Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző XI/7.

Emilia-Romagna Nagydíj, Imola

2025. május 17. - F1 Hierro

Az olaszországi (de nem az Olasz Nagydíjnak helyt adó) Imolába érkezve megkezdődött a világbajnoki szezon európai szakasza. A jelenlegi mezőnyből a világbajnokok nyertek Forma-1-es futamot a pályán: Fernando Alonso 2005-ben még San Marinó-i Nagydíjat, maga mögött tartva az őt üldöző Michael Schumachert (hogy egy év múlva jöjjön a szerepcsere), Lewis Hamilton 2020-ban, amikor a jelenlegi névvel került vissza a nagydíj a versenynaptárba, 2021-től pedig sorozatban háromszor Max Verstappen győzött (2023 árvízhelyzet miatt kimaradt).

A tavalyi futam hajrájában Lando Norris kezdte üldözni Verstappent, bár olyan közel kerülnie nem sikerült, hogy előzési kísérlet legyen belőle. A dobogó harmadik fokára Charles Leclerc állhatott, megörvendeztetve a tifosit - a mostani időmérő kevésbé volt a hazai szurkolók szája íze szerint, a Ferrarik Leclerc-rel és Hamiltonnal nem jutottak a Q3-ba. Alonso viszont kellemes meglepetést okozva ott lehet a harmadik sorban a rajtrácson. Az élről Oscar Piastri indulhat, aki a tavalyi versenyen negyedik lett. Vajon folytatja az idei menetelését?

Verstappen

2014-ben az itteni európai Forma–3-as hétvége első futamán kiesett, utána viszont második lett, majd győzött.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon harmadik rajthelyről indult, a rajtnál megelőzte Hamiltont. A kerékcseréje után a harmadik helyre tért vissza, és miután Hamilton a virtuális biztonsági autó alatt tudta le a sajátját, ott is maradt. A 43. körben Bottas hibája után sikerült előznie és visszaszereznie a második helyet, az 51. körben azonban defektet kapott és kipördült, ezzel kiesett és biztonsági autós fázist okozott. 2021-ben harmadik rajthelyről indulhatott, a rajtnál élre állt, határozottan, de a bírák szerint szabályosan előzve Hamiltont. A vezető helyet sikerült megtartania, bár a piros zászló után újraindítás előtt megcsúszott, de sikerült korrigálnia, így megnyerte a futamot. 2022-ben élről indult a sprinten, Leclerc a rajtnál megelőzte, de az utolsóelőtti körben sikerült megelőzni, így meglett a sprintgyőzelem, másnap a futamot is megnyerte, leggyorsabb körrel. Tavaly élről indult, a kerékcserét leszámítva őrizte is a vezető pozíciót. A 24. körben megkapta a fekete-fehér zászlót a pályaelhagyások miatt, de sikerült büntetések nélkül megúsznia. Az utolsó körökben Norris fokozatos közeledett hozzá, de sikerült annyi előnyt megőrizni, hogy ne legyen belőle előzési kísérlet, így meglett az újabb győzelem.

Norris

A 2015-ös olasz Forma–4-es idénynek a második itteni hétvégéjén vett részt. Az első futamon ötödik, a harmadikon negyedik helyezést ért el.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon kilencedik helyről rajtolva nyolcadik lett. 2021-ben a Q3 végén második helyet érő időt futott, de pályaelhagyás miatt elvették, így hetedik rajthelyről indulhatott. A piros zászló utáni újraindítást követően második helyen állt, végül a dobogó harmadik fokára állhatott. 2022-ben a harmadik rajthelyet szerezte meg az időmérőn, amelyen a Q3 pont az ő kicsúszása miatt ért véget idő előtt, összesen az ötödik piros zászlóval. A sprinten ötödik lett, miután Pérez és Sainz megelőzték; a futamon a rajtnál feljött a harmadik helyre, majd a 8. körben Leclerc megelőzte, de a monacói pilóta 53. körös kicsúszása és visszaesése után meglett a harmadik helyezés. Tavaly az időmérőn harmadik lett, Piastri rajtbüntetésével nyert egy helyet. A futam hajrájában körről körre dolgozta le a hátrányát Verstappennel szemben, de előzési kísérletig nem sikerült eljutnia, így a dobogó második fokára állhatott.

Bortoleto

Az olasz Forma–4-ben 2020-ban 2×3 futamon indult a pályán, az első itteni hétvégén egy nyolcadik és hetedik helyezést ért el, a harmadik futamon kiesett; a másikon az első futamon esett ki, utána két nyolcadik helyezés következett. Az európai Formula Regional 2021-es szezonnyitóján az első futamon kilencedik, a másikon 11. helyen végzett. 2022-ben egy hetedik és egy harmadik helyezést ért el az itteni hétvégén. Tavaly a Forma–2-ben a sprinten hatodik, a főfutamon élről indulva második lett.

Hadjar

Az európai Formula Regional 2021-es szezonnyitóján az első futamon hetedik, a másodikon 12. helyen végzett. 2022-ben a Forma–3-ban ötödik lett a sprinten, harmadik a főfutamon. Tavaly a Forma–2-ben a sprinten kiesett, a főfutamot megnyerte.

Gasly

Az alpesi Forma Renault 2.0 2013-as szezonjának első itteni hétvégéjén részt vett, második és negyedik helyezést ért el.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon AlphaTaurival megszerezte a negyedik rajthelyet, de a futam 9. körében a hűtőfolyadék szivárgása miatt kiállni kényszerült. 2021-ben ötödik rajthelyről indulva nyolcadiknak futott be, de előlépett hetedik helyre, miután az őt szabálytalanul előző Stroll időbüntetést kapott. 2022-ben kiesett a Q1-ben, a sprinten a rajt után ütközött Zhōu Guànyǔval, ami miatt defektet kapott, de tudta folytatni, a 17. helyen végzett; a futamon eredetileg a 13. helyen ért be, Ocon időbüntetésével 12. lett. Tavaly Alpine-nal a Q2-ig jutott, a futamon a 16. helyen végzett.

Antonelli

Az olasz Forma–4 2022-es szezonnyitóján az első futamon kiesettként 25. helyezettnek jegyezték, a másodikon 24., a harmadikon tizedik lett. Tavalyelőtt az európai Formula Regional szezonnyitóján az első futamon második helyezést ért el, a másodikon kiesett. Tavaly a Forma–2-ben tizedik lett a sprinten, negyedik a főfutamon.

Alonso

2000-ben itt volt az első Forma–3000-es futama, kilencedik lett (nem járt érte pont).

A 2001-es San Marinó-i Nagydíjon a Minardi fékhibája miatt a palánknak ütközve ért véget a versenye. 2003-ban Renault-val hatodik lett, 2004-ben negyedik helyezést ért el. 2005-ben sikerült megnyernie a futamot, maga mögött tartva az utolsó körökben a nyomában loholó Michael Schumachert. Egy évvel később az utolsó San Marinó-i Nagydíjon megismétlődött az üldözés a verseny végén, de fordított szereposztásban: ezúttal ő lett második, miután nem sikerült megelőznie Michael Schumachert.

A 2021-es Emilia-Romagna Nagydíjon Alpine-nal a Q2-ben ezredre azonos időt ment Nicholas Latifival, mivel később futotta, a 15. helyről rajtolhatott. A futamon Kimi Räikkönen időbüntetése után tizedik lett. 2022-ben a sprinten ötödik rajthelyről indulva kilencedik lett, a futamon a rajtnál összeért a megcsúszó Mick Schumacherrel, az autója oldaldoboza megsérült, a 7. körben levált egy darabja, ami után kiállt. Tavaly Aston Martinnal az utolsóelőtti helyre kvalifikálta magát, miután sóderágyazott a Q1-ben, a parc fermé alatti módosítások miatt a boxutcából rajtolhatott. A futamon 19. helyen végzett.

Leclerc

Az alpesi Forma Renault 2.0 2014-es szezonnyitóján mindkét futamon kiesett.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon hetedik rajthelyről indulva ötödik helyezést ért el, miután a biztonsági autós fázist követően Danyiil Kvjat megelőzte. 2021-ben az időmérőn és a futamon is negyedik lett, megúszva a felvezető körben történt kicsúszást. 2022-ben a sprinten a második helyről indult, a rajtnál élre állt, az utolsóelőtti körig tartotta az éllovas pozíciót Verstappennel szemben, második helyezést ért el. A futamon Sergio Pérez és Norris lerajtolták, a 8. körben utóbbit sikerült megelőznie, majd a kerékcsere után Pérez elé tért vissza, aki azonban még abban a körben visszaelőzte. Az 53. körben kicsúszott és a palánknak csapta az autóját, ki kellett állnia első szárnyat cseréltetni, egyúttal lágy gumikat raktak fel neki, amiken a hatodik helyezést sikerült megmentenie. Tavaly negyedik lett az időmérőn, Piastri rajtbüntetésével egy hellyel előrébb indult. A 48. körben a Variante Alte sikánt elhibázta, így elúszott az esélye, hogy Norrist üldözze a második helyért, a dobogó harmadik fokára állhatott.

Stroll

2014-ben az olasz Forma–4-ben az első itteni hétvége három futamából kettőt megnyert, a középsőn második lett. A szezonzáró is itt volt, de azt sérülés miatt kihagyta (így is ő lett a bajnok). 2016-ban az európai Forma–3-as hétvége első futamán második lett, a másik kettőn győzött.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon Racing Pointtal 13. helyen végzett. 2021-ben már az Aston Martin színeiben tizedik helyről indulva hetediknek ért célba, de mivel Gasly előzésekor pályaelhagyásból előnyt szerzett, öt másodperc büntetést kapott, ezzel nyolcadik lett. 2022-ben az időmérőn a Q2-ig jutott, a sprinten 15., a futamon tizedik helyen végzett. Tavaly a Q2-ig jutott, a későre hagyott kerékcseréje után a friss gumikon sikerült előrébb jönnie, a 47. körben megelőzte Hülkenberget, az 51. körben Tsunodát, ezzel kilencedik lett.

Tsunoda

2021-ben az AlphaTauri színeiben a Q1-ben összetörte az autóját, így nem tudott mért kört futni, de engedték rajthoz állni. Váltócsere és erőforráselemek cseréje miatt elvileg büntetést kapott, de nem volt hova hátrébb sorolni. A futamon a felzárkózott, de az újraindítást kötően kicsúszott, végül a 12. helyen végzett. Öt másodperc időbüntetést kapott pályaelhagyás miatt, de Räikkönen nagyobb büntetése miatt maradt a helyezése. 2022-ben az időmérőn a Q1-ben kiesett, a sprinten 12. helyen végzett, a futamon feljött a hetedik helyre. Tavaly a VCARB színeiben hetedik helyről indult, a rajtnál két helyet veszített. A korai kerékcseréjével sikerült Hülkenberg elé vágnia, a 42. körben a „nagy testvérnél” versenyző Pérez, majd az 51. körben Stroll előzte meg, ezzel tizedik lett.

Albon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvége futamain tizedik és hatodik helyen végzett.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon a Red Bull színeiben a 15. helyen végzett. 2022-ben Williamsszel az időmérőn nem volt mért köre, miután a féke kigyulladt a Q1-ben, de engedték rajthoz állni a sprinten, ahol a 18. helyen végzett; a futamon eredetileg a 12. helyen ért be, Ocon időbüntetésével 11. lett. Tavaly a Q2-ig jutott, a korai kerékcsere után rosszul rögzítették a kerekét, emiatt le kellett lassítania és újra kiállnia a boxba, plusz kapott tíz másodperc büntetést veszélyes kiengedéséért. Az 54. körben a csapat kérésére feladta afutamot.

Hülkenberg

Tavaly a Haas pilótájaként tizedik rajtkockából indult, a rajtnál feljött a nyolcadik helyre. Az egy körrel korábban cserélő Tsunoda elévágott, a 40. körben Pérez előzte meg frissebb gumikon, a 46. kör végén Stroll, így a pontszerzők közül kiszorulva a 11. helyen végzett.

Lawson

2022-ben a Forma–2-ben a sprinten nyolcadik lett, a főfutamon kiesett.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvége futamain hetedik és negyedik helyen végzett. 2014-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamát megnyerte, ezen kívül negyedik és harmadik helyezést ért el.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon a Renault váltóhibája miatt kiállt, virtuális biztonsági autót okozva. 2021-ben az Alpine színeiben kilencedik rajthelyről indult, a futamon tizediknek ért be, de Räikkönen időbüntetése után kilencedikké lépett elő. 2022-ben az időmérőn kiesett a Q1-ben, a sprinten a 16. helyen végzett, a futamon eredetileg 11. helyen ért be, de mivel a kerékcsere után ráengedték Hamiltonra, öt másodperc büntetést kapott, így 14. lett. Tavaly Q2-ig jutva ismét 14. helyen végzett.

Colapinto

A Forma Renault Európa-kupában 2020-ban 2×2 futamon indult a pályán, az első itteni hétvégén hatodik és hetedik, a másodikon negyedik és második helyezést ért el. 2021-ben az európai Formula Regional szezonnyitójáról visszalépett ELMS hétvégével való ütközés miatt. 2022-ben a Forma–3-ban megnyerte a sprintet, a főfutamon 22. helyen végzett. Tavaly a Forma–2-ben szintén a sprintet nyerte meg, a főfutamon ötödik lett.

Hamilton

2002-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupa itteni futamán második lett. 2006-ban a GP2-es főfutamon kizárták a biztonsági autó megelőzéséért, a sprinten a pontot nem érő tizedik helyen végzett.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon Mercedesszel a második helyről indult, a rajtnál Verstappen megelőzte. Valtteri Bottas és Verstappen kerékcseréje után élre állt és addig maradt kint, míg a virtuális biztonsági autó alatt letudhatta a saját cseréjét. Így élre tudott visszatérni, leggyorsabb körrel megnyerte a futamot. 2021-ben élről indult, de a rajt után Vestappen megelőzte, később sem sikerült a visszaelőzés. A 31. körben kicsúszott, több helyett visszaesett, de a piros zászlós leállításnak köszönhetően kevés veszteséggel megúszta, és később vissza tudott zárkózni a második helyre, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is. 2022-ben az időmérőn a Q2-ig jutott, miután Sainz balesete után az esőben nem tudott javítani; a sprinten 14. lett, a futamon is eredetileg 14. helyen ért be, Ocon büntetésével – akit pont őrá engedtek ki veszélyesen a boxutcában – a 13. helyen végzett. Tavaly nyolcadik helyről indult, a rajton nyert egy helyet. A 26. körben volt egy kicsúszása a sóderágyba, de nem veszített helyezést. A verseny hajrájában a csapattárs Russell lágyakra váltott a leggyorsabb körért, ezzel újabb helyet nyert, hatodik lett.

Sainz

2020-ban McLarennel tizedik helyről rajtolva hetedik helyezést ért el. 2021-ben Ferrarival lecsúszott a Q3-ról, de a futamon ötödik lett. 2022-ben a Q3-ba jutott, de ott nem tudott mért kört menni, miután a Q2-ben összetörte az autóját, és a második piros zászlót okozta az időmérőn (és utána az esőben többen nem tudtak már javítani). Így a sprinten a tizedik helyről rajtolt, innen negyedik helyre jött fel. A futamon a rajtnál ütközött Daniel Ricciardóval, ami miatt a kavicságyban ragadt, és a biztonsági autót is be kellett küldeni. Tavaly ötödik lett az időmérőn, Piastri büntetésén egy rajthelyet nyert. A hamarabb kereket cserélő Piastri elévágott, így ötödik helyezést ért el.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvégén hatodik és kilencedik helyezést ért el, de mivel vendégpilóták is végeztek előtte, jobb pontszámokat kapott, a junior értékelést pedig mindkét futamon ő nyerte. 2016-ban az európai Forma–3-ban negyedik, harmadik és második helyezést ért el.

A 2020-as Emilia-Romagna Nagydíjon Williamsszel bejutott a Q2-be, a futam 52. körében a biztonsági autós fázis alatt a tizedik helyről megpördült és a palánknak ütközött. 2021-ben a 31. körben Bottasszal ütközve kiesett, piros zászlót okozva. Dühében oda is ment Bottashoz, akinek a sisakjára csapott. Az eset miatt egyiküket sem büntették. 2022-ben Mercedesszel az időmérőn a Q2-ig jutott, a sprinten 11. lett, a futamon negyedik helyre jött fel. Tavaly hatodik helyről rajtolt, tartotta ezt a pozíciót egészen addig, míg ki nem hozták egy második kerékcserére lágyakért, amivel meglett a leggyorsabb körért járó pluszpont, viszont veszített egy helyet a csapattárs Hamiltonnal szemben, így körrel hetedik lett.

Piastri

Tavaly második lett az időmérőn, de a Q1-ben feltartotta Magnussent, emiatt három rajthellyel hátrébb indulhatott. A futamon negyedik helyezést ért el, miután a kerékcserénél sikerült Sainzzal szemben az elévágás.

Bearman

2021-ben az olasz Forma–4-ben a hétvége első két futamát megnyerte, a harmadikon kizárták. 2022-ben a Forma–3-ban a sprinten 12., a főfutamon 17. helyen végzett. Tavaly a Forma–2-ben a sprinten ötödik, a főfutamon 19. lett.

A tavalyi hétvégén az első Forma–1-es szabadedzésen is részt vett a Haas tesztpilótájaként

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr7618861450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása