Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VIII/12.

Magyar Nagydíj, Hungaroring

2022. július 28. - F1 Hierro

Az augusztusi szünet előtt idén is ellátogat a Forma-1 mezőnye a mogyoródi Hungaroringre. A tavalyi verseny emlékezetesre sikerült, leginkább az első rajtnál történt tömegkarambol, Lewis Hamilton egyszemélyes rajtrácsa, majd a Fernando Alonso elleni csatája, Sebastian Vettel bravúros második helye majd attól való bosszantó megfosztása, és természetesen Esteban Ocon első (és eddig egyetlen) futamgyőzelme miatt

Ocon mellett éppen csapattársa, Alonso szerezte az első nagydíjgyőzelmét a Hungaroringen a mostani mezőnyből, ráadásul annak a Renault csapatnak a színeiben, amelynek a jogutódánál, az Alpine-nál versenyeznek jelenleg mind a ketten. Még a Ferrari színeiben kétszer nyert Magyar Nagydíjat Vettel, aki éppen ma jelentette be a visszavonulását, így utoljára láthatja Forma-1-es nagydíjon a magyarországi közönség. Daniel Ricciardo nyolc éve nyert Magyarországon még a Red Bull Racing pilótájaként. A  legtöbbször, szám szerint nyolcszor Hamilton nyerte meg a Magyar Nagydíjat, amivel két éve beállította Michael Schumacher rekordját az egy pályán és egy nagydíjon szerzett győzelmekben (azóta a hazai versenyén, Silverstone-ban is sikerült neki ugyanez).

A két idei bajnokaspiráns csapat, a Red Bull és a Ferrari pilótái közül még egyik sem nyert Magyar Nagydíjat, bár a címvédő és listavezető Max Verstappen 2019-ben éppen itt szerezte első pole pozícióját. A tavalyi versenyen leginkább Carlos Sainz örülhetett közülük, aki Vettel kizárása után harmadik helyezést ért el.

Idén jó eséllyel ismét bővülhet a hungaroringi győztesek sora, de vajon kivel? Vagy most is jöhet valami csavar, amivel minden a feje tetejére áll?

Verstappen

 A címvédő 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnoki hétvége harmadik futamán negyedik lett.

A 2015-ös Magyar Nagydíjon Toro Rossóval negyedik helyezést ért el, ez volt újoncéve legjobb eredménye (Austinban állította még be). 2016-ban a Red Bull színeiben 107%-on kívüli időt futott a Q1-ben, de folytathatta az időmérőt, ahol a negyedik helyet szerezte meg. A futamon az első kerékcserénél időt veszített, miután kicsit túlszaladt a kiállásnál. Így egy helyet rontott, az ötödik helyet sikerült megtartania Kimi támadásaival szemben. 2017-ben ötödik helyről indult. A rajt után koccant a csapattárs Ricciardóval, aki emiatt kiesett, az esetért 10 másodperc büntetést adtak. Ezzel együtt is sikerült megtartani az ötödik helyet. 2018-ban hetedik helyről rajtolt, de az erőforrás problémái miatt kiállt. 2019-ben megszerezte első pole pozícióját, a futamon sokáig vezetett, a kerékcsere után sem tudta őt megelőzni Hamilton. Utána viszont a brit még egyet cserélt, a frissebb közepes gumik előnyösebbnek bizonyultak a korábban felrakott keményekkel szemben, a 67. körben már nem sikerült visszaverni az előzést. Így második lett, begyűjtve mellé a leggyorsabb körért járó pluszpontot. Tavalyelőtt hetedik lett az időmérőn. Vasárnap a rajtrácsra menet kicsúszott a vizes pályán, a palánknak csapva az autót, de a rajtra sikerült helyrehozni, el tudott indulni az eredeti pozícióból. A rajt után előretört harmadik helyre, majd miután a mezőny száraz gumikra váltott, előlépett másodiknak, ezt a helyezést sikerült megtartania és megismételnie. Tavaly harmadik rajthelyről indult, az első rajtnál belekeveredett az ütközésbe, amikor Bottas nekilökte Norrist. A versenyt tudta folytatni, bár az autója megsérült. A legkeményebben Mick Schumacherrel kellett vívnia a pozícióért.  A tizedik helyen futott be, Vettel kizárásával kilencedik lett.

Ricciardo

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2008-ban mindkét futamot mesterhármassal megnyerte, majd 2010-ben és 2011-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában indult itt, 2010-ben az első futamon szintén mesterhármassal győzött.

A Forma–1-ben 2011-ben HRT-vel 18. helyen végzett. Toro Rossóval 2012-ben 15., 2013-ban 13. lett. A Red Bull színeiben sorozatban háromszor dobogóra állhatott: 2014-ben megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. 2015-ben harmadik lett, leggyorsabb kört futva, átvészelve egy-egy ütközést Bottasszal és mindkét Mercedesszel. 2016-ban a vizes időmérőn a Q1-ben 107%-on kívül teljesített, de a körülmények miatt engedték folytatni az edzést, ahol a Q3-ig és a harmadik rajthelyig jutott. A rajt után rövid ideig sikerült Nico Rosberg elé kerülnie, aki hamarosan visszaelőzte, így végül újra harmadik helyezést ért el. 2017-ben hatodik helyről indulva a rajt után csapattársával, Verstappennel koccant, ami után fel kellett adnia a futamot. 2018-ban az esős időmérőn kiesett a Q2-ben, a futamon felzárkózott, az első körében Marcus Ericssonnal, két körrel a vége előtt Bottassal vészelt át sikeresen egy koccanást, végül leggyorsabb körrel (ami még nem ért külön pontot) negyedik helyezést ért el. 2019-ben Renault-val a rajtrács végéről kellett indulnia az elhasznált erőforráselemek miatt. A futamon 14. helyen végzett. Tavalyelőtt kiesett a Q2-ben, de a futamon pontszerző nyolcadik helyezést ért el. Tavaly McLarennel a Q2-ben kiesett, a futamon az első rajtnál megpördült Leclerc-rel és Stroll-lal ütközve, végül a 12. helyen futott be, Vettel kizárásával 11. lett.

Norris

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2016-ban a hétvége első futamát megnyerte. 2017-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a harmadik futamon harmadik helyezést ért el, az elsőn nyolcadik lett. 2018-ban a Forma–2-ben második lett a főfutamon és negyedik a sprinten.

A 2019-es Magyar Nagydíjon hetedik helyről rajtolva kilencedik helyezést ért el. Tavalyelőtt nyolcadik helyről indult, de a rajt után visszaesett. A 33. körben Leclerc-rel csatázott keményen, bár egyikük sem állt pontszerző helyen. A futamot a 13. helyen zárta. Tavaly hatodik rajthelyről indult, az első rajt után nekiment Bottas, majd meglökve Verstappennek ütközött, az autója sérülése miatt kiállni kényszerült, ez volt az egyetlen kiesése a szezon során.

Vettel

A német négyszeres világbajnok 2007-ben járt először a Hungaroringen a WSR keretében, a királykategóriában (3,5 liter) egy negyedik és egy harmadik helyezést ért el.

Még abban az évben visszatért Forma–1-es pilótaként, a verseny pályafutása egyik mérföldkövének számított: itt váltotta Scott Speedet a Toro Rosso-Ferrari volánjánál. A futamon 16. helyen végzett. A következő két évben egyaránt kiesett: 2008-ban túlmelegedés miatt, 2009-ben a Red Bull–Renault felfüggesztése sérült meg. 2010-ben pole pozícióból indult és leggyorsabb körrel harmadik lett. Előrébb is végezhetett volna, de a biztonsági autós-szakaszban túl nagy távolságot tartott, emiatt megbüntették (amit természetesen zokon vett). 2011-ben szintén élről indulva második lett, 2012-ben leggyorsabb kört futva negyedik. 2013-ban másodjára sikerült a dobogóra harmadik fokára állnia. 2014-ben az első sorból rajtolhatott, de a verseny végén csak hetediknek futott be (miközben csapattársa, Daniel Ricciardo nyerni tudott). 2015-ben Ferrarival lerajtolta a Mercedeseket, és megszerezte az addig hiányzó hungaroringi győzelmet. 2016-ban ötödik helyről rajtolt, az első kerékcserék után sikerült Verstappen elé kerülnie, így végül negyedik lett. 2017-ben élről indulva megszerezte második hungaroringi győzelmét. 2018-ban negyedik helyről indult, a rajt után megelőzte csapattársát, majd öt körrel a vége előtt Bottast, így második helyezést ért el. 2019-ben ötödik helyről rajtolt, a második körben megelőzte Bottast, akinek megsérült az első szárnya. A 68. körben megelőzte csapattársát, így harmadikként dobogóra állhatott. Tavalyelőtt ötödik helyről rajtolt. A száraz gumikra váltás után visszaesett a boxutcai forgalom miatt. A 30. körben kemény gumikra váltott, a többiek kerékcseréi után sikerült feljebb jönnie. Albon megelőzte az ötödik helyért, így végül hatodik lett. Tavaly Aston Martinnal tizedik helyről rajtolt, az újraindítás után végig Ocont üldözte, de megelőzni nem tudta. Így második helyen futott be, de kiderült, hogy nem maradt elég üzemanyag az autójában a mintavételhez, emiatt kizárták.

Latifi

2012-ben az olasz Forma–3 külhoni hétvégéjén járt a pályán, hetedik, kilencedik és negyedik helyezést elérve. 2014-ben az európai Forma–3-as hétvége második futamán kilencedik, a harmadikon tizedik lett. Ugyanebben az évben itt mutatkozott be WSR-ben a 3.5-ös kategóriában, az első futamon kiesett, a másodikon pontzónán kívül ért be. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, de egyik futamon sem szerzett pontot. A következő három évben az utódszériában, a Forma–2-ben szerepelt, a 2019-es főfutamot sikerült megnyernie, a 2017-es főfutamon pedig második lett. A sprintekről van egy hatodik helye 2017-ből és egy hetedik 2019-ből.

A tavalyelőtti Magyar Nagydíjon a Q2-be jutott. Amikor a mezőny száraz gumikra váltott, a kerékcseréről kijövet ütközött Sainzcal, ami után a következő körben defektet kapott, majd öt másodpercre büntették veszélyes kiengedés miatt. A 43. körben ki is pördült, utolsó célba érkezőként a 19. helyen végzett. Tavaly a Q3-ban kiesett, de a futamon az újraindítás után előbbre került, harmadik helyen is haladt egy ideig, később visszább esett, de megszerezte első pontjait, és mindmáig legjobb helyezését érte el: nyolcadiknak futott be, Vettel kizárásával hetedikre javult a helyezése.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2012-ben mindkét futamon 11. helyen végzett. 2013-ban az első futamot megnyerte, a másikon ötödik lett. A WSR 3.5-ös kategóriájában 2014-ben két dobogós helyezést ért el: második és harmadik lett. A GP2-ben 2015-ben második lett a főfutamon és nyolcadik a sprinten, 2016-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten hetedik lett.

2018-ban Toro Rossóval hatodik helyről indult, a futamon is ezt a helyezést érte el. 2019-ben – akkor még nem tudhattuk – itt volt az utolsó versenye a Red Bull Racing színeiben, mielőtt visszaküldték volna a Toro Rossóhoz. Az időmérőn és a futamon is hatodik lett. Tavalyelőtt AlphaTaurival a Q3-ba jutott, ott nem futott mért kört, így tizedik helyről rajtolhatott. A futamon 15 kör után váltóhibával kiállt. Tavaly ötödik rajthelyről indulva hatodik helyen futott be, Vettel kizárásával ötödik helyezetté lépett elő, ezen kívül a leggyorsabb körért járó pontot is begyűjtötte.

Pérez

A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben indult itt, utóbbi évben a főfutamon harmadik lett.

A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 15., 2012-ben 14. helyen végzett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel kilencedikként szerzett először pontokat Magyar Nagydíjon. 2014-ben a célegyenesben kicsúszva összetörte a Force Indiát, ami miatt újra be kellett küldeni a biztonsági autót. 2015-ben fékhiba miatt adta fel a futamot. 2016-ban a Q1-ben 107%-on kívül teljesített, de folytathatta a Q2-ben, ahol a 13. rajthelyet szerezte meg, a futamon 11. helyen végzett. 2017-ben a Q1-ben a továbbjutásról döntő helyen ezredre azonos időt ment Magnussennel, de miután hamarabb teljesítette, előrébb sorolták. Az időmérőt 14. helyen zárva, a büntetések kiosztása után 13. helyről rajtolva nyolcadik helyezést ért el. 2018-ban az eredeti Force India utolsó futamán 14. helyen végzett. 2019-ben a Racing Point színeiben 11. lett. Tavalyelőtt negyedik rajthelyről indulva hetedik helyezést ért el. Tavaly a Red Bull színeiben negyedik lett az időmérőn, de az első rajtnál belekeveredett a Bottas által okozott ütközésbe, és kiesett.

Alonso

A spanyol kétszeres világbajnok első hungaroringi versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben, második helyezést ért el.

A Forma–1-ben 2001-ben a Minardi–European fékhibája miatt állt ki. A 2003-as futam pályafutása egyik legkedvesebb emléke: Renault-val megszerezte a pole pozíciót, majd első futamgyőzelmét, akkoriban a legfiatalabb nagydíjgyőztes rekordját is megdöntötte (azóta Vettel, őt pedig Verstappen felül/-vagy alul-/múlta). Egy évvel később a dobogó harmadik fokára állhatott, majd 2005-ben egy rosszul elsült előzési kísérleten elment a futama, csupán 11. tudott lenni. 2006-ban rosszul rögzített kerék miatt kényszerült kiállni. A 2007-es futam a McLaren–Mercedes színeiben negatívan lett emlékezetes a Hamiltonnal szembeni „csel” miatt (olyan sokáig maradt a boxutcában, hogy csapattársának már nem maradt ideje mért kört futni), amiért öt rajthelyes büntetést kapott. A futamon negyedik helyen végzett. 2008-ban újra Renault-val megismételte ezt az eredményt. 2009-ben pedig élről indult, de már megint a kerékcserés átok sújtotta, ami miatt meg is büntették a Renault-t.

Ferrarival az első két alkalommal dobogóra állhatott: 2010-ben másodikként, 2011-ben harmadikként. 2012-ben ötödik helyezést ért el, a rivális Vettel mögött; 2013-ban ismét ezen a helyen futott be. 2014-ben itt produkálta a Ferrari gyenge évének legjobb eredményét: második helyezést ért el. 2015-ben McLaren–Hondával ötödik lett, ami messze a legjobb azévi eredménye volt neki és csapatának is. 2016-ban bejutott az időmérőn a Q3-ba, amelynek a végén megpördült, dupla sárga zászlót okozva. A hetedik helyről indulhatott, a futamon sikerült megtartania ezt a helyezést. 2017-ben az év legjobb hétvégéjét teljesítette: nyolcadik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt hetedik helyről indulhatott, a versenyen leggyorsabb kört futva hatodik helyen futott be, amelyért megvívott a honfitárs Sainzcal is. 2018-ban Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

Tavaly Alpine-Renault-val  kilencedik rajthelyről indult, a futamon a 65. körig maga mögött tartotta Hamiltont, amivel nagyban hozzásegítette csapattársát a győzelemhez. Ötödik helyen futott be, Vettel kizárásával negyedik lett.

Leclerc

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2014-ben mindkét futamon második lett (vendégpilótaként nem kapott pontot). A GP3-ban 2016-ban hatodik lett a főfutamon és harmadik a sprinten. Azon a hétvégén a Forma–1-ben a Haas pénteki tesztpilótájaként is részt vett. 2017-ben a Forma–2-ben mindkét futamon negyedik lett.

2018-ban Sauberrel a felfüggesztés sérülése miatt a futam elején kiesett. 2019-ben Ferrarival az időmérőn a Q1-ben kipördült, a hátsó szárnya megsínylette, de továbbjutott, negyedik helyről indulhatott. Az első körben a szárnyproblémákkal küszködő Bottast megelőzve előrejött harmadiknak, két körrel a verseny vége előtt azonban csapattársa, Vettel megelőzte, így negyedik lett. Tavalyelőtt hatodik rajtkockából indult, a száraz gumikra váltás után visszább esett. Felzárkózás közben Norris ellen csatázott keményen a 13. helyért. Miután Sainz megelőzte, a 11. helyen végzett. Tavaly hetedik helyről indult, az első rajt Strollal és Ricciardóval ütközve kiesett.

Stroll

2016-ban az európai Forma–3-as hétvége futamain negyedik, nyolcadik és harmadik helyezést ért el.

A 2017-es Magyar Nagydíjon Williamsszel 14. helyen végzett. 2018-ban a Q2-ben a vizes pályán palánknak ütközve letört az első szárnya, annak cseréje miatt a boxutcából indulva 17. lett. 2019-ben a Racing Point színeiben ismét 17. helyen végzett. Tavalyelőtt harmadik helyről indult, a rajtnál előrejött másodiknak. A száraz gumikra váltás után a harmadik helyen állt, a 36. körben Bottas mögé jött vissza a kerékcsere után, így negyedik helyezést ért el. Tavaly Aston Martinnal a rajt után Leclerc-rel ütközve

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában a két futam egyikén sem szerzett pontot, bár a másodikon leggyorsabb kört futott. 2012-ben és 2013-ban a WSR 3.5-ös géposztályában négy futamból háromszor második lett.

2014-ben McLaren–Mercedesszel 12. helyen végzett. 2016-ban Renault-val 107%-on kívül teljesített, de engedték indulni a futamon, ahol 15. lett. 2017-ben Haasszal a Q3-ban kiesett, pedig ezredre azonos időt ment Pérezzel, de mivel később teljesítette, őt sorolták 16. helyre. A hátrasorolások miatt 15. helyről rajtolva 13. helyen végzett, öt másodperc büntetést kapott Nico Hülkenberg leszorításáért (a verseny után Hülkenberg nyilatkozatára szabadszájúan reagált…). 2018-ban kilencedik helyről rajtolva hetedik helyezést ért el. 2019-ben 13. lett. Tavalyelőtt a felvezető kör végi száraz gumikra váltásnak köszönhetően a kilencedik helyen futott be, de a rádiózási szabályok megszegése miatt tíz másodperc büntetést kapott, így végül tizedik helyezést ért el, egyetlen azévi pontját szerezve.

Tsunoda

2019-ben az Euroformula Open bajnokság hétvégéjén negyedik és 11. helyen végzett. A Forma–3-ban kilencedik lett a főfutamon és hatodik a sprinten. Tavalyelőtt a Forma–2-ben nem sikerült pontszerző helyen végeznie.

Tavaly a Q3-ban kiesett, de a versenyen hetedikként futott be, Vettel kizárásával hatodik helyre lépett elő.

Albon

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2012-ben és 2013-ban sem szerzett pontot az itteni hétvégén. 2014-ben hetedik és hatodik helyezést ért el. A GP3-ban 2016-ban hetedik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte. A Forma–2-ben 2017-ben nyolcadik lett a főfutamon és hetedik a sprinten, tavalyelőtt ötödik helyezést ért el a főfutamon, a sprinten pedig győzött.

2019-ben itt versenyzett utoljára a Toro Rosso színeiben (mielőtt helyet cserélt Gaslyval), tizedik helyen végzett. Tavalyelőtt Red Bull-lal Q2-es kiesés után ötödik helyig jött fel.

Zhōu

2016-tól 2018-ig 3×3 futamon indult a pályán a Forma-3-as Európa-bajnokságban. Mindhárom hétvégén összehozott egy-egy dobogós helyet: 2016-ban a második, 2017-ben a harmadik futamon lett harmadik, 2018-ban az első futamon második lett. Emellett volt még három negyedik, egy ötödik, egy hetedik és egy nyolcadik helyezése. Ezt követően a Forma-2-ben versenyzett. 2019-ben mindkét futamon kilencedik lett, de ez csak a főfutamon ért pontot. Tavalyelőtt tizedik lett a főfutamon, nyolcadik a sprinten.

Ocon

2012-ben és 2013-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában indult a pályán, utóbbi hétvége sikerült jobban: egy második és egy negyedik helyezést ért el. 2014-ben az európai Forma–3-ban a hétvége mindhárom futamán dobogós helyezést ért el: egy második hely és két győzelem. Ugyanebben az évben a WSR 3.5-ös kategóriájában a hétvége első futamán kilencedik lett. 2015-ben a GP3-ban mindkét futamon második lett.

A 2016-os Magyar Nagydíj hétvégéjén a Renault pénteki tesztpilótája volt. 2017-ben a Force India színeiben kilencedik lett. 2018-ban 13., tavalyelőtt a Renault színeiben a 14. helyen végzett. A tavalyi verseny eddigi pályafutása csúcsa lett: az időmérőn nyolcadik lett, a futamon az első rajt utáni tömegkarambolt követően a második helyre került, majd az újraindítást követően Hamilton kerékcseréje után az élre állt. Sikerült végig maga mögött tartania Vettelt, és megszerezte önmaga és az Alpine első és mindmáig egyetlen győzelmét.

Hamilton

A brit címvédő hétszeres világbajnok először a GP2-ben indult a magyar pályán 2006-ban, a sprintfutamon második helyezést ért el.

A Forma–1-ben 2007-ben első itteni versenyét McLaren–Mercedesszel rögtön meg is nyerte. Akkor volt az a bizonyos affér is Alonsóval, amikor csapattársa feltartotta a boxban, ezért az időmérő végén nem volt ideje gyors kört kezdeni (mégis élről indulhatott, miután csapattársát öt hellyel hátrasorolták). 2008-ban ismét pole pozícióból indult, de ötödik lett, majd 2009-ben ismét nyert, ez volt a McLaren első diadala abban az évben (azon kívül csak Szingapúrban sikerült győzniük). 2010-ben váltóhiba miatt kiállni kényszerült, 2011-ben negyedik helyen végzett. 2012-ben élről indulva immár harmadszorra nyerte meg a versenyt, 2013-ban pedig ismételt, ezzel megszerezte első győzelmét a Mercedes színeiben és a Magyar Nagydíjak társrekordere lett Michael Schumacherrel együtt. A 2014-es hétvégéje viszontagságosan alakult: az időmérőn kigyulladt az autója, ennek következtében nem tudott mért kört futni. Mivel az autójában ki kellett cserélni a karosszériát, a motort és a váltót is, a boxutcából kezdte meg a futamot, amelynek során sikerült a harmadik helyre felzárkóznia. A 2015-ös verseny rosszabbul sikerült: bár élről indult, a Ferrarik lerajtolták, majd a pályáról lecsúszva visszaesett tizediknek. Innen kellett felzárkóznia, később koccant Ricciardóval, ami miatt áthajtásos büntetést kapott. Végül hatodiknak ért be. 2016-ban második helyről rajtolhatott (az időmérő végén akadályozta az Alonso miatti dupla sárga zászló a javításban). A futamon lerajtolta a csapattárs Nico Rosberget, és a verseny végéig sikerlt megtartania az éllovas pozíciót, ezzel ötödik győzelmét szerezte a Hungaroringen, immár egyedüli rekorderként. 2017-ben negyedik helyről indult, a futamon is ebben a pozícióban végzett. Bár csapattársa előre engedte, hogy támadhassa a Ferrarikat, de miután nem sikerült őket megelőznie, az utolsó körben visszaadta a dobogós helyezést. 2018-ban élről indulva immár hatodjára nyerte meg a versenyt. 2019-ben a harmadik helyről indult, a rajt után csapattársát megelőzve előrejött másodiknak. Az első kerékcsere után hét kör alatt ledolgozta a hátrányát Verstappen mögött, de ekkor még nem sikerült az előzési kísérlete. A 49. körben kihívták második kerékcserére, kemény helyett közepeset kapott. Ez végül jó húzásnak bizonyult, a 67. körben utolérte és megelőzte Verstappent, így megnyerte a versenyt. Tavalyelőtt mesterhármassal győzött, zavartalanul autózva az élen (a futam vége felé még ki is tudott állni lágy gumikért a leggyorsabb kör megfutásához). A nyolcadik hungaroringi győzelmével beállította Michael Schumacher rekordját az ugyanazon a nagydíjon, illetve ugyanazon a pályán szerzett győzelmek tekintetében (Francia Nagydíj, Magny-Cours). Tavaly élről indult, de az újraindítást követően talán a legfurcsább rajtot produkálta a Forma-1 történetében: ő volt az egyetlen, aki nem váltott száraz gumikra a felvezető kör végén, így egyedül állt a rajtrácsra. Így az élen maradt, de csak addig, míg ő maga is nem cserélt, így viszont a mezőny végére került. Innen zárkózott fel előzésekkel és gumistratégiával, a legnehezebb dolga Alonsóval volt. A 65. körben sikerült megelőznie őt, majd két körrel később Sainzot is. Az Alonso mögött töltött körök után már nem maradt ideje utolérni az első két helyezettet, így harmadiknak futott be, de Vettel kizárásával másodikra javult a helyezése. Ezzel átvette a vezetést a tabellán.

Schumacher

Az európai Forma–3-ban 2017-ben és 2018-ban 2×3 futamon indult a pályán, 2017-ben a hétvége első két futamán egyaránt kilencedik lett, 2018-ban pedig negyedik, hetedik és harmadik helyezést ért el. A Forma–2-ben tavalyelőtt a főfutamon nyolcadik lett, a sprinten megszerezte első futamgyőzelmét a kategóriában; tavaly mindkét futamon harmadik helyezést el.

Tavaly a szombati szabadedzésen összetörte az autóját, így nem tudott részt venni az időmérőn. A futamon engedték indulni, bár a megfogyatkozott mezőnyben pontszerző helyen is haladt, később visszább esett, bár megnehezítette Verstappen dolgát, aki 14. körben előzte meg. A 13. helyen futott be, Vettel kizárásával 12. lett.

Sainz

Az európai Forma BMW 2010-es hétvégéjén egy negyedik és egy harmadik helyezést ért el. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első futamon nyolcadik lett. 2013-ban a GP3-ban a főfutamon ötödik lett, a sprinten másodikként dobogóra állhatott. Ugyanabban az évben a WSR hétvégén a 3.5-ös kategória első futamán hetedik helyen végzett. 2014-ben utóbbi sorozatban negyedik és hatodik helyezést ért el.

A 2015-ös Magyar Nagydíjon Toro Rossóval az üzemanyagnyomás problémái miatt kényszerült kiállni. 2016-ban az időmérőn és a futamon is nyolcadik lett. 2017-ben bejutott a Q3-ba, tizedik lett az időmérőn, kilencedik rajtkockából indulva hetedik helyezést ért el. 2018-ban Renault-val ötödik helyről indulva kilencedik lett. 2019-ben McLarennel nyolcadik helyről indulva ötödikként futott be. Tavalyelőtt a kilencedik helyről rajtolt. A futamon a száraz gumikra váltáskor sikerült megúsznia a koccanást a veszélyesen kiengedett Latifivel. Eredetileg tizedik helyen ért be, de Magnussen időbüntetésével előlépett kilencediknek. Tavaly a Q2-ben összetörte a Ferrariját, piros zászlót okozva, mért kör nélkül, így a 15. helyről indulhatott. A futamon sikerült az elévágásos stratégiának köszönhetően a harmadik helyre feljönnie a kerékcserék után. Hamilton három körrel a vége előtt megelőzte, így negyedik helyen ért be, de Vettel kizárása után hivatalosan dobogós, harmadik lett.

Russell

2016-ban az európai Forma–3-as hétvége három futamából a másodikon negyedik lett. 2017-ben a GP3-ban a főfutamon nem rajtolt el, a sprinten 11. helyen végzett. 2018-ban a Forma–2-ben a főfutamon kiesett, a sprinten nyolcadik lett.

A 2019-es nagydíjon Williamsszel a 16. helyen végzett. Tavalyelőtt a 12. helyről rajtolva 18. lett. Tavaly az év során először kiesett a Q1-ben. A futamon az újraindításkor második helyen állt, de vissza kellett adnia a pozíciót azoknak, akiket a boxutcában előzött meg. Kilencedik helyen futott be, Vettel kizárásával nyolcadik lett, első williamses pontjait szerezte. 

Bottas

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában indult itt, bár év végén bajnok lett, az itteni lett a legrosszabb hétvégéje, egyik versenyen sem szerzett pontot. 2011-ben viszont a GP3-ban jól szerepelt: a főfutamot megnyerte, a sprinten második lett.

2012-ben a Williams pénteki tesztpilótája volt. 2013-ban hidraulikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt, ami pályafutása első kiesését jelentette. 2014-ben nyolcadik, 2015-ben 13. helyen végzett. 2016-ban a Q1-ben 107%-on kívüli időt futott, de folytathatta, a tizedik helyről indult, a rajt után egyet javítva és azt megtartva kilencedik végzett. 2017-ben Mercedesszel harmadik helyről indult, a futamon is harmadik lett. Egy ideig átengedte a pozícióját csapattársának, de miután Hamilton nem tudta megelőzni a Ferrarikat, visszaadta a pozíciót. 2018-ban második rajtkockából indult, a futamon is sokáig tartotta ezt a helyet, de a futam hajrájában előbb Vettellel, majd Ricciardóval szemben is sikertelenül védekezett, mindkettőnek koccanás lett a vége, és három helyet bukott, ötödik helyen végzett. A Ricciardóval való ütközésért tíz másodperc időbüntetést is kapott, de nem befolyásolta a helyezését. 2019-ben második rajtkockából indult. Hamilton nem sokkal a rajt után megelőzte. Ennek során a két autó összeért, az első szárnya megsérült, majd Leclerc-rel is összeértek. A 2. körben Vettel is megelőzte őt, egy ideig még kint tartották, majd kihívták szárnycserére és kemény gumikeveréket tettek fel neki. Ekkor visszaesett, a futam végére a nyolcadik helyre jött fel. Tavalyelőtt második helyről indult, a rajt után visszaesett, később előrejött negyedik helyre, majd Stroll kerékcseréje után harmadik lett. Tavaly második helyről rajtolt, az első rajtnál Norrisnak ütközött, amivel tömegkarambolt idézett elő, és ő másokkal együtt ő maga is kiesett. A roncsok miatt előbb beküldték a biztonsági autót, majd piros zászlóval meg kellett szakítani a versenyt.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr9717891855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása