Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző X/7.

Emilia-Romagna Nagydíj, Imola

2024. május 17. - F1 Hierro

Imolában eddig három különböző néven rendeztek Forma-1-es versenyeket. 1980-ban egyszeri alkalommal Monza helyett ugrott be, majd a következő évtől második olaszországi versenyként hivatalosan San Marinó-i Nagydíjak voltak itt egészen 2006-ig. Utána egészen 2020-ig kellett várni, hogy a Covid-helyzet miatt felforgatott versenynaptárba bekerüljön a pálya, ezúttal a tartomány, Emilia-Romagna nevére keresztelt futam házigazdájaként. Ezután sikerült is maradnia, bár tavaly az árvíz miatt elmaradt a verseny.

A Ferrari számára Monzához hasonlóan ez is hazai versenynek számít, sőt még a pályát is Dino Ferrariról, az alapító Enzo korán elhunyt fiáról nevezték el, majd a Commendatore halála után immár ketten lettek névadók. A legnagyobb itteni sikereket Michael Schumacher hozta a Scuderiának, aki hatszor örvendeztette meg győzelemmel a tifosit (osszesen hétszer nyert San Marinó-i Nagydíjat, első alkalommal még a Benetton színeiben).

Ugyancsak számos alkalommal nyert San Marinói- Nagydíjat a McLaren, amely a mostani futamra a friss miami győzelemmel a zsebében érkezhet, és a Williams, amelyet azonban szomorú emlék is köt Imolához: idén harminc éve, hogy az ő autójukat vezetve halálos baleset szenvedett a háromszoros világbajnok Ayrton Senna a fekete hétvégén, egy nappal a Simtek pilótája, Roland Ratzenberger után.

Az Alpine-nak a jogelődei nyertek San Marinó-i Nagydíjat: azon a bizonyos fekete hétvégén a Benetton Schumacherrel, 2005-ben pedig Fernando Alonso révén a Renault, az immár a Ferrarinál versenyző Schumacherrel a nyomában - egy évvel később pedig fordított sorrendben kergetőztek és futottak be. Az Emilia-Romagna Nagydíjakon eddig egyszer a Mercedes győzött Hamiltonnal, majd az utóbbi két alkalommal a Red Bull Racing Max Verstappennel. Vajon ezt a versenyt is behúzzák, vagy a McLaren erőt merít a legutóbbi győzelméből, esetleg a Ferrari a tavalyelőtti jó esélyekkel kecsegtető, de végül elbukott futam után örömöt szerez a drukkereinek?

Red Bull

A 2005-ös San Marinó-i Nagydíjon Vitantonio Liuzzi (aki időlegesen Christian Klient váltotta) hazai pályán pontszerző nyolcadik helyezést ért el első Forma–1-es futamán (miután a két BAR-Hondát kizárták), míg a csapat fix versenyzője, David Coulthard 11. helyen végzett. 2006-ban Coulthard és Klien is technikai problémával állt ki.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon nulláztak: a második sorból induló Verstappen a második helyen állt Bottas megelőzése után, azonban defekt miatt kiesett; a harmadik sorból rajtoló Albon a biztonsági autós fázis után a hatodik helyen állt, de sikertelenül védekezett Pérez ellen, majd meg is pördült, a 15. helyre esett vissza. 2021-ben Verstappen a harmadik helyről indulva a rajt után élre állt és győzött. A második helyről rajtoló Pérez előbb 10 másodperc büntetést kapott biztonsági autó alatti előzésért, majd az újraindítást követően kicsúszott, végül 11. helyezettként lemaradt a pontszerzésről. Tavalyelőtt Verstappen a pole-ból indult a sprinten, Leclerc a rajtnál megelőzte, de az utolsóelőtti körben élre állva megnyerte a sprintet, Pérez a hetedik helyről rajtolva a harmadikra jött fel. A futamon szintén Verstappen nyert, leggyorsabb kört futva, a Leclerc-t lerajtoló, majd a kerékcsere után újra megelőző Pérez második helyével pedig meglett a kettős győzelem.

Mercedes

A jogelődök közül 1980-tól 1998-ig a Tyrrell, 1999-től 2005-ig a BAR, 2006-ban a Honda versenyzett Imolában. Tyrrell-lel az 1982-es San Marinó-i Nagydíjon Michele Alboreto lett harmadik. BAR-Hondával 2004-ben Jenson Button állhatott a dobogó második fokára. 2005-ben ugyan harmadikként intették le, a verseny után fény derült a csapat turpisságára a pót-üzemanyagtartállyal és az autó súlyával, így kizárták, sőt a két következő futamról el is tiltották őket.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon első sorból indulva kettős győzelmet szereztek: az élről Bottas indult, de a kerékcseréjét későbbre hagyó Hamiltonnak kezére játszott a virtuális biztonsági autó, így megnyerte a futamot, a leggyorsabb kört is megfutotta. Bottas egy időre visszaesett harmadiknak, miután Verstappen kihasználta a hibáját és megelőzte, de a Red Bull hollandjának kiesése után meglett a második hely. 2021-ben Hamilton indult az élről, de Verstappen a rajt után megelőzte. A 31. körben kicsúszott, de pont ugyanebben a körben Bottas ütközött Russell-lel, ami miatt kiesett, a futamot piros zászlóval megszakították. A leállítás Hamilton kezére játszott, aki vissza tudott zárkózni a második helyig, a leggyorsabb kört is megfutotta. Tavalyelőtt az időmérőn a Q2-ig jutottak, mindkettejüknek rosszkor jött a Sainz balesete miatti piros zászló és utána az eső. A sprinten Russell 11., Hamilton 14. helyen végzett; a futamon Russell negyedik helyre jött fel, Hamilton eredetileg 14. helyen ért be, Ocon büntetésével 13. lett.

Ferrari

Az 1980-as Olasz Nagydíjon Jody Scheckter a pontot nem érő nyolcadik helyen végzett, Gilles Villeneuve kiesett. Az 1981-es San Marinó-i Nagydíjon Villeneuve megszerezte a pole-t és leggyorsabb kört is futott, de a hetedik helye nem ért pontot, ellentétben Didier Pironi ötödik helyével. A következő évben kettős győzelmet arattak, Pironi nyert Villeneuve előtt. Igaz, a futamon foghíjas mezőny vett részt, a FOCA-FISA háború miatt a brit csapatok nagy része bojkottálta. A két pilóta viszonyának pedig nem tett jót, hogy másképp értelmezték a csapat utasítását az óvatosságról, Villeneuve szerint neki járt a győzelem, Pironi viszont úgy gondolta, versenyezhetnek egymással. Sajnos a konfliktus elsimítására már nem volt mód később… 1983-ban Patrick Tambay győzött, René Arnoux harmadik helyével meglett a kettős dobogó. 1984-ben Arnoux második lett, Michele Alboreto kiesett. 1985-ben Stefan Johansson 15. helyről rajtolva élre tört, de a verseny vége felé kifogyott az üzemanyaga, a megtett táv révén pontszerző hatodik lett (később kiderült, hogy elektronikai hiba miatt az üzemanyagmérő kevesebb fogyasztást mutatott) 1986-ban negyedik helyezést ért el. 1987-ben Alboreto állhatott a dobogó harmadik fokára. 1988-ban Gerhard Berger lett ötödik. 1989-ben Nigel Mansell és Berger is kiesett, utóbbi hátborzongató balesetet szenvedett a hírhedt Tamburello kanyarban: autója falnak ütközés után kigyulladt, a tűzoltók gyorsasága révén sikerült időben kimenteni, sérülései miatt a következő futamot kihagyta. 1990-ben Alain Prost negyedik lett. 1991-ben nullázott a csapat, Prost ráadásul el sem rajtolt, miután a felvezető körben kicsúszott. 1992-ben és 1993-ban is kettős kieséssel ért véget a futam. 1994-ben a sérült Jean Alesit helyettesítő Nicola Larini második helyezésével egyetlen dobogóját szerezte azon a bizonyos fekete hétvégén. 1995-ben sikerült a kettős dobogó: Alesi második lett Berger előtt, aki a leggyorsabb kört is megfutotta, de akkoriban nem járt érte pluszpont.

1996-ban Michael Schumacher első ferraris pole pozícióját szerezte, a futamon második lett, míg Eddie Irvine negyedik. 1997-ben Michael Schumacher megismételte a második helyét, míg Irvine egy helyezést javítva immár csatlakozott hozzá a dobogón. 1998-ban ugyanezekkel a helyezésekkel hoztak össze újabb kettős dobogót, Michael Schumacher leggyorsabb kört is futott. 1999-ben Schumacher győzött, lekörözve a harmadik helyezettet is, míg Irvine motorhibával kiállni kényszerült. 2000-ben Schumacher megismételte a győzelmét, Rubens Barrichello pedig negyedik lett. 2001-ben Schumacher a felfüggesztés sérülésével feladta a versenyt, Barrichello harmadikként dobogóra állhatott. 2002-ben kettős győzelmet arattak, Michael Schumacher élről indulva győzött a leggyorsabb kört futó Barrichello előtt. 2003-ban Michael Schumacher mesterhármassal győzött, hatalmas lelkierőről téve tanúbizonyságot: azon a hétvégén veszítette el édesanyját. Barrichello harmadik helyezést ért el. 2004-ben Michael Schumacher sorozatban harmadjára nyerte meg a versenyt, Barrichello hatodik lett. 2005-ben Michael Schumacher emlékezetes módon üldözte Alonsót, leggyorsabb kört is futva, de megelőznie nem sikerült, második helye azonban első azévi dobogóját jelentette. Barrichello elektronikai hibával kiállt. 2006-ban az utolsó San Marinó-i Nagydíjon megismétlődött az üldözés Alonsóval, de fordított szereposztásban: Michael Schumacher első azévi győzelmét szerezte, összesen hetedjére nyert San Marinó-i Nagydíjat (ebből hatszor a Scuderia színeiben örvendeztette meg a tifosikat). Felipe Massa negyedik lett.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon Leclerc a Q3-ba jutott és a futamon ötödik helyezést ért el, míg Vettel 12. lett. 2021-ben a második sorból rajtoló Leclerc és a Q3-ról lecsúszó Sainz 4–5. helyen futottak be. Tavalyelőtt a sprinten Leclerc az első sorból indult, a rajtnál élre állt, majd az utolsóelőtti körben Vestappent megelőzte, így második helyezést ért el; a Q2-ben kicsúszó, így Q3-as idő nélkül a tizedik rajthelyről induló Sainz negyedik helyre jött fel. A futamon Sainz a rajtnál ütközött Ricciardóval, és a kavicságyban ért véget a versenye, biztonsági autós fázist okozva; Leclerc a rajtnál Pérez és Norris mögé került, Norrist a 8. körben megelőzte, a kerékcsere után pedig Pérez elé jött vissza, aki azonban hamar megelőzte, majd az 53. körben kicsúszott, első szárnyat kellett cseréltetnie, egyúttal lágy gumikra váltott, amik segítségével a hatodik helyezést sikerült megmentenie.

McLaren

Az 1980-as Olasz Nagydíjon nem szereztek pontot: Prost hetedik lett, John Watson kiesett. 1981-ben Andrea de Cesaris hatodik helyezést ért el. Az 1982-es versenyt FOCA-párti csapatként bojkottálták. 1983-ban Watson ötödik lett. 1984-ben Prost megszerezte a csapat első imolai győzelmét, míg Niki Lauda motorhibával kiállt. 1985-ben szintén elsőként ért célba, még úgy is, hogy a benzine kifogyóban volt, a levezető körben meg is állt. Utólag azonban súlyhatár alattinak bizonyult az autója, így kizárták. Lauda így negyedik helyezetté lépett elő. 1986-ban Prostnak sikerült újra nyernie, Keke Rosbergnek kifogyott az üzemanyaga, a megtett táv révén ötödiknek könyvelték el. 1987-ben Prost elektronikai hibával kiállt, Johansson negyedik helyezést ért el. 1988-ban kettős győzelmet arattak: Ayrton Senna először nyert a McLaren színeiben, Prost előtt. 1989-ben szintén ebben a leosztásban arattak kettős győzelmet. Prost sérelmezte, hogy a megállapodásukat megszegve előzte meg annak ellenére, hogy ő érte el hamarabb az első kanyart – ettől kezdve romlott meg csapattársi viszonyuk, ami később a suzukai ütközésben csúcsosodott ki. 1990-ben Senna élről indult, de a kerekének sérülése miatt kiesett. Berger másodikként dobogóra állhatott. 1991-ben kettős győzelmet arattak, Senna élről indulva nyert Berger előtt. 1992-ben Senna harmadik lett, Berger Alesivel ütközve kiesett. 1993-ban mindkét versenyző kiesett: Senna hidraulikai hibával, Michael Andretti kicsúszott.

1994-ben Mika Häkkinen harmadikként állt annak a bizonyos tragikus futamnak a dobogóján, Martin Brundle a pontot nem érő nyolcadik helyen végzett. 1995-ben Häkkinen ötödik lett. Ezen a versenyen indult először a csapat színeiben Mansell (az első két futamot amiatt hagyta ki, hogy túl szűk volt neki az autó), tizedik helyen zárt, amiért akkoriban nem járt pont. 1996-ban Häkkinen és Coulthard is kiállni kényszerült, bár Mikát a megtett táv miatt nyolcadiknak jegyezték, pont nem járt érte. 1997-ben Häkkinen hatodik lett, Coulthard motorhibával kiesett. 1998-ban Coulthard élről indulva aratott rajt-cél győzelmet, míg Häkkinen váltóhiba miatt feladta a versenyt. 1999-ben Häkkinen élről indult, és vezetett is a versenyen, de hibázott és kiesett, Coulthard máosik lett. 2000-ben a dobogó két oldalára állhattak: a pole-ból induló Häkkinen második, Coulthard harmadik helyezettként. 2001-ben Coulthard lett élről indulva második, Häkkinen negyedik helyen végzett. 2002-ben Coulthard hatodik lett, Kimi Räikkönen a kipufogó problémái miatt kiállt. 2003-ban Kimi másodikként állhatott dobogóra, Coulthard ötödik lett. 2004-ben Kimi nyolcadik, Coulthard 12. helyen végzett. 2005-ben Kimi pole-ból indult és élen állt a versenyen, de a féltengely problémája miatt kiállni kényszerült. A sérült Juan Pablo Montoyát helyettesítő Alexander Wurz, aki négy és fél év után indult újra futamon, negyedik helyen ért célba, de a BAR-Hondák kizárása után harmadikként dobogóssá lépett elő. 2006-ban Montoya ért el harmadik helyezést, míg Kimi ötödik lett.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon Sainz és Norris egyaránt Q3-ba jutottak, a futamon a 7–8. helyen futottak be. 2021-ben szintén mindkét versenyző a Q3-ba jutott az időmérőn, a futamon Norris harmadikként állhatott dobogóra, Ricciardo hatodik lett. Tavalyelőtt a sprinten a második sorból rajtoló Norris (aki a Q3-as kicsúszásával az időmérő idő előtti befejezését okozta) és a harmadik sorból rajtoló Ricciardo 5–6. helyen végeztek. A futamon Norris a rajtnál a harmadik helyre jött fel, bár a 8. körben Leclerc megelőzte, de végül a dobogó harmadik fokára állhatott, miután Leclerc az 53. körös kicsúszásával visszaesett; Ricciardo a rajtnál ütközött Sainzzal, ami miatt visszaesett, 18. lett.

Aston Martin

A silverstone-i elődök közül 1991-től 2005-ig a Jordan, 2006-ban a Midland F1 indult a San Marinói- Nagydíjon. A Jordan legjobb imolai helyezése két negyedik hely volt: 1997-ben Giancarlo Fisichellának, 1999-ben Damon Hillnek sikerült. 2001-ben sikerült a kettős pontszerzés, amikor Jarno Trulli ötödik lett Heinz-Harald Frentzen előtt. 1994-ben a Jordant vezetve szenvedte el Barrichello a fekete hétvége pénteki napján a félelmetes balesetét, amit azonban sikerült kisebb sérülésekkel megúsznia.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon a Racing Point színeiben az Albon ellen sikeresen védekező Pérez hatodik, Stroll 13. helyen végzett.

Aston Martin név alatt 2021-ben Stroll hetedik helyen futott be, de szabálytalan előzésért öt másodperc büntetést kapott, így nyolcadik helyezést ért el, a boxutcából rajtoló Vettel váltóhibával kiállt, a megtett táv révén 15. helyezettnek rangsorolták. Tavalyelőtt a sprinten Vettel kilencedik helyről rajtolva a 13., a Q2-ig jutó Stroll a 15. helyen végzett; a futamon Vettel nyolcadik, Stroll tizedik lett.

Alpine

A jogelőd Benetton színeiben nyerte meg Michael Schumacher 1994-ben a gyászos emlékű San Marinó-i Nagydíjat. A 2005-ös versenyt a Renault színeiben Alonso nyerte, majd egy évvel később második lett.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon ugyancsak Renault-színekben Ricciardo a harmadik sorból rajtolva a dobogó harmadik fokára állhatott, Ocon váltóhibával kiesett.

2021-ben immár Alpine név alatt Ocon és Alonso erdetileg 10-11. helyen futottak be, de Räikkönen időbüntetése után 9-10. helyre léptek előre. Tavalyelőtt a sprinten Ocon az utolsó sorból rajtolva 16., Alonso a harmadik sorból rajtolva kilencedik helyen végzett;a futamon Ocon eredetileg 11. helyen ért be, de veszélyes kiengedés miatt öt másodperc büntetést kapott, így 14. lett; Alonso a rajtnál ütközött a megcsúszó Mick Schumacherrel, az autó oldaldobozának sérülése miatt a 7. körben kiállt.

Williams

Az 1980-as Olasz Nagydíjon mindkét versenyző dobogóra állhatott: Alan Jones második lett leggyorsabb körrel (ami nem ért még külön pontot), Carlos Reutemann harmadik.

A San Marinó-i Nagydíjon 1981-ben Reutemann ismét harmadik helyezést ért el, Jones viszont csak 12. lett. Az 1982-es nagydíjat FOCA-párti csapatként bojkottálták. 1983-ban Keke Rosberg negyedik lett, Jacques Laffite – pont nélkül – hetedik. 1984-ben mindketten kiestek. 1985-ben Mansell ötödik lett (egy helyet előrelépve Prost kizárásával), Rosberg fékhibával kiesett. 1986-ban Nelson Piquet második helyezést ért el, Mansell motorhibával kiállt. 1987-ben Piquet a pénteki edzésen balesetet szenvedett a Tamburello kanyarban, a sérülése miatt vissza kellett lépnie a hétvégétől. Mansell megnyerte a futamot. 1988-ban Riccardo Patrese 13. helyen végzett, Mansell motorhibával kiesett. 1989-ben Thierry Boutsen negyedik lett, Patrese motorhiba miatt kiesett. 1990-ben Patrese győzött, ezzel hat és fél év után nyert újra futamot (időben máig ez a leghosszabb várakozás két győzelem között, futamszámban Kimi Räikkönen döntötte meg 2018-ban). Ezúttal Boutsennek volt motorhibája. 1991-ben mindkét versenyző kiesett: Mansell az első kör vége felé ütközve (váltóhibákkal is küszködött), Patrese a vezérműtengely-érzékelő meghibásodása miatt. 1992-ben kettős győzelmet arattak: Mansell élről indulva győzött, ötből ötöt nyerve a szezon elején (ezzel rekordot állított fel, amit azóta beállítani sikerült 2004-ben Michael Schumachernek), Patrese leggyorsabb körrel második lett (öt futamból negyedszer). 1993-ban Prost győzött mesterhármassal, Damon Hill fékhibával kiesett.

Az 1994-es futam a csapat és a Forma–1 történelmének fekete napja lett. Senna megszerezte a pole pozíciót, bár Roland Ratzenberger szombati halálos balesete után elgondolkodott, hogy rajthoz álljon-e. Végül elindult, élen állt a versenyen a hetedik körig, amikor autója a Tamburello kanyarban irányíthatatlanná válva kisodródott, betonfalnak ütközött, rommá tört, kereke leszakadt… a Forma–1 pedig története egyik nagy alakját veszítette el. A félbeszakított, majd újraindított versenyen Hill hatodik lett.

Az 1995-ös és 1996-os versenyt Hill nyerte. 1995-ben Coulthard negyedik lett, 1996-ban Jacques Villeneuve 11. helyen végzett. 1997-ben Villeneuve élről indult, de váltóhibával kiesett, Heinz-Harald Frentzen viszont megszerezte első (és egyetlen williamses) nagydíjgyőzelmét. 1998-ban Villeneuve negyedik lett Frentzen előtt. 1999-ben Alessandro Zanardi 11. helyen végzett, Ralf Schumacher elektronikai hibával kiállt. 2000-ben Ralf és Button is műszaki hibával esett ki. 2001-ben viszont Ralf a rajtnál élre tört, és a leintésig ki sem engedte a kezéből az éllovas pozíciót. Ezzel ő maga első nagydíjgyőzelmét szerezte, a Williamsnek pedig ez volt az első BMW-motoros győzelme. Montoya kuplunghibával kiesett. 2002-ben Ralf harmadik lett Montoya előtt. 2003-ban az édesanyját azon a hétvégén elvesztő Ralf első sorból indulva negyedik, Montoya hetedik helyen végzett. 2004-ben Montoya állt dobogóra harmadikként, Ralf hetedik lett. 2005-ben Nick Heidfeld és Mark Webber 6–7. helyen végeztek. 2006-ban az utolsó San Marinó-i Nagydíjon Webber hatodik, Nico Rosberg 11. lett.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon Nicholas Latifi 11. helyezést ért el, Russell a biztonsági autós fázis alatt megpördült és a palánknak ütközött. Tavalyelőtt mindkét versenyző balesett miatt esett ki: Latifi az első körben csapta oda az autóját; Russell a 31. körben ütközött Bottasszal, piros zászlós megszakítást okozva (és egy kisebb adok-kapokat kettejük között). Tavalyelőtt mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, Albonnak mért köre sem volt, miután kigyulladt a féke, de engedték rajthoz állni. A sprinten Alson és Latifi a 18–19. helyen végeztek; a futamon Albon eredetileg 12. helyen ért be, Ocon időbüntetésével 11. lett, Latifi 16. helyen végzett.

RB

A jogelőd Toro Rosso ott volt az utolsó San Marinó-i Nagydíjon 2006-ban, Liuzzi és Scott Speed 14–15. helyen végeztek.

Az ő elődjük, a Minardi 1991-ben itt érte el legjobb versenyeredményét, amikor Pierluigi Martini negyedik helyezést ért el (ezt később kétszer sikerült még beállítania a csapatnak).

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon az AlphaTauri mindkét versenyzője a Q3-ba jutott. A futamon Danyiil Kvjat negyedik helyezést ért el, a biztonsági autós fázis után megelőzve Leclerc-t; Gasly a hűtőfolyadék szivárgása miatt feladta a versenyt. 2021-ben ötödik rajthelyről indulva Gasly hetedik lett, miután az őt szabálytalanul előző Stroll öt másodperc büntetést kapott. A Q1-ben az autóját összetörő, így a rajtrács végéről induló Tsunoda 12. helyen végzett, öt másodperc büntetéssel pályaelhagyás miatt. Tavalyelőtt mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, a sprinten Tsunoda 12., a rajtnál Zhōuval ütköző és defektet kapó Gasly 17. helyen végzett; a futamon Tsunoda feljött a hetedik helyre, Gasly eredetileg a 13. helyen ért be, Ocon időbüntetésével 12. lett.

Kick Sauber

A San Marinó-i Nagydíjon a Sauber színeiben 1993-ban JJ Lehto ért el negyedik helyezést, 1994-ben Karl Wendlinger (az év során ekkor állt rajthoz utoljára a monacói súlyos balesete előtt), 2005-ben pedig Jacques Villeneuve.

Az utolsó San Marinó-i Nagydíjon 2006-ban már a BMW Sauber indult, de pontot nem szereztek: Villeneuve és Heidfeld 12–13. helyen végeztek.

Alfa Romeo Racing néven a 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon a Q1-es kiesés ellenére sikerült a kettős pontszerzés: Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi 9–10. helyen futottak be, előbbi egészen a 49. körig nem cserélt kereket. 2021-ben Kimi eredetileg kilencedik helyen futott be, de az újraindítási szabályok megsértése miatt időbüntetést kapott, így 13. helyre esett vissza. A büntetést megfellebbezték, de elutasították, a szabály utólagos módosítása már nem segített. Giovinazzi a 14. helyen végzett. Tavalyelőtt Bottas – aki a Q3-ban piros zászlót okozott a leállásával – nyolcadik helyről rajtolva hetedik lett a sprinten és ötödik a futamon. Zhōu a Q2-ig jutott, a sprinten a rajt után kiesett a Gaslyval való ütközés miatt, és biztonsági autós fázist okozott; a futamon a boxutcából rajtolhatott a parc fermé alatti módosítások miatt, a 15. helyen végzett.

Haas

2020-ban Romain Grosjean 12. helyen futott be, de pályaelhagyás miatt öt másodperc büntetést kapott, emiatt 14. lett. Kevin Magnussen az első körben megpördült, de folytatni tudta a versenyt. Megvívott Leclerc-rel, aki megelőzte, és Albonnal, akit maga mögött tartott. A 47. körben a váltóproblémák okozta fejfájása miatt kiállt. 2021-ben Mick Schumacher és Nyikita Mazepin a 16-17. helyen végeztek. Tavalyelőtt Magnussen, aki megúszta a Q3-as kicsúszást, a második sorból rajtolva nyolcadik lett a sprinten és kilencedik a futamon; Schumacher a Q2-ig jutott, a sprinten tizedik lett, a futamon a 17. helyen végzett, miután a rajtnál megcsúszva Alonsóval ütközött és visszaesett

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5518407085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása