A 2020-as világbajnokság kezdete előtt még gyorsan zárjuk le az előző 70 szezont összegző sorozatot. A konstruktőrök rangsorolása a versenyzőik világbajnoki helyezései alapján itt a 2010 óta alkalmazott rendszerben történik (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1; a 2019-ben visszahozott leggyorsabb kör itt nem igazán értelmezhető, akárcsak az egyedül 2014-ben alkalmazott duplapontos zárás). A visszatekintés után pedig lehet előre tekinteni, hiszen a hétvégén indul az új szezon, év végére kiderül, hogy többek között ezeken a listákon mennyire hoz átrendeződést.
A listának ezen a változatán 58 csapat (konstruktőrműhely, gyártó) található. Az első hét helyezettben nincs különbség a többihez képest, a Renault ezzel a pontozással még jobban járt, a nyolcadik helyen áll. A konstruktőri címet nem nyerő csapatok közül a 10-8-6-os pontozáshoz hasonlóan itt is a 13. helyezett Maserati áll a legjobban (amikor világbajnokságot nyertek, még csak a pilótákat értékelték); a legjobban álló nem világbajnok alakulat pedig szintén a 15. helyezett Ligier. A világbajnok csapatok közül pedig az egyszezonos Brawn GP itt a 21. helyen áll, megelőzi többek között a csak az Indy 500-résztvevőket adó Kurtis Kraft. A legjobban álló nyeretlen csapat ezen a listán is a BAR (25. helyezett). A 2019-es szezon csapatai közül itt mind a tíz megtalálható a listán, miután a Racing Point színeiben Sergio Pérez tizedik lett a világbajnokságban.
Konstruktőr | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | Pontszám | |
1. | Ferrari (I) | 15 | 25 | 19 | 25 | 20 | 13 | 12 | 9 | 9 | 7 | 1 825,26 |
2. | McLaren (GB) | 12 | 10 | 6 | 11 | 14 | 9 | 8 | 3 | 4 | 6 | 986,67 |
3. | Williams (GB) | 7 | 8 | 12 | 3 | 8 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 705,00 |
4. | Lotus (1958-94) (GB) | 6 | 3 | 8 | 4 | 2 | 5 | 6 | 5 | 5 | 5 | 501,30 |
5. | Mercedes (D) | 8 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 368,88 | |
6. | Red Bull (A) | 4 | 1 | 6 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 303,65 | |
7. | Brabham (GB) | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 297,33 |
8. | Renault (F) | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 6 | 4 | 3 | 229,22 | |
9. | Cooper (GB) | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 218,94 | |
10. | Benetton (GB/I) | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 215,00 | |
11. | BRM (GB) | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 6 | 188,15 | |
12. | Tyrrell (GB) | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 6 | 1 | 182,00 |
13. | Maserati (I) | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 131,84 | ||
14. | Alfa Romeo (I) | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 103,00 | |||||
15. | Ligier (F) | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 83,00 | |||
16. | Vanwall (GB) | 2 | 1 | 1 | 1 | 58,77 | ||||||
17. | Matra (F) | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 58,00 | |||||
18. | Jordan (IRL) | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 45,00 | |||||
19. | March (GB) | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 44,00 | |||||
20. | Kurtis Kraft (USA) | 2 | 4 | 1 | 2 | 44,00 | ||||||
21. | Brawn (GB) | 1 | 1 | 40,00 | ||||||||
22. | BMW Sauber (D) | 1 | 1 | 2 | 1 | 40,00 | ||||||
23. | Honda (J) | 1 | 1 | 2 | 1 | 36,00 | ||||||
24. | Lotus (2012-15) (GB) | 1 | 1 | 1 | 1 | 35,00 | ||||||
25. | BAR (GB) | 1 | 2 | 1 | 2 | 35,00 | ||||||
26. | Force India (IND) | 2 | 1 | 4 | 2 | 26,00 | ||||||
27. | Wolf (CDN) | 1 | 1 | 24,00 | ||||||||
28. | Toyota (J) | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 23,00 | |||||
29. | Porsche (D) | 1 | 1 | 22,00 | ||||||||
30. | Hesketh (GB) | 1 | 1 | 16,00 | ||||||||
31. | Watson (USA) | 1 | 1 | 1 | 15,00 | |||||||
32. | Talbot (F) | 1 | 12,00 | |||||||||
Lola (GB) | 1 | 12,00 | ||||||||||
34. | Stewart (GB) | 1 | 1 | 10,00 | ||||||||
35. | Sauber (CH) | 1 | 1 | 4 | 10,00 | |||||||
36. | Toro Rosso (I) | 1 | 1 | 2 | 1 | 9,13 | ||||||
37. | Gordini (F) | 1 | 8,00 | |||||||||
38. | Arrows (GB) | 1 | 1 | 2 | 8,00 | |||||||
39. | Lancia (I) | 1 | 7,50 | |||||||||
40. | Kuzma (USA) | 1 | 1 | 7,00 | ||||||||
Shadow (USA/GB) | 1 | 1 | 7,00 | |||||||||
42. | Deidt (USA) | 1 | 6,00 | |||||||||
Penske (USA) | 1 | 6,00 | ||||||||||
44. | Epperly (USA) | 1 | 1 | 5,00 | ||||||||
45. | Eagle (USA) | 1 | 4,00 | |||||||||
Surtees (GB) | 1 | 4,00 | ||||||||||
47. | Jaguar (GB) | 1 | 1 | 3,00 | ||||||||
48. | Racing Point Force India (GB) | 1 | 2,06 | |||||||||
49. | BRP (GB) | 1 | 2,00 | |||||||||
50. | Toleman (GB) | 1 | 2,00 | |||||||||
51. | Haas (USA) | 1 | 2,00 | |||||||||
52. | Fittipaldi (BR) | 2 | 2,00 | |||||||||
Connaught (GB) | 1 | 1,00 | ||||||||||
Footwork (GB) | 1 | 1,00 | ||||||||||
55. | Leyton House (GB) | 1 | 1,00 | |||||||||
Prost (F) | 1 | 1,00 | ||||||||||
Racing Point (GB) | 1 | 1,00 | ||||||||||
58. | Parnelli (USA) | 1 | 0,36 |
Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2019-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik, a Jordan kilencedik, a Prost tizedik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1951-ben Reg Parnell 10. lett a világbajnokságban, 5 pontjából 3-at Ferrarival, 2-t BRM-mel szerzett
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1962-ben Jack Brabham 9. lett a bajnokságban, 9 pontjából 3-at privát Lotusszal, 6-ot csapata saját konstrukciójú autójával szerzett
** 1963-ban Lorenzo Bandini 10. lett a bajnokságban, 6 pontjából 2-t privát BRM-mel, 4-et Ferrarival szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1973-ban Jackie Ickx 9. lett a bajnokságban, 12 pontjából 8-at Ferrarival, 4-et McLarennel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-lal szerzett
** 2017-ben Carlos Sainz 9. lett a bajnokságban, 54 pontjából 48-at a Toro Rosso, 6-ot a Renault színeiben szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Toleman, a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016 óta versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016 óta elért eredmények. A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart, a Jaguar és a Red Bull, a Ligier és a Prost, a BMW Sauber és a Sauber, az Arrows és a Footwork, valamint a Jordan, a Force India, a 2018-as Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India és 2019-ben a Racing Point eredményei. (A jelenlegi Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de tavaly még nem ért el olyan eredmény, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Marchnál együtt szerepelnek az 1970-től 1977-ig, illetve 1987-től 1990-ig elért eredmények (1981-82-ben és 1992-ben nem értek el olyan eredményt, ami itt pontozható lenne), utóbbitól viszont külön szerepelnek a Leyton House nevű konstrukciók eredményei. A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.
* További tisztázandó információ a sorozat valamennyi részéhez, a versenyzőit is beleértve: minden szezonból egy-egy versenyző lett számítva az 1-10. helyek valamelyikére, pontegyenlőség esetén a nem pontszerző helyeket is nézve. Bizonyos évkönyvek ettől eltérnek, holtversenyeket jegyezve.