Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző III/11.

Magyar Nagydíj, Hungaroring

2017. július 29. - F1 Hierro

A Száguldó Cirkusz megérkezett hazánkba, a nagyvilág számára "budapesti", de mi tudjuk, hogy mogyoródi Hungaroringre. Tavaly Lewis Hamilton nyert, akinek ez volt az ötödik, új rekordot jelentő győzelme a Magyar Nagydíjon. Ha idén meg akarja szerezni a hatodikat, ahhoz az előle rajtoló csapattársát, Valtteri Bottast és a Ferrari két versenyzőjét kellene megelőznie. A listavezető Sebastian Vettelnek egyszer nyert Magyarországon, tavalyelőtt. A másik Ferrari-pilóta, Kimi Räikkönen 2005-ben győzött, még a McLaren színeiben. Idén az első sorból rajtolhatnak, így jó eséllyel vághatnak neki a holnapi futamnak.

Kedves helyszín lehet a Hungaroring Fernando Alonsónak, aki 2003-ban itt szerezte első nagydíjgyőzelmét. Az utóbbi két évben a McLaren-Hondához képest jó helyezést ért el, idén is ott van a negyedik sorban, úgyhogy leginkább abban kell reménykednie, hogy most ne hagyja cserben a technika. Daniel Ricciardo három éve nyerte meg a Magyar Nagydíjat, a Red Bull az edzéseken produkált biztató eredményeket, jó esetben bezavarhatnak a nagyok játékába.

A mai napon derült ki, hogy erre a futamra időlegesen változik a mezőny összetétele: Felipe Massát - aki 2009-ben az időmérőn elszenvedett balesete miatt hagyta ki a futamot - rosszulléte miatt Paul di Resta helyettesíti a Williamsnél.

Vandoorne

A Forma–4 Európa-kupában 2010-ben a hétvége második futamán negyedik lett. 2011-ben a Forma Renault 2.0-ban negyedik és harmadik helyezést ért el. 2012-ben az első futamot megnyerte, a másodikon negyedik lett. 2013-ban a WSR 3.5-ös kategóriájában negyedik helyen végzett az első futamon, a másodikat megnyerte. 2014-ben és 2015-ben a GP2-ben indult, a sprintek sikerültek jobban: három éve megnyerte, tavalyelőtt második lett, a hosszú futamon 2014-ben hetedik, tavalyelőtt ötödik lett.

Ricciardo

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2008-ban mindkét futamot mesterhármassal megnyerte, majd 2010-ben és 2011-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában indult itt, 2010-ben az első futamon szintén mesterhármassal győzött.

A Forma–1-ben 2011-ben HRT-vel 18. helyen végzett. Toro Rossóval 2012-ben 15., 2013-ban 13. lett. A Red Bull színeiben eddig háromból három dobogó a mérlege: 2014-ben megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. Tavalyelőtt harmadik lett, leggyorsabb kört futva, átvészelve egy-egy ütközést Bottasszal és mindkét Mercedesszel. Tavaly a vizes időmérőn a Q1-ben 107%-on kívül teljesített, de a körülmények miatt engedték folytatni az edzést, ahol a Q3-ig és a harmadik rajthelyig jutott. A rajt után rövid ideig sikerült Nico Rosberg elé kerülnie, aki hamarosan visszaelőzte, így végül újra harmadik helyezést ért el.

Vettel

A német négyszeres világbajnok 2007-ben járt először a Hungaroringen a WSR keretében, a királykategóriában (3,5 liter) egy negyedik és egy harmadik helyezést ért el.

Még abban az évben visszatért Forma–1-es pilótaként, a verseny pályafutása egyik mérföldkövének számított: itt váltotta Scott Speedet a Toro Rosso-Ferrari volánjánál. A futamon 16. lett. A következő két évben egyaránt kiesett: 2008-ban túlmelegedés miatt, 2009-ben a Red Bull–Renault felfüggesztése sérült meg. 2010-ben pole pozícióból indult és harmadik lett. Előrébb is végezhetett volna, de a biztonsági autós-szakaszban túl nagy távolságot tartott, emiatt megbüntették (amit természetesen zokon vett). 2011-ben szintén élről indulva második lett, 2012-ben leggyorsabb kört futva negyedik. 2013-ban másodjára sikerült a dobogóra harmadik fokára állnia. 2014-ben az első sorból rajtolhatott, de a verseny végén csak hetediknek futott be (miközben csapattársa, Daniel Ricciardo nyerni tudott). Tavalyelőtt Ferrarival lerajtolta a Mercedeseket, és megszerezte az addig hiányzó hungaroringi győzelmet. Tavaly ötödik helyről rajtolt, az első kerékcserék után sikerült Verstappen elé kerülnie, így végül negyedik lett.

Räikkönen

A finn „Jégember” első Magyar Nagydíján 2001-ben Sauber–Petronasszal hetedik lett, ami még nem volt pontszerző hely. 2002-ben McLaren–Mercedesszel negyedik helyezést ért el. 2003-ban első itteni dobogóját elérve második lett, 2004-ben elektronikai hiba miatt kiesett. 2005-ben megnyerte a versenyt, ami Alonso nullázásával együtt sokat jelentett a vb-csatában. 2006-ban élről indult, de belerohant Vitantionio Liuzziba és kiesett. Első ferraris karrierje idején rendre dobogós helyeken végzett: 2007-ben második, 2008-ban harmadik, 2009-ben ismét második lett.

Visszatérése után Lotus–Renault-val 2012-ben és 2013-ban egyaránt második lett. 2014-ben ismét a Ferrari színeiben indult, de egész évben szenvedett, az itt elért hatodik helye azévi önmagához képest még elfogadható is volt (bár csapattársától ezúttal is elmaradt). Tavalyelőtt az erőforrás problémáival küszködve kiállni kényszerült. Tavaly a Q2-ben kiesett, a futamon sikerült feljönnie a hatodik helyig, ahonnan próbált előrébb lépni, de nem tudta megelőzni Verstappent.

Grosjean

A GP2-ben 2008–2009-ben és 2011-ben 3×2 futamon indult a pályán, 2011-ben mindkétszer dobogóra állhatott: a hosszú futamot megnyerte, a sprinten harmadik lett.

Első Forma–1-es Magyar Nagydíján 2012-ben a dobogó harmadik fokára állhatott, lotusos csapattársa, Kimi mögött végezve. 2013-ban bemutatott pár látványos előzést, de ezzel büntetéseket is begyűjtött: előbb áthajtást, miután Massa előzése közben elhagyta a pályát, a verseny végén pedig 20 másodpercet adtak az idejéhez a Jenson Buttonnal való koccanásért, utóbbi azonban már nem változtatott hatodik helyezésén. A 2014-es versenyt a biztonsági autós fázis alatti kicsúszás miatt fel kellett adnia. Tavalyelőtt hetedik helyen futott be. A Haas színeiben tavaly 14. helyen végzett.

Ericsson

A GP2-ben 2010-től 2013-ig 4×2 futamon indult a Hungaroringen. Legjobbja a 2013-as hosszú futamon elért második hely, ezenkívül még a 2011-es hosszú futamon ötödikként és a 2013-as sprintversenyen negyedikként szerzett pontokat.

2014-ben a verseny elején összetörte a Caterhamjét, ami miatt kiesett és a biztonsági autót is be kellett hívni. Tavalyelőtt Sauberrel tizedikként szerzett pontot. Tavaly az időmérőn a vizes pályán összetörte az autóját. Nem sikerült 107%-on belüli időt futnia, de engedték indulni, viszont csak a boxutcából a kasztni elemeinek cseréje miatt. A futamot utolsó előtti célba érkezőként a huszadik zárta.

Pérez

A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben indult itt, utóbbi évben a hosszú versenyen harmadik lett.

A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 15., 2012-ben 14. helyen végzett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel kilencedikként szerzett először pontokat Magyar Nagydíjon. 2014-ben a célegyenesben kicsúszva összetörte a Force Indiát, ami miatt újra be kellett küldeni a biztonsági autót. Tavalyelőtt fékhiba miatt adta fel a futamot. Tavaly a Q1-ben 107%-on kívül teljesített, de folytathatta a Q2-ben, ahol a 13. rajthelyet szerezte meg, a futamon 11. helyen végzett.

Alonso

A spanyol kétszeres világbajnok első hungaroringi versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben, második helyezést ért el.

A Forma–1-ben 2001-ben a Minardi–European fékhibája miatt állt ki. A 2003-as futam pályafutása egyik legkedvesebb emléke: Renault-val itt szerezte első győzelmét, akkoriban a legfiatalabb nagydíjgyőztes rekordját is megdöntötte (azóta Vettel, őt pedig Verstappen felül/-vagy alul-/múlta). Egy évvel később a dobogó harmadik fokára állhatott, majd 2005-ben egy rosszul elsült előzési kísérleten elment a futama, csupán 11. tudott lenni. 2006-ban rosszul rögzített kerék miatt kényszerült kiállni. A 2007-es futam a McLaren–Mercedes színeiben negatívan lett emlékezetes a Hamiltonnal szembeni „csel” miatt (olyan sokáig maradt a boxutcában, hogy csapattársának már nem maradt ideje mért kört futni), amiért öt rajthelyes büntetést kapott. A futamon negyedik helyen végzett. 2008-ban újra Renault-val megismételte ezt az eredményt. 2009-ben pedig élről indult, de már megint a kerékcserés átok sújtotta, ami miatt meg is büntették a Renault-t.

Ferrarival az első két alkalommal dobogóra állhatott: 2010-ben másodikként, 2011-ben harmadikként. 2012-ben ötödik helyezést ért el, a rivális Vettel mögött; 2013-ban ismét ezen a helyen futott be. 2014-ben itt produkálta a Ferrari gyenge évének legjobb eredményét: második helyezést ért el. Tavalyelőtt McLaren–Hondával ötödik lett, ami messze a legjobb azévi eredménye volt neki és csapatának is. Tavaly bejutott az időmérőn a Q3-ba, amelynek a végén megpördült, dupla sárga zászlót okozva. A hetedik helyről indulhatott, a futamon sikerült megtartania ezt a helyezést.

Stroll

Tavaly az európai Forma–3-as hétvége futamain negyedik, nyolcadik és harmadik helyezést ért el.

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában a két futam egyikén sem szerzett pontot, bár a másodikon leggyorsabb kört futott. 2012-ben és 2013-ban a WSR 3.5-ös géposztályában négy futamból háromszor második lett.

2014-ben McLaren–Mercedesszel 12. helyen végzett. Tavaly Renault-val 107%-on kívül teljesített, de engedték indulni a futamon, ahol 15. lett.

Kvjat

Az európai Forma BMW 2010-es hétvégéjének első futamán hatodik lett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első futamon harmadik lett. 2012-ben ugyanebben a sorozatban a versenyhétvége második futamát élről indulva megnyerte. 2013-ban a GP3-ban a hosszú futamon harmadik, a sprintversenyen hetedik lett.

2014-ben Toro Rossóval 14. helyen végzett. Tavalyelőtt a Red Bull színeiben csapattársa előtt második lett, elérve első dobogóját és eddigi legjobb helyezését. Tavaly újra Toro Rossóval 16. helyen végzett.

Hülkenberg

A GP2-ben 2009-ben a hosszú versenyt megnyerte.

2010-ben Williamsszel hatodik lett, debütáló éve legjobb helyezését elérve. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt, 2012-ben a futamon 11. helyen végzett. 2013-ban Sauberrel ismételte meg ezt a helyezést.2004-ben ütközött a Force India-s csapattárs Pérezzel, ami után ki kellett állnia. Tavalyelőtt jó rajttal 11.-ről ötödik helyre jött fel, később azonban első szárnyát elveszítve kiesett, virtuális, majd valós safety cart előidézve. Tavaly 107%-on kívül teljesített a Q1-ben, de folytathatta az időmérőt, a Q3-ban a kilencedik rajthelyet szerezte meg, a futamon tizedik lett csapattársa előtt.

Palmer

2011-től 2014-ig a GP2-ben indult a pályán 4×2 futamon, 2013-ban megnyerte a hosszú futamot, 2014-ben második lett a sprinten.

A tavalyelőtti Magyar Nagydíj szabadedzésén a Lotus pénteki tesztpilótájaként vett részt. Tavaly Renault-val 107%-on kívüli időt futott az időmérőn, de engedték indulni. Pontszerzésre is voltak esélyei, de a 48. körben megpördült, így végül 12. lett.

Ocon

2012-ben és 2013-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában indult a pályán, utóbbi hétvége sikerült jobban: egy második és egy negyedik helyezést ért el. 2014-ben az európai Forma–3-ban a hétvége mindhárom futamán dobogós helyezést ért el: egy második hely és két győzelem. Ugyanebben az évben a WSR 3.5-ös kategóriájában a hétvége első futamán kilencedik lett. Tavalyelőtt a GP3-ban mindkét futamon második lett.

A tavalyi Magyar Nagydíj hétvégéjén a Renault pénteki tesztpilótája volt.

Verstappen

2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnoki hétvége harmadik futamán negyedik lett.

A tavalyelőtti futamon Toro Rossóval negyedik helyezést ért el. Tavaly a Red Bull színeiben107%-on kívüli időt futott a Q1-ben, de folytathatta az időmérőt, ahol a negyedik helyet szerezte meg. A futamon az első kerékcserénél időt veszített, miután kicsit túlszaladta kiállásnál. Így egy helyet rontott, az ötödik helyet sikerült megtartania Kimi támadásaival szemben.

di Resta

2010-ben a Force India pénteki tesztpilótájaként vett részt a hétvégén. 2011-ben hetedik helyezést ért el. 2012-ben 11. helyen végzett. 2013-ban hidraulikai hibával kiesett, a megtett táv révén 18.-nak jegyezték.

Az ezt követő években a DTM-ben 2014-ben egy, tavaly és idén két-két futamon, idén az első sikerült megnyernie, a másikon hatodik lett.

Az idei Magyar Nagydíjon Massa helyett ugrik be, három és fél év kihagyás után indul újra Forma–1-ben.

Hamilton

A brit háromszoros világbajnok először a GP2-ben indult a magyar pályán 2006-ban, a sprintfutamon második helyezést ért el.

A Forma–1-ben 2007-ben első itteni versenyét McLaren–Mercedesszel rögtön meg is nyerte. Akkor volt az a bizonyos affér Alonsóval is, amikor csapattársa feltartotta a boxban, ezért az edzés végén nem volt ideje gyors kört kezdeni. 2008-ban ötödik lett, majd 2009-ben ismét nyert, ez volt a McLaren első diadala abban az évben (azon kívül csak Szingapúrban sikerült győzniük). 2010-ben váltóhiba miatt kiállni kényszerült, 2011-ben negyedik helyen végzett. 2012-ben immár harmadszorra nyerte meg a versenyt, 2013-ban pedig ismételt, ezzel megszerezte első győzelmét a Mercedes színeiben és a Magyar Nagydíjak társrekordere lett Michael Schumacherrel együtt. A 2014-es hétvégéje viszontagságosan alakult: az időmérőn kigyulladt az autója, ennek következtében nem tudott mért kört futni. Mivel az autójában ki kellett cserélni a karosszériát, a motort és a váltót is, a boxutcából kezdte meg a futamot, amelynek során sikerült a harmadik helyre felzárkóznia. A tavalyelőtti verseny rosszabbul sikerült: bár élről indult, a Ferrarik lerajtolták, majd a pályáról lecsúszva visszaesett tizediknek. Innen kellett felzárkóznia, később koccant Ricciardóval, ami miatt áthajtásos büntetést kapott. Végül hatodiknak ért be. Tavaly második helyről rajtolhatott (az időmérő végén akadályozta az Alonso miatti dupla sárga zászló a javításban). A futamon lerajtolta a csapattárs Nico Rosberget, és a verseny végéig sikerlt megtartania az éllovas pozíciót, ezzel ötödik győzelmét szerezte a Hungaroringen, immár egyedüli rekorderként.

Sainz

Az európai Forma BMW 2010-es hétvégéjén egy negyedik és egy harmadik helyezést ért el. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első futamon nyolcadik lett. 2013-ban a GP3-ban a hosszú futamon ötödik lett, a sprinten másodikként dobogóra állhatott. Ugyanabban az évben a WSR hétvégén a 3.5-ös kategória első futamán hetedik helyen végzett. 2014-ben utóbbi sorozatban negyedik és hatodik helyezést ért el.

A tavalyelőtti versenyen az üzemanyagnyomás problémái miatt kényszerült kiállni. Tavaly az időmérőn és a futamon is nyolcadik lett.

Bottas

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában indult itt, bár év végén bajnok lett, az itteni lett a legrosszabb hétvégéje, egyik versenyen sem szerzett pontot. 2011-ben viszont a GP3-ban jól szerepelt: a hosszú versenyt megnyerte, a sprinten második lett.

2012-ben a Williams pénteki tesztpilótája volt. Forma-1-es futamon még nem sikerült dobogóra állnia a pályán: 2013-ban hidraulikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt, ami pályafutása első kiesését jelentette. 2014-ben nyolcadik, tavalyelőtt 13. helyen végzett. Tavaly a Q1-ben 107%-on kívüli időt futott, de folytathatta,a tizedik helyről indult, a rajt után egyet javítva és azt megtartva kilencedik végzett.

Wehrlein

2014-ben 14. helyen végzett a DTM itteni futamán.

Tavaly Manorral 107%-on kívüli időt futott, de indulhatott a futamon, ahol 19. lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1812700213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása