Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző V/2.

Bahreini Nagydíj, Szahír

2019. március 30. - F1 Hierro

A Bahreini Nagydíjakon a legsikeresebb csapat a Ferrari hat győzelemmel, amiben benne van a két legutóbbi futam is. Azt megelőzően a Mercedes nyerte a két itteni versenyt. Ugyancsak két-két bahreini győzelme van a Red Bullnak (Sebastian Vettel révén) és a Renault-nak (Fernando Alonsóval). A Ferrarinak nagy szüksége lenne arra, hogy hozza az itteni jó formáját azok után, hogy Melbourne-ben lemaradták a dobogóról. A Red Bullnak pedig a tavalyi gyors kettős kiesést kellene feledtetnie egy jó eredménnyel. És persze nem feledkezhetünk meg a Mercedesről: Valtteri Bottas átmenti a melbourne-i jó formáját vagy Lewis Hamilton mutatja meg, hogy ki az úr a háznál?

Mercedes 

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Jenson Buttonnak sikerült Bahreinben győznie, Rubens Barrichello ötödik lett.

2010-ben itt tértek vissza saját csapattal, mindkét versenyzőjük pontot szerzett: Nico Rosberg és a három év kihagyás után visszatérő Michael Schumacher 5-6. helyen végeztek. 2012-ben Rosberg ismét ötödik lett, Schumacher tizedik. 2013-ban Rosberg élről indult, de visszaesett kilencedik helyre, Hamilton ötödik lett. 2014-ben kettős győzelmet arattak, a két pilóta csatájában Hamilton kerekedett felül. 2015-ben ismét Hamilton nyerte a versenyt, Rosberg harmadikként állhatott a dobogóra. 2016-ban viszont fordított volt köztük a sorrend: Rosberg könnyedén győzött és a rajtot elrontó, majd ütköző Hamilton lett harmadik. Tavalyelőtt az első sorból indulva Hamilton és a pole pozíciót megszerző Bottas a futam végén a dobogó két oldalára állhattak, a biztonsági autós fázis sem segített rajtuk. Tavaly a második sort szerezték volna meg az időmérőn, de Hamiltont váltócsere miatt öt hellyel hátrasorolták. Bottas a rajtnál előreugrott a második helyre, Hamilton pedig a futam első felében felzárkózott, így végül ismét a dobogó két oldalát szerezték meg, de ezúttal Bottas végzett Hamilton előtt.

Ferrari

Az első Bahreini Nagydíj kettős győzelmet hozott a Schumacher–Barrichello párossal. 2005-ben viszont nem sikerült pontot szerezniük: Barrichello kilencedik lett, Schumacher hidraulikai hiba miatt kiállt. 2006-ban Schumacher élről indulva második lett, a csapathoz újonnan érkezett Felipe Massa nem pontszerző kilencedik, az ezt követő két versenyt viszont egyaránt Massa nyerte. Kimi mindkétszer ott volt mellette a dobogón: 2007-ben harmadik lett, 2008-ban pedig kettős győzelemhez segítette a csapatot. 2009-ben soványabb eredmény jött: Kimi hatodik lett, ami az idény negyedik versenyén a csapat azévi első pontjait jelentette! Massa pedig csupán 14. helyen végzett. 2010-ben viszont újabb kettős siker jött, a csapathoz frissen érkezett Fernando Alonso győzött Massa előtt. Az ezt követő három versenyen nem sikerült dobogóra állniuk: 2012-ben Alonso hetedik, Massa kilencedik; 2013-ban Alonso nyolcadik, Massa 15. helyen végzett, míg 2014-ben Alonso és Kimi 9-10. helyen futottak be. 2015-ben viszont Kiminek sikerült Mercedes-szendvicsben második helyezést elérnie, Vettel ötödik lett. 2016-ban Kimi ismét a két Mercedes közé beférkőzve lett dobogós, Vettel viszont el sem tudott rajtolni a felvezető körös motorhiba miatt. Tavalyelőtt a harmadik helyről induló Vettel a jó rajt és gumistratégia révén győzött, Kimi ötödik helyről indulva negyedik lett. Tavaly az első sorból indultak. Vettel pozícióját a verseny végéig megvédve megnyerte a futamot, míg a rajtnál harmadik helyre visszacsúszó Kimi kiállt, miután rossz időzítéssel engedték ki a kerékcsere után, ami miatt az egyik szerelője meg is sérült. A csapatot meg is büntették veszélyes kiengedés miatt.

Red Bull

Első két bahreini futamukon egy-egy nyolcadik helyre futotta: 2005-ben David Coulthard, 2006-ban Christian Klien révén (előbbi futamon Klien elektronikai hiba miatt nem tudott elrajtolni, utóbbin Coulthard nem pontszerző tizedik lett). 2007-ben mindkét versenyzőjük kiesett (Mark Webber váltóhiba, Coulthard a féltengely hibája miatt); 2008-ban Webber hetedik, Coulthard 18. lett. Első itteni dobogójuk Vettel második helye volt 2009-ben, Webber akkor 11. lett. 2010-ben Vettel vezetett a versenyen, de meghibásodás miatt visszaesett negyediknek, Webber nyolcadik helyen végzett. 2012-ben Vettel megszerezte a csapat első itteni győzelmét, Webber negyedik lett. 2013-ban Vettel ismételt, Webber hetedik helyen végzett. 2014-ben Ricciardo negyedik, Vettel hatodik helyezést ért el. 2015-ben Ricciardo hatodik, Kvjat kilencedik lett. 2016-ban Ricciardo negyedik, Kvjat hetedik helyen futott be. Tavalyelőtt Ricciardo negyedik helyről indulva ötödik lett, Verstappen jól rajtolt, Kimit és csapattársát is megelőzve, de később fékhiba miatt kiesett. Tavaly mindkét versenyző hamar kiesett: Ricciardo elektronikai hibával, míg a Hamiltonnal szembeni párharcban defektet kapó Verstappen erőátviteli problémával.

Renault

Az első Bahreini Nagydíjon 2004-ben Jarno Trulli negyedik, Alonso hatodik lett. A következő két évben Alonso győzött, Fisichella mindkétszer kiesett. 2007-ben Fisichella és Heikki Kovalainen 8-9. helyen végeztek, 2008-ban Alonso nyolcadik, az ifjabb Nelson Piquet tizedik lett, de akkor még mindkétszer csak előbbi ért pontot. 2010-ben nulláztak: Robert Kubica 11. lett, a debütáló Vitalij Petrov a felfüggesztés hibájával kiesett.

A Lotus-érában 2012-ben és 2013-ban egyaránt kettős dobogót ért el a csapat: mindkétszer Kimi lett a második, Grosjean a harmadik.

Három éve újra Renault-színekben Magnussen 11. lett, Jolyon Palmer hidraulikai hiba miatt nem tudott elrajtolni. Tavalyelőtt mindkét versenyző bejutott a Q3-ba, de csak Hülkenberg szerzett pontokat kilencedikként, Palmer körhátrányban 13. helyen végzett. Tavaly Hülkenberg hatodik lett, Sainz 11.-ként lemaradt a pontszerzésről.

Haas

2016-ban Grosjean ötödik helyezést ért el. Esteban Gutiérrez fékhibával kiesett. Tavalyelőtt nem sikerült az előző évi helyezést megismételni, de a pontszerzés újra összejött, ezúttal nyolcadik lett Grosjean. Magnussen elektronikai hibával kiállt. Tavaly Magnussen szerzett pontokat ötödikként, Grosjeant 13. helyen végzett.

McLaren

Elsőre meglepő lehet, de ezen a pályán még nem sikerült győzniük (és nem úgy tűnik, hogy most fognak). Az első futam kettős kiesést hozott (Kiminek motorhibája volt, Coulthardnak az olajnyomással voltak problémái), utána Kimi révén sikerült két harmadik helyezést elérni, 2005-ben a beugró Pedro de la Rosa (aki leggyorsabb kört is futott), 2006-ban Montoya egyaránt ötödik lett mellette. 2007-ben a harmadik versenyén részt vevő Hamilton második lett a két Ferrari szendvicsében, Alonso ötödik. 2008-ban Heikkki Kovalainen hozott egy újabb ötödik helyet, Hamilton a rajtnál történő beragadás és az Alonsóval való ütközés után 13. lett. 2009-ben Hamilton negyedik, Kovalainen 12. helyen végzett. 2010-ben Hamilton harmadik lett a Ferrarik mögött, míg a csapatnál bemutatkozó Button hetedik. 2012-ben Hamilton nyolcadik lett, Button kiállt, hivatalosan 18.-nak könyvelték el. 2013-ban Pérez hatodik, Button tizedik helyen futott be. 2014-ben Button és Magnussen is kuplungproblémával állt ki (előbbit 17.-nek jegyezték). 2015-ben Honda-motoros autóval Alonso 11. lett, míg Button technikai problémák miatt el sem tudott rajtolni. 2016-ban az Alonsót helyettesítő Stoffel Vandoorne pontszerző tizedik hellyel mutatkozott be a mezőnyben, Button motorhibával kiállt. Tavalyelőtt egyik versenyző sem ért célba: Alonso erőforrás-problémával kiállt, míg Vandoorne el sem rajtolt. Tavaly Renault-motorral sikerült a kettős pontszerzés: a Q1-ből hamarabb futott egyenlő idővel továbbjutó Alonso és Vandoorne 7-8. helyen futottak be.

Racing Point

Az előd Force India legjobb bahreini eredménye Pérez harmadik helye volt 2004-ben, akinek ez volt a csapat színeiben az első dobogója. Tavaly Esteban Ocon tizedik lett, Pérez a felvezető körös előzése miatt 30 másodperc büntetést kapott, így hivatalosan 16. helyen végzett.

Alfa Romeo

A jogelőd Sauber a BMW égisze alatt érte el legjobb eredményét a pályán: Kubica 2008-ban élről indulva harmadik lett a két Ferrari mögött, a csapattárs Heidfeld előtt.

Tavaly Marcus Ericsson kilencedik helyezése révén sikerült pontot szereznie az Alfa Romeo Sauber csapatnak, Leclerc 12. helyen végzett.

Toro Rosso

2006-ban itt mutatkozott be a csapat, Liuzzi 11., Scott Speed 13. lett. 2012-ben Jean-Éric Vergne és Ricciardo a 14-15. helyen futott be; 2013-ban Ricciardo 16. helyen végzett, Vergne kiesett. 2014-ben Kvjat 11. lett, Vergne feladni kényszerült a futamot, miután autója ütközésben megsérült. 2015-ben Verstappen és Sainz is kiesett. 2016-ban Verstappen hatodik helyével megszerezte a csapat első itteni pontjait, Sainz ütközés után megsérült autója miatt állt ki. Tavalyelőtt Sainz Stroll-lal ütközve kiesett, Kvjat körhátrányban 12. lett. Tavaly itt volt a csapat számára a szezon csúcspontja, Gasly negyedik helyezésével. Brendon Hartley eredetileg 13. helyen futott be, de mivel a felvezető körben nem szabályosan vette vissza a helyét, 30 másodperc időbüntetéssel a célba érkezők között utolsóként 17. lett.

Williams

Az első Bahreini Nagydíjon még a BMW-motoros korszakban Ralf Schumacher szerzett pontot hetedikként, Juan Pablo Montoya 13. helyen végzett. A következő két versenyen Webber mindkétszer hatodik lett; 2006-ban már Cosworth-tal, az ezen a futamon debütáló Rosberg végzett mögötte, leggyorsabb kört futva. A következő három versenyen mindössze egy pont jött össze: 2008-ban Rosberg nyolcadik lett. 2010-ben Barrichello tizedik hellyel mutatkozott be a csapatnál, elsőként profitálva az új pontrendszerből, a debütáló Hülkenberg 14. helyen végzett. 2012-ben Pastor Maldonado defekt miatt kiesett, Bruno Senna vibráció miatt kiállt, hivatalosan 22.-nek jegyezték. 2013-ban Maldonado 11., Bottas 14. lett. 2014-ben Mercedes-motorral Massa és Bottas 7-8. helyen végeztek; 2015-ben Bottas negyedik, Massa tizedik helyen futott be. 2016-ban Massa és Bottas 8-9. helyen fejezték be a futamot. Tavalyelőtt Massa a nyolcadik helyről indulva hatodik lett, Stroll a Sainzzal való ütközés után kiesett. Tavaly Stroll és Szergej Szirotkin 14-15. helyen végeztek.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6814728179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása