenti melbourne-i formáját vagy Hamilton visszavág és behúzza az ötödik kínai győzelmét?
Vandoorne
Első Kínai Nagydíja lesz.
Ricciardo
2006-ban az ázsiai Forma BMW-ben két versenyen indult a pályán, harmadik és negyedik helyezést ért el.
2011-ben a Toro Rosso pénteki tesztpilótája volt, a futamon 2012-ben 17., 2013-ban hetedik lett. Red Bull-lal 2014-ben negyedik, tavalyelőtt kilencedik helyezést ért el. Tavaly első sorból indult, a rajt után élre is állt, de egy defekt miatt - aminek maradványai biztonsági autós fázist is okoztak - elvesztette a vezető pozíciót, a végén negyediknek tudott befutni.
Vettel
2006-ban a BMW–Sauber harmadik pilótájaként vett részt a pénteki szabadedzésen. Első shanghai futamán 2007-ben negyedik lett a Toro Rossóval (ami szépségtapasz volt a fuji baklövése után). 2008-ban kilencedikként nem kapott pontot, a következő évben viszont a Red Bull Racing pilótájaként megszerezte csapata első győzelmét. 2010-ben hatodik lett, 2011-ben második (ezzel megtört négyfutamos győzelmi szériája), 2012-ben ötödik, 2013-ban negyedik, 2014-ben ötödik csapattársa, Ricciardo mögött. Tavalyelőtt Ferrarival a dobogó harmadik fokára állhatott. A tavalyi futam elején összekoccant csapattársával, miután próbálta elkerülni az őt előzni próbáló Kvjatot, aki szerinte úgy jött, mint a "torpedó". Ezután nyolcadik helyre esett vissza, majd a biztonsági autós fázis után a Bottas elleni csata közben újra megsérült az első szárnya. Innen azonban sikerült felzárkóznia, végül éppen Kvjatot megelőzve a dobogó második fokára állhatott.
Räikkönen
Az első két Kínai Nagydíjon McLaren–Mercedesszel dobogóra állt: 2004-ben harmadikként, 2005-ben másodikként. 2006-ban a gázpedál problémái miatt kiesett. 2007-ben a Ferrari színeiben megnyerte a futamot, ezzel életben tartotta bajnoki esélyeit (és később élt is vele…). 2008-ban harmadik lett a bajnokesélyes csapattárs Massa mögött. 2009-ben tizedikként futott be, ezért akkor még nem járt pont. 2012-ben a Lotus elhibázott gumistratégiája miatt visszaesett a 14. helyre. 2013-ban második lett. Újra Ferrarival versenyezve 2014-ben nyolcadik helyre futotta, tavalyelőtt negyedik lett csapattársa mögött. Tavaly a "torpedós" eset után összekoccantak Vettellel, ami után szárnycserére kényszerült, 19. helyre esett vissza. A futam végére ötödiknek sikerült feljönnie.
Grosjean
Az első két kínai versenyén egyaránt pontokat szerzett: Lotusszal 2012-ben hatodik, 2013-ban kilencedik lett. 2014-ben viszont váltóhiba miatt kiállni kényszerült. Tavalyelőtt hetedik helyen futott be. Tavaly a Haas színeiben 19. helyen végzett.
Ericsson
Három éve Caterhammel utolsó célba érkezőként huszadik lett, tavalyelőtt Sauberrel tizedikként szerzett egy pontot.Tavaly 16. helyen végzett.
Pérez
A 2006–2007-es szezonban az A1 GP, a 2008-2009-esben a GP2 Asia hétvégéjén rajthoz állt a pályán, pontot egyik alkalommal sem szerzett.
A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 17., 2012-ben és 2013-ban 11. helyen végzett, utóbbi versenyen már McLarennel. A Force India színeiben 2014-ben kilencedik helyével első kínai pontjait szerezte, tavalyelőtt és tavaly egyaránt 11. lett.
Alonso
Az első shanghai versenyen Renault-val negyedik lett, majd 2005-ben győzött, megszerezve ezzel csapatának a konstruktőri címet is, méltóképpen zárva a szezont. 2006-ban második lett a rivális Michael Schumacher mögött, miután a „lelassuló” csapattársat, Giancarlo Fisichellát megelőzte. Ezáltal pontelőnye elolvadt, így várhatta az utolsó két futamot. 2007-ben McLaren–Mercedesszel megismételte ezt a helyezését, szintén egy Ferrari, de változatosság kedvéért ezúttal Kimi mögött, életben tartva bajnoki esélyeit. 2008-ban újra Renault-val negyedik lett; 2009-ben első sorból rajtolt, de a pontszerzésről lemaradt, kilencedik lett. A Ferrarival 2010-ben negyedik, 2011-ben hetedik, 2012-ben kilencedik helyen végzett. 2013-ban másodjára sikerült megnyernie a Kínai Nagydíjat. 2014-ben a dobogó harmadik fokára állhatott. Az utóbbi két évben McLaren–Hondával egyaránt 12. lett.
Stroll
Először fog versenyezni a pályán.
Massa
Az első két Kínai Nagydíjon Sauber–Petronasszal pontot szerzett: 2004-ben nyolcadik, 2005-ben hatodik hellyel. A Ferrarinál versenyezve 2006-ban ütközés miatt kiesett, utána viszont két dobogós helyezés következett: 2007-ben harmadik lett, 2008-ban pedig második Hamilton mögött, a csapattárs Kimit „megelőzve” (akkoriban ugyebár nem volt csapatutasítás…). 2009-ben műszaki hiba miatt esett ki, 2010-ben kilencedik, 2011-ben Alonso előtt hatodik lett. 2012-ben mindössze 13. helyre futotta. 2013-ban hatodik lett. Williamsszel 2014-ben 15. helyen végzett, tavalyelőtt ötödik, tavaly hatodik helyezést ért el.
Magnussen
2014-ben McLaren–Mercedesszel 13., tavaly Renault-val 17. helyen végzett.
Kvjat
2014-benToro Rossóval tizedik lett. Red Bull-lal tavalyelőtt motorhiba miatt kiesett. Tavaly a rajtnál előretört, Vettel szerint úgy jött, mint egy "torpedó". Később Vettel ugyan visszaelőzte, de így is harmadik helyet ünnepelhetett a végén - azóta sem állt újra dobogón.
Hülkenberg
Az A1 GP 2006–2007-es szezonjában mindkét futamon harmadik helyezést ért el.
A Forma–1-ben Williamsszel 2010-ben 15. lett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt, 2012-ben a versenyen ismét 15. helyen végzett. 2013-ban Sauberrel tizedikként szerzett pontot, 2014-ben újra Force Indiával hatodikként. A tavalyelőtti futamot váltóhiba miatt adta fel. Tavaly leggyorsabb kört futott, de csak 15. helyen végzett. Öt másodperces büntetést is kapott bokszutcai feltartás miatt.
Palmer
Tavalyelőtt a Lotus pénteki tesztpilótájaként itt volt első Forma–1-es hétvégéje. Tavaly a futamon immár Renault-színekben 22. helyen végzett.
Ocon
Első Kínai Nagydíja lesz.
Verstappen
Tavalyelőtt a Toro Rosso hajtásláncának problémája miatt kiesett, a megtett táv miatt 17. helyezettnek jegyezték. Tavaly nyolcadiknak futott be.
Giovinazzi
A melbourne-i beugrás után újabb lehetőséget kapó újoncnak alacsonyabb kategóriából ismerős lehet a shanghai-i pálya: 2012-ben a Formula Pilota China sorozat nyitó hétvégéjének futamain harmadik, negyedik és második helyezést ért el.
Hamilton
2007-ben McLaren–Mercedesszel úgy érkezett a versenyre, hogy esélye volt bebiztosítani a világbajnoki címet. Ehelyett azonban nagyot hibázott: a bokszutca bejárata előtt kicsúszott a kavicságyba és kiállni kényszerült, az így elhullajtott pontok (is) nagyban hiányoztak a végelszámolásnál (mivel két riválisa végzett az első két helyen, a lehető legrosszabbul alakult a futam). Egy évvel később viszont sikerült mesterhármassal nyernie, így jó esélyekkel várhatta a zárófutamot. 2009-ben hatodik helyen végzett, 2010-ben második lett a csapattárs Jenson Button mögött, 2011-ben pedig győzött a két Red Bull előtt. 2012-ben szintén dobogóra állt, a szezon harmadik futamán harmadjára lett harmadik. 2013-ban Mercedesszel élről indulva ismét harmadiknak futott be. A következő két versenyt egyaránt megnyerte, ezzel négy győzelmével ő a Kínai Nagydíjak legsikeresebb versenyzője. A tavalyi hétvégéje viszontagságosan alakult: a hajtáslánc cseréje után a rajtrács végéről indulhatott, a futam elején pedig koccant Felipe Nasrrel, ami miatt megsérült az első szárnya. A versenyt öt bokszkiállással a hetedik helyen zárta.
Sainz
Tavalyelőtt a 13., tavaly a kilencedik helyen végzett.
Bottas
2012-ben a Williams pénteki tesztpilótája volt, a futamon 2013-ban a 13., 2014-ben hetedik, tavalyelőtt hatodik, tavaly tizedik lett.