Papír-vb

Papír-vb

Vb-matek Interlagos előtt - és közben!

2016. október 31. - F1 Hierro

A Mexikói Nagydíj után végül nyitott maradt a világbajnokság, de Nico Rosberg továbbra is őrzi lélegzetvételnyi előnyét. Lássuk, a Brazil Nagydíj eredménye miképpen alakíthatja kettejük versenyfutását.

A jelen állás: 1. Rosberg 349 pont, 2. Hamilton 330 pont. Kettejük között a különbség tehát 19 pont, két futammal a vége előtt. Ami a legjobb versenyhelyezéseket illeti: Rosbergnek van 9 győzelme, 3 második és 2 harmadik helye. Hamiltonnak 8 győzelme, 3 második és 4 harmadik helye. Tehát akkor dől el a világbajnokság Interlagosban, ha Rosberg legalább 26 pontra növeli az előnyét, vagy ha úgy növeli 25-re, hogy Hamilton már nem tudja helyezésekkel felülmúlni pontegyenlőség esetén.

A jelenlegi pontozási rendszer: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Ennek fényében

Rosberg megnyeri a világbajnokságot Interlagosban, ha

*győz a futamon (ekkor 19+25=44 pont különbség, Hamilton egy második hellyel is csak 26-ra tudná csökkenteni)

*második, és Hamilton nem végez dobogón (19+18=37. Ha Hamilton negyedik, éppen 25 pont a különbség. Ekkor Rosbergnek 9 futamgyőzelme és 4 második helye lenne, míg Hamiltonnak 8 győzelme és 3 második helye. Tehát ha Abu-Dhabiban Rosberg nullázna és Hamilton győzne, akkor futamgyőzelmek számában egyenlítene, de az eggyel több második hely Rosberg javára billentené a mérleget.)

*harmadik és Hamilton az első ötön kívül végez (19+15=34, egy ötödik hellyel Hamilton 24 pont hátrányban lenne, ami minimális esélyt jelentene, míg egy hatodik hellyel már 26 pont lenne a lemaradása.)

*negyedik és Hamilton hetediknél rosszabb helyen végez (19+12=31, egy hetedik hellyel Hamilton hátránya 25 pont lenne. Ha Abu-Dhabiban bekövetkezne a Rosberg számára legrosszabb eset  - nullázás és Hamilton győzelme-, mindkettejüknek lenne 9 futamgyőzelme és 3 második helye, Hamilton kettővel több harmadik hellyel nyerné meg a világbajnokságot.)

 *ötödik és Hamilton nyolcadiknál rosszabb helyen végez (19+10=29, egy nyolcadik hellyel Hamilton 25 pontra hozná. Ekkor megint csak ott lenne a matematikai lehetőség, hogy a zárófutamot pontokban kiegyenlítsen és a harmadik helyezésekkel a javára billenjen a mérleg.)

*hatodik és Hamilton az első kilencen kívül végez (19+8=27, Hamilton egy kilencedik hellyel 25 pont hátrányban lenne, megint csak matematikai lehetőséggel az egyenlítésre és a harmadik helyezésekkel való döntésre.)

Nem dől el a világbajnokság Interlagosban, de Rosberg megőrzi listavezető pozícióját, ha

*második és Hamilton dobogós (utóbbi harmadik helyével 22 pont lenne a különbség, tehát még behozható, győzelmével pedig 12-re csökkenne.)

*harmadik és Hamilton az első ötben végez (utóbbi ötödik helye 24 pontos, győzelme 9 pontos különbséget jelentene)

*negyedik és Hamilton az első hétben végez (utóbbi hetedik helye 25 - lásd fent -, győzelme 6 pontos különbséget jelentene)

*ötödik és Hamilton az első nyolcban végez (utóbbi nyolcadik helye behozható 25, győzelme 4 pontos különbséget eredményezne)

*hatodik és Hamilton az első kilencben végez (utóbbi kilencedik helye behozható 25, győzelme 2 pontos különbséget hozna)

*hatodiknál rosszabb helyen végez, és Hamilton nem nyer (Rosberg hetedik helye esetén 19+6=25, ha Hamilton nem szerezne pontot, még akkor is behozható lenne Abu-Dhabiban a legszélsőségesebb esetben, és a harmadik helyek Hamiltonnak kedveznének. Hamilton második helye 7 pontos különbséget jelentene. Ha Rosberg nulláz Interlagosban, Hamilton második helyével 1 pontra csökkenne a különbség)

Hamilton átveszi a vezetést a világbajnokságban, ha

*győz, és Rosberg hatodiknál rosszabb helyen végez (Rosberg hetedik helye esetén 19+6=25, ezt Hamilton egy győzelemmel kiegyenlítené, mindketten 9 futamgyőzelemmel és 3 második hellyel állnának, de Hamiltonnak kettővel több harmadik helye lenne. Ha Hamilton számára legkedvezőbb forgatókönyv esetén, ha Rosberg kiesne vagy tizediknél rosszabb helyen végezne, a futamgyőzelem 6 pontos előnyt hozna Hamiltonnak)

 

BREAKING

Mivel a Brazil Nagydíjon a nagy eső miatt fennáll az idő előtti leállítás veszélye, gyorsan számoljuk ki, mi lesz, ha az 53. kör, vagyis az eredeti táv 75%-a előtt lefújják a versenyt, és csak fél pontokat lehet osztani.

Rosberg megnyeri a világbajnokságot Interlagosban, ha

*győz és Hamilton nem végez dobogón (ekkor 19+12,5=31,5 pont különbség, Hamilton 7,5 pontot érő harmadik hellyel 24 pontra hozná, megmaradna a minimális esélye, a negyedik helyért járó 6 ponttal viszont már 25,5 lenne, behozhatatlan)

*második, és Hamilton hatodiknál rosszabb helyen végez (19+9=28. Ha Hamilton hetedik, 3 pontot kap, a különbség 25 pont, de Rosbergnek lenne 9 győzelme és 4 második helye, míg Hamiltonnak 8 győzelme és 3 második helye. Ha Abu-Dhabiban a Rosbergnek legrosszabb forgatókönyv következne be, Hamilton pontegyenlőségre hozná, de a második helyek Rosberg javára billentenék.)

*harmadik és Hamilton nyolcadiknál rosszabb helyen végez (19+7,5=26,5, nyolcadik hellyel Hamilton 2 pontot szerezne, 24,5 pontos különbséggel épphogy reménykedhetne. A kilencedik helyért járó egy ponttal viszont 25,5 lenne a különbség.)

Minden más esetben Rosberg marad az élen, de Hamilton is bajnokesélyes maradna, hiszen egy negyedik hellyel Rosberg legfeljebb 25-re növelné a különbséget, Hamilton elméleti esélye meglenne egyenlíteni Abu-Dhabiban és harmadik helyezésekkel a maga javára fordítani. Ha pedig Hamilton nyerne és Rosberg nullázna, a különbség 6,5 pont maradna Rosberg javára.

Ha teljesítenek több mint 53 kört, lásd a fentieket.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr4211916631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása