Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző III/13.

Olasz Nagydíj, Monza

2017. szeptember 03. - F1 Hierro

Spa után egy nem kevésbé klasszikus helyszín, Monza következik. A nagy múltja mellett a Ferrarit éltető tifosik miatt is szentélye a sportágnak. A jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso élhette át a dicsőséget, hogy a hazai kedvenc csapat színeiben győzelemmel örvendeztette meg őket. Kimi Räikkönen, Felipe Massa és Sebastian Vettel a dobogó oldalán ünnepelhettek vörösben.

Az aktív pilóták közül a legtöbb monzai győzelmet, szám szerint hármat-hármat Lewis Hamilton és Sebastian Vettel mondhatja magáénak. Előbbi rendre a Ferrari nagy riválisainál versenyzett, idén az immár egyedüli rekordot jelentő 69. pole pozícióból indulva jó esélye lehet a következőre. Vettel az energiaitalos csapatok színeiben nyert, ebből egyet a "kicsivel", ami ráadásul az első nagydíjgyőzelme volt neki és az istállónak is. Idén a hatodik rajtkockából kellene brillíroznia, ha meg akarja szerezni az első ferraris monzai diadalát. Alonso összesen kétszer nyert Olasz Nagydíjat, az elsőt még a McLaren pilótájaként - akkoriban lényegesen több eséllyel indult a csapat színeiben, mint mostanság. A tavalyi győztes, több más pályához hasonlóan, hiányzik a mezőnyből Nico Rosberg visszavonulása miatt.

Vandoorne

A 2011-es Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa záró hétvégéjén hatodik, negyedik és második helyezést ért el. 2013-ban a WSR szezonnyitóján a 3.5-ös kategóriában az első futamon megnyerte, a másikon harmadik lett. A GP2-ben 2×2 futamon háromszor dobogóra állhatott: 2014-ben megnyerte a hosszú futamot, tavalyelőtt pedig a hosszú futamon második, a sprinten harmadik lett.

Ricciardo

Az olasz Forma Renault 2.0 2007-es záró hétvégéjén 11. és 9. helyen végzett.  A WSR 2011-es hétvégéjén a 3.5-ös osztályban egy hatodik és egy második helyezést ért el.

A 2011-es Olasz Nagydíjon HRT-vel 14 kör hátránnyal ért célba, így helyezetlenként végzett. 2012-ben Toro Rossóval 12. lett, majd 2013-ban hetedikként szerzett pontokat. A Red Bull színeiben 2014-ben negyedik, tavalyelőtt nyolcadik lett. Tavaly hatodik helyről indult, de jobb gumistratégiával felzárkózott Bottas mögé, akit egy határozott mozgdulattal sikerült megelőznie, így végül meglett az ötödik hely.

Vettel

Először 2006-ban vezetett a pályán Forma-1-es autót, a BMW–Sauber pénteki harmadik pilótájaként. A WSR-ben 2007-ben versenyzett itt a „királykategóriában”, a nyitó hétvégén egy ötödik és harmadik helyet összehozva.

Még abban az évben bemutatkozott a Forma-1-es futamon is, Toro Rossóval 18. lett. Annál emlékezetesebbre sikerült a következő évi verseny: előbb az esős edzésen megszerezte önmagának és a csapatnak az első pole-t, majd vasárnap az első győzelmet is. Red Bull-lal 2009-ben nyolcadik lett, 2010-ben negyedik, meglepő taktikával: az utolsó előtti körben cserélt kereket. 2011-ben újra élről indulva győzött. 2012-ben a generátor hibájával állt ki néhány körrel a vége előtt, 22. helyezettnek könyvelték el. 2013-ban harmadik győzelmét szerezte a pályán. 2014-ben hatodik lett. Tavalyelőtt Ferrari-pilótaként másodikként ünnepelhetett a dobogón a tifosik előtt. Tavaly harmadik helyről indulva ezt a helyezést megtartva állhatott dobogóra.

Räikkönen

2001-ben Sauber–Petronasszal hetedik lett, ami akkor még épp lemaradás volt a pontszerzésről (itt jelentették be azt is, hogy következő évre ő fogja váltani Mika Häkkinent). 2002-ben McLaren–Mercedesszel motorhiba miatt kiesett, 2003-ban negyedik helyen végzett. 2004-ben újra kibabrált vele a motor. 2005-ben a legjobb edzésidőt futotta, de nem indulhatott élről, mert motorcsere miatt (már megint a motor…) tíz hellyel hátrasorolták, a végére negyediknek tudott feljönni. 2006-ban élről indulva és leggyorsabb kört futva második lett Michael Schumacher mögött, akinek következő évre utóda lett a Ferrarinál. 2007-ben a Scuderia hazai versenyén harmadik, 2008-ban kilencedik (pont nélkül), majd 2009-ben újra harmadik helyezést ért el.

Visszatérése után Lotusszal 2012-ben ötödik, 2013-ban 11. lett. Újra Ferrarival 2014-ben kilencedik, tavalyelőtt ötödik lett. Tavaly negyedik helyről indulva megtartotta a helyezését.

Grosjean

2004-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupa szezonnyitóján hetedik lett, a hétvége második futamán kiesett. 2005-ben a kategória záró hétvégéjén indult a pályán, de pontot nem szerzett. A GP2-ben 3×2 futamon indult a pályán 2008-ban, 2010-ben és 2011-ben. Kétszer sikerült a dobogó harmadik fokára állnia: a 2008-as sprinten és a 2011-es hosszú versenyen, emellett a 2008-as hosszú versenyen negyedik lett. Az Auto GP-ben a 2010-es záró hétvége első futamát megnyerte, a másikon harmadik lett.

Közben már 2009-ben indult a Forma-1-es Olasz Nagydíjon Renault-val, a 15. helyen végzett. 2012-ben visszatért a Lotus pilótájaként, de Monzát ki kellett hagynia, miután a Spában okozott rajtbalesetért eltiltással büntették. 2013-ban nyolcadik, 2014-ben 16. lett. Tavalyelőtt csapattársával, Pastor Maldonadóval ütközve esett ki. A Haas pilótájaként tavaly öt rajthely büntetéssel indult váltócsere miatt 17. helyről, végül 11.-ként maradt le a pontszerzésről.

Ericsson

A brit Forma–3 kihelyezett futamán 2008-ban két hetedik helyezést ért el. A GP2-ben 2010-től 2013-ig 4×2 futamon vett részt a pályán, egyetlen dobogója a 2012-es hosszú futam.

A 2014-es Olasz Nagydíjon Caterhammel 19. lett. Tavalyelőtt Sauberrel kilencedik helyezést ért el, ami legutóbbi pontszerzése. Tavaly 16. helyen végzett.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben abszolút sorrendben tizedik és hetedik helyen végzett, de mindkettővel a National Class kategória legjobbja lett. 2008-ban már Championship Classben indulva abszolútban nyerte meg mindkét futamot. A GP2-ben 2009-ben és 2010 2×2 futamon indult, de csak egyszer ért célba, akkor is 13.-ként.

A 2011-ben Forma–1-es nagydíjat a Sauber váltóhibája miatt adta fel. Annál jobban sikerült a 2012-es futam: másodikként állhatott dobogóra, beállítva legjobb helyezését (előtte Malajziában sikerült hasonló). 2013-ban McLaren–Mercedesszel mindössze 12. helyre futotta. Force Indiával 2014-ben hetedik, tavalyelőtt hatodik, tavaly nyolcadik lett.

Alonso

Először 1999-ben versenyzett itt a Nissan-szériában, de egyik futamon sem ért célba.

A Forma-1-ben 2001-ben Minardival 13. lett. 2003-ban Renault-val nyolcadik lett, lekörözve Schumacher által – szerepcsere a Hungaroring után. 2004-ben kipördülés miatt a sóderágyban kötött ki, bár kerekei forogtak, a pályamunkásoknak nem akarózott visszatolni… 2005-ben második hellyel menetelt lassan, de biztosan a világbajnoki cím felé. 2006-ban nevetséges indokkal megbüntették az edzésen (ráfogták, hogy feltartotta Massát, holott jóval előtte volt, és gyors kört kezdett meg), majd a versenyen műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 2007-ben McLaren–Mercedesszel élről indulva győzött. Ismét a Renault-val pontszerzésekre futotta: 2008-ban negyedik, 2009-ben ötödik lett. Ezután Ferrarival dobogós széria következett: 2010-ben ismét nyert, mesterhármassal, amivel megindította a hajrát a bajnoki címért, 2011-ben és 2012-ben harmadik, majd 2013-ban második lett. 2014-ben megszakadta a jó sorozat: motorhibával kiállni kényszerült. Tavalyelőtt a McLaren–Honda elektronikai hibája miatt kiállt, 18. helyezettnek jegyezték. Tavaly leggyorsabb kört futott, de 14. helyen végzett.

Stroll

2014-ben az olasz Forma–4-es bajnokságban negyedik és harmadik lett az itteni hétvégén, de mivel olyan versenyzők is végeztek előtte, akik eredménye az olasz F4 Trophy értékelésébe számított, a mindkettő után a második helyért járó pontokat kapta. Tavalyelőtt az európai Forma–3-as hétvége három futamának egyikén sem szerzett pontot.

Massa

A Forma Renault 2000 Európa-kupában 2000-ben megnyerte a futamot (valószínűleg az olasz bajnokságban is járt itt, de arról még nem találtam adatot). 2001-ben az Euro Forma-3000 versenyén is győzött.

2002-ben Sauber–Petronasszal ütközött és kiesett, sőt veszélyes manőverért a következő versenyre tíz hely hátrasorolással büntették (csapata inkább nem indította akkor). A következő itteni futamain pontzónán kívül ért célba: 2004-ben 12., 2005-ben kilencedik lett, akárcsak 2006-ban, immár Ferrarival. 2007-ben a felfüggesztés sérülése miatt kényszerült kiállni (ezzel egyúttal eldőlt, hogy a hátralévő futamokon neki kell Kimit támogatnia a világbajnoki címért). 2008-ban hatodik lett, 2009-ben fejsérülése miatt hiányzott. 2010-ben megszerezte első monzai dobogóját, harmadik lett. 2011-ben hatodik helyen végzett, majd 2012-ben és 2013-ban két negyedik hely következett. A következő két évben Williamsszel újra harmadikként állhatott a pódiumra. Tavaly kilencedik helyen végzett.

Magnussen

A 2011-es brit Forma–3-as nyitó hétvégén 15., nyolcadik és hatodik helyezést ért el. 2013-ban a WSR szezonnyitóján mindkét futamon második lett.

A 2014-es Olasz Nagydíjon McLaren–Mercedesszel tizedik lett. Tavaly Renault-val 17. helyen végzett.

Kvjat

Az európai Forma BMW 2010-es záró hétvégéjén az első futamon kiesett, a másikon második lett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa szezonzáróján mindhárom futamot megnyerte, majd 2012-ben a kategória alpesi bajnokságának nyitó hétvégéjén nyert meg kettőből kettőt. 2013-ban a GP3-ban megnyerte a hosszú futamot és második lett a sprinten.

2014-ben Toro Rossóval 11., tavalyelőtt a Red Bull színeiben tizedik lett. Tavaly újra a Toro Rosso pilótájaként az akkumulátor problémái miatt kiesett.

Hülkenberg

A GP2-ben 2009-ben a hosszú futamon hatodik, a sprinten harmadik helyezést ért el.

2010-ben Williamsszel hetedik lett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt. 2012-ben már versenyzőként indították, fékhibával kiesve 21.-nek jegyezték. 2013-ban Sauberrel ötödikként szerzett pontokat. 2014-ben újra a Force India színeiben 12. lett. Tavalyelőtt hetedik, tavaly tizedik helyezést ért el.

Palmer

A Forma–2 2010-es szezonjában a monzai hétvége mindkét futamát élről indulva megnyerte. 2011-től 2014-ig a GP2-ben indult a pályán 4×2 futamon, a 2012-es sprinten harmadik lett, 2014-ben pedig ugyancsak a sprinten győzött.

A tavalyelőtti Olasz Nagydíj szabadedzésén a Lotus tesztpilótájaként vett részt. Tavaly a Renault színeiben kiesett, miután Felipe Nasr ütközött vele.

Ocon

Az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat 2012-es szezonnyitóján nyolcadik és ötödik helyen végzett (a juniorok értékelésében második és első helyet jelentett). Tavalyelőtt a GP3-ban mindkét futamon második lett.

Tavaly Manorral nem sikerült mért kört mennie az időmérőn, de engedték indulni, váltócsere miatt öt rajthely büntetéssel (bár hatása nem volt). A futamon 18. helyen végzett.

Verstappen

A tavalyelőtti futamon Toro Rossóval 12. lett. Tavaly Red Bull-lal hetedik helyről indult, a rossz rajt után 12. helyre esett vissza, innen sikerült visszazárkóznia hetediknek.

Hamilton

A GP2-ben 2006-ban két dobogós helyezést hozott össze: egy harmadikat és egy másodikat.

Első Forma-1-es Olasz Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel második lett a csapattárs Alonso mögött. 2008-ban hetedik helyen végzett. 2009-ben élről indult, a verseny vége felé megpróbálta megelőzni Jenson Buttont, de kicsúszott, hivatalosan 12.-nek könyvelték el. 2010-ben szintén ütközött, de már az elején – ki mással, mint Massával. 2011-ben negyedik helyezést ért el. 2012-ben élről indulva győzött. 2013-ban Mercedesszel kilencedik lett. 2014-ben újra megnyerte a versenyt, az edzéselsőség mellett immár leggyorsabb körrel is. Tavalyelőtt ezt a teljesítményt megismételte. Tavaly élről indult, de a rajtot elrontotta, Nico Rosberg, a két Ferrari, valamint Bottas és Ricciardo is elhúzott mellette, innen sikerült előzésekkel és az előnyösebb stratégiával felzárkóznia, második lett csapattársa mögött.

Sainz

A 2010-es európai Forma BMW szezonzáróján nyolcadik és hatodik helyen végzett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa záró hétvégjén a három futamból a második sikerült a legjobban, ahol második lett (a másik kettőn 18. és nyolcadik). 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első és a harmadik futamát megnyerte, a másodikon nyolcadik lett. 2013-ban a GP3-ban mindkét futamon kilencedik helyen végzett, de ez csak a hosszú versenyen ért pontot. A 2014-es WSR szezonnyitón a 3.5-ös kategóriában megnyerte a második futamot.

Tavalyelőtt 11., tavaly a 15. helyen végzett.

Bottas

A GP3-ban 2011-ben megnyerte a hosszú futamot.

2012-ben a Williams tesztpilótája volt a pénteki első edzésen. 2013-ban 15. helyen végzett, a következő két évben egyaránt negyedik lett csapattársa mögött. Tavaly ötödik helyről indult, de a futamon Ricciardo megelőzte, így hatodik helyezést ért el.

Wehrlein

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2013-as szezonnyitóján (abban az évben az egyetlen hétvégéjén a sorozatban) a dobogó mindhárom fokát megjárta: harmadik hely, győzelem, második hely a mérlege.

Tavaly Manorral a 14. helyet szerezte meg az időmérőn, ami Grosjean büntetésével 13. rajtkockát jelentett, de a futamon olajszivárgás miatt kiállni kényszerült.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2012800052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása