Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző XI/4.

Bahreini Nagydíj, Szahír

2025. április 12. - F1 Hierro

Bahreinbe 2004 óta látogat el rendszeresen a Forma-1 mezőnye. Azóta mindössze 2011 maradt ki a politikai helyzet miatt, 2020-ban viszont duplázott a pálya: egyszeri alkalommal Szahíri Nagydíjat is rendeztek a külső vonalvezetésen, a járványhelyzet miatt kiesett futamok pótlására.

Az első Bahreini Nagydíjat a Ferrari nyerte Michael Schunacher révén, később Felipe Massa győzelmei következtek, majd Fernando Alonso tette le a névjegyét a Scuderiánál győzelemmel, Sebastian Vettel újabb két diadalt hozott össze, legutóbb pedig három éve nyerte Charles Leclerc az idénynyitót.

A hibrid éra a Mercedes sikereit hozta (előtte 2009-ben már győzött itt Jenson Button a jogelőd Brawn GP színeiben), Lewis Hamilton ötször, Nico Rosberg egyszer nyert. 

A Red Bull Racingnek előbb Vettel hozott két győzelmet, az utóbbi két itteni verseny pedig Max Verstappené volt.

Az Alpine jogelődje, a Renault még Alonsóval nyert kétszer, az Aston Martin elődje, a Racing Point pedig azt a bizonyos egyszeri Szahíri Nagydíjat nyerte meg.

A jelenlegi listavezető McLarennek viszont még hiányzik a bahreini győzelem. Ezúttal sikerül pótolni?

McLaren

Elsőre meglepő lehet, de ezen a pályán még nem sikerült győzniük. Az első Bahreini Nagydíj kettős kiesést hozott (Kimi Räikkönennek motorhibája volt, David Coulthardnak az olajnyomással voltak problémái), utána Kimi révén sikerült két harmadik helyezést elérni, 2005-ben a beugró Pedro de la Rosa (aki leggyorsabb kört is futott), 2006-ban Juan Pablo Montoya egyaránt ötödik lett mellette. 2007-ben a harmadik versenyén részt vevő Hamilton második lett a két Ferrari szendvicsében, Alonso ötödik. 2008-ban Heikki Kovalainen hozott egy újabb ötödik helyet, Hamilton a rajtnál történő beragadás és az Alonsóval való ütközés után 13. lett. 2009-ben Hamilton negyedik, Kovalainen 12. helyen végzett. 2010-ben Hamilton harmadik lett a Ferrarik mögött, míg a csapatnál bemutatkozó Jenson Button hetedik. 2012-ben Hamilton nyolcadik lett, Button kiállt, hivatalosan 18.-nak könyvelték el. 2013-ban Pérez hatodik, Button tizedik helyen futott be. 2014-ben Button és Kevin Magnussen is kuplungproblémával állt ki (előbbit 17.-nek jegyezték). 2015-ben Honda-motoros autóval Alonso 11. lett, míg Button technikai problémák miatt el sem tudott rajtolni. 2016-ban az Alonsót helyettesítő Stoffel Vandoorne pontszerző tizedik hellyel mutatkozott be a mezőnyben, Button motorhibával kiállt. 2017-ben egyik versenyző sem ért célba: Alonso erőforrás-problémával kiállt, míg Vandoorne el sem rajtolt. 2018-ban Renault motorral sikerült a kettős pontszerzés: a Q1-ből hamarabb futott egyenlő idővel továbbjutó Alonso és Vandoorne 7-8. helyen futottak be.

2019-ben mindkét versenyző Q3-ba jutott, a futamon Norris hatodikként szerezte első pontjait, míg a váltóhiba miatt kiálló Sainzot 19. helyezettnek jegyezték. 2020-ban a Bahreini Nagydíjon a Q3-ba jutó Norris és a Q2-ben mért idő nélkül maradt Sainz 4–5. helyen futottak be, a Szahíri Nagydíjon Sainz negyedik, az utolsó sorba hátrasorolva induló Norris tizedik lett. A 2021-es Bahreini Nagydíjon, ahol hét év után visszatértek a Mercedes motorokhoz, az időmérőn a csapatnál bemutatkozó Daniel Ricciardo hatodik lett Norris előtt, a futamon Norris negyedik, Ricciardo hetedik helyezést ért el. 2022-ben nem jutottak a Q3-ba, és pontot sem szereztek: Ricciardo és Norris a 14–15. helyen végeztek. Tavalyelőtt ismét nulláztak: a Q1-ből azonos idő miatt korábban megfutott kör miatt továbbjutó Norris 17. lett, az újonc Piastri kiesett a Q1-ben, majd a futamon elektronikai hibával kiállt. Tavaly a negyedik sorból rajtoltak, a 3. körben előbb sikerült megelőzniük Alonsót, Piastrit később a második kerékcsere után Hamilton előzte meg, így Norris hatodik, Piastri nyolcadik lett.

Ferrari

Az első Bahreini Nagydíj kettős győzelmet hozott a Michael Schumacher, Rubens Barrichello párossal. 2005-ben viszont nem sikerült pontot szerezniük: Barrichello kilencedik lett, Schumacher hidraulikai hiba miatt kiállt. 2006-ban Schumacher élről indulva második lett, a csapathoz újonnan érkezett Felipe Massa nem pontszerző kilencedik, az ezt követő két versenyt viszont egyaránt Massa nyerte. Kimi Räikkönen mindkétszer ott volt mellette a dobogón: 2007-ben harmadik lett, 2008-ban pedig kettős győzelemhez segítette a csapatot. 2009-ben soványabb eredmény jött: Räikkönen hatodik lett, ami az idény negyedik versenyén a csapat azévi első pontjait jelentette! Massa pedig csupán 14. helyen végzett. 2010-ben viszont újabb kettős siker jött, a csapathoz frissen érkezett Alonso győzött Massa előtt. Az ezt követő három versenyen nem sikerült dobogóra állniuk: 2012-ben Alonso hetedik, Massa kilencedik; 2013-ban Alonso nyolcadik, Massa 15. helyen végzett, míg 2014-ben Alonso és Räikkönen 9-10. helyen futottak be. 2015-ben Kiminek sikerült Mercedes-szendvicsben második helyezést elérnie, Sebastian Vettel ötödik lett. 2016-ban Räikkönen ismét a két Mercedes közé beférkőzve lett dobogós, Vettel viszont el sem tudott rajtolni a felvezető körös motorhiba miatt. 2017-ben a harmadik helyről induló Vettel a jó rajt és gumistratégia révén győzött, Kimi ötödik helyről indulva negyedik lett. 2018-ban az első sorból indultak. Vettel pozícióját a verseny végéig megvédve megnyerte a futamot, míg a rajtnál harmadik helyre visszacsúszó Räikkönen kiállt, miután rossz időzítéssel engedték ki a kerékcsere után, ami miatt az egyik szerelője meg is sérült. A csapatot meg is büntették veszélyes kiengedés miatt.

2019-ben meglett az első rajtsor, Leclerc megszerezte első pole pozícióját, a futamon leggyorsabb körét és harmadik helyezettként dobogóját is, a futam vége felé jelentkező motorgondok a győzelmébe kerültek. A rajtnál élre álló Vettel, akit a hatodik körben megelőzött a csapattársa, végül ötödik lett, miután Hamilton ellen védekezve megpördült és javításra kellett kiállnia a sérült autójával. A 2020-as Bahreini Nagydíjon mindkét versenyző a Q2-ben esett ki az időmérőn, a futamon Leclerc tizedik, Vettel 13. lett. A Szahíri Nagydíjon a pontszerzés sem sikerült: Vettel 12. helyen végzett, a második sorból rajtoló Leclerc a rajt után a Pérezzel való ütközés után kiesett, az eset miatt három rajthely büntetést is kapott a következő versenyre. A 2021-es Bahreini Nagydíjon Leclerc negyedik helyről rajtolva hatodik, a csapathoz frissen érkezett Sainz nyolcadik lett. 2022-ben kettős győzelemmel kezdték a szezont: Leclerc mesterhármassal nyert, Sainz pedig Verstappen kiesésével megörökölte a második helyet. Tavalyelőtt a második sorból indultak, Leclerc a rajtnál megelőzte Pérezt, aki a 26. körben visszaelőzte. A 41. körben Leclerc motorhibával kiesett, ekkor Sainz került a harmadik helyre, de a 46. kör elején Alonso megelőzte, így negyedik lett. Tavaly Leclerc az első, Sainz a második sorból rajtolt. Sainzot lerajtolta Pérez, Leclerc pedig fékproblémákkal küzdött a futam során. A 3. körben Russell, a 7. körben Pérez megelőzte, majd a 11. körben Sainz. Az első kerékcsere után átmenetileg visszacserélődött a sorrend, de Sainz újra megelőzte Leclerc-t, majd a következő körben Russellt is. Leclerc-nek a 46. körben sikerült megelőznie a hibázó Russell-t, így Sainz, Leclerc sorrendben 3–4. helyen értek be.

Red Bull

Első két Bahreini Nagydíjukon egy-egy nyolcadik helyre futotta: 2005-ben Coulthard, 2006-ban Christian Klien révén (előbbi futamon Klien elektronikai hiba miatt nem tudott elrajtolni, utóbbin Coulthard nem pontszerző tizedik lett). 2007-ben mindkét versenyzőjük kiesett (Mark Webber váltóhiba, Coulthard a féltengely hibája miatt); 2008-ban Webber hetedik, Coulthard 18. lett. Első itteni dobogójuk Vettel második helye volt 2009-ben, Webber akkor 11. helyen végzett. 2010-ben Vettel vezetett a versenyen, de meghibásodás miatt visszaesett negyediknek, Webber nyolcadik helyen futott be. 2012-ben Vettel megszerezte a csapat első itteni győzelmét, Webber negyedik lett. 2013-ban Vettel ismételt, Webber hetedik helyen végzett. 2014-ben Ricciardo negyedik, Vettel hatodik helyezést ért el. 2015-ben Ricciardo hatodik, Danyiil Kvjat kilencedik lett. 2016-ban Ricciardo negyedik, Kvjat hetedik helyen futott be. 2017-ben Ricciardo negyedik helyről indulva ötödik lett, Verstappen jól rajtolt, Kimi Räikkönent és csapattársát is megelőzve, de később fékhiba miatt kiesett. 2018-ban mindkét versenyző hamar kiesett: Ricciardo elektronikai hibával, míg a Hamiltonnal szembeni párharcban defektet kapó Verstappen erőátviteli problémával.

2019-ben Verstappen ötödik helyről rajtolva negyedik, a Q2-ben kieső Gasly nyolcadik lett. 2020-ban a Bahreini Nagydíjon második sorból rajtolva kettős dobogót értek el: Verstappen leggyorsabb kört futva második lett Albon előtt, aki Pérez kiesése után örökölte meg a dobogós helyet három körrel a vége előtt. A Szahíri Nagydíjon a Q2-ben kieső Albon hatodik lett, a harmadik helyről induló Verstappen a rajt utáni balesetbe keveredve a palánknak csapta az autóját és kiesett. A 2021-es Bahreini Nagydíjon Verstappen élről indult, a kerékcseréi után Hamilton mögé jött vissza, akit az utolsó 16 körben folyamatosan üldözött, az 53. körben meg is előzte, de előnyt szerzett pályaelhagyással, ezért visszaadta a pozíciót, később pedig nem tudta megelőzni, így második lett. A felvezető körös probléma miatt boxutcából rajtoló Pérez ötödik hellyel mutatkozott be a csapatnál. 2022-ben Verstappen az első sorból rajtolt, a 17-19. körökben próbálkozott is Leclerc ellen a vezető pozícióért, azonban az ellenfele rendre felülkerekedett. A második sorból induló Pérez két pozíciót vesztett a rajtnál, de néhány körön belül sikerült visszavenni a negyedik helyet. Az utolsó körökben azonban mindkét versenyző feladni kényszerült az üzemanyagrendszer problémái miatt, így kettős kieséssel kezdték a szezont, Pérez és Verstappen a megtett táv miatt végeztek hivatalosan a 18–19. helyen. Tavalyelőtt az első sorból indulva kettős győzelemmel kezdték meg a tarolásukat: Verstappen magabiztosan győzött, Pérez a rajtnál elvesztett második helyet a 26. körben visszavette Leclerc-től. Tavaly megismételték a kettős győzelmet: Verstappen mesternégyessel nyert; A harmadik sorból induló Pérez lerajtolta Sainzt, majd a 7. körben megelőzte Leclerc-t, az első kerékcserék után pedig Russellt is, ezzel meglett neki a dobogó második foka.

Mercedes

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Buttonnak sikerült megnyernie a Bahreini Nagydíjat, Barrichello ötödik lett.

2010-ben itt tértek vissza saját csapattal, mindkét versenyzőjük pontot szerzett: Nico Rosberg és a három év kihagyás után visszatérő Michael Schumacher 5-6. helyen végeztek. 2012-ben Rosberg ismét ötödik lett, Schumacher tizedik. 2013-ban Rosberg élről indult, de visszaesett kilencedik helyre, Hamilton ötödik lett. 2014-ben kettős győzelmet arattak, a két pilóta csatájában Hamilton kerekedett felül az élről induló és – külön pontot még nem érő – leggyorsabb kört futó Rosberggel szemben. 2015-ben ismét Hamilton nyerte a versenyt, Rosberg harmadikként állhatott a dobogóra. 2016-ban viszont fordított volt köztük a sorrend: Rosberg könnyedén győzött és a rajtot elrontó, majd ütköző Hamilton lett harmadik. 2017-ben az első sorból indulva Hamilton és a pole pozíciót megszerző Bottas a futam végén a dobogó két oldalára állhattak, a biztonsági autós fázis sem segített rajtuk. 2018-ban a második sort szerezték volna meg az időmérőn, de Hamiltont váltócsere miatt öt hellyel hátrasorolták. Bottas a rajtnál előreugrott a második helyre, Hamilton pedig a futam első felében felzárkózott, így végül ismét a dobogó két oldalát szerezték meg, de ezúttal Bottas végzett Hamilton előtt. 2019-ben a második sorból rajtolva meglett a kettős győzelem: Hamilton győzött Bottas előtt, miután a Ferrarik közül Vettel hibázott Hamilton ellen védekezve, Leclerc-t pedig motorproblémák miatt mindketten megelőzték. 2020-ban a Bahreini Nagydíjon az első sorból indultak, a pole pozíciós Hamilton megnyerte a futamot, az első biztonsági autós fázis alatt defekt miatt visszaeső Bottas nyolcadik helyen végzett. A Szahíri Nagydíjat Hamilton pozitív Covid-teszt miatt kihagyni kényszerült, Russell helyettesítette. A versenyzők az első sorból indulhattak, a rajt után Russell állt az élre. Úgy tűnt, meglehet az első győzelme, de a második virtuális biztonsági autós fázisból lett valódi safety car alatt elrontották a kerékcseréket: tévedésből Bottas kerekeiből raktak fel Russellnek, az eset miatt mindkét versenyző visszaesett. Bottast a biztonsági autó kijövetele után többen megelőzték, . Russell megmentette a második helyet, de ekkor meg defektet kapott, így végül leggyorsabb körrel kilencedik lett Bottas mögött. A 2021-es Bahreini Nagydíjat második helyről rajtolva Hamilton nyerte, az elévágós boxtaktikának köszönhetően, figyelmeztetéssel megúszva a 4-es kanyarban a sokszori pályaelhagyást; a harmadik rajthelyről induló Bottas a verseny végén friss gumikkal leggyorsabb körrel harmadikként állhatott dobogóra.

2022-ben a harmadik sorból induló Hamilton és a csapatnál állandó helyet kapó, ötödik sorból induló Russell 3–4. helyezést értek el a Red Bull kettős kiesése után. Tavalyelőtt Russell és Hamilton a 6–7. rajthelyekről indultak. A rajtja Hamiltonnak sikerült jobban, de Russell a két Aston Martin koccanását kihasználva a hatodik helyre került mögé. Később Russellt mindkét Aston megelőzte, Hamiltont pedig a 37. körben előzte meg Alonso. Leclerc kiesése után Hamilton ötödik, Russell hetedik lett. Tavaly ugyanezeket a helyezéseket érték el, de ezúttal a második sorból rajtoló Russell lett ötödik, aki 3. körben megelőzte Leclerc-t, az első kerékcsere után viszont őt előzte meg Pérez, majd a 18. körben Sainz, a 46. körben pedig sikertelenül védekezett Leclerc ellen. Az ötödik sorból induló Hamilton hetedik lett, miután a 10. körben megelőzte Alonsót, a második kerékcserék után pedig Piastrit.

Aston Martin

Az előd Force India legjobb bahreini eredménye Pérez harmadik helye volt 2014-ben, akinek ez volt a csapat színeiben az első dobogója. 2020-ban a Bahreini Nagydíjon a Racing Point mindkét versenyzője kiesett, annál jobban alakult a Szahíri Nagydíj: Pérez a rajt után ugyan ütközött Leclerc-rel és visszaesett, de később visszazárkózott egészen a harmadik helyig, majd a Mercedes elhibázott kerékcseréi után élre állt, megszerezte önmaga első nagydíjgyőzelmét, ami egyúttal a Racing Point egyetlen győzelme is lett. Stroll harmadikként csatlakozott hozzá a dobogón.

A 2021-es Bahreini Nagydíjon hat évtized után visszatért a Forma–1-be az Aston Martin név. Stroll tizedik, az új csapata színeiben bemutatkozó Vettel hátrasorolással indulva és az Oconnal való ütközésért 10 másodperc büntetést kapva 15. helyen végzett. 2022-ben kiestek a Q1-ben és pontot szereztek sem szereztek: Stroll 12., a Covid-fertőzés miatt Vettelt helyettesítő Hülkenberg 17. helyen végzett. Tavalyelőtt megadták az alaphangot a szezonhoz: mindkét versenyző a Q3-ba jutott, pedig Stroll részvétele egy ideig sérülés miatt kétséges volt. Az első körben koccantak egymással, ami miatt pár helyet veszítettek, de Alonsónak később sikerült megelőznie mindkét Mercedest és Sainzt, így a dobogó harmadik fokára állhatott. Stroll Russellt megelőzve a hatodik helyen futott be. Tavaly Alonso a harmadik sorból rajtolt, Stroll kiesett a Q2-ben. A rajt után Stroll Hülkenberggel ütközve megpördült és visszaesett, de sikerült pontszerző helyre visszazárkóznia. Alonsót előbb a két McLaren előzte meg, majd a 10. körben Hamilton, így végül Alonso, Stroll sorrendben 9–10. helyen végeztek.

Alpine

A jogelőd Renault 2005-ben és 2006-ben nyert Bahreini Nagydíjat Alonso révén. A Lotus-érában 2012-ben és 2013-ban egyaránt kettős dobogót ért el a csapat: mindkétszer Räikkönen lett a második, Romain Grosjean a harmadik. 2020-ban a Renault a Szahíri Nagydíjon érte el a szezon legjobb eredményét: az első dobogóját szerző Ocon második lett.

A 2021-es Bahreini Nagydíjon mutatkozott be a csapat a jelenlegi nevén, pontot szerezniük nem sikerült: a Vettellel ütközésbe keveredő Ocon 13. helyen végzett, a visszatérő Alonso a Q3-ba jutott, de 32 kör után fékhiba miatt kiesett. 2022-ben az első körben Mick Schumacherrel ütköző és öt másodperc büntetést kapó Ocon hetedik, a Q3-ba jutó Alonso kilencedik helyezést ért el. Tavalyelőtt immár „teljesen” francia csapatként indultak: Gasly a Q1-es kiesés után pontszerző kilencedik hellyel mutatkozott be a színeikben, míg a Q3-ba jutó Ocon műszaki hibával kiesett. Tavaly Ocon és Gasly az utolsó sorból rajtolva 17–18. helyezésekkel kezdték a szezont, ekkor még nem voltak túl jó kilátásai a csapatnak.

Haas

2016-ban Grosjean ötödik helyezést ért el. Esteban Gutiérrez fékhibával kiesett. 2017-ben nem sikerült az előző évi helyezést megismételni, de a pontszerzés újra összejött, ezúttal nyolcadik lett Grosjean. Magnussen elektronikai hibával kiállt. 2018-ban Magnussen szerzett pontokat ötödikként, Grosjean 13. helyen végzett. 2019-ben viszont nem szereztek pontot: a hatodik helyről rajtoló Magnussen 13. lett, az időmérős feltartás miatt három hellyel hátrasorolt Grosjean ütközés következtében kiesett. A 2020-as Bahreini Nagydíjon Grosjean a rajt után hátborzongató balesetet szenvedett: az autója a palánknak csapódott, sőt egy része át is szakította azt, kettétört és kigyulladt, de sikerült belőle kiszállnia (Forma–1-es nagydíjon viszont azóta sem indult). A versenyt emiatt piros zászlóval meg is szakították. Magnussen a 17. helyen végzett. A Szahíri Nagydíjon Grosjeant az újonc Pietro Fittipaldi helyettesítette, aki első versenyére rögtön rajtbüntetést örökölt az elhasznált erőforráselemek miatt, de eleve az utolsó helyre kvalifikálta magát. A futamon 17. lett, míg Magnussen 15. helyen végzett. A 2021-es Bahreini Nagydíjnak két debütáló pilótával vágtak neki: Mick Schumacher 16. lett, Nyikita Mazepin az első körben kicsúszva a palánknak ütközött, biztonsági autós fázist okozva. 2022-ben Magnussen Q3-ba jutással és ötödik helyezéssel tért vissza a csapathoz, az első körben Oconnal ütköző Schumacher a 11. helyen végzett. Tavalyelőtt Magnussen 13., a 2019 után újra állandó versenyzői helyet kapó Hülkenberg Q3-ba jutást követően 15. helyen végzett. Utóbbi 15 másodperc büntetést is kapott a pályahatár átlépése miatt, de nem befolyásolta a helyezését. Tavaly a Q2-ig jutó Magnussen 12., a Q3-ba jutó, a rajt után Stroll-lal ütköző Hülkenberg 16. lett.

Racing Bulls

A 2006-os Bahreini Nagydíjon mutatkozott be a jogelőd Toro Rosso, Vitantonio Liuzzi 11., Scott Speed 13. lett. 2016-ban Verstappen hatodik helyével megszerezte a csapat első itteni pontjait. 2018-ban itt volt a csapat számára a szezon csúcspontja, Gasly negyedik helyezésével.

AlphaTauri név alatt a 2020-as Bahreini Nagydíjon mindkét versenyző Q3-ba jutott, a futamon Gasly hatodik, az eredeti rajtnál Grosjeannal, az újraindítás után Stroll-lal ütköző, utóbbi miatt 10 másodperc büntetést kapó Kvjat 11. lett. A Szahíri Nagydíjon mindkét versenyző Q3-ba jutott, a futamon Kvjat hetedik, Gasly 11. helyen végzett. A 2021-es Bahreini Nagydíjon Tsunoda pontszerző kilencedik helyezést ért el a bemutatkozó versenyén, az ötödik helyről induló Gasly előbb visszaesett az első szárnya elvesztése után, később váltóhibával kiállt, a megtett táv révén a 17. helyre rangsorolták. Tavalyelőtt Tsunoda nyolcadik lett, a Q3-ba jutó Gasly a 46. körben az erőforrás hibájával kiesett, az autója ki is gyulladt, és a biztonsági autót is be kellett küldeni miatta. Tavaly a Q2-ig jutó Tsunoda 11., a csapathoz frissen érkezett Nyck de Vries Q1-es kiesés után a 14. helyen végzett.

Tavaly megújulva, Visa Cash App RB Formula One Team néven indultak. Az egyaránt Q2-ig jutó Ricciardo és Tsunoda 13–14. helyen végeztek. Az 52. körben Tsunodát utasították, hogy engedje el a lágy gumikon lévő Ricciardót, ennek a következő körben eleget tett, bár ironikusan hangot adott a véleményének.

Williams

Az első Bahreini Nagydíjon még a BMW-motoros korszakban Ralf Schumacher szerzett pontot hetedikként, Montoya 13. helyen végzett. A következő két versenyen Webber mindkétszer hatodik lett; 2006-ban már Cosworth motorral, az ezen a futamon debütáló Rosberg végzett mögötte, leggyorsabb kört futva. A következő három versenyen mindössze egy pont jött össze: 2008-ban Rosberg nyolcadik lett. 2010-ben Barrichello tizedik hellyel mutatkozott be a csapatnál, elsőként profitálva az új pontrendszerből, a debütáló Hülkenberg 14. helyen végzett. 2012-ben Pastor Maldonado defekt miatt kiesett, Bruno Senna vibráció miatt kiállt, hivatalosan 22. helyezettnek jegyezték. 2013-ban Maldonado 11., Bottas 14. lett. 2014-ben Mercedes-motorral Massa és Bottas 7-8. helyen végeztek; 2015-ben Bottas negyedik, Massa tizedik helyen futott be. 2016-ban Massa és Bottas 8-9. helyen fejezték be a futamot. 2017-ben Massa a nyolcadik helyről indulva hatodik lett, Stroll a Sainzzal való ütközés után kiesett. 2018-ban Stroll és Szergej Szirotkin 14-15. helyen végeztek.

2019-ben Russell és Robert Kubica 15-16. helyen zárták a futamot. 2020-ban a Bahreini Nagydíjon Russell 12., Nicholas Latifi 14. helyen végzett. A Szahíri Nagydíjra Russellt kölcsönadták a Mercedesnek, helyette Jack Aitken indult első és eddig egyetlen Forma–1-es futamán. Mindkét versenyző virtuális biztonsági autót okozott: Latifi olajszivárgás miatt kiállva, Aitken pedig megpördült és elvesztette az első szárnyát. A futamot a 16. helyen zárta. A 2021-es Bahreini Nagydíjon Russell 14. lett, Latifit a turbófeltöltő problémái miatti kiesés után 18. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt Albon 13. hellyel mutatkozott be a csapat színeiben, Latifi 16. helyen végzett. Tavaly a Q2-ig jutó Albon tizedik helyezéssel szerzett pontot. Az újonc Logan Sargeant éppen lemaradt a Q2-ről: azonos időt ment Norisszal, de később futotta meg; a versenyen 12. lett. Tavaly a Q2-be jutó Albon 15., a Q1-ben kieső Sargeant huszadik helyen végzett.

Kick Sauber

A Sauber az első Bahreini Nagydíjon nem szerzett pontot, a 2005-ös versenyen Massa hetedik lett. A különböző érákat nézve a csapat a BMW égisze alatt érte el legjobb eredményét a Bahreinben: Kubica 2008-ban élről indulva harmadik lett a két Ferrari mögött, a csapattárs Nick Heidfeld előtt.

A 2010-től ismét önálló Saubernek 2018-ig kellett várnia az újabb pontszerzésre a pályán, amikor Marcus Ericsson kilencedik helyezést ért el az Alfa Romeo Sauber színeiben. 2019-ben már Alfa Romeo Racing név alatt Kimi Räikkönen hetedik, Antonio Giovinazzi 11. helyezést ért el. A következő két szezonban nem szereztek pontot (a 2020-as Szahíri Nagydíjon sem). 2022-ben új versenyzőpárossal vágtak neki a szezonnak, mindketten pontot szereztek: a Q3-ba jutó Bottas hatodik, az újonc Zhōu Guànyǔ tizedik helyezést ért el. Tavalyelőtt mindkét versenyző a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon Bottas jó gumistratégiával nyolcadik lett, míg Zhōu megfutotta a leggyorsabb kört, de 16. helyezettként nem kaphatott érte pontot.

Tavaly félig régi, félig új néven indultak, Stake F1 Team Kick Sauberként. Mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, a futamon Zhōu 11., Bottas problémás kerékcsere után a 19. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1618838416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása