Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IX/9.

Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

2023. június 30. - F1 Hierro

 A jelenleg Red Bull Ringnek nevezett spielbergi pálya 2014-ben került vissza a versenynaptárba egy évtized kihagyás után (a jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso versenyzett rajta még az A1-ring név idején is). A pandémia idején duplán is rendezhetett versenyt a kiesett futamok pótlására, a "szokásos" Osztrák Nagydíj mellett két alkalommal Stájer Nagydíjat is rendeztek. 

A pályán Max Verstappen a legeredményesebb versenyző négy futamgyőzelemmel (ebből egy Stájer Nagydíj volt). Lewis Hamilton és Valtteri Bottas két-két alkalommal nyertek itt, a tavalyi győztes pedig Charles Leclerc volt a Ferrarival, Verstappen előtt. Korábban a 2019-es verseny is kettejük párharcát hozta, akkor Verstappen  kemény manővere döntött, amit Leclerc sérelmezett. 

A tavalyihoz hasonlóan sprinthétvégés rendszerű nagydíj időmérőjén ezúttal is Verstappen és Leclerc végzett az első két helyen. Egy éve a sprinten maradt a sorrend, a futamon megfordult. Idén vajon sikerül az eddig hengerlő Verstappen nyomába érni?

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a három futamból az elsőn ötödik, a második negyedik helyezést ért el.

A 2015-ös Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben nyolcadik helyről indult, ahonnan sikerült feljönnie, rövid ideig élen állt, míg a két Mercedes meg nem előzte, de az ő ütközésük után a második helyre lépett elő, amit sikerült Kimi Räikkönen előtt megtartania. 2017-ben a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn, eggyel előrébb indulhatott, de a rajt után ütközött ütközött a Danyiil Kvjat által meglökött Alonsóval, az autója sérülése miatt ki kellett állnia. 2018-ban ötödik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulva megnyerte a futamot. 2019-ben harmadik lett az időmérőn, de Hamilton büntetése révén első sorba került. A rajtnál több helyet veszített, de visszazárkózott, az 50. körben átvette a vezetést. A kerékcseréje után harmadik helyen állt, az 56. körben sikerült Bottast megelőznie, a futam vége felé pedig Leclerc ellen csatázott az első helyért. A 68. körben még Leclerc visszaverte a támadását, a következő körben viszont már agresszív manőverrel élre tört, első helyen futott be. A bírák vizsgálták az esetet, de végül versenybalesetnek minősítették, nem szabtak ki büntetést. Ezzel ismét meglett a győzelem, 13 év után nyert újra futamot Honda motor, és sikerült megszakítani a Mercedes győzelmi sorozatát a szezon kezdetétől. Emellé a leggyorsabb körét járó pluszpontot is bezsebelte. 2020-ban az Osztrák Nagydíj időmérőjén harmadik lett, Hamilton büntetése miatt az első sorból indult. A 11. körben elektronikai hibával kiesett. A Stájer Nagydíjon második helyről rajtolt, amit a 66. körig tudott tartani, amikor Bottas utolérte és megelőzte. Ekkor még sikerült a visszaelőzés, de a következő körben Bottas ismét megelőzte, így harmadik helyezést ért el. Tavalyelőtt a Stájer és az Osztrák Nagydíjat is élről indulva magabiztosan nyerte, utóbbin a leggyorsabb kört is megfutotta, és a rajt-cél győzelem révén meglett az első Grand Chelemje. A tavalyi Osztrák Nagydíj sprintjét élről indulva megnyerte, így meglett a pole pozíció a futamra is. A 12. körben Leclerc megelőzte, ezután próbálkozott elévágással, de a későbbi kerékcserék után mögé visszatérő Leclerc mindkétszer megelőzte a frissebb gumikon, így második helyezést sikerült elérni, leggyorsabb körrel együtt.

Sargeant

2018-ban a Forma Renault Európa-kupa itteni hétvégéjének mindkét futamán kiesett. 2019-től 2021-ig a Forma–3-ban indult. 2019-ben nem szerzett pontot az itteni hétvégén; 2020-ban az Osztrák Nagydíj betétfutamán a főfutamon második helyezést ért el, a sprinten nem szerzett pontot; a Stájer Nagydíj betétfutamán hatodik lett a félbeszakadt főfutamon, második a sprinten. Tavalyelőtt az első futamon 15. helyen végzett, a másodikon kiesett, a harmadikon nyolcadik lett. Tavaly a Forma–2-ben a sprinten hetedik lett, a főfutamot élről indulva megnyerte.

Norris

A 2016-os Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első itteni futamát megnyerte, a másikon harmadik lett. 2017-ben az európai Forma–3-ban a hétvége három futamából a második sikerült a legjobban, ahol második helyezést ért el, az elsőn negyedik lett. 2018-ban a Forma–2-ben második lett a főfutamon, 11. helyen végzett a sprinten.

A 2019-es Osztrák Nagydíjon jól teljesített: hatodik lett az időmérőn, a büntetések miatt egy hellyel előrébb került a rajtrácson. A futamon hatodik helyen végzett, ezzel a bahreini eredményét beállítva bemutatkozó évének legjobb helyezését érte el. 2020-ban az Osztrák Nagydíj időmérőjén negyedik lett, Hamilton büntetésével egy hellyel előrébb indult. A futamon negyedikként ért célba, miután keményen megvívott Pérezzel, Hamilton időbüntetése révén pedig harmadik helyezettként megszerezte első dobogóját, az utolsó körben a leggyorsabb körért járó pontot is bezsebelve. A Stájer Nagydíj időmérőjén hatodik lett, de három hellyel hátrébb sorolták, mert a szabadedzésen sárga zászló alatt előzött. A futamon ötödik helyezést ért el, az utolsó körben megelőzve Daniel Ricciardót és mindkét Racing Pointot. Tavalyelőtt a Stájer Nagydíj időmérőjén negyedik lett, Bottas büntetése miatt egy hellyel elérőbb rajtolt. A 10. körben Pérez, egy körrel később pedig Bottas előzte meg, így ötödik helyen végzett. Az Osztrák Nagydíjon második rajthelyről indult. A biztonsági autó utáni újraindítást követően leszorította a kavicságyba az őt előzni próbáló Pérezt, ami miatt öt másodperc büntetést kapott. A 20. körben Hamilton megelőzte őt, a kerékcserénél letöltött büntetés után pedig Bottas mögé került. Az 54. kör elején sikerült megelőznie Hamiltont, így a dobogó harmadik fokára állhatott. A tavalyi Osztrák Nagydíj időmérőjén a Q2-ig jutott, a sprinten 11. helyen végzett, de Bottas hátrasorolásával a tizedik helyről rajtolhatott a futamon, ahol hetedik helyezést ért el.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2012-ben hatodik és ötödik helyezést ért el. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége első futamán hetedik, a másikon második lett. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, a sprintek sikerültek jobban: 2015-ben hatodik, 2016-ban hetedik lett.

A 2018-as Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval a 11. helyen végzett, az utolsó körben veszítve el a pontszerző helyet mindkét Sauber ellen. 2019-ben a Red Bull színeiben kilencedik lett az időmérőn, a büntetésekkel egy rajthelyet lépett előre. A futamon hetedik helyezést ért el. 2020-ban az új nevén bemutatkozó AlphaTaurival az Osztrák Nagydíjon hetedik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon az esős időmérőn bejutott a Q3-ba, Norris büntetése révén a hetedik helyről rajtolt, de ezúttal nem sikerült pontot szereznie, 15. helyen végzett. Tavalyelőtt a Stájer Nagydíjon hatodik helyről indult, de a rajt után ütközött Leclerc-rel, aminek következtében kiesett. Az Osztrák Nagydíjon hatodik rajthelyről indulva kilencedik lett. A tavalyi Osztrák Nagydíjon a Q2-ig jutott az időmérőn, de Pérez büntetésével tizedik lett. A sprint első körében Hamiltonnal ütközve kipördült, emiatt visszább esett, a 15. helyen végzett; Bottas hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott a futamon, ahol megint csak 15. lett. A Vettellel való ütközés miatt öt másodperc időbüntetést kapott, de a helyezésén nem változtatott.

Pérez

A 2014-es Osztrák Nagydíjon Force Indiával öthelyes hátrasorolással indult a kanadai ütközése miatt, a futamon – külön pontot még nem érő – leggyorsabb kört futva hatodik helyezést ért el. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban az utolsó körben balesetet szenvedett, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték. 2017-ben nyolcadik lett az időmérőn, eggyel előrébbről indulva a hetedik helyen zárta a futamot, csapattársa előtt. 2018-ban megismételte hetedik helyét. 2019-ben már a Racing Point színeiben nem szerzett pontot, körhátrányban 11. helyen végzett.

2020-ban az Osztrák Nagydíj időmérőjén a Q3-ban ezredre azonos időt futott Albonnal, de mivel ő futotta meg később, hatodik lett a rajtrácson. A futamon a 33. körben Norris előzésével előrejött negyedik helyre, majd a második biztonsági autós fázis után harmadik volt Albon előtt, de Albon még a harmadik biztonsági autós fázis előtt visszaelőzte, majd a két McLaren is megelőzte, így végül hatodik helyezést ért el (a boxutcai gyorshajtás miatti öt másodperces büntetés nem befolyásolta). A Stájer Nagydíj vizes időmérőjén kiesett a Q1-ben, a futamon azonban sikerült felzárkóznia. Az utolsóelőtti körben az ötödik helyen állt, próbálta megelőzni Albont a negyedik helyért, de nem sikerült, és az első szárnya is megsérült. Az utolsó körben Norris megelőzte, a csapattárs Strollt viszont maga mögött tudott tartani, így megint hatodik lett. Tavalyelőtt a Red Bull színeiben a Stájer Nagydíj időmérőjén ötödik lett, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb rajtolt. A 10. körben sikerült megelőznie Norrist, a kerékcserék után azonban Bottas mögé került, így negyedik helyen zárt. Az Osztrák Nagydíjon harmadik rajthelyről indult, a biztonsági autó utáni újraindítást követően Norrist próbálta előzni, de kiszorult a kavicságyba, visszaesett hatodik helyre. A 41. körben viszont ő szorította le Leclerc-t, majd a 47. körben ismét ez történt, mindkét esetért öt-öt másodperc büntetést kapott. Eredetileg ötödik helyen futott be, de a két időbüntetés miatt hatodik lett. A tavalyi Osztrák Nagydíj időmérőjén eredetileg negyedik lett, de a Q2-es pályaelhagyása miatt a legjobb Q2-es és valamennyi Q3-as idejét törölték, így 13. helyről indulhatott a sprinten, ahol ötödik helyig jött fel. A futamon az első körben Russellt próbálta előzni, de összeütköztek, kicsúszott, bár ekkor még tudta folytatni a versenyt, megsérült az autója, később fel kellett adnia.

Alonso

Első ausztriai versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben a még A1-ringnek nevezett pályán, hatodik lett.

Első két Forma–1-es Osztrák Nagydíján kiesett: 2001-ben a Minardi váltóhibája, 2003-ban a Renault motorhibája miatt.

2014-ben már a jelenlegi nevét viselő Red Bull Ringen Ferrarival ötödik helyezést ért el. 2015-ben a McLaren–Honda pilótájaként a különböző alkotóelemek cseréje miatt tetemes hátrasorolást szabtak ki rá (ami gyakorlatban 19. rajtkockát jelentett), az első körben Räikkönen nekiütközött, így mindketten kiestek. 2016-ban a 14. helyről kellett indulnia, miután a Q2-ben előbb tévedésből használt gumikat adott neki a csapat, majd sárga zászló miatt nem javíthatott az idején. A futamot az akkumulátor hibája miatt kellett feladnia, a megtett táv miatt 18. helyezettnek könyvelték el. 2017-ben a rajt után Danyiil Kvjattal, majd Verstappennel ütközött, ami után fel kellett adnia a futamot. 2018-ban a Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

Tavalyelőtt az Alpine színeiben a Stájer Nagydíj időmérőjén kilencedik lett, Tsunoda büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamot kilencedik helyen zárta. Az Osztrák Nagydíjon kiesett a Q2-ben, amiért leginkább Sebastian Vettelt okolta, akit három hely hátrasorolással büntettek az esetért. A futamon tizedik lett, három körrel a vége előtt megelőzve Russellt. A tavalyi Osztrák Nagydíj időmérőjén nyolcadik lett, de elektronikai hiba miatt nem tudott elrajtolni a sprinten, ezért az utolsó sorból rajtolhatott a futamon (elhasznált erőforráselemek miatt hivatalosan hátrasorolással is büntették, de már nem volt hova), sikerült a tizedik helyig feljönnie.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0-ban a hétvége mindkét futamán negyedik lett (a junior értékelésben harmadik és második helyet jelentett). 2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokságban két hatodik és köztük egy negyedik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten kiesett. 2017-ben a Forma–2-ben szintén a főfutamot nyerte meg és a sprinten esett ki.

A 2018-as Osztrák Nagydíjon Sauberrel öt hely hátrasorolással indulva (a gyakorlatban négyet jelentett) kilencedik lett, az utolsó körben előzve Gaslyt. 2019-ben Ferrarival első győzelme küszöbén állt: pole pozícióból indult, a futam a nagy részében élen állt, a vége felé azonban Verstappen elkezdte támadni, aki 69. körben meg is előzte, bár ennek során a két autó összeért. Mivel Max nem kapott büntetést, maradt a második hely mögötte. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon hetedik helyről rajtolt, a futam vége felé előbb Sainz, majd Pérez megelőzésével előrejött a harmadik helyre, Hamilton időbüntetése miatt pedig sikerült megismételnie a második helyezését. A Stájer Nagydíjon 11. lett az időmérőn, de Kvjat feltartása miatt három hellyel hátrébb sorolták. Az első körben ütközött a csapattárs Vettellel, az autója sérülése miatt néhány körrel később kiállni kényszerült. Tavalyelőtt a Stájer Nagydíjon az időmérőn hetedik lett, a rajtnál ütközött Gaslyval, ami miatt ki kellett állnia első szárnyat cseréltetni, visszaesett a mezőny végére. Innen a hetedik helyig sikerült visszazárkóznia. az Osztrák Nagydíjon a Q2-ben kiesett, a futamon nyolcadik helyen végzett. Kétszer is próbálta előzni Pérezt, aki mindkét alkalommal leszorította őt (mindkét esetért a mexikói pilótát büntették). A tavalyi Osztrák Nagydíj időmérőjén és sprintjén második lett, a futam 12. körében Verstappen megelőzésével élre állt. Bár a kerékcserékből Verstappen mögé jött vissza, mindkettő után meg tudta előzni, így megnyerte a futamot – azóta nem szerzett újabb futamgyőzelmet.

Stroll

2015-ben és 2016-ban a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult a pályán. A 2015-ös hétvégén negyedik, harmadik és ötödik helyezést ért el; 2016-ban az első futamon második lett, a másik kettőt megnyerte.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Williamsszel tizedik lett. 2018-ban 13. helyen futott be, de kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt tíz másodperc büntetést kapott, így 14.-re módosult a helyezése. 2019-ben a Racing Point színeiben ismét 14. helyen végzett. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon kilencedik helyről indult, de motorhiba miatt kiesett, a Stájer Nagydíjon hetedik lett, az utolsó körben Norris, Ricciardo és a csapattárs Pérez ellen is csatázva. Tavalyelőtt az Aston Martin színeiben a Stájer Nagydíj időmérőjén tizedik lett, Tsunoda büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon nyolcadik helyezést ért el. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén tizedik lett, Vettel hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon 13. helyen végzett, öt másodperc időbüntetéssel boxutcai gyorshajtás miatt. A tavalyi Osztrák Nagydíj időmérőjén Aston Martinnal kiesett a Q1-ben, a sprinten 13. helyen végzett, a futamon egy hellyel előrébb indulhatott, de szintén 13. lett.

Magnussen

A 2013-as WSR-hétvégén a 3.5-ös géposztályban két harmadik helyezést ért el.

A 2014-es Osztrák Nagydíjon McLaren–Mercedesszel hetedik lett. 2016-ban Renault-val 14. helyen végzett. 2017-ben a Haas hidraulikai problémái miatt kiesett. 2018-ban nyolcadik helyről indulva ötödik helyezést ért el, ami Bahrein mellett a legjobb eredménye volt a szezon során. 2019-ben ötödik lett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. A futamon két kör hátránnyal utolsóelőtti, 19. helyen végzett. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon fékhibával kiesett, a Stájer Nagydíjon 12. lett. A tavalyi Osztrák Nagydíjon hatodik lett az időmérőn, a sprinten hetedik, a futamon nyolcadik helyezést ért el.

de Vries

A 2012-es Forma Renault 2.0 Észak-európai kupa és az Európa-kupa itteni hétvégéjén ötödik és harmadik helyezést ért el. Az Európa-kupában 2013-ban nem szerzett pontot az itteni futamokon. 2015-ben a WSR 3.5-ös géposztályában a hétvége első futamán harmadik, a másikon ötödik lett. 2016-ban a Forma–3-ban harmadik lett a főfutamon, negyedik a sprinten. A Forma–2-ben 2017-ben és 2018-ban nem szerzett pontot az itteni hétvégén, 2019-ben mindkét futamon harmadik helyezést ért el. Tavalyelőtt az európai Le Mans-szériában az itteni 4 órás versenyen Franco Colapinto és Roman Ruszinov társaként második helyezést ért el.

Tsunoda

2019-ben a Forma–3-ban 16. helyen végzett a főfutamon és 11. helyen a sprinten. 2020-ban a Forma–2-ben az Osztrák Nagydíj betétfutamain nem szerzett pontot, a Stájer Nagydíj betétfutamán a főfutamon második lett, a sprinten kiesett.

A tavalyelőtti Stájer Nagydíj időmérőjén nyolcadik lett, de Bottas feltartása miatt három rajthely büntetést kapott. A futamon tizedik helyezést ért el. Az Osztrák Nagydíjon hetedik rajtkockából indulva a 12. helyen végzett, öt másodperc büntetéssel a boxutca bejáratánál lévő vonalra hajtás miatt. A tavalyi Osztrák Nagydíjon az időmérőn a Q2-ig jutott, a sprinten 17. helyen végzett, Bottas hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulva 16. lett a futamon.

Albon

A 2012-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjének első futamán ötödik lett. 2013-ban az Európa-kupában tizedik és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben hetedik, ötödik és nyolcadik helyen végzett. 2016-ban a GP3-ban mindkét futamon második lett. A Forma–2-ben legjobb eredménye a pályán a 2017-es sprinten elért második hely, a 2017-es főfutamon és a két 2018-as futamon egyaránt ötödik lett.

A 2019-es Osztrák Nagydíjon a Toro Rosso színeiben a 18. rajthelyre sorolták hátra túl sok elhasznált erőforráselem miatt. A futamot 15. helyen zárta. A 2020-as Osztrák Nagydíj időmérőjén a Red Bull színeiben ezredre azonos időt ment Pérezzel a Q3-ban, de mivel előbb futotta meg, ötödik rajthelyről indulhatott. A futamon kiesett, miután ütközött Hamiltonnal, a megtett táv révén a 13. helyre rangsorolták. A Stájer Nagydíjon hetedik lett az időmérőn, Norris büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon negyedik helyezést ért el.

Tavalyelőtt a DTM-ben indult, az AlphaTauri AF Corse csapat Ferrarijával negyedik és 17. helyen végzett az itteni hétvége futamain.

Tavaly ismét a Forma–1-es Osztrák Nagydíjon indulhatott a Williams pilótájaként, az időmérőn a Q2-be jutott, a sprinten eredetileg 13. helyen ért be, de öt másodperc büntetést kapott Norris leszorításáért, ami miatt három hellyel hátrébb végzett (más büntetések miatt végül 15. rajthelyről indulhatott), a futamon a 12. lett.

Zhōu

2015-ben az ADAC Forma–4-es bajnokságában az itteni hétvége első futamán harmadik helyezést ért el, a másodikon hetedik lett, a harmadikon kiesett. A következő három évben a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult itt 3×3 futamon. 2016-ban a hétvége harmadik futamán hetedik, 2017-ben az első, 2018-ban a második futamon kilencedik helyezést ért el. A Forma–2-ben 2019-ben hatodik lett a főfutamon, nyolcadik a sprinten; 2020-ban az Osztrák Nagydíj betétfutamain nem szerzett pontot, a Stájer Nagydíj betétversenyén harmadik lett a főfutamon, negyedik a sprinten.

A tavalyelőtti Osztrák Nagydíjon az első Forma–1-es hétvégéje volt az Alpine pénteki tesztpilótájaként. Tavaly Alfa Romeóval az időmérőn kiesett a Q1-ben, a sprinten a motorproblémák miatt a boxutcából rajtolt, 14. helyen végzett, akárcsak a futamon.

Hülkenberg

A 2014-es Osztrák Nagydíjon a Force India színeiben kilencedik, 2015-ben hatodik lett. 2016-ban meglepetésre a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, Nico Rosberg büntetése révén az első sorból rajtolhatott. A futamon hamar visszaesett, majd fékhiba miatt ki is kellett állnia, a megtett táv révén 19. helyezettnek jegyezték. 2017-ben Renault-val 13. helyen végzett. 2018-ban bejutott a Q3-ba, de a futamon motorhibával kiállni kényszerült. 2019-ben hivatalosan öt hely hátrasorolást kapott, de mások büntetései miatt csak három hellyel kellett hátrébbról indulnia. A futamon 13. helyen végzett.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat itteni hétvégéjének mindkét futamán a dobogó harmadik fokára állhatott. 2013-ban a kategória Európa-kupájában 11. és 14. helyen végzett, de előbbiért pontot kapott, mivel előtte végzett egy vendégpilóta. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjén egyik futamon sem szerzett pontot. 2015-ben a GP3-ban harmadik lett a főversenyen, a sprintről kizárták. 2016-ban a DTM-ben huszadik és 18. helyen végzett.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Force Indiával kilencedik helyről indulva nyolcadik lett. 2018-ban hatodik helyezést ért el. A 2020-as Osztrák Nagydíj a Renault színeiben a visszatérő futama volt egy év kihagyás után, nyolcadik helyezéssel. A Stájer Nagydíjon az ötödik rajthelyet szerezte meg, de túlmelegedés miatt kiesett. Tavalyelőtt már az Alpine színeiben a Stájer Nagydíjon 14. helyen végzett, az Osztrák Nagydíj rajtjánál ütközött Antonio Giovinazzival, ami miatt kitört a jobb első felfüggesztése, és a biztonsági autót is be kellett küldeni. A tavalyi Osztrák Nagydíjon az időmérőn ötödik lett, a sprinten hatodik, a futamon ötödik.

Hamilton

A 2014-es Osztrák Nagydíjon a kilencedik helyről rajtolt, mivel az időmérő harmadik szakaszában nem ment mért kört. A futamon második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2015-ben élről indult, de Rosberg az első kanyarban megelőzte őt, ismét második helyen végzett (kapott egy öt másodperces büntetést is a fehér vonalra hajtás miatt, de nem ezen múlott a helyezése). 2016-ban újra megszerezte a pole-t, később a második helyre került, de a korábbi kerékcseréje és Rosberg fékproblémái miatt sikerült megközelítenie élen haladó csapattársát. Az utolsó körben összeütköztek, de jobban jött ki belőle: vétlennek találták, és a versenyt is megnyerte, mesterhármassal. 2017-ben harmadik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. Innen a negyedik helyre tudott feljönni a futamon. 2018-ban második rajthelyről indult, a rajt után élre állt. Később a kerékcserék után a negyedik helyen haladt, miután Vettel is megelőzte, majd a 64. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállt, ez volt az év során az egyetlen, és mindezidáig utolsó kiesése. 2019-ben az időmérőn második lett, de Kimi Räikkönen feltartása miatt három rajthely büntetést kapott (ami a kiszabási sorrend miatt negyedik rajthelyet jelentett). A futamon problémái voltak az autóval, az első szárnyát le is cserélték. Végül ötödik helyen végzett, miután Vettel az utolsóelőtti körben megelőzte. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon második lett az időmérőn, de három hellyel hátrébb sorolták, mivel nem lassított a sárga zászló alatt. A 9. körben Albon megelőzésével előrejött a harmadik helyre, majd Verstappen kiesése után előlépett másodiknak. A 61. körben ütközött az őt előzni próbáló Albonnal, aki emiatt kipördült. Bár másodikként ért célba, az ütközés miatt öt másodperc időbüntetést kapott, így negyedik helyen végzett. A Stájer Nagydíjon esős időmérőn megszerezte a pole-t, majd immár napos időben a futamot is megnyerte. Tavalyelőtt a Stájer Nagydíj időmérőjén harmadik lett, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon tartotta a második helyet. A vége felé lágy gumikra váltva begyűjtötte a leggyorsabb körért járó pontot is. Az Osztrák Nagydíjon negyedik rajthelyről indult. A biztonsági autó utáni újraindításkor a csapattárs Bottas próbálta őt előzni, ekkor még sikerült visszavernie. A 20. körben megelőzte Norrist, így a második helyen haladt, de a túl sok kerékvetőre hajtás miatt az autója megsérült, így az 52. körben Bottas előzte meg, majd az 54. kör elején Norris is, így negyedik lett. A tavalyi Osztrák Nagydíjon az időmérőn kilencedik helyen végzett, a Q3-ban piros zászlót okozva a kicsúszásával; a sprint elején Gaslyval ütközött, de mindketten tudták folytatni, nyolcadik lett, két körrel a vége előtt megelőzve Mick Schumachert. A futamon egészen a harmadik helyig sikerült feljönnie.

Sainz

2012-ben a Forma–3 Euroszériában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett (egyúttal az Európa-bajnoki hétvége második futamán is ötödik helyezést ért el).

A 2015-ös Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban 15. helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. 2017-ben tizedik helyről indulva motorhiba miatt esett ki. 2018-ban Renault-val bejutott a Q3-ba, de a futamon 12. helyen végzett. 2019-ben a McLaren színeiben a rajtrács végére sorolták az elhasznált erőforráselemek száma miatt. A futamon sikerült feljönnie a pontszerző nyolcadik helyre. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon nyolcadik rajtkockából indulva ötödik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon harmadik helyről indulva kilencedik lett leggyorsabb kört futva. Tavalyelőtt Ferrarival a Stájer Nagydíj időmérőjén kiesett a Q2-ben, de a futamon hatodik lett. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén 11. lett, de Vettel büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon ötödik helyezést ért el, az utolsó körben megelőzve Ricciardót. A tavalyi Osztrák Nagydíjon az időmérőn harmadik lett, a sprint rajtjánál megelőzte csapattársát, aki még az első körben visszaelőzte, így maradt a harmadik hely; a futamon is harmadik helyen állt, és üldözte Verstappent a második helyért, amikor az 57. körben az erőforrás hibájával kiállt, az autója ki is gyulladt.

Russell

A 2014-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén második és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben és 2016-ban 2×3 futamon indult a pályán, legjobbja a 2016-os hétvége második futamán elért második helyezés volt, emellett volt kétszer ötödik, egyszer hetedik, illetve kilencedik. 2017-ben a GP3-ban a főfutamot megnyerte, a sprinten hatodik lett. 2018-ban a Forma–2-ben szintén győzött a főfutamon, a sprinten második helyezést ért el.

A 2019-es Osztrák Nagydíj időmérőjén Williamsszel három rajthely büntetést kapott Kvjat feltartásáért (bár eleve utolsóelőtti helyen végzett), végül a boxutcából indult, miután a parc fermé alatt első szárnyat cseréltek neki. A futamot két kör hátránnyal a 18. helyen zárta. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon a Q2-be jutott, az 51. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállni kényszerült, a futam második biztonsági autós fázisát okozva. A Stájer Nagydíjon 16. helyen végzett. Tavalyelőtt a Stájer Nagydíj időmérőjén 11. lett, de Tsunoda büntetése után egy hellyel előrébb rajtolt. A nyolcadik helyről állt ki kerékcserére, ekkor azonban problémái támadtak a pneumatikus rendszerrel, az időveszteség miatt visszaesett. Később az erőforrás hibája miatt kiállt. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén kilencedik lett, első alkalommal jutva Williamsszel Q3-ba. Vettel büntetésével egy hellyel előrébb indult, sokáig tartotta a tizedik helyet, de három körrel a vége előtt Alonso megelőzte, így 11. helyen végzett, lecsúszva a pontszerzésről. A tavalyi Osztrák Nagydíjon Mercedesszel az időmérőn negyedik lett, csapattársához hasonlóan a Q3-ban kicsúszott és piros zászlós megszakítást okozott. A sprinten és a futamon is negyedik helyezést ért el. A futam első körében Pérezzel ütközött, folytatni tudta a versenyt, de öt másodperc büntetést kapott az eset miatt.

Bottas

Williamsszel a 2014-es Osztrák Nagydíjon az első sorból rajtolt, a futamon harmadik helyével első Forma–1-es dobogóját érte el. 2015-ben ötödik, 2016-ban kilencedik lett. 2017-ben a Mercedes színeiben élről indulva megnyerte a futamot. 2018-ban élről indult, de a rajt után visszaesett negyedik helyre, még az első körben a második helyet sikerült visszavennie, majd a 14. körben hidraulikai problémával kiesett. 2019-ben negyedik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. 2020-ban az Osztrák Nagydíjat – az időmérő végi kavicságyazása ellenére is – élről indulva megnyerte. A Stájer Nagydíjon negyedik rajthelyről indult. A 66. körben próbálta megelőzni Verstappent, aki ekkor még visszaelőzte, de a következő körben már sikerült az előzést, meglett a második helyezés. Tavalyelőtt a Stájer Nagydíj időmérőjén harmadik lett, de a második szabadedzésen történt boxutcabeli veszélyes vezetésért három rajthellyel hátrasorolták. A 11. körben megelőzte Norrist, majd a kerékcsere után sikerült Pérez elé visszajönnie, akit végig maga mögött tudott tartani, így harmadik helyezést ért el. Az Osztrák Nagydíjon ötödik helyről rajtolt, a biztonsági autó utáni újraindítást követően próbálta Hamiltont előzni, de ekkor még nem sikerült. Miután Norris leszorította Pérezt, előrejött negyedik helyre. Az időbüntetést kapó Norrisszal egyszerre jött ki kerékcserére, így sikerült harmadik helyre előrejönnie, majd az 52. körben megelőzte csapattársát, ezzel második helyezettként állhatott dobogóra. A tavalyi Osztrák Nagydíjon Alfa Romeóval az időmérőn a Q2-ig jutott, a sprinten tizedik lett, de ez elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták. A futamon a boxutcából indulva a 11. helyen végzett.

Piastri

2018-ban a Forma Renault Európa-kupában hatodik és kilencedik helyezést ért el az itteni hétvégén. 2020-ban a Forma–3-ban az Osztrák Nagydíj hétvégéjén a megnyerte a bemutatkozó főfutamát, a sprinten nyolcadik helyen végzett; a Stájer Nagydíj hétvégéjén a félbeszakadt főfutamon negyedik, a sprinten ötödik lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr4818156420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása