Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző VI/3.

Brit Nagydíj, Silverstone

2020. július 31. - F1 Hierro

A Brit Nagydíj az elmúlt 70 évben egyszer sem hiányzott a világbajnokság versenynaptárából, és ez, vírushelyzet ide vagy oda, idén sincs másképp. Sőt, idén két futamot is rendeznek Silverstone-ban (korábban három alkalommal volt két nagy-britanniai futam egy évben, de akkor a silverstone-i Brit Nagydíj mellett kétszer Brands Hatchben, egyszer a Donington Parkban rendeztek Európa Nagydíjat). A második futam stílszerűen a 70. Évforduló Nagydíja nevet kapta: 1950-ben ugyanis itt indult a világbajnokság története.

Azon az első futamon az Alfa Romeo aratott hármas győzelmet. Tavaly óta ez a név ismét jelen van a konstruktőrök között, bár más keretek között, más esélyekkel. Az elmúlt években a Mercedes halmozta a sikereket Silverstone-ban: hétből hatszor győztek az Ezüst Nyilak, amelyek idén feketére váltottak (összesen hétszer nyertek Brit Nagydíjat, először még 1955-ben Aintreeben). A Brit Nagydíjakon a legsikeresebb csapatnak a Ferrari számít, amely első győzelmét is Silverstone-ban szerezte, legutóbb pedig két éve nyerték meg a versenyt. A Red Bull Racingnek, amelynek (a Mercedes csapatához hasonlóan) Nagy-Britanniában van a székhelye, három győzelme van Silverstone-ban. A két egykori hazai sikercsapat, a McLaren és a Williams régebben többször győzött mind Silverstone-ban és Brands Hatchben, azonban előbbieknek 2008-ban, míg utóbbiaknak - akik 1979-ben itt nyertek először - 1997-ben sikerült utoljára Brit Nagydíjat nyerniük. Van még silverstone-i győzelme az enstone-i székhelyű Renault-nak is, 1983-ban még a régi csapatával, 1995-ben a mostani elődje, a Benetton révén, utoljára pedig 2006-ban sikerült nekik. Ne feledkezzünk meg a Racing Pointról sem, amelynek Silverstone-ban van a székhelye, és az idei autóval akár villanthatnak is hazai pályán - csak meg ne óvják...

Mercedes

Silverstone-ban még 1954-ben versenyzett először a régi csapat, Juan Manuel Fangio pontot érő leggyorsabb körrel negyedik lett – egyike azon kevés futamnak, amit abban az évben nem ő nyert. Egy évvel később Aintreeben négyes győzelem következett: Stirling Moss hazai pályán, mesterhármassal ünnepelhette első sikerét, Fangiónak pedig a második hely is elég volt harmadik világbajnoki címéhez. Harmadik Karl Kling, negyedik Piero Taruffi lett.

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Rubens Barrichello harmadikként lett dobogós, míg Jenson Buttonnak hazai pályán hatodik helyre futotta.

A 2010-es visszatérő évben Nico Rosberg harmadik lett, Michael Schumacher kilencedik. 2011-ben Rosberg hatodik, Schumacher ismét kilencedik; 2012-ben Schumacher hetedik, Rosberg 15. helyen végzett. 2013-ban Rosberg megnyerte a futamot, Hamilton – egy defektet is átvészelve – negyedik lett. 2014-ben viszont Hamilton győzött, Rosberg műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 2015-ben kettős győzelmet arattak, ismét Hamilton volt a győztes, Rosberg lett a második. 2016-ban az első sorból indultak, Hamilton megszerezte sorozatban harmadik győzelmét. Rosberget megelőzte Verstappen és a második kerékcsere után is sokáig maga mögött tartotta. Később sikerült visszavennie a második helyet, de problémái voltak a 7-es fokozattal, és miután tiltott rádiós segítséget vett igénybe, utólag 10 másodpercet hozzáadtak az idejéhez, így végül harmadik helyezettnek könyvelték el. Ennek következtében Rosberg előnye a világbajnokságban egy pontra csökkent. 2017-ben újra kettős győzelem következett: újfent Hamilton nyert a kilencedik helyről másodikra felzárkózó Bottas előtt. Tavalyelőtt megszakadt a győzelmi sorozat: az élről induló Hamilton a rajtnál Kimivel ütközve megpördült, végül feljött második helyre, míg a rajtnál előretörő, a biztonsági autós fázis után élen álló Bottas negyedik lett. Tavaly viszont az első sorból indulva meglett az újabb kettős győzelem. A futam elején a pole-ból induló Bottas állt az élen, de nem kedvezett neki, hogy ő még a biztonsági autós fázis előtt cserélt kereket, míg Hamilton az élre tudott visszajönni, a végén megfutott leggyorsabb körrel megnyerte a futamot.

Ferrari

A világbajnokság történetének első futamát még kihagyták 1950-ben, a következő évi verseny viszont fontos mérföldkő volt számukra: José Froilán González megszerezte az első győzelmüket. Ezután az ötvenes években gyakorlatilag kibérelték a pályát: Alberto Ascari nyert 1952–53-ban, 1954-ben újra González, 1956-ban Fangio (Silverstone másodévi helyszín lett), 1958-ban a hazai pályán versenyző Peter Collins, a csapattárs és honfitárs Mike Hawthorn előtt.

Az ezt követő évtizedek viszont kevesebb sikert hoztak a Brit Nagydíjon, akkor is inkább a többi pályán: 1961-ben Wolfgang von Trips – Phil Hill – Richie Ginther hármas győzelem Aintreeben, majd Brands Hatchben 1976-ban Niki Lauda, 1978-ban Reutemann nyert. Silverstone-ból említésre méltóbb eredmény John Surtees második helye 1963-ban, harmadik helye 1965-ben; Chris Amon ugyancsak harmadik helyezése 1967-ben, Lauda második helye 1977-ben. 1983-ban Patrick Tambay harmadik lett, 1985-ben Michele Alboreto második, miközben Brands Hatchben 1982-ben Didier Pironi és Tambay a dobogó két oldalára állhattak.

1988-ban Gerhard Berger és Alboreto az első sorból rajtoltak, ez volt az egyetlen alkalom abban az évben, amikor nem a McLarené volt a pole, a versenyen viszont lemaradtak. 1989-ben Nigel Mansell hazai pályán második lett. Hosszú várakozás után Alain Prostnak sikerült nyernie Silverstone-ban 1990-ben. Az ezt követő évekből Prost 1991-es harmadik, valamint Jean Alesi 1994-es 1995-ös második helyét érdemesebb megemlíteni.

1996-ban és 1997-ben Schumacher és Eddie Irvine egyaránt kiesett. Majd 1998-ban jött Schumacher furcsán emlékezetes győzelme (az utolsó körben kiállt 10 másodperc büntetésre, de a célvonal módosítása miatt befutott és még a +10 másodperc is belefért, amit amúgy később el is töröltek), Irvine harmadik lett. 1999-ben Schumacher balesetet szenvedett, lábtörésével elveszítette világbajnoki reményeit, Irvine viszont második hellyel mutatta meg, hogy kész átvenni a szerepét. 2000-ben Barrichello rajtolt az élről, de kiesett; Schumacher harmadik lett a két McLaren mögött. 2001-ben Schumacher és Barrichello is dobogós lett a megtáltosodó Häkkinen mögött, ami Schumacher számára győzelem nélkül is nagy lépés volt a bajnoki cím felé. 2002-ben Schumacher–Barrichello kettős győzelem következett, 2003-ban viszont Barrichello diadalmaskodott, míg csapattársa negyedik lett. A 2004-es futam újra Schumacheré volt, Barrichello harmadik lett. 2005-ben Schumacher hatodik helyen végzett Barrichello előtt; 2006-ban második lett, míg Felipe Massa ötödik.

2007-ben Kimi győzött, Massa ötödik lett. 2008-ban Kimi negyedik, Massa többször megpördülve 13. helyen végzett. 2009-ben Massa negyedik lett, Kimi nyolcadik. 2010-ben Fernando Alonso 14. (kanyarlevágás miatt áthajtásos büntetéssel), Massa 15. lett. A következő három versenyen Alonso rendre dobogóra állhatott: 2011-ben itt szerezte meg a Scuderia azévi egyetlen győzelmét, Massa ötödik helyen végzett. 2012-ben Alonso második, Massa negyedik helyezést ért el. 2013-ban Alonso harmadik, Massa – akinek másokhoz hasonlóan gondjai akadtak a bal hátsóval – hatodik lett. 2014-ben Kimi már az első rajt után kiesett (miatta kellett félbeszakítani a versenyt, az új rajtnál már nem volt ott), Alonso hatodik lett. 2015-ben Vettel harmadik, a rossz gumit választó Kimi nyolcadik lett. 2016-ban a harmadik sorból indulhattak volna a versenyzőik, de Vettelnél váltót cseréltek, így őt hátrasorolták a 11. rajtkockába. A futamon Kimi ötödik, Vettel kilencedik lett. 2017-ben esélyük volt a kettős dobogóra, néhány körrel a vége előtt Kimi a második, Vettel a harmadik helyen haladt, de előbb Vettelt előzte meg Bottas, majd a lágy gumikon kint hagyott pilótáknál egymás után gondok támadtak a bal elsővel. Kimi a kényszerű kerékcsere után harmadik lett, míg Vettel hetedik helyen végzett. Tavalyelőtt második helyről indulva Vettel jó rajttal és a biztonsági autós fázis után Bottast megelőzve győzött, Kimi a Hamiltonnal való ütközés és tíz másodperc büntetés után visszazárkózva harmadikként állhatott dobogóra. Tavaly Vettel a biztonsági autó alatti kerékcserék után a harmadik helyre került, de később Verstappen megelőzte őt, majd neki is ütközött a hollandnak, ami miatt büntetést is kapott, így végül 16. helyen zárt. Leclerc viszont Gaslyt megelőzve és az ütközést kihasználva harmadikként dobogóra állhatott.

Red Bull

Első négy Brit Nagydíjukon (2005–2008) még pontot sem szereztek, 2008-ban például azért sem, mert David Coulthard ütközött a „kis Red Bullnál” versenyző Vettellel. Utána viszont 2014-ig mindig összejött legalább a dobogó. 2009-ben Vettel immár a „nagycsapat” színeiben győzött, Mark Webber kettős győzelemmé egészítette ki. A következő évben Webber hozta az újabb győzelmet, míg Vettel hetedik lett; a csapat megítélésének azonban ártott a szárnycserés eset. A 2011-es versenyen (egy hétvégére) betiltották a befújt diffúzor használatát, így is a dobogó két oldalát foglalták el: Vettel második lett, Webber, aki csapatvezetői utasításra nem támadta, harmadik. 2012-ben ismét Webber győzött, Vettel a dobogó harmadik fokára állhatott. 2013-ban Webber második lett utolsó Brit Nagydíján, Vettel váltóhiba miatt feladni kényszerült a versenyt. 2014-ben Ricciardo harmadik, Vettel ötödik helyezést ért el. 2015-ben megtört a dobogós széria: Danyiil Kvjat hatodik lett, Ricciardo elektronikai hibával kiesett. 2016-ban a második sorból rajtoltak a versenyzők. Verstappennek sikerült megelőznie Rosberget, és a 38. körig maga mögött tartotta. Rosberg azonban a rádiószabályok megsértése miatt 10 másodperc büntetést kapott, így Verstappen mégis második lett. Ricciardo negyedikként zárta a futamot, miután visszavette a helyet Péreztől. 2017-ben Verstappen és a szombati turbóproblémák után utolsó rajtsorból felzárkózó Ricciardo 4-5. helyen futottak be. Tavalyelőtt a harmadik sorból rajtoltak, Ricciardo ötödik lett, Verstappen öt körrel a vége előtt fékhibával kiállt, 15. helyezettnek könyvelték el. Tavaly Gasly és a Vettel által megtorpedózott Verstappen 4-5. helyen futottak be.

McLaren

Első Brit Nagydíjukon 1966-ban Brands Hatchban az alapító Bruce McLaren hatodik lett. Első silverstone-i dobogójukat is ő szerezte, amikor 1969-ben harmadik lett. 1970-ben Denny Hulme, 1972-ben Peter Revson hozta ezt a helyezést a Brit Nagydíjon, de a másik pályán, Brands Hatchben. Első silverstone-i győzelmüket 1973-ban Revson szerezte, Hulme ugyanezen a versenyen harmadik lett. Innentől kezdve jött egy jó sorozat a pályán: 1975-ben Emerson Fittipaldi, 1977-ben James Hunt győzött. Közben Brands Hatchben 1974-ben Fittipaldi második lett, 1976-ban pedig Hunt nyert volna, de mivel a második rajtnál jogosulatlanul vett részt, kizárták. 1977 után négyéves győzelmi ínség jött (nemcsak a pályán, hanem egyáltalán a csapatnak), amit 1981-ben John Watson tört meg. Majd Brands Hatchben Lauda 1982-ben és 1984-ben egyaránt győzött, 1985-ben pedig Silverstone-ban nyert Prost. 1986-ban az utolsó Brands Hatch-i versenyen Prost harmadik lett. 1987-ben kettős kiesés következett, majd 1988-ban Senna győzött, Prost kiállt, a következő évben fordítva: Prost lett a győztes, Senna kicsúszott. Ezután sokat kellett várni az újabb győzelemre.

1990-ben Senna harmadik lett. A következő évben Senna próbálta üldözni Mansellt, de a verseny végén kifogyott a benzine, így negyediknek könyvelték el (a győztes Mansell a levezető körön megautóztatta), Berger lett a második. 1992-ben Berger, 1993-ban Senna lett ötödik, majd 1994-ben Mika Häkkinen hozott egy dobogót (harmadik). 1995-ben egy ötödik hely következett Mark Blundell révén, majd 1996-ban Häkkinen újra harmadik, 1997-ben Coulthard negyedik lett. 1998-ban Häkkinen nagy előnnyel vezetett, de az eső miatt beküldött safety car elolvasztotta az előnyét, utána hibázott is, így Schumacher mögé esett vissza. Aztán a futam végi káoszban egy ideig úgy tűnt, mégis nyert, de második maradt. A csapat óvott, de elutasították. Coulthard kiesett. A következő évben aztán Coulthard ünnepelhetett hazai pályán, Mikának viszont leesett a bal hátsó kereke (mindig az a bal hátsó…). 2000-ben Coulthard ismételt, Mika pedig gondoskodott a kettős győzelemről. A 2001-es futam Mikáé volt, az amúgy gyenge évében újra régi formáját idézte. Coulthard viszont kiesett, amivel egyre inkább lemaradt a világbajnoki címért folyó versenyfutásban.

2002-ben nem szereztek pontot: Coulthard tizedik lett, Kimi motorhiba miatt kiesett. 2003-ban Kimi harmadik, Coulthard ötödik; 2004-ben Kimi második, Coulthard hetedik helyen végzett. 2005-ben Montoya győzött, Kimi harmadikként állhatott dobogóra (úgy, hogy motorcsere után hátrasorolták a rajtrácson). 2006-ban Kimi megismételte az előző évi helyezését, Montoya hatodik lett.

2007-ben Alonso és Hamilton dobogósok lettek a Ferrarihoz távozott Kimi mögött. 2008-ban Hamilton győzött, Kovalainen ötödik helyen végzett. 2009 viszont nem túl jól sikerült Hamiltonnak, 16. lett, míg Kovalainen ütközés miatt kiesett. 2010-ben Hamilton második lett, Button negyedik. 2011-ben Hamilton negyedik, Button a csapat hibájából esett ki: korán engedték ki a kerékcseréről, amikor egyik kerekét még nem rögzítették rendesen. A 2012-es verseny haloványabbra sikerült: Hamilton nyolcadik, Button tizedik helyen végzett. A 2013-as pedig még ennyire sem sikerült, Button 13. lett, Pérez kiesett – mindkettejüknek gumiproblémái voltak. 2014-ben Button negyedik, Magnussen hetedik lett. 2015-ben már Honda-motorral a két versenyző belekeveredett a rajt utáni ütközésbe, ráadásul egymással koccantak, Button kiállni kényszerült, Alonso folytatta, tizedikként pontot is szerzett. 2016-ban Alonso bejutott a Q3-ba, a tizedik helyet szerezte meg, ami Vettel büntetésével kilencedikre javult. Nem sikerült azonban pontokra váltania, 13. helyen végzett Button mögött. 2017-ben Stoffel Vandoorne 11. helyezettként lemaradt a pontszerzésről, Alonso a benzinpumpa hibája miatt kiállt. Tavalyelőtt Renault-motorral Alonso nyolcadik, Vandoorne 11. lett. Tavaly Sainz hatodik, Norris 11. helyen végzett.

Renault

Az 1977-es silverstone-i futam volt a csapat első Forma–1-es versenye, Jean-Pierre Jabouille kiesett. Két évvel később René Arnoux a dobogó második fokára állhatott. 1983-ban Prost révén nyertek először Brit Nagydíjat. 1984-ben Brands Hatchben Derek Warwick hazai pályán második lett.

Az enstone-i előd Benetton 1995-ben nyert itt a hazai pályán versenyző Johnny Herbert révén. Az 1994-es futam negatív módon lett emlékezetes Michael Schumacher kizárása miatt.

2002-ben újra Renault-ként nem szereztek pontot, Button 12. lett, Jarno Trulli kiesett. 2003-ban Trulli hatodik lett, Alonso kiesett. 2004-ben ismét nulláztak: Alonso tizedik helyen végzett, Trulli kiesett. 2005-ben Alonso második lett, Giancarlo Fisichella negyedik. 2006-ban Alonso megnyerte a versenyt, Fisichella ismét negyedik helyet hozott. 2007-ben Heikki Kovalainen és Fisichella 7-8. helyen végeztek. 2008-ban Alonso hatodik lett, az ifjabb Nelson Piquet kiesett. 2009-ben mindketten pontzónán kívül végeztek: Piquet 12., Alonso 14. helyen. A 2010-es verseny sem sikerült jobban: Vitalij Petrov 13. lett, Robert Kubica kiesett.

2011-ben a Lotus Renault GP színeiben Nick Heidfeld nyolcadik, Petrov 12. lett. Lotus néven nem sikerült itt dobogós helyezést elérniük, legjobban ebben az időszakban a 2012-es futam sikerült, ahol Kimi és Grosjean 5-6. helyen végeztek.

2016-ban Magnussen és Jolyon Palmer is váltóhibával állt ki, előbbit a megtett táv révén 17.-nek jegyezték. 2017-ben Hülkenberg hatodik helyezést ért el, Palmer hidraulikai hiba miatt nem tudott elrajtolni. Tavalyelőtt Hülkenberg megismételte a hatodik helyezését, Sainz Grosjeannal ütközve kiesett. Tavaly mindkét versenyző pontot szerzett: Ricciardo hetedik, Nico Hülkenberg tizedik lett.

Racing Point

Mindenképpen hazai versenyüknek tekinthető, hiszen nemcsak brit licenccel versenyez a csapat, de itt található a Force Indiától (Spykertől, Midlandtől, Jordantől) örökölt bázisuk. A Force India 2016-ban érte el legjobb silverstone-i eredményét: Pérez és Hülkenberg 6-7. helyen futottak be. Pérez a második kerékcsere után negyedik helyen is haladt, de később Ricciardo és Kimi is megelőzte.

Tavaly Stroll 13., Pérez – akinek az első szárnya megsérült a Hülkenberggel való ütközésben – 17. helyen végzett.

AlphaTauri

A jogelőd Toro Rosso első itteni versenyén 2006-ban Vitantonio Liuzzi 13. lett. Első pontjukat a pályán 2011-ben Jaime Alguersuari szerezte tizedik helyével, Sébastien Buemi ütközés miatt kiesett. 2012-ben Ricciardo és Jean-Éric Vergne 13-14. helyen futottak be. 2013-ban Ricciardo nyolcadik lett, Vergne defekt miatt kiesett. 2014-ben Kvjat kilencedik lett Vergne előtt. 2015-ben Sainz és Verstappen is kiesett, előbbi műszaki hiba, utóbbi kicsúszás miatt. 2016-ban sikerült a kettős pontszerzés: Sainz nyolcadik, Kvjat tizedik lett. 2017-ben a két versenyző egymással ütközött az első körben, a szenvedő fél Sainz kiesett, Kvjat végül 15. helyen zárta a versenyt. Tavalyelőtt Gasly tizediknek futott be, de öt másodperc időbüntetéssel 13. helyen végzett. Brendon Hartley összetörte az autóját a szombati szabadedzésen, így az időmérőn nem vett részt, a futamon a javítások miatt a boxutcából rajtolt, de egy kör után kiállni kényszerült. Tavaly Kvjat kilencedik, Albon 12. helyen végzett.

Alfa Romeo

1950-ben itt kezdődött a régi csapat és az egész Forma–1 világbajnokság története – az első szezon nyitófutamán hármas győzelmet arattak: Nino Farina leggyorsabb kört futva nyert Luigi Fagioli és hazai versenyzőként rajthoz álló Reg Parnell előtt. A csapat harmadik ásza, Fangio olajszivárgás miatt kiállt. A következő évben Fangio második lett.

Az 1979-től 1985-ig működő csapat nem szerzett pontot sem Silverstone-ban, sem Brands Hatchben.

A jogelőd Saubernek „önálló” csapatként a 2001-es volt a legjobb silvertone-i eredménye, amikor Kimi ötödik lett Nick Heidfeld előtt. A BMW–Sauber időszakban Heidfeldnek sikerült 2008-ban második helyezést elérnie.

Tavalyelőtt az Alfa Romeo Sauber színeiben Leclerc és Marcus Ericsson is kiesett, előbbinek a kerékcserénél rosszul rögzítették a kerekét, utóbbi a gumifalnak csapódott, biztonsági autós fázist okozva. Tavaly Kimi nyolcadik lett, Giovinazzi a kavicságyba csúszva kiesett.

Haas

Négy éve Esteban Gutiérrez utolsó célba érkezőként 16. lett, Grosjean technikai probléma miatt kiállt. 2017-ben Magnussen és Grosjean 12-13. helyen végeztek. Tavalyelőtt a negyedik sorból rajtolva Magnussen kilencedik lett, Grosjean Sainzcal ütközve kiesett. Tavaly a két versenyző az első körben egymással ütközött, az autó sérülése miatt a hatodik körben Magnussen, három körrel később Grosjean is kiállt.

Williams

Első Brit Nagydíjukon 1977-ben Patrick Nève March kasztnival tizedik lett, ami még nem ért pontot. Már saját konstrukcióval 1978-ban Brands Hatchben Alan Jones kiesett. Az 1979-es silverstone-i verseny különösen emlékezetes számukra: Jones az első pole pozíciójukat, Clay Regazzoni az első győzelmüket szerezte itt. A következő évben Jones győzött Brands Hatchben, Carlos Reutemann harmadik lett; majd 1986-ban már Honda-motorral Mansell nyert az utolsó ottani futamon, Nelson Piquet-nek köszönhetően kettős győzelem lett. A következő évben Silverstone-ban mindketten megismételték ezt az eredményt, Mansell ügyes előzéssel kerekedett felül. 1988-ban a Judd-motoros szenvedés évében itt volt Mansell egyik bravúros második helyezése.

A Renault-motoros érában a ’90-es évek hozott sikersorozatot: 1990-ben Thierry Boutsen második lett, aztán sorra nyerték a versenyt: 1991-ben és 1992-ben Mansell, 1993-ban Alain Prost, 1994-ben Damon Hill. Az 1992-es Ricciardo Patrese révén kettős siker lett. 1995-ben tört meg a sorozat: David Coulthard harmadik lett, míg Hill kiesett. 1996-ban és 1997-ben Jacques Villeneuve hozta az újabb győzelmeket, utóbbi volt a 100. diadala a csapatnak. Azóta viszont nem sikerült itt nyerniük.

1998-ban Heinz-Harald Frentzen kiesett, Villeneuve hetedik lett, amiért akkoriban még nem járt pont. 1999-ben Ralf Schumacher harmadik helyezést ért el, bátyja balesete után. 2000-ben már BMW-motorral Ralf negyedik lett, mögötte az újoncévét töltő Buttonnal. 2001-ben Montoya negyedik lett, Ralf kiesett. 2002-ben Montoya dobogóra állhatott a két Ferrari mögött, 2003-ban második lett. 2004-ben egy ötödik helyre futotta neki, a sérült Ralfot helyettesítő Marc Gené 12. helyen végzett (ez lett az utolsó futama, bár akkor ez még nem volt biztos). 2005-ben az utolsó BMW-s szezonban Webbernek és Heidfeldnek mindössze 11-12. helyre futotta. 2006–2007-ben ugyancsak nem sikerült pontot szerezniük, 2008-ban is mindössze egyet a nyolcadikként beérő Nakajima Kazuki révén. 2009-ben Rosberg ötödik lett. 2010-ben Barrichello szintén ötödik, Hülkenberg tizedik helyen végzett. 2011-ben Barrichello és Maldonado 13-14. helyen futott be. 2012-ben Bruno Senna kilencedik, Maldonado ütközés után visszaesve 16. lett. 2013-ban lemaradtak a pontszerzésről Maldonado és Bottas 11-12. helyével. 2014-ben Bottas második helye révén ünnepelhettek dobogón, Massa viszont az első rajt után kiesett, Kimivel ütközve. 2015-ben Massa és Bottas 4-5. helyen futottak be. 2016-ban viszont nem tudtak pontot szerezni: Massa 11., Bottas 14. helyen végzett. 2017-ben Massa tizedik, Stroll 16. lett. Tavalyelőtt mindkét versenyző szárnycsere után a boxutcából rajtolt, Stroll 12., Szergej Szirotkin 14. helyen végzett. Tavaly Russell és Kubica 14-15. helyen zárták a versenyt.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr9316098234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortune hai 2020.08.15. 20:12:39

beharangot már nem csinálod?
zseniális amúgy ez a Meki vs. Racing Point szópárbaj, már várom, hogy a rózsaszíneknek egy dobogójuk is legyen, akkor mi fog itt menni.

F1 Hierro 2020.08.15. 22:50:14

@fortune hai: Csinálom, csak BL-meccsek meg egyebek mellett most kicsit később, de mindjárt meglesz. :)
süti beállítások módosítása