Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IV/14.

Olasz Nagydíj, Monza

2018. szeptember 02. - F1 Hierro

A rövid idő miatt nem húznám hosszú bevezetővel, legyen annyi, hogy a Ferrari otthonában vagyunk, az egyik legnagyobb hagyományokkal bíró és leggyorsabb pályán - utóbbira elég bizonyíték, hogy Kimi Räikkönen pole-t érő ideje a valaha futott leggyorsabb Forma-1-es kör, és az előző rekord is itt született 2004-ben. A tifosiknak szombaton már megvolt az öröme az első sorral, mi mást is várhatnának, mint kettős győzelmet, ami Sebastian Vettelnek a világbajnoki cím miatt is fontos lenne. Persze a tavalyi győztes Lewis Hamiltonnak is lesz ehhez egy-két szava.

Hamilton

A GP2-ben 2006-ban két dobogós helyezést hozott össze: harmadikat a főfutamon és másodikat a sprinten.

Első Forma-1-es Olasz Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel második lett a csapattárs Alonso mögött. 2008-ban hetedik helyen végzett. 2009-ben élről indult, a verseny vége felé megpróbálta megelőzni Jenson Buttont, de kicsúszott, hivatalosan 12.-nek könyvelték el. 2010-ben szintén ütközött, de már az elején – ki mással, mint Felipe Massával. 2011-ben negyedik helyezést ért el. 2012-ben élről indulva győzött. 2013-ban Mercedesszel leggyorsabb kört futva kilencedik lett. 2014-ben újra megnyerte a versenyt, mesterhármassal. 2015-ben ezt a teljesítményt megismételte. Tavalyelőtt élről indult, de a rajtot elrontotta, Nico Rosberg, a két Ferrari, valamint Bottas és Ricciardo is elhúzott mellette, innen sikerült előzésekkel és az előnyösebb stratégiával felzárkóznia, második lett csapattársa mögött. Tavaly élről indulva zavartalanul győzött.

Vandoorne

A 2011-es Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa záró hétvégéjén hatodik, negyedik és második helyezést ért el. 2013-ban a WSR szezonnyitóján a 3.5-ös kategóriában az első futamon megnyerte, a másikon harmadik lett. A GP2-ben 2×2 futamon háromszor dobogóra állhatott: 2014-ben megnyerte a hosszú futamot, 2015-ben pedig a hosszú futamon második, a sprinten harmadik lett.

Tavaly elektronikai problémával kiesett.

Ricciardo

Az olasz Forma Renault 2.0 2007-es záró hétvégéjén 11. és 9. helyen végzett.  A WSR 2011-es hétvégéjén a 3.5-ös osztályban egy hatodik és egy második helyezést ért el.

A 2011-es Olasz Nagydíjon HRT-vel 14 kör hátránnyal ért célba, így helyezetlenként végzett. 2012-ben Toro Rossóval 12. lett, majd 2013-ban hetedikként szerzett pontokat. A Red Bull színeiben 2014-ben negyedik, 2015-ben nyolcadik lett. Tavalyelőtt hatodik helyről indult, de jobb gumistratégiával felzárkózott Bottas mögé, akit egy határozott mozdulattal sikerült megelőznie, így végül meglett az ötödik hely. Tavaly harmadik lett az időmérőn, de kicserélt elemek miatt hátrasorolva 16. helyről rajtolt. A futamon leggyorsabb kört futva előretört, egészen negyedik helyig.

Vettel

Először 2006-ban vezetett a pályán Forma–1-es autót, a BMW–Sauber pénteki harmadik pilótájaként. A WSR-ben 2007-ben versenyzett itt a „királykategóriában”, a nyitó hétvégén egy ötödik és harmadik helyet összehozva.

Még abban az évben bemutatkozott a Forma–1-es futamon is, Toro Rossóval 18. lett. Annál emlékezetesebbre sikerült a következő évi verseny: előbb az esős edzésen megszerezte önmagának és a csapatnak az első pole-t, majd vasárnap az első győzelmet is. Red Bull-lal 2009-ben nyolcadik lett, 2010-ben negyedik, meglepő taktikával: az utolsó előtti körben cserélt kereket. 2011-ben újra élről indulva győzött. 2012-ben a generátor hibájával állt ki néhány körrel a vége előtt, 22. helyezettnek könyvelték el. 2013-ban harmadik győzelmét szerezte a pályán. 2014-ben hatodik lett. 2015-ben Ferrari-pilótaként másodikként ünnepelhetett a dobogón a tifosik előtt. Tavalyelőtt harmadik helyről indulva ezt a helyezést megtartva állhatott dobogóra. Tavaly nyolcadik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt két hellyel előrébb indulhatott. A futamon a harmadik körben megelőzte Kimit, végül ismét harmadik helyezést ért el.

Räikkönen

2000-ben versenyezhetett itt a Forma Renault 2000 Európa-kupában, a helyezéséről nem találtam adatot.

2001-ben Sauber–Petronasszal hetedik lett, ami akkor még épp lemaradás volt a pontszerzésről (itt jelentették be azt is, hogy következő évre ő fogja váltani Mika Häkkinent). 2002-ben McLaren–Mercedesszel motorhiba miatt kiesett, 2003-ban negyedik helyen végzett. 2004-ben újra kibabrált vele a motor. 2005-ben a legjobb edzésidőt futotta, de nem indulhatott élről, mert motorcsere miatt (már megint a motor…) tíz hellyel hátrasorolták, a végére negyediknek tudott feljönni. 2006-ban élről indulva és leggyorsabb kört futva második lett Michael Schumacher mögött, akinek következő évre utóda lett a Ferrarinál. 2007-ben a Scuderia hazai versenyén harmadik, 2008-ban a leggyorsabb kör ellenére kilencedik (pont nélkül), majd 2009-ben újra harmadik helyezést ért el.

Visszatérése után Lotusszal 2012-ben ötödik, 2013-ban 11. lett. Újra Ferrarival 2014-ben kilencedik, 2015-ben ötödik lett. Tavalyelőtt negyedik helyről indulva megtartotta a helyezését. Tavaly hetedik lett az időmérőn, a hátrasorolások révén két hellyel előrébb indulhatott. A futam elején sikerült megelőznie Bottast, aki azonban visszaelőzte. A harmadik körben Vettel is megelőzte. Végül ötödik lett.

Grosjean

2004-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupa szezonnyitóján hetedik lett, a hétvége második futamán kiesett. 2005-ben a kategória záró hétvégéjén indult a pályán, de pontot nem szerzett. A GP2-ben 3×2 futamon indult a pályán 2008-ban, 2010-ben és 2011-ben. Kétszer sikerült a dobogó harmadik fokára állnia: a 2008-as sprinten és a 2011-es hosszú versenyen, emellett a 2008-as hosszú versenyen negyedik lett. Az Auto GP-ben a 2010-es záró hétvége első futamát megnyerte, a másikon harmadik lett.

Közben már 2009-ben indult a Forma-1-es Olasz Nagydíjon Renault-val, a 15. helyen végzett. 2012-ben visszatért a Lotus pilótájaként, de Monzát ki kellett hagynia, miután a Spában okozott rajtbalesetért eltiltással büntették. 2013-ban nyolcadik, 2014-ben 16. lett. 2015-ben csapattársával, Pastor Maldonadóval ütközve esett ki. A Haas pilótájaként tavalyelőtt öt rajthely büntetéssel indult váltócsere miatt 17. helyről, végül 11.-ként maradt le a pontszerzésről. Tavaly 107%-on kívüli időt futott, de engedték elindulni. Váltót is cseréltek neki, ami elvben öt rajthely hátrasorolás, gyakorlatilag nem volt hova. A futamon 15. helyen végzett.

Ericsson

A brit Forma–3 kihelyezett futamán 2008-ban két hetedik helyezést ért el. A GP2-ben 2010-től 2013-ig 4×2 futamon vett részt a pályán, legjobb hétvégéje a 2012-es lett: a főfutamon a dobogó harmadik fokára állhatott, a sprinten hetedik lett..

A 2014-es Olasz Nagydíjon Caterhammel 19. lett. 2015-ben Sauberrel kilencedik helyezést ért el.  Tavalyelőtt 16. helyen végzett. Tavaly a felfüggesztés sérülése miatt kiesett, a megtett táv révén 18. helyezettnek jegyezték. Idén a szabadedzésen elszenvedett nagy esés után vághat neki a versenynek.

Gasly

A WSR-ben 2014-es szezonnyitóján az első futamon harmadik, a másikon ötödik lett. A GP2-ben 2014-ben és 2015-ben nem szerzett pontot, tavalyelőtt a főfutamon negyedik, a sprinten második lett.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben abszolút sorrendben tizedik és hetedik helyen végzett, de mindkettővel a National Class kategória legjobbja lett. 2008-ban már Championship Classben indulva abszolútban nyerte meg mindkét futamot. A GP2-ben 2009-ben és 2010 2×2 futamon indult, de csak egyszer ért célba, akkor is 13.-ként.

A 2011-ben Forma–1-es nagydíjat a Sauber váltóhibája miatt adta fel. Annál jobban sikerült a 2012-es futam: másodikként állhatott dobogóra, beállítva legjobb helyezését (előtte Malajziában sikerült hasonló). 2013-ban McLaren–Mercedesszel mindössze 12. helyre futotta. Force Indiával 2014-ben hetedik, 2015-ben hatodik, tavalyelőtt nyolcadik lett. Tavaly 11. lett az időmérőn, váltócsere miatt kapott öt rajthelyet, de a többiek büntetései miatt furcsa módon tizedik helyről indulhatott. A futamon kilencedik lett.

Alonso

Először 1999-ben versenyzett itt a Nissan-szériában, de egyik futamon sem ért célba.

A Forma-1-ben 2001-ben Minardival 13. lett. 2003-ban Renault-val nyolcadik lett, lekörözve Schumacher által – szerepcsere a Hungaroring után. 2004-ben kipördülés miatt a sóderágyban kötött ki, bár kerekei forogtak, a pályamunkásoknak nem akarózott visszatolni… 2005-ben második hellyel menetelt lassan, de biztosan a világbajnoki cím felé. 2006-ban nevetséges indokkal megbüntették az edzésen (ráfogták, hogy feltartotta Massát, holott jóval előtte volt, és gyors kört kezdett meg), majd a versenyen műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 2007-ben McLaren–Mercedesszel élről indulva győzött. Ismét a Renault-val pontszerzésekre futotta: 2008-ban negyedik, 2009-ben ötödik lett. Ezután Ferrarival dobogós széria következett: 2010-ben a tifosik örömére ismét nyert, mesterhármassal, amivel megindította a hajrát a bajnoki címért, 2011-ben és 2012-ben harmadik, majd 2013-ban második lett. 2014-ben megszakadta a jó sorozat: motorhibával kiállni kényszerült. 2015-ben a McLaren–Honda elektronikai hibája miatt kiállt, 18. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt leggyorsabb kört futott, de 14. helyen végzett. Tavaly hivatalosan 35 rajthely büntetést kapott a cserék miatt, az utolsó előtti helyről indulhatott. A futamot a kuplung hibája miatt adta fel.

Leclerc

Az alpesi Forma Renault 2.0-ban 2014-ben mindkét futamot megnyerte. 2015-ben az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán ötödik lett, a másikon kiesett, a harmadikon harmadik helyezést ért el. Tavalyelőtt a GP3-ban negyedik lett a főfutamon, a sprinten kiesett. Tavaly a Forma–2-ben nem szerzett pontot.

Stroll

2014-ben az olasz Forma–4-es bajnokságban negyedik és harmadik lett az itteni hétvégén, de mivel olyan versenyzők is végeztek előtte, akik eredménye az olasz F4 Trophy értékelésébe számított, a mindkettő után a második helyért járó pontokat kapta. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége három futamának egyikén sem szerzett pontot.

A tavalyi Olasz Nagydíj időmérőjén meglepetésre a negyedik helyen végzett, ráadásul a két Red Bull hátrasorolása miatt az első sorból rajtolhatott. A futamon nem sikerült megtartania a pozíciót, hetedik lett.

Magnussen

A 2011-es brit Forma–3-as nyitó hétvégén 15., nyolcadik és hatodik helyezést ért el. 2013-ban a WSR szezonnyitóján mindkét futamon második lett.

A 2014-es Olasz Nagydíjon McLaren–Mercedesszel tizedik lett. Tavalyelőtt Renault-val 17. helyen végzett. Tavaly a Haas színeiben 16. lett az időmérőn, de a hátrasorolások révén kilencedik helyről indulhatott. A futamon 11. lett.

Hülkenberg

A GP2-ben 2009-ben a hosszú futamon hatodik, a sprinten harmadik helyezést ért el.

2010-ben Williamsszel hetedik lett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt. 2012-ben már versenyzőként indították, fékhibával kiesve 21.-nek jegyezték. 2013-ban Sauberrel ötödikként szerzett pontokat. 2014-ben újra a Force India színeiben 12. lett. 2015-ben hetedik, tavalyelőtt tizedik helyezést ért el. Tavaly Renault-val 12. lett az időmérőn, az erőforráselemek cseréi miatt tíz hely büntetést kapott, de csak kettővel hátrébbról kellett indulnia. A futamon 13. helyen végzett.

Hartley

Az olasz Forma Renault 2.0 2007-es szezonzáróján a hétvége első futamán negyedik lett, a másikat megnyerte. 2008-ban a brit Forma–3 külhoni hétvégéjén az első futamon második lett, a másikon kiesett. A GP2-ben 2010-ben és 2011-ben 2×2 futamon indult a pályán, nem szerzett pontot. A WSR-ben 2011-ben a 3.5-ös kategóriában az első futamon ötödik lett, a másikon kiesett.

Ocon

Az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat 2012-es szezonnyitóján nyolcadik és ötödik helyen végzett (a juniorok értékelésében második és első helyet jelentett). 2015-ben a GP3-ban mindkét futamon második lett.

Tavalyelőtt Manorral nem sikerült mért kört mennie az időmérőn, de engedték indulni, váltócsere miatt öt rajthely büntetéssel (bár hatása nem volt). A futamon 18. helyen végzett. Tavaly Force Indiával ötödik lett az időmérőn, de a két Red Bull hátrasorolásával harmadik rajthelyre javult (ezt a múlt héten Spában sikerült beállítania). A futamon a Ferrarik és a Ricciardo mögött hatodik lett.

Verstappen

A 2015-ös futamon Toro Rossóval 12. lett. Tavalyelőtt Red Bull-lal hetedik helyről indult, a rossz rajt után 12. helyre esett vissza, innen sikerült visszazárkóznia hetediknek. Tavaly második lett az időmérőn, de az erőforráselemek elhasználása miatt húsz hellyel hátrasorolták, a többiek büntetései miatt 13. rajtkockából indulhatott. A rajtnál előretört, de Massával ütközve defektet kapot. Végül tizedik lett.

Szirotkin

A Forma Abarth 2010-es záró hétvégéjén 13. és 11. helyen végzett. 2011-ben a hétvége első futamát megnyerte, a másikon kiesett. 2012-ben az Auto GP szezonnyitóján az első futamon 14., a másikon negyedik lett. A WSR 2014-es szezonnyitóján az első futamon hetedik, a másikon harmadik lett. A GP2-ben 2015-ben és 2016-ban indult a pályán, legjobbja a 2015-ös sprinten elért ötödik hely.

Sainz

A 2010-es európai Forma BMW szezonzáróján nyolcadik és hatodik helyen végzett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa záró hétvégjén a három futamból a második sikerült a legjobban, ahol második lett (a másik kettőn 18. és nyolcadik). 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első és a harmadik futamát megnyerte, a másodikon nyolcadik lett. 2013-ban a GP3-ban mindkét futamon kilencedik helyen végzett, de ez csak a hosszú versenyen ért pontot. A 2014-es WSR szezonnyitón a 3.5-ös kategóriában megnyerte a második futamot.

A Toro Rosso pilótájaként 2015-ben 11., tavalyelőtt a 15. helyen végzett. Tavaly az erőforráselemek cseréje miatt tíz hely büntetést kapott, de ugyanúgy a 15. rajtkockából indult. A futamon 14. lett.

Bottas

A GP3-ban 2011-ben megnyerte a hosszú futamot.

2012-ben a Williams tesztpilótája volt a pénteki első edzésen. 2013-ban 15. helyen végzett, a következő két évben egyaránt negyedik lett csapattársa, Massa mögött. Tavalyelőtt ötödik helyről indult, de a futamon Ricciardo megelőzte, így hatodik helyezést ért el. Tavaly Mercedesszel hatodik lett az időmérőn, a Red Bullok hátrasorolásával negyedik helyről rajtolhatott. A rajt után ugyan megelőzte Kimi, de visszaelőzte, végül második lett Hamilton mögött.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr614217685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása