Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VIII/10.

Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

2022. július 08. - F1 Hierro

A spielbergi pálya, amely jelenleg a Red Bull nevét viseli, 2014-ben került vissza a versenynaptárba egy évtizednyi kihagyás után (korábban A1-ring néven adott otthont nagydíjaknak, a jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso már akkoriban is versenyzett). Az elmúlt két évben meg is kettőzték az itteni versenyt, a Covid-járvány miatt kiesett futamok pótlására a szokásos Osztrák Nagydíj mellett Stájer Nagydíjat is rendeztek. Idén visszaállt a rend, de ezúttal a lebonyolítás tér el a szokványostól: itt rendezik a szezon második sprintkvalifikációs rendszerű hétvégéjét. Így az időmérő edzésen már ma túl vagyunk, a címvédő Max Verstappen szoros eredménnyel végzett a két Ferrari előtt a Q3-ban, ahol a Mercedes mindkét versenyzője összetörte az autót, piros zászlós megszakítást okozva, Sergio Pérez pedig a pályaelhagyások miatt a Q3-as köridők törlésével bűnhődik, de a holnapi sprinten ott a javítási lehetőség.

Verstappen eddig négyszer nyert a csapatával azonos márkáról elnevezett pályán, köztük a két tavalyi futamot, ahol mindkétszer zavartalan győzelmet aratott. A Mercedes hétszeres világbajnok versenyzője, Lewis Hamilton szintén háromszor nyert Spielbergben (két Osztrák és egy Stájer Nagydíjat), korábbi csapattársa, az idén már az Alfa Romeo Racinget erősítő Valtteri Bottas pedig kétszer. A Ferrarival versenyző Charles Leclerc-nek 2019-ben volt esélye a győzelemre, de akkor Verstappen vitatott (de végül nem szankcionált) manővere után csak második lett. Most a szombati sprinten az első sorból indulva készülhet a visszavágásra, már csak azért is, hogy az utóbbi elpuskázott versenyek után végre örülhessen vasárnap.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a három futamból az elsőn ötödik, a második negyedik helyezést ért el.

A 2015-ös Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben nyolcadik helyről indult, ahonnan sikerült feljönnie, rövid ideig élen állt, míg a két Mercedes meg nem előzte, de az ő ütközésük után a második helyre lépett elő, amit sikerült Kimi Räikkönen előtt megtartania. 2017-ben a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn, eggyel előrébb indulhatott, de a rajt után ütközött ütközött a Danyiil Kvjat által meglökött Alonsóval, az autója sérülése miatt ki kellett állnia. 2018-ban ötödik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulva megnyerte a futamot. 2019-ben harmadik lett az időmérőn, de Hamilton büntetése révén első sorba került. A rajtnál több helyet veszített, de visszazárkózott, az 50. körben átvette a vezetést. A kerékcseréje után harmadik helyen állt, az 56. körben sikerült Bottast megelőznie, a futam vége felé pedig Leclerc ellen csatázott az első helyért. A 68. körben még Leclerc visszaverte a támadását, a következő körben viszont már agresszív manőverrel élre tört, első helyen futott be. A bírák vizsgálták az esetet, de végül versenybalesetnek minősítették, nem szabtak ki büntetést. Ezzel ismét meglett a győzelem, 13 év után nyert újra futamot Honda-motor, és sikerült megszakítani a Mercedes győzelmi sorozatát a szezon kezdetétől. Emellé a leggyorsabb körét járó pluszpontot is bezsebelte. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíj időmérőjén harmadik lett, Hamilton büntetése miatt az első sorból indult. A 11. körben elektronikai hibával kiesett. A Stájer Nagydíjon második helyről rajtolt, amit a 66. körig tudott tartani, amikor Bottas utolérte és megelőzte. Ekkor még sikerült a visszaelőzés, de a következő körben Bottas ismét megelőzte, így harmadik helyezést ért el. Tavaly a Stájer és az Osztrák Nagydíjat is élről indulva magabiztosan nyerte, utóbbin a leggyorsabb kört is megfutotta, és a rajt-cél győzelem révén meglett az első Grand Chelemje.

Ricciardo

A 2014-es Osztrák Nagydíjon Red Bull-lal nyolcadik, a 2015-ösön tízhelyes hátrasorolással indulva tizedik helyen végzett. 2016-ban hetedik helyen végzett az időmérőn, de a többiek büntetései miatt az ötödik helyről rajtolhatott, a futamot is ötödik helyen zárta. 2017-ben ötödik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával a negyedik helyről indulhatott, a futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. 2018-ban hetedik helyről indult, ahonnan sikerült előrébb jönnie, Kimi Räikkönen megelőzése és Hamilton kerékcseréje után második helyen is állt, de Kimi később visszaelőzte, majd az 54. körben a kipufogó hibája miatt kiállni kényszerült. 2019-ben Renault-val 12. helyen végzett. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjon bejutott a Q3-ba, de a futamon túlmelegedés miatt kiesett. A Stájer Nagydíj időmérőjén kilencedik lett, Norris büntetésével egy hellyel előrébb indult. Az utolsó kört a hatodik helyen kezdte, de Stroll és Norris is megelőzték, így nyolcadik helyen zárt. Tavaly McLarennel mindkét verseny időmérőjén a Q2-ig jutott, a futamon a Stájer Nagydíjon 13. helyen végzett; az Osztrák Nagydíjon feljött a hatodik helyig, de Sainz az utolsó körben megelőzte, így hetedik lett.

Norris

A 2016-os Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első itteni futamát megnyerte, a másikon harmadik lett. 2017-ben az európai Forma–3-ban a hétvége három futamából a második sikerült a legjobban, ahol második helyezést ért el, az elsőn negyedik lett. 2018-ban a Forma–2-ben második lett a főfutamon, 11. helyen végzett a sprinten.

A 2019-es Osztrák Nagydíjon jól teljesített: hatodik lett az időmérőn, a büntetések miatt egy hellyel előrébb került a rajtrácson. A futamon hatodik helyen végzett, ezzel a bahreini eredményét beállítva bemutatkozó évének legjobb helyezését érte el. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíj időmérőjén negyedik lett, Hamilton büntetésével egy hellyel előrébb indult. A futamon negyedikként ért célba, miután keményen megvívott Pérezzel, Hamilton időbüntetése révén pedig harmadik helyezettként megszerezte első dobogóját, az utolsó körben a leggyorsabb körért járó pontot is bezsebelve. A Stájer Nagydíj időmérőjén hatodik lett, de három hellyel hátrébb sorolták, mert a szabadedzésen sárga zászló alatt előzött. A futamon ötödik helyezést ért el, az utolsó körben megelőzve Ricciardót és mindkét Racing Pointot. Tavaly a Stájer Nagydíj időmérőjén negyedik lett, Bottas büntetése miatt egy hellyel elérőbb rajtolt. A 10. körben Pérez, egy körrel később pedig Bottas előzte meg, így ötödik helyen végzett. Az Osztrák Nagydíjon második rajthelyről indult. A biztonsági autó utáni újraindítást követően leszorította a kavicságyba az őt előzni próbáló Pérezt, ami miatt öt másodperc büntetést kapott. A 20. körben Hamilton megelőzte őt, a kerékcserénél letöltött büntetés után pedig Bottas mögé került. Az 54. kör elején sikerült megelőznie Hamilont, így a dobogó harmadik fokára állhatott.

Vettel

A 2003-ban még A1-ringnek hívott pályán a Forma BMW ADAC sorozatban hatodik és egy nyolcadik helyezést ért el.

A 2014-es Osztrák Nagydíjon a Red Bull színeiben elektronikai problémák hátráltatták, majd az első szárnya is megsérült Esteban Gutiérrezzel ütközve, a csapata végül úgy döntött, nem folytatják a versenyt. 2015-ben Ferrarival negyedik lett. 2016-ban öt rajthely büntetéssel vágott neki a futamnak, mivel váltót cseréltek az autóban (ennek oka, hogy a bakui futam után fémtörmeléket találtak benne a csapat mérnökei). Így a kilencedik rajtkockából indulhatott, azonban nem sikerült célba érnie: miután túlságosan sokáig hagyták kint szuperlágy abroncsokkal, defektet kapott és a szalagkorlátnak ütközött, biztonsági autós fázist okozva. 2017-ben a második rajthelyről indulva a futamot is második helyen zárta. 2018-ban harmadik lett az időmérőn, de a Q2-ben akadályozta Sainzot, ami miatt három hellyel hátrébb sorolták. A futamon Hamiltont is megelőzve feljött a harmadik helyre, amit sikerült végig megtartania. 2019-ben az időmérőn a Q3-ban nem tudott mért kört futni, így – büntetések miatt – a kilencedik rajthelyről indult. A futamon sikerült előrébb jönnie, bár a rosszul sikerült első kerékcsere némileg hátráltatta, így is az ötödik helyen állt az utolsó előtti körben, amikor megelőzte Hamiltont, ezzel meglett a negyedik helyezés. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjon a Q3-ról lemaradt, a futamon az első biztonsági autós fázis után ütközött Sainzzal, ami után megpördült és visszaesett. tizedik lett. A Stájer Nagydíjon tizedik helyről indult, de az első körben ütközött a csapattárs Leclerc-rel, ami után megsérült a hátsó szárnya, és kiállni kényszerült. A törmelék takarítása miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Tavaly Aston Martinnal a Stájer Nagydíjon 12. helyen végzett. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén nyolcadik lett, de három rajthellyel hátrasorolták Alonso feltartása miatt. A futam vége felé Kimi Räikkönennel ütközve kiesett, a megtett táv miatt 17. helyre rangsorolták.

Latifi

Az 2012-es olasz Forma–3 külhoni hétvégéjén mind a három futamon hetedik helyezést ért el. A következő két évben a kategória Európa-bajnokságában járt a pályán. A 2013-as hétvégén az első futamon ötödik, a harmadikon hetedik lett. 2014-ben a második futamon nyolcadik, a harmadikon negyedik helyen végzett. 2015-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában az első futamon negyedik lett, a másikon kiesett. A GP2-ben 2016-ban tizedik lett a főfutamon, a sprinten kiesett. A következő három évben a sorozat utódában, a Forma–2-ben indult. Legjobb eredménye a 2017-es főfutamon elért második helyezés volt, ezen kívül volt egy hatodik helye a 2019-es sprinten, valamint két nyolcadik és egy kilencedik helyezése.

A tavalyelőtti Osztrák Nagydíj volt az első Forma–1-es futama, 11. helyen végzett. A Stájer Nagydíjat 17. helyen zárta. Tavaly a Stájer Nagydíjon után defektet kapott, a versenyt 17. helyen zárta. Az Osztrák Nagydíjon eredetileg 15. helyen ért be, de miután nem tartotta be a dupla sárga zászlóra vonatkozó előírásokat, utólag a 10 másodperc stop-and-go büntetést kiváltó 30 másodperc időbüntetést kapott, amivel 16. helyen végzett.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2012-ben hatodik és ötödik helyezést ért el. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége első futamán hetedik, a másikon második lett. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, a sprintek sikerültek jobban: 2015-ben hatodik, 2016-ban hetedik lett.

A 2018-as Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval a 11. helyen végzett, az utolsó körben veszítve el a pontszerző helyet mindkét Sauber ellen. 2019-ben a Red Bull színeiben kilencedik lett az időmérőn, a büntetésekkel egy rajthelyet lépett előre. A futamon hetedik helyezést ért el. Tavalyelőtt az új nevén bemutatkozó AlphaTaurival az Osztrák Nagydíjon hetedik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon az esős időmérőn bejutott a Q3-ba, Norris büntetése révén a hetedik helyről rajtolt, de ezúttal nem sikerült pontot szereznie, 15. helyen végzett. Tavaly a Stájer Nagydíjon hatodik helyről indult, de a rajt után ütközött Leclerc-rel, aminek következtében kiesett. Az Osztrák Nagydíjon hatodik rajthelyről indulva kilencedik lett.

Pérez

A 2014-es Osztrák Nagydíjon Force Indiával öthelyes hátrasorolással indult a kanadai ütközése miatt, a futamon – külön pontot még nem érő – leggyorsabb kört futva hatodik helyezést ért el. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban az utolsó körben balesetet szenvedett, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték. 2017-ben nyolcadik lett az időmérőn, eggyel előrébbről indulva a hetedik helyen zárta a futamot, csapattársa előtt. 2018-ban megismételte hetedik helyét. 2019-ben már a Racing Point színeiben nem szerzett pontot, körhátrányban 11. helyen végzett. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíj időmérőjén a Q3-ban ezredre azonos időt futott Albonnal, de mivel ő futotta meg később, hatodik lett a rajtrácson. A futamon a 33. körben Norris előzésével előrejött negyedik helyre, majd a második biztonsági autós fázis után harmadik volt Albon előtt, de Albon még a harmadik biztonsági autós fázis előtt visszaelőzte, majd a két McLaren is megelőzte, így végül hatodik helyezést ért el (a boxutcai gyorshajtás miatti öt másodperces büntetés nem befolyásolta). A Stájer Nagydíj vizes időmérőjén kiesett a Q1-ben, a futamon azonban sikerült felzárkóznia. Az utolsóelőtti körben az ötödik helyen állt, próbálta megelőzni Albont a negyedik helyért, de nem sikerült, és az első szárnya is megsérült. Az utolsó körben Norris megelőzte, a csapattárs Strollt viszont maga mögött tudott tartani, így megint hatodik lett. Tavaly a Red Bull színeiben a Stájer Nagydíj időmérőjén ötödik lett, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb rajtolt. A 10. körben sikerült megelőznie Norrist, a kerékcserék után azonban Bottas mögé került, így negyedik helyen zárt. Az Osztrák Nagydíjon harmadik rajthelyről indult, a biztonsági autó utáni újraindítást követően Norrist próbálta előzni, de kiszorult a kavicságyba, visszaesett hatodik helyre. A 41. körben viszont ő szorította le Leclerc-t, majd a 47. körben ismét ez történt, mindkét esetért öt-öt másodperc büntetést kapott. Eredetileg ötödik helyen futott be, de a két időbüntetés miatt hatodik lett.

Alonso

Első ausztriai versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben, hatodik lett.

Első két Forma–1-es Osztrák Nagydíján kiesett: 2001-ben a Minardi váltóhibája, 2003-ban a Renault motorhibája miatt.

2014-ben Ferrarival ötödik helyezést ért el. 2015-ben a McLaren–Honda pilótájaként a különböző alkotóelemek cseréje miatt tetemes hátrasorolást szabtak ki rá (ami gyakorlatban 19. rajtkockát jelentett), az első körben Räikkönen nekiütközött, így mindketten kiestek. 2016-ban a 14. helyről kellett indulnia, miután a Q2-ben előbb tévedésből használt gumikat adott neki a csapat, majd sárga zászló miatt nem javíthatott az idején. A futamot az akkumulátor hibája miatt kellett feladnia, a megtett táv miatt 18. helyezettnek könyvelték el. 2017-ben a rajt után Kvjattal, majd Verstappennel ütközött, ami után fel kellett adnia a futamot. 2018-ban a Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

Tavaly az Alpine színeiben a Stájer Nagydíj időmérőjén kilencedik lett, Tsunoda büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamot kilencedik helyen zárta. Az Osztrák Nagydíjon kiesett a Q2-ben, amiért leginkább Vettelt okolta, akit három hely hátrasorolással büntettek az esetért. A futamon tizedik lett, három körrel a vége előtt megelőzve Russellt.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0-ban a hétvége mindkét futamán negyedik lett (a junior értékelésben harmadik és második helyet jelentett). 2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokságban két hatodik és köztük egy negyedik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten kiesett. 2017-ben a Forma–2-ben szintén a főfutamot nyerte meg és a sprinten esett ki.

A 2018-as Osztrák Nagydíjon Sauberrel öt hely hátrasorolással indulva (a gyakorlatban négyet jelentett) kilencedik lett, az utolsó körben előzve Gaslyt. 2019-ben Ferrarival első győzelme küszöbén állt: pole pozícióból indult, a futam a nagy részében élen állt, a vége felé azonban Verstappen elkezdte támadni, aki 69. körben meg is előzte, bár ennek során a két autó összeért. Mivel Max nem kapott büntetést, maradt a második hely mögötte. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjon hetedik helyről rajtolt, a futam vége felé előbb Sainz, majd Pérez megelőzésével előrejött a harmadik helyre, Hamilton időbüntetése miatt pedig sikerült megismételnie a második helyezését. A Stájer Nagydíjon 11. lett az időmérőn, de Kvjat feltartása miatt három hellyel hátrébb sorolták. Az első körben ütközött a csapattárs Vettellel, az autója sérülése miatt néhány körrel később kiállni kényszerült. Tavaly a Stájer Nagydíjon az időmérőn hetedik lett, a rajtnál ütközött Gaslyval, ami miatt ki kellett állnia első szárnyat cseréltetni, visszaesett a mezőny végére. Innen a hetedik helyig sikerült visszazárkóznia. az Osztrák Nagydíjon a Q2-ben kiesett, a futamon nyolcadik helyen végzett. Kétszer is próbálta előzni Pérezt, aki mindkét alkalommal leszorította őt (mindkét esetért a mexikói pilótát büntették).

Stroll

2015-ben és 2016-ban a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult a pályán. A 2015-ös hétvégén negyedik, harmadik és ötödik helyezést ért el; 2016-ban az első futamon második lett, a másik kettőt megnyerte.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Williamsszel tizedik lett. 2018-ban 13. helyen futott be, de kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt tíz másodperc büntetést kapott, így 14.-re módosult a helyezése. 2019-ben a Racing Point színeiben ismét 14. helyen végzett. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjon kilencedik helyről indult, de motorhiba miatt kiesett, a Stájer Nagydíjon hetedik lett, az utolsó körben Norris, Ricciardo és a csapattárs Pérez ellen is csatázva. Tavaly az Aston Martin színeiben a Stájer Nagydíj időmérőjén tizedik lett, Tsunoda büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon nyolcadik helyezést ért el. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén tizedik lett, Vettel hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon 13. helyen végzett, öt másodperc időbüntetéssel boxutcai gyorshajtás miatt.

Magnussen

A 2013-as WSR-hétvégén a 3.5-ös géposztályban két harmadik helyezést ért el.

A 2014-es Osztrák Nagydíjon McLaren–Mercedesszel hetedik lett. 2016-ban Renault-val 14. helyen végzett. 2017-ben a Haas hidraulikai problémái miatt kiesett. 2018-ban nyolcadik helyről indulva ötödik helyezést ért el, ami Bahrein mellett a legjobb eredménye volt a szezon során. 2019-ben ötödik lett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. A futamon két kör hátránnyal utolsóelőtti, 19. helyen végzett. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjon fékhibával kiesett, a Stájer Nagydíjon 12. lett.

Tsunoda

2019-ben a Forma–3-ban 16. helyen végzett a főfutamon és 11. helyen a sprinten. Tavalyelőtt a Forma–2-ben az Osztrák Nagydíj betétfutamain nem szerzett pontot, a Stájer Nagydíj betétfutamán a főfutamon második lett, a sprinten kiesett.

A tavalyi Stájer Nagydíj időmérőjén nyolcadik lett, de Bottas feltartása miatt három rajthely büntetést kapott. A futamon tizedik helyezést ért el. Az Osztrák Nagydíjon hetedik rajtkockából indulva a 12. helyen végzett, öt másodperc büntetéssel a boxutca bejáratánál lévő vonalra hajtás miatt.

Albon

A 2012-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjének első futamán ötödik lett. 2013-ban az Európa-kupában tizedik és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben hetedik, ötödik és nyolcadik helyen végzett. 2016-ban a GP3-ban mindkét futamon második lett. A Forma–2-ben legjobb eredménye a pályán a 2017-es sprinten elért második hely, a 2017-es főfutamon és a két 2018-as futamon egyaránt ötödik lett.

A 2019-es Osztrák Nagydíjon a Toro Rosso színeiben a 18. rajthelyre sorolták hátra túl sok elhasznált erőforráselem miatt. A futamot 15. helyen zárta. A tavalyelőtti Osztrák Nagydíj időmérőjén a Red Bull színeiben ezredre azonos időt ment Pérezzel a Q3-ban, de mivel előbb futotta meg, ötödik rajthelyről indulhatott. A futamon kiesett, miután ütközött Hamiltonnal, a megtett táv révén a 13. helyre rangsorolták. A Stájer Nagydíjon hetedik lett az időmérőn, Norris büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon negyedik helyezést ért el.

Tavaly a DTM-ben indult, az AlphaTauri AF Corse csapat Ferrarijával negyedik és 17. helyen végzett az itteni hétvége futamain.

Zhōu

2015-ben az ADAC Forma–4-es bajnokságában az itteni hétvége első futamán harmadik helyezést ért el, a másodikon hetedik lett, a harmadikon kiesett. A következő három évben a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult itt 3×3 futamon. 2016-ban a hétvége harmadik futamán hetedik, 2017-ben az első, 2018-ban a második futamon kilencedik helyezést ért el. A Forma–2-ben 2019-ben hatodik lett a főfutamon, nyolcadik a sprinten; tavalyelőtt az Osztrák Nagydíj betétfutamain nem szerzett pontot, a Stájer Nagydíj betétversenyén harmadik lett a főfutamon, negyedik a sprinten.

A tavalyi Osztrák Nagydíjon az első Forma–1-es hétvégéje volt az Alpine pénteki tesztpilótájaként.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat itteni hétvégéjének mindkét futamán a dobogó harmadik fokára állhatott. 2013-ban a kategória Európa-kupájában 11. és 14. helyen végzett, de előbbiért pontot kapott, mivel előtte végzett egy vendégpilóta. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjén egyik futamon sem szerzett pontot. 2015-ben a GP3-ban harmadik lett a főversenyen, a sprintről kizárták. 2016-ban a DTM-ben huszadik és 18. helyen végzett.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Force Indiával kilencedik helyről indulva nyolcadik lett. 2018-ban hatodik helyezést ért el. A tavalyelőtti Osztrák Nagydíj a Renault színeiben a visszatérő futama volt egy év kihagyás után, nyolcadik helyezéssel. A Stájer Nagydíjon az ötödik rajthelyet szerezte meg, de túlmelegedés miatt kiesett. Tavaly már az Alpine színeiben a Stájer Nagydíjon 14. helyen végzett, az Osztrák Nagydíj rajtjánál ütközött Giovinazzival, ami miatt kitört a jobb első felfüggesztése, és a biztonsági autót is be kellett küldeni.

Hamilton

A 2014-es Osztrák Nagydíjon a kilencedik helyről rajtolt, mivel az időmérő harmadik szakaszában nem ment mért kört. A futamon második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2015-ben élről indult, de Rosberg az első kanyarban megelőzte őt, ismét második helyen végzett (kapott egy öt másodperces büntetést is a fehér vonalra hajtás miatt, de nem ezen múlott a helyezése). 2016-ban újra megszerezte a pole-t, később a második helyre került, de a korábbi kerékcseréje és Rosberg fékproblémái miatt sikerült megközelítenie élen haladó csapattársát. Az utolsó körben összeütköztek, de jobban jött ki belőle: vétlennek találták, és a versenyt is megnyerte, mesterhármassal. 2017-ben harmadik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. Innen a negyedik helyre tudott feljönni a futamon. 2018-ban második rajthelyről indult, a rajt után élre állt. Később a kerékcserék után a negyedik helyen haladt, miután Vettel is megelőzte, majd a 64. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállt, ez volt az év során az egyetlen, és mindezidáig utolsó kiesése. 2019-ben az időmérőn második lett, de Kimi Räikkönen feltartása miatt három rajthely büntetést kapott (ami a kiszabási sorrend miatt negyedik rajthelyet jelentett). A futamon problémái voltak az autóval, az első szárnyát le is cserélték. Végül ötödik helyen végzett, miután Vettel az utolsóelőtti körben megelőzte. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjon második lett az időmérőn, de három hellyel hátrébb sorolták, mivel nem lassított a sárga zászló alatt. A 9. körben Albon megelőzésével előrejött a harmadik helyre, majd Verstappen kiesése után előlépett másodiknak. A 61. körben ütközött az őt előzni próbáló Albonnal, aki emiatt kipördült. Bár másodikként ért célba, az ütközés miatt pedig öt másodperc időbüntetést kapott, így negyedik helyen végzett. A Stájer Nagydíjon esős időmérőn megszerezte a pole-t, majd immár napos időben a futamot is megnyerte. Tavaly a Stájer Nagydíj időmérőjén harmadik lett, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon tartotta a második helyet. A vége felé lágy gumikra váltva begyűjtötte a leggyorsabb körért járó pontot is. Az Osztrák Nagydíjon negyedik rajthelyről indult. A biztonsági autó utáni újraindításkor a csapattárs Bottas próbálta őt előzni, ekkor még sikerült visszavernie. A 20. körben megelőzte Norrist, így a második helyen haladt, de a túl sok kerékvetőre hajtás miatt az autója megsérült, így az 52. körben Bottas előzte meg, majd az 54. kör elején Norris is, így negyedik lett.

Schumacher

Az ADAC Forma–4-es bajnokságában 2015-ben az itteni hétvége első futamán kiesett, a másodikon tizedik lett, a harmadikon nem rajtolt el. A 2016-os hétvégén hatodik, 11. és második helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2017-ben hetedik, tizedik és nyolcadik helyezést hozott össze, 2018-ban a hétvége első két futamát megnyerte, a harmadikon második lett. A Forma–2-ben 2019-ben a főfutamon 18. helyen végzett, a sprinten negyedik lett. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíj betétfutamán a főfutamon 11., a sprinten hetedik lett; a Stájer Nagydíj betétfutamán negyedik helyezést ért el a főfutamon, a sprinten kiesett.

Tavaly a Stájer Nagydíjon 16., az Osztrák Nagydíjon 18. helyen végzett.

Sainz

2012-ben a Forma–3 Euroszériában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett (egyúttal az Európa-bajnoki hétvége második futamán is ötödik helyezést ért el).

A 2015-ös Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban 15. helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. 2017-ben tizedik helyről indulva motorhiba miatt esett ki. 2018-ban Renault-val bejutott a Q3-ba, de a futamon 12. helyen végzett. 2019-ben a McLaren színeiben a rajtrács végére sorolták az elhasznált erőforráselemek száma miatt. A futamon sikerült feljönnie a pontszerző nyolcadik helyre. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjon nyolcadik rajtkockából indulva ötödik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon harmadik helyről indulva kilencedik lett leggyorsabb kört futva. Tavaly Ferrarival a Stájer Nagydíj időmérőjén kiesett a Q2-ben, de a futamon hatodik lett. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén 11. lett, de Vettel büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon ötödik helyezést ért el, az utolsó körben megelőzve Ricciardót.

Russell

A 2014-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén második és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben és 2016-ban 2×3 futamon indult a pályán, legjobbja a 2016-os hétvége második futamán elért második helyezés volt, emellett volt kétszer ötödik, egyszer hetedik, illetve kilencedik. 2017-ben a GP3-ban a főfutamot megnyerte, a sprinten hatodik lett. 2018-ban a Forma–2-ben szintén győzött a főfutamon, a sprinten második helyezést ért el.

A 2019-es Osztrák Nagydíj időmérőjén Williamsszel három rajthely büntetést kapott Kvjat feltartásáért (bár eleve utolsóelőtti helyen végzett), végül a boxutcából indult, miután a parc fermé alatt első szárnyat cseréltek neki. A futamot két kör hátránnyal a 18. helyen zárta. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjon a Q2-be jutott, az 51. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállni kényszerült, a futam második biztonsági autós fázisát okozva. A Stájer Nagydíjon 16. helyen végzett. Tavaly a Stájer Nagydíj időmérőjén 11. lett, de Tsunoda büntetése után egy hellyel előrébb rajtolt. A nyolcadik helyről állt ki kerékcserére, ekkor azonban problémái támadtak a pneumatikus rendszerrel, az időveszteség miatt visszaesett. Később az erőforrás hibája miatt kiállt. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén kilencedik lett, első alkalommal jutva Williamsszel Q3-ba. Vettel büntetésével egy hellyel előrébb indult, sokáig tartotta a tizedik helyet, de három körrel a vége előtt Alonso megelőzte, így 11. helyen végzett, lecsúszva a pontszerzésről.

Bottas

Williamsszel a 2014-es Osztrák Nagydíjon az első sorból rajtolt, a futamon harmadik helyével első Forma–1-es dobogóját érte el. 2015-ben ötödik, 2016-ban kilencedik lett. 2017-ben a Mercedes színeiben élről indulva megnyerte a futamot. 2018-ban élről indult, de a rajt után visszaesett negyedik helyre, még az első körben a második helyet sikerült visszavennie, majd a 14. körben hidraulikai problémával kiesett. 2019-ben negyedik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavalyelőtt az Osztrák Nagydíjat – az időmérő végi kavicságyazása ellenére is – élről indulva megnyerte. A Stájer Nagydíjon negyedik rajthelyről indult. A 66. körben próbálta megelőzni Verstappent, aki ekkor még visszaelőzte, de a következő körben már sikerült az előzést, meglett a második helyezés. Tavaly a Stájer Nagydíj időmérőjén harmadik lett, de a második szabadedzésen történt boxutcabeli veszélyes vezetésért három rajthellyel hátrasorolták. A 11. körben megelőzte Norrist, majd a kerékcsere után sikerült Pérez elé visszajönnie, akit végig maga mögött tudott tartani, így harmadik helyezést ért el. Az Osztrák Nagydíjon ötödik helyről rajtolt, a biztonsági autó utáni újraindítást követően próbálta Hamiltont előzni, de ekkor még nem sikerült. Miután Norris leszorította Pérezt, előrejött negyedik helyre. Az időbüntetést kapó Norrisszal egyszerre jött ki kerékcserére, így sikerült harmadik helyre előrejönnie, majd az 52. körben megelőzte csapattársát, ezzel második helyezettként állhatott dobogóra.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5917878075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása