Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VIII/4.

Emilia-Romagna Nagydíj, Imola

2022. április 23. - F1 Hierro

Az imolai versenypálya két éve a járványhelyzet miatt lemondott futamok pótlására került vissza a versenynaptárba, de azóta is sikerült bent maradnia. Miután Olasz Nagydíj már van a monzai pályán, a verseny Emilia-Romagna tartomány nevét vette fel.

Korábban Imolában San Marinó-i Nagydíjakat tartottak, az akkori futamok résztvevői közül már csak Fernando Alonso van a mezőnyben, aki 2005-ben meg is nyerte a versenyt. A két Emilia-Romagna nagydíjon az elmúlt két év világbajnokai osztoznak a győzelmeken: tavalyelőtt Lewis Hamilton, tavaly Max Verstappen.

Idén a hazai győzelemre kiéhezett tifosik bízhatnak
a Ferrariban, elsősorban a listavezető Charles Leclerc révén, miután csapattársának, Carlos Sainznak nem jól sikerült a pénteki időmérő. A címvédő Verstappen azonban elhalászta a pole pozíciót Leclerc előtt, de még sok minden változhat, miután idén először sprintkvalifikációs formában rendezik a nagydíjhétvégét, és tavalyhoz hasonlóan pénteken is tiszteletét tette már az eső.

Verstappen

2014-ben az itteni európai Forma–3-as hétvége első futamán kiesett, utána viszont második lett, majd győzött.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon harmadik rajthelyről indult, a rajtnál megelőzte Hamiltont. A kerékcseréje után a harmadik helyre tért vissza, és miután Hamilton a virtuális biztonsági autó alatt tudta le a sajátját, ott is maradt. A 43. körben Bottas hibája után sikerült előznie és visszaszereznie a második helyet, az 51. körben azonban defektet kapott és kipördült, ezzel kiesett és biztonsági autós fázist okozott. Tavaly harmadik rajthelyről indulhatott, a rajtnál élre állt, határozottan, de a bírák szerint szabályosan előzve Hamiltont. A vezető helyet sikerült megtartania, bár a piros zászló után újraindítás előtt megcsúszott, de sikerült korrigálnia, így megnyerte a futamot.

Ricciardo

Tavalyelőtt Renault-val ötödik helyről indult, a rajt után feljött a negyedik helyre, Verstappen kiesését követően harmadik lett. A szezon során másodjára állhatott a pódiumon. Tavaly McLarennel az időmérőn és a futamon is hatodik lett.

Norris

A 2015-ös olasz Forma–4-es idénynek a második itteni hétvégéjén vett részt. Az első futamon ötödik, a harmadikon negyedik helyezést ért el.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon kilencedik helyről rajtolva nyolcadik lett. Tavaly a Q3 végén második helyet érő időt futott, de pályaelhagyás miatt elvették, így hetedik rajthelyről indulhatott. A piros zászló utáni újraindítást követően második helyen állt, végül a dobogó harmadik fokára állhatott.

Vettel

Tavalyelőtt Ferrarival 12. helyen végzett. Tavaly Aston Martinnal a Q2-be jutott az időmérőn, de a felvezető körben fékproblémái támadtak, így a boxutcából rajtolt. A verseny vége felé váltóhiba miatt kiállt, a megtett táv révén 15. helyezettnek jegyezték.

Latifi

2012-ben az olasz Forma–3-as hétvégén negyedik, hatodik és második helyezést ért el. 2014-ben az Európa-bajnokság hétvégéjén a második futamon hatodik, a harmadikon negyedik lett.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon utolsóelőtti rajthelyről indulva éppen hogy lemaradt a pontszerzésről, 11. lett. Tavaly az időmérőn ezredre azonos időt ment Alonsóval, mivel hamarabb futotta, a 14. helyről indulhatott. A futam első körében összekoccant Nyikita Mazepinnel, ami miatt kicsúszott és palánknak csapta az autóját.

Gasly

Az alpesi Forma Renault 2.0 2013-as szezonjának első itteni hétvégéjén részt vett, második és negyedik helyezést ért el.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon megszerezte a negyedik rajthelyet, de a futam 9. körében a hűtőfolyadék szivárgása miatt kiállni kényszerült. Tavaly ötödik rajthelyről indulva nyolcadiknak futott be, de előlépett hetedik helyre, miután az őt szabálytalanul előző Stroll időbüntetést kapott.

Pérez

Tavalyelőtt Racing Pointtal lemaradt a Q3-ról, de a futamon meglett a hatodik hely, a biztonsági autós fázis után sikeresen védekezve Albon ellen. Tavaly a Red Bull színeiben második helyről indulhatott, de Verstappen a rajtnál megelőzte, később pedig safety car alatti előzés miatt 10 másodperc büntetést kapott. A piros zászló utáni újraindítást követően kipördült, a versenyt tudta folytatni, de pontot nem sikerült szereznie, a 11. helyen végzett.

Alonso

2000-ben itt volt az első Forma–3000-es futama, kilencedik lett (nem járt érte pont).

A 2001-es San Marinó-i Nagydíjon a Minardi fékhibája miatt a palánknak ütközve ért véget a versenye. 2003-ban Renault-val hatodik lett, 2004-ben negyedik helyezést ért el. 2005-ben sikerült megnyernie a futamot, maga mögött tartva az utolsó körökben a nyomában loholó Michael Schumachert. Egy évvel később az utolsó San Marinó-i Nagydíjon megismétlődött az üldözés a verseny végén, de fordított szereposztásban, most ő lett második, miután nem sikerült megelőznie Michael Schumachert.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon Alpine-nal a Q2-ben ezredre azonos időt ment Latifival, mivel később futotta, a 15. helyről rajtolhatott. A futamon Kimi Räikkönen időbüntetése után tizedik lett.

Leclerc

Az alpesi Forma Renault 2.0 2014-es szezonnyitóján mindkét futamon kiesett.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon hetedik rajthelyről indulva ötödik helyezést ért el, miután a biztonsági autós fázist követően Danyiil Kvjat megelőzte. Tavaly az időmérőn és a futamon is negyedik lett, megúszva a felvezető körben történt kicsúszást.

Stroll

2014-ben az olasz Forma–4-ben az első itteni hétvége három futamából kettőt megnyert, a középsőn második lett. A szezonzáró is itt volt, de azt sérülés miatt kihagyta (így is ő lett a bajnok). 2016-ban az európai Forma–3-as hétvége első futamán második lett, a másik kettőn győzött.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon Racing Pointtal 13. helyen végzett. Tavaly már az Aston Martin színeiben tizedik helyről indulva hetediknek ért célba, de mivel Gasly előzésekor pályaelhagyásból előnyt szerzett, öt másodperc büntetést kapott, ezzel nyolcadik lett.

Magnussen

Tavalyelőtt furcsa okból állt ki: a váltóproblémák miatt a felváltásoknál megfájdult a feje.

Tsunoda

Tavaly a Q1-ben összetörte az autóját, így nem tudott mért kört futni, de engedték rajthoz állni. Váltócsere és erőforráselemek cseréje miatt elvileg büntetést kapott, de nem volt hova hátrébb sorolni. A futamon a felzárkózott, de az újraindítást kötően kicsúszott, végül a 12. helyen végzett. Öt másodperc időbüntetést kapott pályaelhagyás miatt, de Räikkönen nagyobb büntetése miatt maradt a helyezése.

Albon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvége futamain tizedik és hatodik helyen végzett.

Tavalyelőtt a Red Bull színeiben a 15. helyen végzett.

Zhōu

2015-ben az olasz Forma–4-ben 2×3 futamon indult a pályán. Az első itteni hétvégén az első és a harmadik futamon második helyezést ért el, a másik hétvégén egy harmadik és két ötödik helyezést hozott össze. 2016-ban az Európa-bajnokságban hatodik, ötödik és tizedik helyen végzett az itteni hétvége futamain.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvége futamain hetedik és negyedik helyen végzett. 2014-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamát megnyerte, ezen kívül negyedik és harmadik helyezést ért el.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon a Renault váltóhibája miatt kiállt, virtuális biztonsági autót okozva. Tavaly az Alpine színeiben kilencedik rajthelyről indult, a futamon tizediknek ért be, de Räikkönen időbüntetése után kilencedikké lépett elő.

Hamilton

2002-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupa itteni futamán második lett. 2006-ban a GP2-es főfutamon kizárták a biztonsági autó megelőzéséért, a sprinten a pontot nem érő tizedik helyen végzett.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon második helyről indult, a rajtnál Verstappen megelőzte. Bottas és Verstappen kerékcseréje után élre állt és addig maradt kint, míg a virtuális biztonsági autó alatt letudhatta a saját cseréjét. Így élre tudott visszatérni, leggyorsabb körrel megnyerte a futamot. Tavaly élről indult, de a rajt után Vestappen megelőzte, később sem sikerült a visszaelőzés. A 31. körben kicsúszott, több helyett visszaesett, de a piros zászlós leállításnak köszönhetően kevés veszteséggel megúszta, és később vissza tudott zárkózni a második helyre, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is.

Schumacher

2016-ban az olasz Forma–4-ben 2×3 futamon indult a pályán, az első itteni hétvége sikerült jobban: a második futamát megnyerte, ezen kívül egy második és egy negyedik helyezést gyűjtött be.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon a 4. körben a boxutca kijáratánál a palánknak csúszott, biztonsági autós fázist okozva, de a versenyt folytatni tudta, 16. helyen végzett.

Sainz

Tavalyelőtt McLarennel tizedik helyről rajtolva hetedik helyezést ért el. Tavaly Ferrarival lecsúszott a Q3-ról, de a futamon ötödik lett.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvégén hatodik és kilencedik helyezést ért el, de mivel vendégpilóták is végeztek előtte, jobb pontszámokat kapott, a junior értékelést pedig mindkét futamon ő nyerte. 2016-ban az európai Forma–3-ban negyedik, harmadik és második helyezést ért el.

A tavalyelőtti Emilia-Romagna Nagydíjon Williamsszel bejutott a Q2-be, a futam 52. körében a biztonsági autós fázis alatt a tizedik helyről megpördült és a palánknak ütközött. Tavaly a 31. körben Bottasszal ütközve kiesett, piros zászlót okozva. Dühében oda is ment Bottashoz, akinek a sisakjára csapott. Az eset miatt egyiküket sem büntették.

Bottas

Tavalyelőtt Mercedesszel élről indult. A kerékcsere után Hamilton mögé tért vissza, aki tovább maradt kint, és később kihasználta a virtuális biztonsági autót. A 43. körben a Rivazzában hibázott, emiatt Verstappen utolérte és megelőzte. Verstappen kiesése után meglett a második hely. Tavaly nyolcadik helyről rajtolt, a 31. körben Russell-lel ütközve kiesett. A sisakjára csapó Russellnek viszonzásul az egyujjas nemzetközi jelzést mutatta.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr8917814775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása