Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző IV/16.

Orosz Nagydíj, Szocsi

2018. szeptember 28. - F1 Hierro

Az Orosz Nagydíjakat eddig uralja a Mercedes: négy futamból négy győzelem a mérlegük. Idén vajon sikerül megszakítani ezt a sorozatot? A Ferrari számára fontos lenne...

Mercedes

Eddig taroltak a pályán. 2014-ben az első sorból rajtolva kettős győzelmet arattak, Hamilton nyugodt körülmények között nyert, míg Nico Rosbergnek egy elrontott sikán és kényszerű kerékcsere után kellett visszaszereznie a második helyet. A dupla diadal a gyári Mercedes csapat első konstruktőri címét biztosította be. 2015-ben Rosberg a gázpedál hibájával kiesett, Hamilton viszont újra nyert, ami Kimi büntetése után a konstruktőri címvédést jelentette. Tavalyelőtt kettős győzelmet értek el: Rosberg zavartalan győzelmet aratott élről indulva, míg Hamiltonnak, miután az ERS-hibája miatt csak a tizedik helyről rajtolhatott, a második helyre sikerült feljönnie. Tavaly a második sorból rajtoltak, a futamon Bottas szerezte pályafutása első győzelmét, Hamilton negyedik helyen végzett.

Ferrari

2014-ben a versenyzők a negyedik sorból rajtoltak, a végén Alonso egyet javítva hatodik, Kimi egyet rontva kilencedik lett. 2015-ben Vettel a dobogó második fokára állhatott, Kimi az utolsó körben kiütötte Bottast, amiért ötödik helye a büntetéssel nyolcadikra romlott. Tavalyelőtt Vettel a futam elején kiesett, miután Danyiil Kvjat kétszer is meglökte. Kimi harmadik lett a két Mercedes mögött. Tavaly első sorból rajtoltak, de végül a dobogó két oldalára állhattak: Vettel másodikként, Kimi harmadikként.

Red Bull

A pálya eddigi kevéssé feküdt a csapatnak. 2014-ben a két versenyző volt, hogy egymással is vívott, végül Ricciardo hetedik lett Vettel előtt. 2015-ben Kvjat hazai pályán ötödik lett, Ricciardo kiesett (15.-nek jegyezték). Tavalyelőtt Kvjat volt az előidézője a második kanyarban történt ütközéseknek, amibe Ricciardo is belekeveredett. Végül egyik versenyző sem szerzett pontot: Ricciardo 11., Kvjat 15. lett – utóbbit ezután vissza is küldték a Toro Rossóhoz. Tavaly Verstappen ötödik lett, Ricciardo fékhibával kiesett.

Force India

2014-ben Pérez tizedikként szerzett egy pontot, míg Hülkenberg 12. lett. 2015-ben Hülkenberg a rajt után ütközve kiesett, Pérez viszont a futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavalyelőtt Hülkenberg versenye ismét véget ért első körös ütközés miatt, míg Pérez, bár szintén ütközésbe keveredett, kilencedik helyen tudott befutni. Tavaly Pérez és Ocon9-10. helyről indulva 6–7. helyen értek célba.

Williams

2014-ben Bottas a harmadik helyről rajtolt, a futam végén is ott végzett, Felipe Massa 18. helyről indulva sajátos boxtaktikával 11. lett. 2015-ben Bottas az utolsó körben kiesett a Kimivel való ütközés után (12. helyezettnek könyvelték el), Massa negyediknek futott be. Tavalyelőtt Bottas és Massa 4-5. helyen futottak be. Tavaly Massa hatodik helyről rajtolva kilencedik, Stroll 11. lett.

Renault

Az első két Orosz Nagydíjon még a jogelőd Lotus vett részt.

Tavalyelőtt Magnussen hetedik lett, ami a gyári csapatként való visszatérés óta az első pontszerzést jelentette. Jolyon Palmer 13. lett. Tavaly Hülkenberg bejutott a Q3-ba, a futamon nyolcadik lett, Palmer a rajt után Grosjeannal ütközve kiesett, biztonsági autós fázist okozva.

Toro Rosso

2014-ben Jean-Éric Vergne és Kvjat a 13-14. helyen végeztek. 2015-ben Verstappen tizedik lett, a szabadedzésen szenvedett balesete után rajthoz álló Sainz fékhibával kiesett. Tavalyelőtt Verstappen motorhiba miatt hatodik helyről kiesett, Sainz 12. helyen végzett. Tavaly Sainz tizedik, Kvjat 12. lett.

Haas

Tavalyelőtt Grosjean nyolcadikként szerzett pontokat, míg Esteban Gutiérrez, aki Kvjat mellett ugyancsak ütközéseket okozott a második kanyarban, a 17. helyen végzett. Tavaly Magnussen 13. lett, míg Grosjean a rajt után Palmerrel ütközve kiesett.

McLaren

2014-ben a Mercedes-motoroknak kedvező pályán a melbourne-i dobogót leszámítva az év egyik legjobb eredményét produkálták: Jenson Button negyedik lett Magnussen előtt. 2015-ben immár Hondával mentek, Button kilencedik helyen futott be Alonso előtt, utóbbit azonban megbüntették, így csak 11. lett. Tavalyelőtt Alonso hatodik, Button tizedik helyezést ért el, ami a 2015-ös Magyar Nagydíj után az első kettős pontszerzésük volt. Tavaly Vandoorne 14. helyen végzett, míg Alonso autója a felvezető körben megadta magát.

Sauber

2014-ben Gutiérrez és Adrian Sutil 15-16. helyen végeztek. 2015-ben Felipe Nasr hatodik lett, Ericsson a rajtnál ütközve kiesett. Tavalyelőtt Ericsson 14., Nasr 16. helyen végzett. Tavaly Ericsson 15. lett Wehrlein előtt, ők voltak az utolsó célba érkezők.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6614268309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása