Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző XI/9.

Spanyol Nagydíj, Barcelona

2025. május 31. - F1 Hierro

 A mediterrán tripla hétvége a Spanyol Nagydíjjal zárul a Circuit de Catalunyán, ahol korábban gyakran rendeztek teszteket, emiatt ez a pálya a papírforma-eredményeket hozó sima futamokról híresült el.

A jelenlegi mezőnyből a három világbajnok tudott itt győzni. Fernando Alonso kétszer nyerte meg hazai nagydíját, a 2013-as mindmáig az utolsó Forma-1-es győzelme. Lewis Hamilton összesen hatszor nyerte meg a versenyr, ebből ötször sorozatban, előbbi társrekordot, utóbbi egyedüli rekordot jelent. Max Verstappen itt szerezte 2016-ban az első nagydíjgyőzelmét, frissen a Red Bull Racinghez kerülve, az utóbbi három évben pedig sorozatosan ő húzta be a versenyt.

A McLaren párosából Lando Norris tavaly második lett, Oscar Piastrinak még nincs itt dobogója. Ezúttal az első sorból indulva vívhatnak a győzelemért - csak nehogy Verstappen legyen a nevető harmadik, mint annál a bizonyos első győzelmenél a Mercedesek kakaskodásán...

Verstappen

2015-ben a Toro Rosso színeiben 11. helyezettként lemaradt a pontszerzésről. 2016-ban év közben itt mutatkozott be új csapatánál, a Red Bullnál, a lehető legemlékezetesebben: a két Mercedes ütközése után csapattársa mögött második helyen haladt, majd a jobb gumistratégiának köszönhetően élre állt, és sikerült végig maga mögött tartania Kimi Räikkönent, ezzel megszerezte élete első nagydíjgyőzelmét. 2017-ben ötödik helyről indult, de a Kimivel való ütközés után autója sérülése miatt kiállni kényszerült. 2018-ban ötödik helyről indult. Kimi kiesése és Sebastian Vettel második kerékcseréje után előlépett harmadikká, amit sikerült megtartania úgy is, hogy Stroll lekörözése közben megsérült az első szárnya. 2019-ben negyedik helyről rajtolt, a Mercedeseket sikertelenül támadó Vettel elé került, a harmadik helyet megtartva ismét dobogóra állhatott. 2020-ban a harmadik helyről indult, a rajtnál megelőzte Bottast. A 22. körben cserélt kereket, a harmadik helyre jött vissza, két körrel később Mercedesek kerékcseréje után visszakerült Bottas elé, második helyezést ért el.

2021-ben második helyről indult, a rajtnál élre állt, az első kerékcserék után is az élen maradt. A 60. körben a második kerékcserével frissebb gumikon lévő Hamilton utolérte és megelőzte. Ezután ő maga is cserélt (megtehette, mivel mögötte Valtteri Bottas is hasonlót húzott), ezzel együtt ismét második lett, a lágy gumikon leggyorsabb kört futva. 2022-ben második helyről rajtolt. A futam 9. körében kicsúszott, két helyet veszítve. A 12. körben a csapattárs Sergio Pérez elengedte, ezután Russell ellen próbálkozott a második, majd Leclerc kiesése után első helyért, de megelőznie nem sikerült. Ekkor beiktattak egy plusz kerékcserét lágy gumikért, ami alatt sokat lefaragott a hátrányából, főleg Pérez és Russell második cseréje után. A harmadik kerékcsere után megközelítette Pérezt, akit a 49. körben utasított a csapat, hogy az eltérő stratégia miatt engedje el. Így sikerült élre állnia, és megnyerte a futamot. Tavalyelőtt mesternégyessel győzött. Tavaly második helyről indult. A rajt után maradt ebben a pozícióban, miután Norrist sikerült megelőznie, őt viszont Russell rajtolta le. A 3. körben Russellt megelőzve átvette a vezetést, a kerékcseréket leszámítva sikerült azt végig megőriznie, sorozatban harmadjára nyerte meg a versenyt.

Norris

A Forma–2-ben 2018-ban mindkét futamon harmadik lett.

A 2019-es Spanyol Nagydíjon a tizedik helyről indulhatott Ricciardo büntetése után, de ütközött Stroll-lal, ami után a verseny feladására kényszerült, és biztonsági autós fázist okozott. 2020-ban nyolcadik helyről rajtolva tizedik lett. 2021-ben kilencedik rajtkockából indulva nyolcadik helyen végzett. 2022-ben a Q3-ról lemaradt, miután az utolsó Q2-es körét pályaelhagyás miatt érvénytelenítették, de a futamon ismét nyolcadik lett. Tavalyelőtt harmadik rajthelyről indult, Hamilton a rajtnál megelőzte, majd miután próbálta visszaelőzni, összeértek, visszaesett és ki kellett állnia első szárnyat cseréltetni, ezután a 17. helyen végzett. Tavaly élről indult, de Russell és Verstappen lerajtolták. Eltolt kerékcserés taktikával próbálkozott, a 24. körben cserélt, ami után a hatodik helyre jött vissza, majd Leclerc cseréje után ötödik helyen állt. A 27. körben Sainzot előzte meg, a 32. körben Hamiltont, a 35. körben egy kis oda-vissza előzgetés után Russellt. Verstappen ellen ugyan faragott le a hátrányából, de utolérnie nem sikerült, így a dobogó második fokára állhatott, leggyorsabb kört futva.

Bortoleto

Az európai Formula Regionalban 2021-ben 23. és 22. helyen végzett az itteni hétvége futamain, 2022-ben az első itteni futamon hetedik lett leggyorsabb kört futva, a másikat élről indulva megnyerte. Tavalyelőtt a Forma–3-ban a sprinten és a főfutamon is negyedik helyezést ért el. Tavaly a Forma–2-ben ötödik lett a sprinten, tizedik a főfutamon.

Hadjar

Az európai Formula Regionalban 2021-ben az itteni hétvégén hetedik és harmadik helyezést ért el. 2022-ben a Forma–3-ban a sprinten tizedik, a főfutamon harmadik lett. A Forma–2-ben tavalyelőtt a sprinten 12., a főfutamon huszadik helyen végzett; tavaly hatodik lett a sprinten, ötödik a főfutamon.

Gasly

2012-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában tizedik és hatodik helyen végzett a záró hétvégén, egy évvel később harmadik és hatodik helyezést ért el. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, négy futamon három dobogós helyezést ért el: második lett a 2016-os sprinten, harmadik a 2015-ös sprinten és a 2016-os főfutamon.

2018-ban a Toro Rosso színeiben a rajt után megpördülő Romain Grosjeannak ütközve kiesett. 2019-ben a Red Bull pilótájaként hatodik lett az időmérőn és a futamon is, a biztonsági autós fázis után Kevin Magnussen ellen védte meg a pozícióját. 2020-ban az AlphaTauri színeiben kilencedik lett. 2021-ben az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon a pontszerző tizedik helyezést ért el. 2022-ben 13. helyen végzett. Tavalyelőtt Alpine-nal negyedik lett az időmérőn, de Sainz és Verstappen Q1-es feltartásáért 2×3 rajthely büntetést kapott. A futamon 11. helyen ért be, Tsunoda időbüntetésével tizedik lett. Tavaly hetedik rajthelyről indult, kilencedik helyezést ért el, miután Piastri és a három boxkiállásos taktikán lévő Pérez megelőzték.

Antonelli

Tavalyelőtt az európai Formula Regionalban két második helyezést ért el az itteni hétvégén. Tavaly a Forma–2-ben a sprinten 15., a főfutamon 12. helyen végzett.

Alonso

Első alkalommal az Euro Open by Nissan sorozatban (a WSR elődjében) versenyzett itt 1999-ben. A két futamból az elsőn hetedik lett, a másodikat megnyerte. A Forma–3000-ben 2000-ben állt rajthoz, 15. lett.

Első hazai Forma–1-es versenyén 2001-ben 13. helyen végzett a Minardival. A tesztpilótáskodás után 2003-ban vett részt ismét a futamon Renault-val, pályafutása addigi legjobb eredményét elérve második hellyel örvendeztette meg a közönséget, Ferrari-szendvicsben befutva. 2004-ben negyedik lett, majd 2005-ben újra második (így épp odahaza tört meg az addigi győzelmi szériája). 2006-ban élről indulva végre összejött neki a hazai győzelem. A McLaren–Mercedesszel 2007-ben harmadik helyre futotta a csapattárs Hamilton mögött. A Renault-hoz visszatérve 2008-ban motorhibával kiesett, 2009-ben ötödik lett. Ferrari-pilótaként 2010-ben második helyezést ért el. 2011-ben jól kezdte a versenyt, de a végére visszaesett ötödik helyre. 2012-ben újra másodikként ünnepelhetett a dobogón, bizonyítva, hogy a Ferrari malajziai győzelme nemcsak egyszeri fellángolás volt, hanem számolni kell a Scuderiával. 2013-ban pedig másodszor övendeztette meg győzelemmel a hazai közönséget – azóta sem sikerült futamot nyernie. 2014-ben hatodik lett. McLaren–Hondával a következő két futamon kiesett: 2015-ben fékhiba, 2016-ban az erőforrás hibája miatt. 2017-ben bejutott a Q3-ba, hetedik lett az időmérőn, a futamon azonban csak 12. helyen végzett. 2018-ban Renault motorra váltva nyolcadik lett az időmérőn és a futamon is.

2021-ben az Alpine színeiben tizedik rajthelyről indult, a futamon a 17. helyen végzett. 2022-ben a Q1-ben kiesett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt a rajtrács végéről indult, ahonnan feljött a kilencedik helyig. Tavalyelőtt Aston Martinnal kilencedik lett az időmérőn, Gasly hátra sorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A 49. körben Tsunodát előzte meg, az 51. körben Ocont, ezzel a hetedik helyen végzett a csapattárs Stroll mögött. Tavaly lecsúszott a Q3-ról, de Pérez rajtbüntetésével a tizedik helyről indulhatott, a futamon 12. lett.

Leclerc

2016-ban a GP3 nyitó hétvégéjének főfutamát megnyerte, a sprinten kilencedik helyen végzett, ami nem ért pontot. 2017-ben a Forma–2-ben szintén a főfutamot nyerte meg, a sprintversenyen negyedik lett.

2018-ban Sauberrel tizedik helyen futott be. 2019-ben Ferrarival az időmérőn és a futamon is ötödik helyezést ért el. 2020-ban kilencedik helyről indult, a 37. körben elektronikai hibával küszködve előbb kipördült, majd el tudott indulni újra az autóval, de már csak a boxutcába ment vissza a 41. körben (ő maga 38-at tett meg). 2021-ben az időmérőn és a futamon is negyedik lett. 2022-ben élről indult, az is belefért, hogy a Q3-ban volt egy megpördülése. A futamon tartotta a vezető helyet a 27. körig, amikor a turbó hibájából megadta magát az autója. Tavalyelőtt az utolsóelőtti helyen végzett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt hivatalosan 15 rajthely büntetést kapott. A felfüggesztés parc fermé alatti módosítása miatt a boxutcából rajtolt, a futamon előrébb jött, de a pontszerzés nem sikerült: 12. helyen ért be, Tsunoda időbüntetésével a 11. helyen végzett. Tavaly ötödik helyről indult. A 3. körben a csapattárs Sainz előzte meg úgy, hogy összeértek és Sainz a pályát is elhagyta, de nem büntették. Eltolt kerékcserés taktikán volt, ami elsőre nem tűnt kifizetődőnek, a hetedik helyre jött vissza, majd a 27. körben Gaslyt megelőzve a hatodik helyen állt. A második cserénél viszont lágy gumikat raktak fel neki, amikkel az 55. körben megelőzte a keményeken lévő Sainzot, így meglett az ötödik hely.

Stroll

Williamsszel 2017-ben a 16. helyen végzett. 2018-ban a Q1-ben kicsúszott a kavicságyba, a futamon 11. helyen ért célba. 2019-ben a Racing Point színeiben a Norisszal való ütközés után a kavicságyban és gumifalban ért véget a versenye, biztonsági autós fázist okozva. 2020-ban ötödik helyről indult, a rajtnál előretört harmadiknak, később Bottas visszaelőzte. Eredetileg ugyanezen a helyen futott be a csapattársa mögött, de Pérez időbüntetésével negyedik helyezést ért el. 2021-ben az Aston Martin színeiben 11. helyen végzett. 2022-ben 15. lett. Tavalyelőtt hatodik lett az időmérőn, Gasly rajtbüntetésével egy hellyel előrébb indult. A rajt után Hamiltont megelőzve feljött a harmadik helyre, a 8. körben Hamilton visszaelőzte. A 28. körben a másik Mercedes-pilóta, Russell is megelőzte, a 35. körben megejtette a második kerékcserét, majd a többiek cseréje után hatodik lett, a csapattárs Alonso előtt beérve. Tavaly Q2-ig jutva a 14. helyen végzett.

Az idei futamtól az időmérő után kéz- és csuklófájdalmak miatt visszalépett. 

Tsunoda

2019-ben az első Forma–3-as hétvégéjén tizedik lett a főfutamon, kilencedik a sprinten, csak előbbi ért pontot. Ugyanebben az évben az Euroformula Open bajnokságban 11. és hetedik helyezéseket ért el az itteni hétvégén. 2020-ban a Forma–2-ben mindkét futamon negyedik lett.

A 2021-es Spanyol Nagydíj 8. körében az AlphaTauri elektronikai hibájával kiállt, a leálló autója biztonsági autós fázist okozott. 2022-ben az időmérőn Q2-ig jutott, a futamon tizedik helyen végzett. Tavalyelőtt a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon több előzést produkálva a kilencedik helyen ért be, de az 56. körben Zhōu Guànyǔt leszorította, amiért öt másodperc büntetést kapott, így a 12. helyen végzett. Tavaly a VCARB színeiben kiesett a Q1-ben, a futamon 19. lett, a háromcserés taktikája nem vált be. Boxutcai gyorshajtásért öt másodperc büntetést kapott, de a helyezését nem befolyásolta.

Albon

A Forma Renault 2.0 kategóriában két szezonban járt a pályán. A 2012-es európai és alpesi szezonzárón nem sikerült pontot szereznie. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége második futamán hetedik lett. 2016-ban a GP3 nyitó hétvégéjén hatodik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte. A Forma–2-ben 2017-ben ötödik lett a főfutamon és nyolcadik a sprinten, 2018-ban a főfutamon ismét ötödik, a sprinten második helyezést ért el.

A 2019-es Spanyol Nagydíjon Toro Rossóval 11. helyen végzett. 2020-ban a Red Bull színeiben hatodik helyről rajtolva nyolcadik lett. 2022-ben Williamsszel 18. helyen végzett. Többszöri pályaelhagyás miatt öt másodperc büntetést is kapott, de nem befolyásolta a helyezését, miután ő volt az utolsó célba érkező. Tavalyelőtt kiesett a Q1-ben, a futamon 16. lett. Tavaly Q1-es kiesés utána a boxutcából indulhatott a parc fermé alatti módosítások miatt. A futamon 18. helyen végzett. Az 59. körben a sóderágyat is megjárta, de vissza tudott térni a pályára.

Hülkenberg

A Forma-3 Euroszériában 2007-ben és 2008-ban két-két futamon indult itt, mindkét versenyhétvégén az első futam sikerült jól: 2007-ben második lett, 2008-ban győzött. A GP2-ben 2009-ben állt rajthoz, pontot nem szerzett.

A Williams színeiben 2010-ben a 16. helyen végzett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt. 2012-ben ismét versenyzett, tizedik helyezést ért el, maga mögött tartva a Red Bullnál versenyző Mark Webbert. 2013-ban Sauberrel 15. lett, 2014-ben újra Force Indiával tizedik. 2015-ben 15. helyen végzett. 2016-ban olajszivárgás miatt kiesett. 2017-ben Renault-val 13. helyről indulva hatodik helyezést ért el. 2018-ban a rajt után ütközött a megpördülő Grosjeannal, és kiesett. 2019-ben a 13. helyen végzett.

Tavalyelőtt a Haas pilótájaként nyolcadik lett az időmérőn, Gasly hátra sorolásával egy hellyel előrébb indulhatott, de nem sikerült tartania a pozícióját, a pontszerzők közül is kiszorult, 15. helyen végzett. Tavaly Q2-ig jutva a futamon 11. lett. Boxutcai gyorshajtásért öt másodperc büntetést kapott, de a helyezését nem befolyásolta.

Lawson

2019-ben az első Forma–3-as hétvégéjén a főfutamot helyezetlenül zárta, a sprinten 17. helyen végzett. Ugyanebben az évben az Euroformula Open sorozat itteni hétvégéjének első futamát megnyerte, a másikon hatodik lett. 2020-ban a Forma–3-ban a főfutamon a dobogó második fokára állhatott, a sprinten hetedik lett. 2022-ben a Forma–2-ben a sprinten és a főfutamon egyaránt kilencedik lett (csak utóbbi ért pontot).

Ocon

2012-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupa záró hétvégéjén mindkét futamon kiesett. Ugyanebben az évben a kategória alpesi szériájának szezonzáróján az első futamon 11. lett, a másikon nem rajtolt el. A következő évben viszont az Európa-kupa szezonzáróján az első futamon hetedik lett, a másodikat megnyerte. A GP3-ban 2015-ben a szezonnyitón megnyerte a főfutamot és hetedik lett a sprinten.

A 2016-os Forma–1-es hétvégén a Renault pénteki tesztpilótájaként vett részt. A 2017-es futamon a Force India színeiben tizedik helyről indulva ötödik lett. 2018-ban olajszivárgás miatt kiesett. 2020-ban Renault-val 13. helyen végzett. 2021-ben Alpine-nal ötödik helyről rajtolva kilencedik lett. 2022-ben az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon hetedik helyezést ért el. Tavalyelőtt hetedik lett az időmérőn, Gasly rajtbüntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon nyolcadik helyen végzett. Tavaly kilencedik lett az időmérőn, Pérez rajtbüntetésén nyert egy rajtpozíciót, a futamot tizedik helyen zárta, miután Piastri és Pérez megelőzték.

Colapinto

A spanyol Forma–4 2019-es szezonzáróján mindhárom futamot megnyerte. A Forma Renault Európa-kupában 2020-ban az itteni hétvégén hatodik és harmadik helyezést ért el. 2021-ben az Európai Le Mans-széria szezonnyitóján, a barcelonai 4 óráson az LMP2-es kategóriában indulva negyedik lett Roman Ruszinov és Nyck de Vries váltótársaként. Ugyanebben az évben az európai Formula Regionalban a hétvége mindkét futamán kiesett, az elsőn 28. helyezettnek jegyezték. A Forma–3-ban 2022-ben a sprinten kiesett, a főfutamon nyolcadik lett; tavalyelőtt a sprinten hatodik, a főfutamon második helyezést ért el. Tavaly a Forma–2-ben a sprinten 18. lett, a főfutamon a dobogó második fokára állhatott.

Hamilton

A GP2-ben 2006-ban a főfutamon második, a sprinten negyedik lett.

Első Forma–1-es Spanyol Nagydíján (2007) McLaren–Mercedesszel rögtön második helyezést ért el, méghozzá a hazai pályán versenyző címvédő csapattársa, Alonso előtt. A következő évben ismét dobogóra állhatott, egy helyezést „rontva”. Az ezt követő két verseny nem sikerült jól: 2009-ben épp lecsúszott a pontszerzésről (9. helyezés); 2010-ben nem ért célba, csak a megtett táv miatt rangsorolták 14. helyre. 2011-ben újra jó versenyt futott: leggyorsabb kört futva második lett, még Vettelt is megkergette időnként. 2012-ben első helyen végzett az időmérőn, de mivel nem maradt elég üzemanyag az autójában, a rajtrács végére száműzték. A futamon nyolcadik lett, éppen akkori csapattársa, Jenson Button előtt. 2013-ban gyári Mercedesszel 12. helyen végzett. 2014-ben sikerült első alkalommal győznie a pályán. 2015-ben második lett a csapattárs Nico Rosberg mögött. 2016-ban élről indult, de a rajt után összeütközött Rosberggel, ami mindkettejük versenyének véget vetett. 2017-ben élről indult, de a rajtnál Vettel megelőzte. A második kerékcsere után közel került hozzá, keményen támadta, de ekkor még nem sikerült, később viszont meg tudta előzni, így mesterhármassal megnyerte a futamot. 2018-ban ismét élről indulva győzött, összesen 41. alkalommal sikerült ez neki, megdöntve Michael Schumacher rekordját. 2019-ben második helyről indulva a rajt után élre állt, sorozatban harmadik győzelmét szerezte a pályán, immár pontot érő leggyorsabb körrel. 2020-ban élről indulva és végig vezetve lett meg az újabb barcelonai győzelem. 2021-ben megszerezte a 100. pole pozícióját. A rajtnál Verstappen megelőzte, a biztonsági autós fázis és az első kerékcsere után (amit néhány körrel későbbre időzített, mint Verstappen) sem tudta visszaelőzni. A 42. körben azonban kihívták frissebb közepes kerekre váltani, és a húzás bejött. Az 53. körben sikerült megelőzni a csapattárs Bottast, majd a 60. körben Verstappent is, így újra megnyerte a versenyt, immár sorozatban ötödjére.

2022-ben hatodik helyről rajtolt. Az első körben ütközött Magnussennel, de tudta folytatni a versenyt. A 60. körben Sainz megelőzésével feljött a negyedik helyre, de később a csapat utasította az autó kímélésére, ezért a 64. körben visszaadta Sainznak a pozíciót, ezzel ötödik lett. Tavalyelőtt ötödik lett az időmérőn, ahol a Q2-ben a csapattárs Russell-lel koccantak. Gasly rajtbüntetésével egy hellyel előrébb indult. Lerajtolta Norrist, aki próbálta visszaelőzni, össze is értek, de Norris járt rosszabbul, Stroll viszont megelőzte, a 8. körben sikerült visszaelőzni. A 28. körben megelőzte Sainzot, a dobogó második fokára állhatott. Tavaly harmadik rajthelyről indult, a rajtnál visszaesett negyedik helyre. A 19. körben frissebb gumikon megelőzte a három körrel korábban cserélő Sainzot. Bár a két autó összeért, nem lett következménye. Norris és Leclerc kerékcseréje után a harmadik helyen állt, Norris a 32. körben megelőzte. A második kerékcserénél lágyat raktak fel neki, az 52. körben megelőzte a keményeken lévő Russellt, így harmadik helyezettként a szezon során először dobogóra állhatott.

Sainz

A 2010-es európai Forma BMW szezont rögtön egy harmadik hellyel indította, a második futamon hatodik lett. A Forma Renault 2.0 Európa-kupa zárófutamán ötödik helyezést ért el, de vendégpilóta lévén nem kapott érte pontot. Az európai F3 Open széria záró hétvégéjén harmadik és 13. helyen végzett, de itt is vendégpilótaként. A következő évben a Forma Renault 2.0 Európa kupát két második hellyel zárta. A GP3-ban 2013-ban nem sikerült a pontszerzés: az első futamon 15. lett, a másodikon kizárták. A WSR 2013-as zárófutamán a 3.5-ös kategóriában hatodik lett.

2015-ben első hazai Forma–1-es nagydíján Toro Rossóval kilencedik helyezést ért el. 2016-ban hatodik, 2017-ben hetedik lett, megúszva, hogy majdnem összeütközött a boxutcában a rossz ütemben kiengedett Magnussennel. 2018-ban Renault-val kilencedik helyről indulva ismét hetedik helyezést ért el. 2019-ben McLarennel nyolcadik lett, miután megelőzte Grosjeant. 2020-ban hetedik rajthelyről indulva hatodik helyen futott be. 2021-ben Ferrarival hatodik rajthelyről indulva hetedik lett. 2022-ben harmadik rajthelyről indult, a rajtnál Russell és Pérez megelőzte, majd a 7. körben kicsúszott, ami miatt jelentősen visszaesett, a pontszerző helyekről is kikerült. Innen visszazárkózott egészen a negyedik helyig, bár a 60. körben Hamilton megelőzte, de négy körrel később visszakapta a pozíciót, miután Hamiltont a Mercedesnél felszólították az autó kímélésére, így meglett a negyedik helyezés. Tavalyelőtt második helyről rajtolt, amit a 28. körig tudott tartani, ekkor Hamilton megelőzte, majd a 35. körben Russell, az 53. körben Pérez is, így ötödik helyezést ért el. Tavaly hatodik helyről indult. A 3. körben megelőzte a csapattárs Leclerc-t, bár koccanás és pályaelhagyás árán, de nem kapott érte büntetést. Az első kerékcserére egyszerre állt ki Russell-lel, bár hajszálon múlt, de a Mercedes mögött maradt. Három körrel később a frissebb gumikon Hamilton megelőzte. Bár panaszkodott arra, hogy összeértek és Hamilton kivezette, nem volt büntetés az esetből. A második kerékcserénél keményeket kapott, az 55. körben Leclerc lágyakon megelőzte, ezzel hatodik lett.

Russell

A GP3-ban 2017-ben negyedik lett a főfutamon és ötödik a sprinten. A Forma–2-ben 2018-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten negyedik helyen végzett.

A 2019-es Spanyol Nagydíjon Williamsszel váltócsere miatt hivatalosan öt rajthely büntetést kapott, de gyakorlatilag ugyanúgy 19. helyről rajtolt, a futamon 17. lett. 2020-ban ismét 17. helyen végzett. 2021-ben 14. lett. 2022-ben Mercedesszel negyedik rajthelyről indult. A rajtnál előrejött harmadiknak, később Verstappen kicsúszásával nyert újabb helyet, majd a 28. kör elején Leclerc kiesésével élre állt, három körig sikerült tartania az éllovas pozíciót Pérezzel szemben. Később egy helyet veszített az eltérő gumistratégiát választó Verstappennel szemben, és bár a verseny vége felé túlmelegedés veszélye fenyegette, a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavalyelőtt a Q2-ig jutott az időmérőn, ahol csapattársával, Hamiltonnal koccantak. A futamon sikerült felzárkóznia, 35. körben Sainz megelőzésével feljött a harmadik helyre, így megismételte a dobogós helyezését. Tavaly negyedik helyről indult. A rajtnál átvette a vezetést, amit a 3. körig tudott tartani, ekkor Verstappen megelőzte. A 16. körben a vele egyszerre cserélő Sainz veszélyeztette a pozícióját, de a Ferrari sikerült elé visszajönnie. A 35. körben egy kis oda-vissza előzgetés alakult ki Norrisszal, aki végül megelőzte. A második kerékcserénél keményeket raktak fel neki, az 52. körben a lágyakon lévő csapattárs Hamilton is megelőzte, így negyedik lett.

Piastri

A Forma Renault Európa-kupában a 2018-as záró hétvégén nem szerzett pontot, 2019-ben az itteni hétvégén ötödik és harmadik helyezést ért el. A Forma–3-ban 2020-ban hatodik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte.

A tavalyelőtti nagydíj időmérőjén tizedik lett, Gasly rajtbüntetésével egy hellyel előrébb indulhatott, a futamon a 13. helyen végzett. Tavaly a Q3-ban nem volt mért ideje, de Pérez rajtbüntetésével a kilencedik helyről indulhatott. A 28. körben megelőzte Pérezt, aki mögé a kerékcseréje után került. Ezután a két Alpine-t sikerült megelőznie: 29. körben Ocont, a 34. körben Gaslyt, így hetedik helyen zárta a futamot.

Bearman

2022-ben a Forma–3-ban a sprinten 12., a főfutamon ötödik lett. A Forma–2-ben tavalyelőtt a sprinten hetedik helyezést ért el, a főfutamot élről indulva megnyerte; tavaly a sprinten 21., a főfutamon 14. helyen végzett.

A tavalyi Spanyol Nagydíj első szabadedzésén a Haas autójával vett részt.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr9918866016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása