Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző II/3.

Kínai Nagydíj, Shanghai

2016. április 15. - F1 Hierro

Az eddigi Kínai Nagydíjakon a Ferrari, a Renault, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes osztoznak a futamgyőzelmeken. A Red Bullnak 2009-ben ezen a pályán sikerült először nagydíjat nyernie, a Mercedesnek pedig a gyári csapatként való visszatérés után ugyancsak először. A Renault-nak pedig 2005-ben az első konstruktőri cím megnyerése volt a legemlékezetesebb momentum. A legeredményesebbnek a Ferrari számít négy győzelemmel, de szorosan ott van mögötte három-három sikerrel a McLaren és a Mercedes. Közülök utóbbinak van jóval nagyobb esélye, hogy növelje ezt a számot, kiindulva az idei szezonkezdetből és az utóbbi két évben elért kettős győzelmekből.

Mercedes

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Button és Rubens Barrichello 3-4. helyen végeztek.

Immár gyári csapatként az első két alkalommal kettős pontszerzéssel zárták a kínai futamot. Rosberg 2010-ben harmadik lett, ami sorozatban a második dobogós helyezése volt. Michael Schumacher akkor tizedikként végzett; 2011-ben Rosberg ötödik, Schumacher nyolcadik helyen futott be. A 2012-es verseny különösen kedves emlék: Rosberg megszerezte a csapat első győzelmét a visszatérés óta. Schumachernek ki kellett állnia rossz kerékrögzítés miatt. 2013-ban Hamilton harmadik lett, Rosberg kiesett. Az utóbbi két futamon kettős győzelmet értek el Hamilton, Rosberg sorrendben.

Ferrari

Az első Kínai Nagydíjat Barrichello nyerte, bebiztosítva a világbajnoki második helyét, így teljes volt a maranellóiak azévi sikere. Schumachernek nem sikerült mért kört teljesítenie az edzésen, így utolsó sorból rajtolhatott, a végén 12. lett. A 2005-ös versenyen nullázott a Scuderia (Schumacher biztonsági autós fázis alatt kicsúszott a kavicságyba, Barrichello 12. helyen végzett); 2006-ban viszont Schumacher emlékezetes taktikai győzelmet aratott a Renault-k ellen, pontegyenlőségre hozva a világbajnoki csatát (sőt győzelmei számával át is vette a vezetést). Massa kiesett. A következő évben Kimi hozta az újabb diadalt a csapatnak, életben tartva a bajnoki reményeket. Massa harmadikként állt mellette a dobogón. 2008-ban szintén mindketten pódiumon végeztek, de Hamilton mögött, Massa, Kimi sorrendben. 2009-ben egyik autójuk sem szerzett pontot (Kimi tizedik lett, Massa műszaki hiba miatt feladta). 2010-ben Alonso negyedik, Massa kilencedik helyen végzett; 2011-ben Massa hatodik Alonso előtt. 2012-ben gyengén muzsikáltak: Alonso kilencedik, Massa 13. lett. 2013-ban viszont Alonso megnyerte a versenyt, Massa hatodik lett. Tavalyelőtt Alonso harmadik lett, míg Kimi nyolcadik. Tavaly Vettel és Kimi 3-4. helyen végeztek.

Williams

Az első Kínai Nagydíjon még a BMW-motoros időszakban Juan Pablo Montoya ötödik lett, a sérülése után visszatérő Ralf Schumacher ütközés miatt kiesett. Egy évvel később Webber hetedik lett, majd 2006-ban már Cosworth-motorral nyolcadik. Előbbi futamon Antonio Pizzonia 13., utóbbin Rosberg 11. lett. Utána sem Toyota-, sem újra Cosworth-motorokkal nem sikerült pontot szerezniük. 2012-ben a Renault-motorokkal viszont mindkét versenyző pontszerző helyen végzett: Bruno Senna és Maldonado 7-8. helyen futottak be. 2013-ban Bottas és Maldonado 13-14. helyen végeztek. Tavalyelőtt Bottas hetedik, Massa 15. lett, tavaly 5-6. helyen zárták a futamot Bottas, Massa sorrendben.

Red Bull

2005-ben, a csapat első évének zárófutamán Christian Klien ötödik lett, David Coulthard (a pontszerzésről lemaradva) kilencedik. A következő évi verseny nem hozott pontot: Coulthard ismét kilencedik, a Klient váltó Robert Doornbos 12. lett. 2007-ben Coulthard nyolcadik, Mark Webber tizedik (pont csak előbbinek járt); 2008-ban Coulthard tizedik, Webber 14. lett. 2009-ben aztán ünnepelhettek: Vettel megszerezte a csapat történetének első győzelmét, ami Webber révén rögtön kettős siker lett. 2010-ben kevésbé nyújtottak emlékezeteset, de legalább mindkét versenyző pontszerző lett (Vettel hatodik, Webber nyolcadik). 2011-ben mindkét pilóta dobogóra állt – Vettel második, Webber harmadik helyezettként – Hamilton mögött. 2012-ben Webber és Vettel a 4-5. helyen végeztek. 2013-ban Vettel negyedik lett, Webber a kerekét elveszítve kiesett. Tavalyelőtt Ricciardo negyedik helyen ért célba Vettel előtt. Tavaly Ricciardo kilencedik lett, Kvjat motorhibával kiállt.

Force India

Első Kínai Nagydíjukon 2008-ban Giancarlo Fisichella 17. lett, Adrian Sutil kiesett. Az ezt követő versenyeken sem sikerült jelentősebb eredményt elérniük. 2012-ben Paul di Resta 12., Hülkenberg 15. lett. 2013-ban di Resta nyolcadik helye a csapat első shanghai pontszerzését jelentette. Sutil ütközés után kiállt autója sérülése miatt. Tavalyelőtt mindkét versenyző pontot szerzett: Hülkenberg hatodik, Pérez kilencedik hellyel. Tavaly Pérez 11. lett, Hülkenberg váltóhibával feladta.

Renault

Az első Kínai Nagydíjon 2004-ben Alonso negyedik lett, míg a csapathoz frissen érkezett, 2003 óta először induló Jacques Villeneuve 11. helyen végzett. 2005-ben a világbajnok Alonso győzelemmel zárta a szezont, ezzel az első konstruktőri címet is sikerült behúzni. Fisichella negyedik lett. Egy évvel később kettős dobogót hoztak össze: Alonso második, Fisichella harmadik helyen futott be (előbbinek „nagyobb szüksége” volt a jobb helyezésre). 2007-ben viszont pontzónán kívül értek célba: Heikki Kovalainen kilencedik, Fisichella 11. helyen. 2008-ban Alonso negyedik, az ifjabb Nelson Piquet nyolcadik lett. 2009-ben Alonso kilencedik, Piquet 16. helyen végzett. 2010-ben Robert Kubica ötödik, Vitalij Petrov hetedik lett.

2011-ben már a Lotus Renault GP színeiben Petrov kilencedik, Nick Heidfeld 12. helyen végzett. A Lotus-korszak legjobb eredménye Kimi második helye 2013-ból. Tavaly Lotus–Mercedesszel Grosjean hetedik lett, Pastor Maldonado kiesett.

Toro Rosso

A csapat első kínai versenyén (2006) Vitantonio Liuzzi tizedik (pont nélkül), Scott Speed 14. lett; a következő évben a csapat első kettős pontszerzésének örülhettek: Vettel negyedik, Liuzzi hatodik helyezést ért el. 2008-ban viszont ismét nulláztak: Vettel, Sébastien Bourdais 13. lett. Az ezt követő években Sébastien Buemi 2009-es nyolcadik helye volt említésre méltóbb eredmény. 2012-ben Jean-Éric Vergne és Ricciardo 16-17. helyen végeztek. 2013-ban Ricciardo hetedikként szerzett pontokat, Jean-Éric Vergne 12. lett. Tavalyelőtt Kvjat tizedik, Vergne 12. helyen futott be. Tavaly Sainz 13., Verstappen – kiesettként – 17. lett.

Sauber

Az első Kínai Nagydíjon mindkét autójuk pontot szerzett: Fisichella hetedik, Massa nyolcadik lett. Egy évvel később Massa lett hatodik, Villeneuve tizedik helyéért viszont még nem járt pont.

A BMW-érában nem sikerült dobogós helyezést szerezniük a pályán, legjobban sikerült futamuk a 2008-as, amikor Heidfeld ötödik, Kubica hatodik lett.

Az önállósodás után 2010-ben egyik autó sem ért célba (Kobayashi Kamui az első körben ütközött, Pedro de la Rosának motorhibája volt), 2011-ben Kobayashi tizedik, Pérez 17. lett. 2012-ben Kobayashi leggyorsabb kört futva ismét tizedik helyezést ért el, Pérez előtt. 2013-ban Hülkenberg lett tizedik, míg Gutiérrez kiesett, miután ütközött Sutillal. Tavalyelőtt Gutiérrez 16. lett, míg Sutil motorhiba miatt feladta. Tavaly Nasr nyolcadik, Ericsson tizedik helyezettként szerzett pontot.

McLaren

Az első Kínai Nagydíjon Kimi révén sikerült dobogós (harmadik) helyezést elérniük (Coulthard pontzónán kívül kilencedik lett); egy évvel később a finn pilóta egy helyet javítva ismét pódiumra állt, míg Montoya motorhiba miatt feladni kényszerült. A 2006-os versenyen de la Rosa lett ötödik, Kimi váltóhiba miatt kiesett. 2007-ben Hamilton hibázott nagyot, ami miatt feladni kényszerült a versenyt, Alonso másodikként futott be, így a szezonzáróra maradt a bajnoki cím eldöntése. 2008-ban Hamilton megszerezte a csapat első győzelmét a pályán, Heikki Kovalainen műszaki gondok miatt feladta. A következő évben mindkét versenyző pontszerző lett (5-6.), de Kovalainen végzett előrébb. Az ezt követő két versenyt megnyerték: 2010-ben Buttonnak sikerült, ráadásul Hamilton révén kettős győzelem lett; 2011-ben Hamilton győzött, Button negyedik lett. 2012-ben a dobogó két oldalára álltak: Button második lett Hamilton előtt. 2013-ban Button ötödik, Pérez 11. lett. Az utóbbi két évben nem sikerült pontot szerezniük: tavalyelőtt Button 11., Kevin Magnussen 13.; tavaly már Honda-motorral Alonso 12., Button 14. helyen végzett.

Manor

A jogelőd Virgin színeiben 2010-ben Lucas di Grassi mindketten kiesett, Timo Glock motorhiba miatt el sem tudott rajtolni. 2011-ben Jerôme d’Ambrosio és Glock 20-21. helyen végeztek, a két HRT-t megelőzve. 2012-ben már Marussia név alatt Glock és Charles Pic 19-20. helyen értek célba, 2013-ban Jules Bianchi 15., Max Chilton 17. lett. Tavalyelőtt Bianchi 17., Chilton 19. helyen végzett – előbbi annak köszönhette, hogy tévedésből egy körrel hamarabb leintették a futamot, és az eggyel korábbi kör végeredményét vették figyelembe  – Kobayashi pedig csak az utolsó körben előzte meg, ami így nem számított. Tavaly a Manor Marussia színeiben Will Stevens és Roberto Merhi 15-16. helyen végeztek.

Haas

Első Kínai Nagydíjuk lesz. Vajon folytatódik a pontszerző sorozat?

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr848631458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása