Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IX/10.

Spanyol Nagydíj, Barcelona

2024. június 23. - F1 Hierro

A Circuit de Catalunya 1991 óta rendszeresen otthont ad a Spanyol Nagydíjnak, bár idén kicsit szokatlanul későn, június második felében, a Kanadai Nagydíj után. A pályát alacsonyabb kategóriákból és korábban tesztekből is jól megismerhették a pilóták, így gyakran sima, papírforma-eredményt hozó futamok vannak itt. Tavaly némileg módosítottak a vonalvezetésen, volt harc a pozíciókért, előzések is, éppen csak Max Verstappen első helye volt az, amit senki sem veszélyeztetett.

Verstappen összesen háromszor nyerte meg a versenyt, közülük is a 2016-os különleges helyet foglal el a pályafutásában, hiszen első nagydíjgyőzelmét aratta, rögtön azután, hogy év közben a Toro Rossótól a Red Bull Racinghez vitték. Az elmúlt kilenc évben ketten osztoznak a barcelonai győzelmeken Lewis Hamiltonnal, aki összesen hatszor győzött a pályán, 2017-től 2021-ig sorozatban ötször. A hazai pályán versenyző Fernando Alonso kétszer nyert itt, a 2013-as mindmáig pályafutása utolsó győzelme.

A másik hazai pilóta, Carlos Sainz egyelőre nem tudott dobogóra állni az itteni versenyeken, akárcsak csapattársa, Charles Leclerc, aki két éve pole-ból indult, de technikai hiba miatt kiesett. 

Verstappen idén is ott van az első sorban, mögötte pedig ott a két Mercedes-versenyző, Hamilton és George Russell, akik tavaly csatlakoztak hozzá a dobogón. A pole-ból Lando Norris indulhat, akinek tavaly a rontott rajt után rosszul alakult a versenye, most itt a lehetőség, hogy ezt feledtetni tudja.

Verstappen

2015-ben a Toro Rosso színeiben 11. helyezettként lemaradt a pontszerzésről. 2016-ban év közben itt mutatkozott be új csapatánál, a Red Bullnál, a lehető legemlékezetesebben: a két Mercedes ütközése után csapattársa mögött második helyen haladt, majd a jobb gumistratégiának köszönhetően élre állt, és sikerült végig maga mögött tartania Kimi Räikkönent, ezzel megszerezte élete első nagydíjgyőzelmét. 2017-ben ötödik helyről indult, de a Kimivel való ütközés után autója sérülése miatt kiállni kényszerült. 2018-ban ötödik helyről indult. Kimi kiesése és Sebastian Vettel második kerékcseréje után előlépett harmadikká, amit sikerült megtartania úgy is, hogy Stroll lekörözése közben megsérült az első szárnya. 2019-ben negyedik helyről rajtolt, a Mercedeseket sikertelenül támadó Vettel elé került, a harmadik helyet megtartva ismét dobogóra állhatott. 2020-ban a harmadik helyről indult, a rajtnál megelőzte Bottast. A 22. körben cserélt kereket, a harmadik helyre jött vissza, két körrel később Mercedesek kerékcseréje után visszakerült Bottas elé, második helyezést ért el.

2021-ben második helyről indult, a rajtnál élre állt, az első kerékcserék után is az élen maradt. A 60. körben a második kerékcserével frissebb gumikon lévő Hamilton utolérte és megelőzte. Ezután ő maga is cserélt (megtehette, mivel mögötte Bottas is hasonlót húzott), ezzel együtt ismét második lett, a lágy gumikon leggyorsabb kört futva. Tavalyelőtt második helyről rajtolt. A futam 9. körében kicsúszott, két helyet veszítve. A 12. körben a csapattárs Pérez elengedte, ezután Russell ellen próbálkozott a második, majd Leclerc kiesése után első helyért, de megelőznie nem sikerült. Ekkor beiktattak egy plusz kerékcserét lágy gumikért, ami alatt sokat lefaragott a hátrányából, főleg Pérez és Russell második cseréje után. A harmadik kerékcsere után megközelítette Pérezt, akit a 49. körben utasított a csapat, hogy az eltérő stratégia miatt engedje el. Így sikerült élre állnia, és megnyerte a futamot. Tavaly mesternégyessel győzött.

Sargeant

A Forma Renault Európa-kupában 2017-ben az itteni szezonzáró volt az egyetlen hétvégéje, pontot a három futam egyikén sem szerzett. A következő évben viszont egy második helyezés és egy győzelem az itteni mérlege. 2019-től 2021-ig a Forma–3-ban indult. A 2019-es szezonnyitón nem szerzett pontot, 2020-ban a főfutamon élről indulva harmadik lett, a sprinten ötödik; a 2021-es szezonnyitón a hétvége első futamán negyedik helyezést ért el, a másodikon kiesett, a harmadikon kilencedik lett. Tavalyelőtt a Forma–2-ben harmadik lett a sprinten és negyedik a főfutamon.

A tavalyi nagydíjon az utolsó rajthelyet szerezte meg, a boxutcából indult, miután a parc fermé alatt módosították a felfüggesztést. A futamon is huszadik helyen végzett.

Ricciardo

Többször járt Barcelonában a nevelőszériákban, első alkalommal a 2007-es Forma–Renault 2.0 Európa-kupa záró hétvégéjén, bár akkor még nem ért el jelentősebb eredményt. 2008-ban viszont két pole pozíció, egy hatodik hely és a zárófutam megnyerése a mérlege. A Nyugat-európai Kupa értékelésében ugyanezen a hétvégén szintén két pole pozícióból egy győzelmet és egy második helyet hozott össze. A WSR 2010-es szezonzáróján a 3.5-ös kategóriájában az első itteni futamot megnyerte, a másodikon negyedik lett.

2011-ben a Toro Rosso pénteki tesztpilótájaként járt a pályán; 2012-ben pedig már versenyzőként vett részt, 13. helyezést érve el. 2013-ban tizedikként sikerült pontot szereznie, 2014-ben pedig a Red Bull színeiben harmadikként dobogóra is állhatott. 2015-ben hetedik helyen végzett. 2016-ban a két Mercedes kiesése után élre állt, de a csapaton belüli eltérő gumistratégiából rosszabbul jött ki, a negyedik helyen fejezte be a futamot. 2017-ben hatodik helyről indulva újra harmadik helyezést ért el. 2018-ban ötödik lett leggyorsabb kört futva (akkor még csak előbbiért járt a pont). 2019-ben Renault-val a Q3-ba jutott, de a bakui ütközése miatt három rajthely büntetést kapott, 13. rajtkockából indulva a futamon 12. helyen végzett. 2020-ban sem szerzett pontot, 11. lett. 2021-ben McLarennel hetedik rajthelyről indulva hatodik helyezést ért el. Tavalyelőtt kilencedik rajthelyről indulva 12. helyen végzett.

Norris

A Forma–2-ben 2018-ban mindkét futamon harmadik lett.

A 2019-es Spanyol Nagydíjon a tizedik helyről indulhatott Ricciardo büntetése után, de ütközött Stroll-lal, ami után a verseny feladására kényszerült, és biztonsági autós fázist okozott. 2020-ban nyolcadik helyről rajtolva tizedik lett. 2021-ben kilencedik rajtkockából indulva nyolcadik helyen végzett. Tavalyelőtt a Q3-ról lemaradt, miután az utolsó Q2-es körét pályaelhagyás miatt érvénytelenítették, de a futamon ismét nyolcadik lett. Tavaly harmadik rajthelyről indult, Hamilton a rajtnál megelőzte, majd miután próbálta visszaelőzni, összeértek, visszaesett és ki kellett állnia első szárnyat cseréltetni, ezután a 17. helyen végzett.

Gasly

2012-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában tizedik és hatodik helyen végzett a záró hétvégén, egy évvel később harmadik és hatodik helyezést ért el. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, négy futamon három dobogós helyezést ért el: második lett a 2016-os sprinten, harmadik a 2015-ös sprinten és a 2016-os főfutamon.

2018-ban a Toro Rosso színeiben a rajt után megpördülő Romain Grosjeannak ütközve kiesett. 2019-ben a Red Bull pilótájaként hatodik lett az időmérőn és a futamon is, a biztonsági autós fázis után Magnussen ellen védte meg a pozícióját. 2020-ban az AlphaTauri színeiben kilencedik lett. 2021-ben az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon a pontszerző tizedik helyezést ért el. Tavalyelőtt 13. helyen végzett. Tavaly Alpine-nal negyedik lett az időmérőn, de Sainz és Verstappen Q1-es feltartásáért 2×3 rajthely büntetést kapott. A futamon 11. helyen ért be, Tsunoda időbüntetésével tizedik lett.

Pérez

A GP2-ben 2009–2010-ben állt rajthoz 2×2 futamon, legjobb eredménye a 2010-es főfutamon elért negyedik hely.

A Forma–1-ben 2011-ben Sauberrel kilencedik lett a csapattárs Kobayashi Kamui előtt, egyúttal megszerezte első pontjait (miután Melbourne-ben kizárták). 2012-ben erőátviteli problémák miatt feladni kényszerült a versenyt. 2013-ban McLaren–Mercedesszel és 2014-ben Force Indiával megint csak kilencedik helyen végzett. 2015-ben nem szerzett pontot, 13. lett. 2016-ban hetedik, 2017-ben nyolcadik helyről indulva negyedik helyezést ért el. 2018-ban kilencedik lett. 2019-ben a Racing Point színeiben 15. helyen végzett. 2020-ban itt tért vissza a mezőnybe két Covid-fertőzés miatt kihagyott verseny után, negyedik rajthellyel és ötödik helyezéssel. Eredetileg negyediknek futott be, de kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt öt másodperc büntetést kapott, amivel csapattársa mögé került. 2021-ben a Red Bull színeiben nyolcadik helyről rajtolva ismét ötödik lett, miután a 46. körben megelőzte Ricciardót. Tavalyelőtt ötödik rajthelyről indult, a rajtnál egy helyet javított, majd a csapattársa kicsúszásával újabb egy hellyel előrébb került, Leclerc kiesése után pedig második helyen állt Russell mögött. A 31. körben sikerült Russellt megelőzve átvennie a vezetést. A 49. körben az eltérő stratégián lévő Verstappen utolérte, a csapat pedig utasította az elengedésre, aminek nemtetszése ellenére eleget tett. Így végül második helyezést ért el, leggyorsabb kört futva. Tavaly a Q3-ról lemaradt, miután a Q2 vége felé kicsúszott a kavicságyba. A futamon folyamatosan zárkózott fel, a 6. kör végén Hülkenberg megelőzése után a kilencedik helyen állt, a 31.-től a 34. körig három helyet jött előre, majd Stroll kerékcseréje után az ötödik helyen állt, az 53. körben pedig Sainz megelőzésével meglett a negyedik helyezés.

Alonso

Első alkalommal az Euro Open by Nissan sorozatban (a WSR elődjében) versenyzett itt 1999-ben. A két futamból az elsőn hetedik lett, a másodikat megnyerte. A Forma–3000-ben 2000-ben állt rajthoz, 15. lett.

Első hazai Forma–1-es versenyén 2001-ben 13. helyen végzett a Minardival. A tesztpilótáskodás után 2003-ban vett részt ismét a futamon Renault-val, pályafutása addigi legjobb eredményét elérve második hellyel örvendeztette meg a közönséget, Ferrari-szendvicsben befutva. 2004-ben negyedik lett, majd 2005-ben újra második (így épp odahaza tört meg az addigi győzelmi szériája). 2006-ban élről indulva végre összejött neki a hazai győzelem. A McLaren–Mercedesszel 2007-ben harmadik helyre futotta a csapattárs Hamilton mögött. A Renault-hoz visszatérve 2008-ban motorhibával kiesett, 2009-ben ötödik lett. Ferrari-pilótaként 2010-ben második helyezést ért el. 2011-ben jól kezdte a versenyt, de a végére visszaesett ötödik helyre. 2012-ben újra másodikként ünnepelhetett a dobogón, bizonyítva, hogy a Ferrari malajziai győzelme nemcsak egyszeri fellángolás volt, hanem számolni kell a Scuderiával. 2013-ban pedig másodszor övendeztette meg győzelemmel a hazai közönséget – azóta sem sikerült futamot nyernie. 2014-ben hatodik lett. McLaren–Hondával a következő két futamon kiesett: 2015-ben fékhiba, 2016-ban az erőforrás hibája miatt. 2017-ben bejutott a Q3-ba, hetedik lett az időmérőn, a futamon azonban csak 12. helyen végzett. 2018-ban Renault motorra váltva nyolcadik lett az időmérőn és a futamon is.

2021-ben az Alpine színeiben tizedik rajthelyről indult, a futamon a 17. helyen végzett. Tavalyelőtt a Q1-ben kiesett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt a rajtrács végéről indult, ahonnan feljött a kilencedik helyig. Tavaly Aston Martinnal kilencedik lett az időmérőn, Gasly hátra sorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A 49. körben Tsunodát előzte meg, az 51. körben Ocont, ezzel a hetedik helyen végzett a csapattárs Stroll mögött.

Leclerc

2016-ban a GP3 nyitó hétvégéjének főfutamát megnyerte, a sprinten kilencedik helyen végzett, ami nem ért pontot. 2017-ben a Forma–2-ben szintén a főfutamot nyerte meg, a sprintversenyen negyedik lett.

2018-ban Sauberrel tizedik helyen futott be. 2019-ben Ferrarival az időmérőn és a futamon is ötödik helyezést ért el. 2020-ban kilencedik helyről indult, a 37. körben elektronikai hibával küszködve előbb kipördült, majd el tudott indulni újra az autóval, de már csak a boxutcába ment vissza a 41. körben (ő maga 38-at tett meg). 2021-ben az időmérőn és a futamon is negyedik lett. Tavalyelőtt élről indult, az is belefért, hogy a Q3-ban volt egy megpördülése. A futamon tartotta a vezető helyet a 27. körig, amikor a turbó hibájából megadta magát az autója. Tavaly az utolsóelőtti helyen végzett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt hivatalosan 15 rajthely büntetést kapott. A felfüggesztés parc fermé alatti módosítása miatt a boxutcából rajtolt, a futamon előrébb jött, de a pontszerzés nem sikerült: 12. helyen ért be, Tsunoda időbüntetésével a 11. helyen végzett.

Stroll

Williamsszel 2017-ben a 16. helyen végzett. 2018-ban a Q1-ben kicsúszott a kavicságyba, a futamon 11. helyen ért célba. 2019-ben a Racing Point színeiben a Norisszal való ütközés után a kavicságyban és gumifalban ért véget a versenye, biztonsági autós fázist okozva. 2020-ban ötödik helyről indult, a rajtnál előretört harmadiknak, később Bottas visszaelőzte. Eredetileg ugyanezen a helyen futott be a csapattársa mögött, de Pérez időbüntetésével negyedik helyezést ért el. 2021-ben az Aston Martin színeiben 11. helyen végzett. Tavalyelőtt 15. lett. Tavaly hatodik lett az időmérőn, Gasly rajtbüntetésével egy hellyel előrébb indult. A rajt után Hamiltont megelőzve feljött a harmadik helyre, a 8. körben Hamilton visszaelőzte. A 28. körben a másik Mercedes-pilóta, Russell is megelőzte, a 35. körben megejtette a második kerékcserét, majd a többiek cseréje után hatodik lett, a csapattárs Alonso előtt beérve.

Magnussen

A 2009-es Forma Renault Európa-kupa szezonnyitójának mindkét futamán kiesett. A WSR szezonzáróján 2012-ben a 3.5-ös kategóriában egy ötödik és negyedik helyezést ért el, 2013-ban pedig mindkétszer élről indulva győzött.

A 2014-es Spanyol Nagydíjon McLaren–Mercedesszel 12. helyen végzett. 2016-ban Renault-val 15. lett. 2017-ben a Haas színeiben pontszerző helyekért küzdött, de a Toro Rossókkal voltak afférjai: előbb a kerékcsere után akkor engedték ki, amikor jött Sainz, épphogy megúszták az ütközést; később Danyiil Kvjattal koccant, végül 14. helyen zárta futamot. 2018-ban az időmérőn bejutott a Q3-ba, a futamon sikerült hatodik helyezést elérnie. 2019-ben nyolcadik helyről indult. A biztonsági autós fázis után előbb          megelőzte csapatársát, majd Gasly ellen is próbálkozott, de őt már nem sikerült, így végül hetedik lett. 2020-ban 15. helyen végzett. Tavalyelőtt nyolcadik helyről rajtolhatott, de az első körben koccant Hamiltonnal, ami miatt visszaesett, csak 17. lett. Tavaly a Q1-ben kiesett, a futamon 18. helyen végzett.

Tsunoda

2019-ben az első Forma–3-as hétvégéjén tizedik lett a főfutamon, kilencedik a sprinten, csak előbbi ért pontot. Ugyanebben az évben az Euroformula Open bajnokságban 11. és hetedik helyezéseket ért el az itteni hétvégén. 2020-ban a Forma–2-ben mindkét futamon negyedik lett.

A 2021-es Spanyol Nagydíj 8. körében az AlphaTauri elektronikai hibájával kiállt, a leálló autója biztonsági autós fázist okozott. Tavalyelőtt az időmérőn Q2-ig jutott, a futamon tizedik helyen végzett. Tavaly a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon több előzést produkálva a kilencedik helyen ért be, de az 56. körben Zhōut leszorította, amiért öt másodperc büntetést kapott, így a 12. helyen végzett.

Albon

A Forma Renault 2.0 kategóriában két szezonban járt a pályán. A 2012-es európai és alpesi szezonzárón nem sikerült pontot szereznie. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége második futamán hetedik lett. 2016-ban a GP3 nyitó hétvégéjén hatodik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte. A Forma–2-ben 2017-ben ötödik lett a főfutamon és nyolcadik a sprinten, 2018-ban a főfutamon ismét ötödik, a sprinten második helyezést ért el.

A 2019-es Spanyol Nagydíjon Toro Rossóval 11. helyen végzett. 2020-ban a Red Bull színeiben hatodik helyről rajtolva nyolcadik lett. Tavalyelőtt Williamsszel 18. helyen végzett. Többszöri pályaelhagyás miatt öt másodperc büntetést is kapott, de nem befolyásolta a helyezését, miután ő volt az utolsó célbaérkező. Tavaly kiesett a Q1-ben, a futamon 16. lett.

Zhōu

A Forma–2-ben 2019-ben és 2020-ban is harmadik lett a főfutamon. A sprinten 2019-ben negyedik, 2020-ban a 14. helyen végzett.

A tavalyelőtti Spanyol Nagydíjon Alfa Romeóval az erőforrás problémája miatt kiesett. Tavaly a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon tizedik helyen ért be, miután Tsunoda az 56. körben leszorítással megelőzte, de az esetért Tsunoda időbüntetést kapott, így meglett a kilencedik helyezés.

Hülkenberg

A Forma-3 Euroszériában 2007-ben és 2008-ban két-két futamon indult itt, mindkét versenyhétvégén az első futam sikerült jól: 2007-ben második lett, 2008-ban győzött. A GP2-ben 2009-ben állt rajthoz, pontot nem szerzett.

A Williams színeiben 2010-ben a 16. helyen végzett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt. 2012-ben ismét versenyzett, tizedik helyezést ért el, maga mögött tartva a Red Bullnál versenyző Mark Webbert. 2013-ban Sauberrel 15. lett, 2014-ben újra Force Indiával tizedik. 2015-ben 15. helyen végzett. 2016-ban olajszivárgás miatt kiesett. 2017-ben Renault-val 13. helyről indulva hatodik helyezést ért el. 2018-ban a rajt után ütközött a megpördülő Grosjeannal, és kiesett. 2019-ben a 13. helyen végzett.

Tavaly a Haas pilótájaként nyolcadik lett az időmérőn, Gasly hátra sorolásával egy hellyel előrébb indulhatott, de nem sikerült tartania a pozícióját, a pontszerzők közül is kiszorult, 15. helyen végzett.

Ocon

2012-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupa záró hétvégéjén mindkét futamon kiesett. Ugyanebben az évben a kategória alpesi szériájának szezonzáróján az első futamon 11. lett, a másikon nem rajtolt el. A következő évben viszont az Európa-kupa szezonzáróján az első futamon hetedik lett, a másodikat megnyerte. A GP3-ban 2015-ben a szezonnyitón megnyerte a főfutamot és hetedik lett a sprinten.

A 2016-os Forma–1-es hétvégén a Renault pénteki tesztpilótájaként vett részt. A 2017-es futamon a Force India színeiben tizedik helyről indulva ötödik lett. 2018-ban olajszivárgás miatt kiesett. 2020-ban Renault-val 13. helyen végzett. 2021-ben Alpine-nal ötödik helyről rajtolva kilencedik lett. Tavalyelőtt az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon hetedik helyezést ért el. Tavaly hetedik lett az időmérőn, Gasly rajbüntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon nyolcadik helyen végzett.

Hamilton

A GP2-ben 2006-ban a főfutamon második, a sprinten negyedik lett.

Első Forma–1-es Spanyol Nagydíján (2007) McLaren–Mercedesszel rögtön második helyezést ért el, méghozzá a hazai pályán versenyző címvédő csapattársa, Alonso előtt. A következő évben ismét dobogóra állhatott, egy helyezést „rontva”. Az ezt követő két verseny nem sikerült jól: 2009-ben épp lecsúszott a pontszerzésről (9. helyezés); 2010-ben nem ért célba, csak a megtett táv miatt rangsorolták 14. helyre. 2011-ben újra jó versenyt futott: leggyorsabb kört futva második lett, még Vettelt is megkergette időnként. 2012-ben első helyen végzett az időmérőn, de mivel nem maradt elég üzemanyag az autójában, a rajtrács végére száműzték. A futamon nyolcadik lett, éppen akkori csapattársa, Jenson Button előtt. 2013-ban gyári Mercedesszel 12. helyen végzett. 2014-ben sikerült első alkalommal győznie a pályán. 2015-ben második lett a csapattárs Nico Rosberg mögött. 2016-ban élről indult, de a rajt után összeütközött Rosberggel, ami mindkettejük versenyének véget vetett. 2017-ben élről indult, de a rajtnál Vettel megelőzte. A második kerékcsere után közel került hozzá, keményen támadta, de ekkor még nem sikerült, később viszont meg tudta előzni, így mesterhármassal megnyerte a futamot. 2018-ban ismét élről indulva győzött, összesen 41. alkalommal sikerült ez neki, megdöntve Michael Schumacher rekordját. 2019-ben második helyről indulva a rajt után élre állt, sorozatban harmadik győzelmét szerezte a pályán, immár pontot érő leggyorsabb körrel. 2020-ban élről indulva és végig vezetve lett meg az újabb barcelonai győzelem. 2021-ben megszerezte a 100. pole pozícióját. A rajtnál Verstappen megelőzte, a biztonsági autós fázis és az első kerékcsere után (amit néhány körrel későbbre időzített, mint Verstappen) sem tudta visszaelőzni. A 42. körben azonban kihívták frissebb közepes kerekre váltani, és a húzás bejött. Az 53. körben sikerült megelőzni a csapattárs Bottast, majd a 60. körben Verstappent is, így újra megnyerte a versenyt, immár sorozatban ötödjére.

Tavalyelőtt hatodik helyről rajtolt. Az első körben ütközött Magnussennel, de tudta folytatni a versenyt. A 60. körben Sainz megelőzésével feljött a negyedik helyre, de később a csapat utasította az autó kímélésére, ezért a 64. körben visszaadta Sainznak a pozíciót, ezzel ötödik lett. Tavaly ötödik lett az időmérőn, ahol a Q2-ben a csapattárs Russell-lel koccantak. Gasly rajbüntetésével egy hellyel előrébb indult. Lerajtolta Norrist, aki próbálta visszaelőzni, össze is értek, de Norris járt rosszabbul, Stroll viszont megelőzte, a 8. körben sikerült visszaelőzni. A 28. körben megelőzte Sainzot, a dobogó második fokára állhatott.

Sainz

A 2010-es európai Forma BMW szezont rögtön egy harmadik hellyel indította, a második futamon hatodik lett. A Forma Renault 2.0 Európa-kupa zárófutamán ötödik helyezést ért el, de vendégpilóta lévén nem kapott érte pontot. Az európai F3 Open széria záró hétvégéjén harmadik és 13. helyen végzett, de itt is vendégpilótaként. A következő évben a Forma Renault 2.0 Európa kupát két második hellyel zárta. A GP3-ban 2013-ban nem sikerült a pontszerzés: az első futamon 15. lett, a másodikon kizárták. A WSR 2013-as zárófutamán a 3.5-ös kategóriában hatodik lett.

2015-ben első hazai Forma–1-es nagydíján Toro Rossóval kilencedik helyezést ért el. 2016-ban hatodik, 2017-ben hetedik lett, megúszva, hogy majdnem összeütközött a boxutcában a rossz ütemben kiengedett Magnussennel. 2018-ban Renault-val kilencedik helyről indulva ismét hetedik helyezést ért el. 2019-ben McLarennel nyolcadik lett, miután megelőzte Grosjeant. 2020-ban hetedik rajthelyről indulva hatodik helyen futott be. 2021-ben Ferrarival hatodik rajthelyről indulva hetedik lett. Tavalyelőtt harmadik rajthelyről indult, a rajtnál Russell és Pérez megelőzte, majd a 7. körben kicsúszott, ami miatt jelentősen visszaesett, a pontszerző helyekről is kikerült. Innen visszazárkózott egészen a negyedik helyig, bár a 60. körben Hamilton megelőzte, de négy körrel később visszakapta a pozíciót, miután Hamiltont a Mercedesnél felszólították az autó kímélésére, így meglett a negyedik helyezés. Tavaly második helyről rajtolt, amit a 28. körig tudott tartani, ekkor Hamilton megelőzte, majd a 35. körben Russell, az 53. körben Pérez is, így ötödik helyezést ért el.

Russell

A GP3-ban 2017-ben negyedik lett a főfutamon és ötödik a sprinten. A Forma–2-ben 2018-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten negyedik helyen végzett.

A 2019-es Spanyol Nagydíjon Williamsszel váltócsere miatt hivatalosan öt rajthely büntetést kapott, de gyakorlatilag ugyanúgy 19. helyről rajtolt, a futamon 17. lett. 2020-ban ismét 17. helyen végzett. 2021-ben 14. lett. Tavalyelőtt Mercedesszel negyedik rajthelyről indult. A rajtnál előrejött harmadiknak, később Verstappen kicsúszásával nyert újabb helyet, majd a 28. kör elején Leclerc kiesésével élre állt, három körig sikerült tartania az éllovas pozíciót Pérezzel szemben. Később egy helyet veszített az eltérő gumistratégiát választó Verstappennel szemben, és bár a verseny vége felé túlmelegedés veszélye fenyegette, a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly a Q2-ig jutott az időmérőn, ahol csapattársával, Hamiltonnal koccantak. A futamon sikerült felzárkóznia, 35. körben Sainz megelőzésével feljött a harmadik helyre, így megismételte a dobogós helyezését.

Bottas

A 2008-as Forma Renault 2.0 Európa-kupa záró hétvégéjén az első futamot megnyerte, a másodikon negyedik lett. A Forma–3-as Euroszériában 2009-ben egy negyedik és egy hatodik helyet hozott össze. A 2011-es GP3-as versenyhétvégén nem szerzett itt pontot.

2012-ben a Williams pénteki tesztpilótájaként vett részt a szabadedzésen. A futamon 2013-ban 16., 2014-ben ötödik, 2015-ben negyedik, 2016-ban ötödik lett. 2017-ben Mercedesszel harmadik helyről indult, a futam során a kerékcserék után rövid ideig élen is állt, de előbb Vettel előzte meg, majd Hamilton (jóval könnyebben), végül motorhiba miatt kiesett. 2018-ban a második rajhelyről indult. A startnál elvesztette a második helyet, de Vettel második kerékcseréje után visszaszerezte és futam végéig megtartotta. 2019-ben élről indult, de a rajt után Hamiltonnal és Vettellel hadakozva egy helyet vesztett, végül második lett. 2020-ban második rajthelyről indult, a rajtnál két helyet veszített. Strollt az ötödik körben visszaelőzte, majd Verstappen kerékcseréje után második helyen állt, de két kör múlva a sajátját követően Verstappen mögé tért vissza. Így harmadik lett, megszerezve a leggyorsabb körért járó pontot. 2021-ben a harmadik rajthelyről indult, a futamon tartotta ezt a pozíciót. Az 42. körben a csapattárs Hamilton a kerékcsere után mögé került, de tíz körrel később utolérte, az 53. körben meg is előzte. Ezután a leggyorsabb körre hajtva lágy gumira váltott, mivel elég előnye volt Leclerc-rel szemben, de Verstappen is hasonlót húzott, és végül a hollandnak jött be a taktika, így a bónuszpont nem lett meg, de ismét harmadikként állhatott a dobogóra.

Tavalyelőtt Alfa Romeóval hetedik helyről rajtolva hatodik helyezést ért el. Tavaly Q1-es kiesés után a 19. helyen végzett.

Piastri

A Forma Renault Európa-kupában a 2018-as záró hétvégén nem szerzett pontot, 2019-ben az itteni hétvégén ötödik és harmadik helyezést ért el. A Forma–3-ban 2020-ban hatodik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte.

A tavalyi nagydíj időmérőjén tizedik lett, Gasly rajtbüntetésével egy hellyel előrébb indulhatott, a futamon a 13. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr8218433493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása