Az új szezon kezdete előtt gyorsan tekintsük át a csapatok pontozását is a versenyzőik világbajnoki helyezései után. Kezdjük itt is az 1961-től 1990-ig alkalmazott 9-6-4-3-2-1-es pontrendszerrel.
Az élen továbbra is behozhatatlan előnnyel vezet a Ferrari, a legutóbbi szezonban Charles Leclerc harmadik és Carlos Sainz ötödik helyével gyarapította az itteni pontjait.
A McLaren ugyan 26 év várakozás után megnyerte a konstruktőrök világbajnokságát, de az egyéni cím nem jött össze, Lando Norris második, Oscar Piastri negyedik lett, tovább erősítve ezen a tabellán a biztos második helyet.
A Williams, bár ezúttal sem volt esélye arra, hogy az összetettben az első hat hely közelébe kerüljenek a pilótái, még mindig lépéselőnyben van a Mercedesszel szemben, amelynek egy pontot hozott George Russell hatodik helyezése.
A Red Bull Racing Max Verstappen újabb világbajnoki címének köszönhetően megelőzte a Team Lotust, immár az ötödik helyen áll, és a Mercedeshez is egyre közelebb kerülnek..
A jelenleg működő csapatok közül az Aston Martin szerepel még a listán. A 2023-as meglepő szereplésüket tavaly nem sikerült megismételniük, így ezúttal nem került versenyzőjük az első hatba a tabellán, maradtak a 27-31. helyen.
A jogelődei szerepelnek a listán az Alpine-nak (Benetton, Renault, Lotus F1 Team), a Racing Bullsnak (Toro Rosso) és a Kick Saubernek (BMW Sauber).
Konstruktőr | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | Pontszám | |
1. | Ferrari (I) | 15 | 26 | 20 | 25 | 24 | 13 | 500,80 |
2. | McLaren (GB) | 12 | 11 | 6 | 12 | 14 | 12 | 274,00 |
3. | Williams (GB) | 7 | 8 | 12 | 3 | 8 | 5 | 189,00 |
4. | Mercedes (D) | 9 | 7 | 3 | 2 | 2 | 4 | 145,36 |
5. | Red Bull (A) | 8 | 2 | 8 | 3 | 3 | 3 | 133,87 |
6. | Lotus (1958-94) (GB) | 6 | 3 | 8 | 4 | 2 | 5 | 124,95 |
7. | Brabham (GB) | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 76,00 |
8. | Cooper (GB) | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 51,19 |
9. | Benetton (GB/I) | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 47,00 | |
10. | Tyrrell (GB) | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 45,00 |
11. | Renault (F) | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 45,00 | |
12. | BRM (GB) | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 44,18 | |
13. | Alfa Romeo (I) | 2 | 1 | 1 | 1 | 31,00 | ||
14. | Maserati (I) | 2 | 3 | 1 | 2 | 29,88 | ||
15. | Matra (F) | 1 | 1 | 1 | 17,00 | |||
16. | Vanwall (GB) | 2 | 1 | 1 | 16,59 | |||
17. | Brawn (GB) | 1 | 1 | 13,00 | ||||
18. | Ligier (F) | 3 | 1 | 1 | 12,00 | |||
19. | March (GB) | 1 | 1 | 8,00 | ||||
20. | BMW Sauber (D) | 1 | 1 | 2 | 7,00 | |||
21. | Wolf (CDN) | 1 | 6,00 | |||||
22. | Lotus (2012-15) (GB) | 1 | 1 | 6,00 | ||||
23. | Jordan (IRL) | 1 | 2 | 6,00 | ||||
24. | Porsche (D) | 1 | 1 | 5,00 | ||||
25. | BAR (GB) | 1 | 4,00 | |||||
26. | Honda (J) | 1 | 1 | 4,00 | ||||
27. | Hesketh (GB) | 1 | 3,00 | |||||
Aston Martin (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
Racing Point (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
Talbot (F) | 1 | 3,00 | ||||||
Lola (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
32. | Lancia (I) | 1 | 2,00 | |||||
33. | Watson (USA) | 1 | 2,00 | |||||
34. | Kurtis Kraft (USA) | 2 | 2,00 | |||||
35. | Toyota (J) | 1 | 1,00 | |||||
Gordini (F) | 1 | 1,00 | ||||||
37. | Toro Rosso (I) | 1 | 0,13 | |||||
38. | Parnelli (USA) | 1 | 0,05 |
Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2024-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is (Watson, Kurtis Kraft), bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016-tól 2020-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016-tól elért eredmények (a jelenlegi csapat, az Alpine még nem ért el olyan eredményt, amivel erre a listára felkerülhetne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Jordan, a Racing Point és az Aston Martin eredményei. A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.