Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IV/3.

Kínai Nagydíj, Shanghai

2018. április 14. - F1 Hierro

A Kínai Nagydíj 2004 óta folyamatosan szerepel a versenynaptárban. Legsikeresebb versenyzője a címvédő Lewis Hamilton, aki összesen ötször nyerte meg a versenyt, benne a tavalyit is. Idén viszont negyedik helyről indulva kell megvívnia, ha nyerni akar. Sebastian Vettel egyszer, 2009-ben nyert Shanghaiban - most pole pozícióból, csapattársa mellől indulva jó esélye kínálkozik arra, hogy jöjjön a következő. Fernando Alonso kétszer, Kimi Räikkönen egyszer nyert Kínai Nagydíjat - utóbbi talán beleszólhat a győzelem sorsába, ha a futamra is átmenti az időmérőn mutatott formáját. A tavalyi futamról említést érdemel még Max Verstappen bravúros dobogója - idén a harmadik sorból indul, ha a Red Bullt nem éri olyan balszerencse, mint egy hete, akár most is odaérhet.

Hamilton

2007-ben McLaren–Mercedesszel úgy érkezett a versenyre, hogy esélye volt bebiztosítani a világbajnoki címet. Ehelyett azonban nagyot hibázott: a boxutca bejárata előtt kicsúszott a kavicságyba és kiállni kényszerült, az így elhullajtott pontok (is) nagyban hiányoztak a végelszámolásnál (mivel két riválisa végzett az első két helyen, a lehető legrosszabbul alakult a futam). Egy évvel később viszont sikerült mesterhármassal nyernie, így jó esélyekkel várhatta a zárófutamot. 2009-ben hatodik helyen végzett, 2010-ben második lett a csapattárs Jenson Button mögött, 2011-ben pedig győzött a két Red Bull előtt, megtörve Vettel győzelmi szériáját. 2012-ben szintén dobogóra állt, a szezon harmadik futamán harmadjára lett harmadik. 2013-ban Mercedesszel élről indulva ismét harmadiknak futott be. A következő két versenyt egyaránt megnyerte, ezzel négy győzelmével ő a Kínai Nagydíjak legsikeresebb versenyzője. A tavalyelőtti hétvégéje viszontagságosan alakult: a hajtáslánc cseréje után a rajtrács végéről indulhatott, a futam  elején pedig  koccant Felipe Nasrrel, ami miatt megsérült az első szárnya.  A versenyt öt bokszkiállással a hetedik helyen zárta. Tavaly mesterhármassal zavartalanul megnyerte a futamot, immár ötödjére.

Vandoorne

Tavaly üzemanyag-nyomási problémával kiállt.

Ricciardo

2006-ban az ázsiai Forma BMW-ben két versenyen indult a pályán, harmadik és negyedik helyezést ért el.

2011-ben a Toro Rosso pénteki tesztpilótája volt, a futamon 2012-ben 17., 2013-ban hetedik lett. Red Bull-lal 2014-ben negyedik, 2015-ben kilencedik helyezést ért el. Tavalyelőtt első sorból indult, a rajt után élre is állt, de egy defekt miatt – aminek maradványai biztonsági autós fázist is okoztak – elvesztette  a vezető pozíciót, a végén negyediknek tudott befutni. Tavaly ötödik helyről indult, lerajtolta Kimit, Vettelt viszont a kemény védekezéssel sem tudta magam mögött tartani, a futam végén negyedik lett.

Vettel

2006-ban a BMW–Sauber harmadik pilótájaként vett részt a pénteki szabadedzésen. Első shanghai futamán 2007-ben negyedik lett a Toro Rossóval (ami szépségtapasz volt a fuji baklövése után). 2008-ban kilencedikként nem kapott pontot, a következő évben viszont a Red Bull Racing pilótájaként megszerezte csapata első győzelmét. 2010-ben élről indulva hatodik lett, 2011-ben ugyancsak pole-ból második (ezzel megtört négyfutamos győzelmi szériája), 2012-ben ötödik, 2013-ban negyedik, 2014-ben ötödik csapattársa, Ricciardo mögött. 2015-ben Ferrarival a dobogó harmadik fokára állhatott. A tavalyelőtti futam elején összekoccant csapattársával, miután próbálta elkerülni az őt előzni próbáló Danyiil Kvjatot, aki szerinte úgy jött, mint a „torpedó”. Ezután nyolcadik helyre esett vissza, majd a biztonsági autós fázis után a Bottas elleni csata közben újra megsérült az első szárnya. Innen azonban sikerült felzárkóznia, végül éppen Kvjatot megelőzve a dobogó második fokára állhatott. Tavaly második helyről rajtolt. A virtuális biztonsági autó alatt kereket cserélt, ötödik helyre esett vissza, de sikerült megelőznie előbb csapattársát, majd keményebb csatában Ricciardót, így a futamot második helyen zárta.

Räikkönen

Az első két Kínai Nagydíjon McLaren–Mercedesszel dobogóra állt: 2004-ben harmadikként, 2005-ben másodikként. 2006-ban a gázpedál problémái miatt kiesett. 2007-ben a Ferrari színeiben megnyerte a futamot, ezzel életben tartotta bajnoki esélyeit (és később élt is vele…). 2008-ban harmadik lett a bajnokesélyes csapattárs Felipe Massa mögött. 2009-ben tizedikként futott be, ezért akkor még nem járt pont. 2012-ben a Lotus elhibázott gumistratégiája miatt visszaesett a 14. helyre. 2013-ban második lett. Újra Ferrarival versenyezve 2014-ben nyolcadik helyre futotta, 2015-ben negyedik lett csapattársa mögött. Tavalyelőtt a „torpedós” eset után összekoccantak Vettellel, ami után szárnycserére kényszerült, 19. helyre esett vissza. A futam végére ötödiknek sikerült feljönnie. Tavaly negyedik helyről indulva ismét ötödik helyen végzett.

Grosjean

Az első két kínai versenyén egyaránt pontokat szerzett: Lotusszal 2012-ben hatodik, 2013-ban kilencedik lett. 2014-ben viszont váltóhiba miatt kiállni kényszerült. 2015-ben hetedik helyen futott be. A Haas színeiben tavalyelőtt 19. helyen végzett. Tavaly öt rajthely büntetést kapott, amiért az időmérőn figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót, így utolsó előtti helyről indult, a futamot a 11. helyen zárta.

Ericsson

Négy éve Caterhammel utolsó célba érkezőként huszadik lett, 2015-ben Sauberrel tizedikként szerzett egy pontot. Tavalyelőtt 16., tavaly utolsó célba érkezőként 15. helyen végzett.

Gasly

Első kínai versenyére készülhet.

Pérez

A 2006–2007-es szezonban az A1 GP, a 2008–2009-esben a GP2 Asia hétvégéjén rajthoz állt a pályán, pontot egyik alkalommal sem szerzett.

A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 17., 2012-ben és 2013-ban 11. helyen végzett, utóbbi versenyen már McLarennel. A Force India színeiben 2014-ben kilencedik helyével első kínai pontjait szerezte, a következő két évben egyaránt 11. lett. Tavaly nyolcadik helyről indulva kilencedik lett.

Alonso

Az első shanghai versenyen Renault-val negyedik lett, majd 2005-ben élről indulva győzött, megszerezve ezzel csapatának a konstruktőri címet is, méltóképpen zárva a szezont. 2006-ban második lett a rivális Michael Schumacher mögött, miután a „lelassuló” csapattársat, Giancarlo Fisichellát megelőzte. Ezáltal pontelőnye elolvadt, így várhatta az utolsó két futamot. 2007-ben McLaren–Mercedesszel megismételte ezt a helyezését, szintén egy Ferrari, de változatosság kedvéért ezúttal Kimi mögött, életben tartva bajnoki esélyeit. 2008-ban újra Renault-val negyedik lett; 2009-ben első sorból rajtolt, de a pontszerzésről lemaradt, kilencedik lett. A Ferrarival 2010-ben negyedik, 2011-ben hetedik, 2012-ben kilencedik helyen végzett. 2013-ban másodjára sikerült megnyernie a Kínai Nagydíjat. 2014-ben a dobogó harmadik fokára állhatott. A következő két évben McLaren–Hondával egyaránt 12. lett. Tavaly a féltengely problémái miatt kiesett.

Leclerc

Első Kínai Nagydíján vehet részt.

Stroll

Tavaly a rajt után ütközött, a kavicságyban kötött ki. Ezzel virtuális biztonsági autós fázist okozott.

Magnussen

2014-ben McLaren–Mercedesszel 13., tavalyelőtt Renault-val 17. helyen végzett. Tavaly 12. helyről indulva nyolcadik helyezést ért el, ezzel a Haas színeiben futott második versenyén pontokat szerzett.

Hülkenberg

Az A1 GP 2006–2007-es szezonjában mindkét futamon harmadik helyezést ért el.

A Forma–1-ben Williamsszel 2010-ben 15. lett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt, 2012-ben a versenyen ismét 15. helyen végzett. 2013-ban Sauberrel tizedikként szerzett pontot, 2014-ben újra Force Indiával hatodikként. A 2015-ös futamot váltóhiba miatt adta fel. Tavalyelőtt leggyorsabb kört futott, de csak 15. helyen végzett. Öt másodperces büntetést is kapott boxutcai feltartás miatt. Tavaly Renault-val hetedik helyről indult, de a futamon 12. lett.

Hartley

A WEC-ben 2014-ben a shanghai 6 órás versenyen Timo Bernhard és Mark Webber társaként hatodik lett. 2015-ben élről indulva megnyerték a futamot, tavalyelőtt megismételték a győzelmet. Tavaly másodikak lettek, Webber helyett immár Earl Bamberrel.

Ocon

Tavaly az utolsó helyen végzett az időmérőn, a büntetések miatt a 17. helyről indulhatott, innen feljött pontszerző tizediknek.

Verstappen

2015-ben a Toro Rosso hajtásláncának problémája miatt kiesett, a megtett táv miatt 17. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt nyolcadiknak futott be. Tavaly a Red Bull színeiben a motorproblémák által hátráltatott időmérőn kiesett a Q1-ben, a hátrasorolások révén a 16. helyről indulhatott. Innen jó rajttal, a (virtuális) biztonsági autós fázist kihasználva, valamint csapattársával és a Ferrarikkal megvívva egészen a harmadik helyig sikerült feljönnie.

Szirotkin

Első kínai versenye lesz.

Sainz

A Toro Rosso színeiben 2015-ben a 13., tavalyelőtt a kilencedik helyen végzett. Tavaly 11. helyről indulva hetedik helyezést ért el.

Bottas

2012-ben a Williams pénteki tesztpilótája volt, a futamon 2013-ban a 13., 2014-ben hetedik, 2015-ben hatodik, tavalyelőtt tizedik lett. Tavaly a Mercedes színeiben harmadik helyről rajtolt, a vizes pályán megpördülve sok helyet veszített, végül a hatodik helyre tudott visszazárkózni.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6913835184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása