Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző 4.

Bahreini Nagydíj, Szahír

2015. április 17. - F1 Hierro

Az első Bahreini Nagydíjat a Ferrari nyerte, később a versenyt kétszer megnyerő Felipe Massa és Fernando Alonso gyarapították az itteni sikereiket. Tavaly viszont a Mercedes aratott kettős győzelmet, a versenyzőik izgalmas küzdelmét követően. Idén is feltehetően köztük dől el a verseny, a Sebastian Vettellel kétszer győztes Red Bullnak kevesebb az esélye. A Lotusnak a jogelődje, a Renault győzött kétszer Alonso révén, jelenlegi nevükön két kettős dobogóval büszkélkedhetnek. A Force India Pérez tavalyi harmadik helyére lehet büszke, míg a Toro Rossót és a Virgin révén a Manor-Marussiát az első Forma-1-es nagydíj emléke köti a pályához.

Mercedes 

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Buttonnak sikerült Bahreinben győznie, Rubens Barrichello ötödik lett.

2010-ben itt tértek vissza saját csapattal, mindkét versenyzőjük pontot szerzett: Rosberg és a három év kihagyás után visszatérő Michael Schumacher 5-6. helyen végeztek. 2012-ben Rosberg ismét ötödik, Schumacher tizedik. Tavalyelőtt Rosberg élről indult, de visszaesett kilencedik helyre, Hamilton ötödik lett. Tavaly kettős győzelmet arattak, a két pilóta csatájában Hamilton kerekedett felül.

Red Bull

Első két bahreini futamukon egy-egy nyolcadik helyre futotta: 2005-ben David Coulthard, 2006-ban Christian Klien révén (előbbi futamon Klien elektronikai hiba miatt nem tudott elrajtolni, utóbbin Coulthard nem pontszerző tizedik lett). 2007-ben mindkét versenyzőjük kiesett (Mark Webber váltóhiba, Coulthard a kardántengely hibája miatt); 2008-ban Webber hetedik, Coulthard 18. lett. Első itteni dobogójuk Vettel második helye volt 2009-ben, Webber 11. lett. 2010-ben Vettel vezetett a versenyen, de meghibásodás miatt visszaesett negyediknek, Webber nyolcadik helyen végzett. 2012-ben Vettel megszerezte a csapat első itteni győzelmét, Webber negyedik lett. Tavalyelőtt Vettel ismételt, Webber hetedik. Tavaly Ricciardo negyedik, Vettel hatodik helyezést ért el.

Williams

Az első Bahreini Nagydíjon még BMW-motorral Ralf Schumacher szerzett pontot hetedikként, Juan Pablo Montoya 13. lett. A következő két versenyen Webber mindkétszer hatodik; 2006-ban már Cosworth-tal, ezen a futamon a debütáló Rosberg végzett mögötte, leggyorsabb kört futva. A következő három versenyen mindössze egy pont jött össze: 2008-ban Rosberg nyolcadik lett. 2010-ben Barrichello tizedik hellyel mutatkozott be a csapatnál, elsőként profitálva az új pontrendszerből, a debütáló Hülkenberg 14. helyen végzett. 2012-ben Maldonado defekt miatt kiesett, Bruno Senna vibráció miatt kiállt, hivatalosan 22.-nek jegyezték. Tavalyelőtt Maldonado 11., Bottas 14. lett. Tavaly Massa és Bottas 7-8. helyen végeztek.

Ferrari

Az első Bahreini Nagydíj kettős győzelmet hozott a Schumacher–Barrichello párossal. 2005-ben viszont nem sikerült pontot szerezniük: Barrichello kilencedik, Schumacher hidraulikai hiba miatt kiállt. 2006-ban Schumacher második lett, a csapathoz újonnan érkezett Massa nem pontszerző kilencedik, az ezt követő két versenyt viszont egyaránt Massa nyerte. Kimi mindkétszer ott volt mellette a dobogón: 2007-ben harmadik lett, 2008-ban pedig kettős győzelemhez segítette a csapatot. 2009-ben soványabb eredmény jött: Kimi hatodik lett, ami az idény negyedik versenyén a csapat azévi első pontjait jelentette! Massa pedig csupán 14. lett. 2010-ben viszont újabb kettős siker jött, a csapathoz frissen érkezett Alonso győzött Massa előtt. Az utóbbi három versenyen nem sikerült dobogóra állniuk: 2012-ben Alonso hetedik, Massa kilencedik; tavalyelőtt Alonso nyolcadik, Massa 15. helyen végzett, míg tavaly Alonso és Kimi 9-10. helyen futottak be.

McLaren

Elsőre meglepő lehet, de ezen a pályán még nem sikerült győzniük (és nem úgy tűnik, hogy most fognak). Az első futam kettős kiesést hozott (Kiminek motorhibája volt, Coulthardnak az olajnyomással voltak problémái), utána Kimi révén sikerült két harmadik helyezést elérni, 2005-ben a beugró Pedro de la Rosa (aki leggyorsabb kört is futott), 2006-ban Montoya egyaránt ötödik lett mellette. 2007-ben a harmadik versenyén részt vevő Hamilton második lett a két Ferrari szendvicsében, Alonso ötödik. 2008-ban Heikki Kovalainen hozott egy újabb ötödik helyet, Hamilton a rajtnál történő beragadás és az Alonsóval való ütközés után 13. lett. 2009-ben Hamilton negyedik, Kovalainen 12. lett. 2010-ben Hamilton harmadik a Ferrarik mögött, míg a csapatnál bemutatkozó Button hetedik. 2012-ben Hamilton nyolcadik, Button kiállt, hivatalosan 18.-nak könyvelték el. Tavalyelőtt Pérez hatodik, Button tizedik. Tavaly Button és Kevin Magnussen is kuplungproblémával állt ki (előbbit 17.-nek jegyezték).

Force India

Első Bahreini Nagydíjukon 2008-ban Giancarlo Fisichella 12., Adrian Sutil 19. lett. Pontot négy alkalommal sikerült szerezniük a pályán: 2010-ben Vitantionio Liuzzi kilencedik, 2012-ben Paul di Resta hatodik, majd tavalyelőtt szintén ő érte el legjobb azévi eredményüket negyedik helyével. Sutil 13. helyen végzett. Tavaly Pérez harmadik helye a csapat első itteni dobogóját jelentette, Hülkenberg ötödik lett.

Toro Rosso

2006-ban itt mutatkozott be a csapat, Liuzzi 11., Scott Speed 13. lett. Pontot még egyszer sem szereztek a pályán. 2012-ben Jean-Éric Vergne és Ricciardo a 14-15. helyen futott be, tavalyelőtt Ricciardo 16., Vergne kiesett. Tavaly Kvjat 11. lett, Vergne feladni kényszerült a futamot, miután autója ütközésben megsérült.

Lotus

A jogelőd Renault még gyári csapatként egymás után két győzelmet szerzett Alonso révén, 2005-2006-ban.

2012-ben és 2013-ban egyaránt kettős dobogót ért el a csapat: mindkétszer Kimi lett a második, Grosjean a harmadik. Tavaly viszont a pontszerzők közé sem fértek be: Grosjean 12., Maldonado 14. helyen végzett.

Sauber

Az első Bahreini Nagydíjon Fisichella és Massa 11-12. helyen végeztek. Önálló csapatként egyedül 2005-ben sikerült itt pontot szerezniük, amikor Massa hetedik lett.

A BMW égisze alatt legjobb eredményük Robert Kubica 2008-as dobogója a két Ferrari mögött, Nick Heidfeld előtt.

2010-ben itt volt a „visszatérésük”, de la Rosa és Kobajasi Kamui egyaránt hidraulikai hiba miatt esett ki. 2012-ben Pérez 11., Kobajasi 13.; tavalyelőtt Hülkenberg 12., Esteban Gutiérrez 18. lett. Tavaly Gutiérrez és Sutil is ütközés miatt esett ki.

Manor Marussia

A 2010-es volt az első Forma–1-es nagydíjuk még Virgin néven, Timo Glock és Lucas di Grassi is technikai hiba miatt adta fel. 2012-ben már Marussia név alatt Glock 19. lett, Charles Pic motorhiba miatt feladta. Tavalyelőtt Bianchi és Chilton 19-20. helyen végeztek, tavaly Chilton 13., Bianchi 16. lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr507377268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása