Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság - frissítve 2022 után 3.

2023. február 27. - F1 Hierro

A csapatok pontozása a versenyzőik világbajnoki helyezései alapján a 2003-tól 2009-ig használt 10-8-6-5-4-3-2-1 rendszerben folytatódik.

Az első három helyezett megegyezik az előző két változattal. Élen a Ferrari, amelynek színeiben 2022-ben Charles Leclerc második, Carlos Sainz ötödik lett a világbajnokságban; második a McLaren, amelynek ebben az értékelésben Lando Norris világbajnoki hetedik helye hozott két pontot;  a Williams a harmadik. A negyedik helyen itt a Team Lotus maradt legjobb megszűnt csapatként. A Mercedes George Russell negyedik és Lewis Hamilton hatodik helyével megközelítette őket, de itt még mögöttük maradt. A hatodik a Red Bull Racing, amelynek színeiben Max Verstappen megvédte a világbajnoki címét, Sergio Pérez pedig a világbajnoki dobogó harmadik fokára állhatott (amivel a kostruktőri címet is besöpörték kilenc év után). 

A listának ez a változata eggyel bővült, az új belépő az Alpine a 43-48. helyen, Esteban Ocon világbajnoki nyolcadik helye révén. Így a francia istálló immár nemcsak jogelődein keresztül, hanem saját nevén is felkerült. A működő csapatok közül a listán van még az Alfa Romeo a régi eredményei révén, az Aston Martinnak és az AlphaTaurinak pedig jogelődei kerültek fel.

Konstruktőr 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Pontszám
1. Ferrari (I) 15 26 19 25 22 13 13 10 751,32
2. McLaren (GB) 12 10 6 11 14 11 9 4 402,00
3. Williams (GB) 7 8 12 3 8 5 4 4 280,00
4. Lotus (1958-94) (GB) 6 3 8 4 2 5 6 5 191,86
5. Mercedes (D) 9 7 2 2 2 3 3 1 187,95
6. Red Bull (A) 6 1 8 3 3 3 3 2 158,90
7. Brabham (GB) 4 3 1 3 2 5 2 3 115,00
8. Renault (F) 2 1 3 4 4 5 6 87,00
9. Cooper (GB) 2 3 3 1 3 4 3 2 84,47
10. Benetton (GB/I) 2 2 4 2 5 1 3 80,00
11. BRM (GB) 1 3 3 3 2 2 2 71,76
12. Tyrrell (GB) 2 1 3 2 1 1 1 2 67,00
13. Maserati (I) 2 3 1 2 1 4 47,37
14. Alfa Romeo (I) 2 1 1 1 2 41,00
15. Ligier (F) 3 1 1 1 4 28,00
16. Vanwall (GB) 2 1 1 24,12
17. Matra (F) 1 1 1 22,00
18. Brawn (GB) 1 1 16,00
19. March (GB) 1 1 1 2 16,00
20. BMW Sauber (D) 1 1 2 15,00
21. Kurtis Kraft (USA) 2 4 14,00
23. Lotus (2012-15) (GB) 1 1 1 1 13,00
22. Jordan (IRL) 1 2 1 13,00
24. Honda (J) 1 1 2 1 13,00
25. BAR (GB) 1 2 1 11,00
26. Wolf (CDN) 1 1 10,00
27. Porsche (D) 1 1 9,00
28. Hesketh (GB) 1 1 6,00
29. Toyota (J) 1 1 1 6,00
30. Racing Point (GB) 1 5,00
Talbot (F) 1 5,00
Lola (GB) 1 5,00
33. Watson (USA) 1 1 5,00
34. Force India (IND) 2 1 5,00
35. Lancia (I) 1 3,00
36. Gordini (F) 1 3,00
37. Stewart (GB) 1 1 3,00
38. Toro Rosso (I) 1 1 2 2,10
39. Kuzma (USA) 1 2,00
Shadow (USA/GB) 1 2,00
Deidt (USA) 1 2,00
Penske (USA) 1 2,00
43. Sauber (CH) 1 1,00
Arrows (GB) 1 1,00
Alpine (F) 1 1,00
Epperly (USA) 1 1,00
Eagle (USA) 1 1,00
Surtees (GB) 1 1,00
49. Racing Point Force India (GB) 1 0,52
50. Parnelli (USA) 1 0,14

 

Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2022-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016-tól 2020-ig versenyző Renault, a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus és az Alpine eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016-tól elért eredmények. A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart és a Red Bull, a BMW Sauber és a Sauber, valamint a Jordan, a Force India, a 2018-as Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India, valamint 2019-től a Racing Point eredményei (a jelenlegi csapat, az Aston Martin még nem ért el olyan eredményt, hogy felkerülhessen erre a listára). (A jelenlegi Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de még nem ért el olyan eredményt, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr4918059970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása