Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság 3.

2017. február 23. - F1 Hierro

A konstruktőröket versenyzőik világbajnoki helyezése alapján rangsoroló sorozat harmadik részéhez érkezett. Most a 2003-tól 2009-ig alkalmazott 10-8-6-5-4-3-2-1 rendszer alapján történt a pontozás.

 Megjegyzések:

*  Miután a 7. és 8. helyezések is pontot érnek, az előző két változathoz képest 11-gyel több, 47 alakulat került fel a listára.

* Az élcsoport nem változott, az első nyolc helyezett ugyanaz, mint az első és második változatban. A Ferrari előnye itt még inkább "megnyugtató, minimum 17 évre elegendő. A 2. helyen a McLarennek legalább hat évnyi előnye van a Williamshez képest, míg a Williamsnek legalább egy évtizedre elég az előnye az utána következő legjobb aktív csapattal, a 2016-os világbajnok Mercedesszel szemben.

* A 2016-os (és egyúttal az idei) szezon csapatai közül kilenc felkerült erre a listára, csak a Haas és a megszűnő Manor maradt le.

* A legjobb megszűnt csapat itt a "régi" Lotus a 4. helyével. A 6. helyezett Mercedesnek több mint öt évre lenne szüksége, hogy utolérje őket.

* A következő csapatoknak versenyez jelenleg a jogutóda: a Benettonnak és a 2012-es Lotus csapatnak a Renault; a Tyrrellnek, BAR-nak, a 2006-os Hondának és Brawnnak a mostani Mercedes; a Jordannek közvetve a Force India, a Stewartnak szintén közvetve a Red Bull, a BMW Sauber 2010-ben visszaalakult Sauberré.

* Az első két változathoz képest jobb helyen áll a Renault, a Maserati, a Ligier, a Kurtis Kraft, a Honda, a Toyota és a Gordini (amennyiben a holtversenyes 33-34. jobb, mint a 34.). Rosszabb helyen végzett a Benetton, a Tyrrell, az Alfa Romeo, a Matra, a Vanwall, a Brawn, a Wolf, a Porsche, a Hesketh, a Talbot, a Lola, a Watson, a Toro Rosso és a Parnelli.

* A lista első két változatában nem szereplő - tehát a világbajnokság első hat helyén végzett versenyzőt nem adó - csapatok közül a legjobban a 35. helyezett Stewart áll.

* A legrosszabb helyen álló világbajnok csapat itt is az egyetlen szezonjából szinte a maximumot (18-ból 16 pont) kihozó Brawn GP, ezúttal a 18. helyen.

* Az egyéni világbajnokságot, illetve egyáltalán világbajnoki címet nem nyerő csapatok közül itt a Ligier áll a legjobban a 15. helyével (versenyzői még csak vb-dobogón sem végeztek sosem, bár 1981-ben Jacques Laffite-nak még a bajnoki címre is maradt matematikai esélye a zárófutamra). A konstruktőr-világbajnokságot nem nyerő csapatok közül legjobb helyen a 13. Maserati áll, sikerkorszakukban még nem volt ilyen értékelés (a kisebb helyezések gyűjtögetésében viszont előnyt jelentett nekik, hogy akkoriban még nem volt limitálva, hány versenyzőt lehet indítani).

* A legjobb nyeretlen csapat itt is a 25. helyezett BAR. További nyeretlenek a listán: Toyota, Talbot, Lola, Lancia, Gordini, Force India, Deidt, Arrows, Sauber (külön véve a BMW Saubertől), Surtees, Parnelli.

* Ezen a listán megtalálhatók az 1950-től 1960-ig a világbajnokságba számított Indy 500-ak győztes kontruktőrműhelyei: Kurtis Kraft, Watson, Kuzma, Epperly. Ugyancsak Indy 500 eredmény révén, de nem győztesként került fel a Deidt.

* A világbajnoki futamot nyert konstruktőrök mind rajta vannak a listának ezen a változatán.

* Az országokat nézve itt is az Egyesült Királyság vezet, 17-19 konstruktőrműhellyel (az olasz tulajdonú Benetton 1995-ig versenyezett brit licenccel, az amerikai eredetű Shadow pedig a Forma-1-es részlegét Nagy-Britanniába helyezte). A 2011-ben egy évig Lotus Renault GP néven brit színekben szereplő Renault a franciákhoz számít. (Ugyanakkor nincsenek hozzászámolva a Nagy-Britanniában székelő, de máshol bejegyzett alakulatok) A legjobb brit istálló a 2. helyezett McLaren. Utánuk nyolc (vagy a Shadow-val együtt kilenc) gyártóval következik az USA (sokat köszönhetnek az Indyknek), legjobban a 21. helyezett Kurtis Kraft áll. Hat istállóval (a Benettont is beleszámítva) szerepel a listán Olaszország, amelynek képviselője az éllovas Ferrari is. Öt alakulattal képviselteti magát Franciaország, legjobb helyen közülük a 9. Renault áll. Három csapata van a listán Németországnak, ahonnan legjobban a 6. helyezett Mercedes áll  Található még a listán két japán márka, közülük a 24. helyezett Honda áll jobban; egy-egy csapattal képviselteti magát Ausztria (Red Bull - 7. hely), Kanada (Wolf - 26. hely), Írország (Jordan - 23. hely), India (Force India - 36-40. hely) és Svájc (Sauber - 42-46. hely).

Konstruktőr

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Pontszám

1.

Ferrari (I)

15

23 (22,32)

18 (17,5)

23

19 (18,94)

13

12

9

696,32

2.

McLaren (GB)

12

10

6

11

14

8

8

3

390

3.

Williams (GB)

7

8

12

3

8

5

4

4

280

4.

Lotus (1958-94) (GB)

6

3

8

4

2

5 (4,95)

6

5

191,86

5.

Brabham (GB)

4

3

1

3

2

5

2

3

115

6.

Mercedes (D)

5 (4,6)

4

1

1

2

3

1

99,95

7.

Red Bull (A)

4

1

5

1

2(1,94)

1

1

1

96,75

8.

Cooper (GB)

2

3 (1,87)

3 (2,71)

1

3 (2,06)

4

3

2

84,47

9.

Renault (F)

2

1

3

3

4

4

6

81

10.

Benetton (GB/I)

2

2

4

2

5

1

3

80

11.

BRM (GB)

1

3

3 (2,29)

3

2

2

2

71,76

12.

Tyrrell (GB)

2

1

3

2

1

1

1

2

67

13.

Maserati (I)

2 (1,4)

3 (2,04)

1

2

1

4

47,37

14.

Alfa Romeo (I)

2

1

1

1

2

41

15.

Ligier (F)

3

1

1

1

4

28

16.

Vanwall (GB)

2 (1,76)

1

1

24,12

17.

Matra (F)

1

1

1

22

18.

Brawn (GB)

1

1

16

19.

March (GB)

1

1

1

2

16

20.

BMW Sauber (D)

1

1

2

15

21.

Kurtis Kraft (USA)

2

4

14

22.

Lotus (2012-15) (GB)

1

1

1

1

13

23.

Jordan (IRL)

1

2

1

13

24.

Honda (J)

1

1

2

1

13

25.

BAR (GB)

1

2

1

11

26.

Wolf (CDN)

1

1

10

27.

Porsche (D)

1

1

9

28.

Hesketh (GB)

1

1

6

29.

Toyota (J)

1

1

1

6

30.

Talbot (F)

1

5

Lola (GB)

1

5

32.

Watson (USA)

1

1

5

33.

Lancia (I)

1 (0,5)

3

34.

Gordini (F)

1

3

35.

Stewart (GB)

1

1

3

36.

Force India (IND)

1

2

Kuzma (USA)

1

2

Shadow (USA/GB)

1

2

Deidt (USA)

1

2

Penske (USA)

1

2

41.

Toro Rosso (I)

1 (0,06)

1

1,25

42.

Arrows (GB)

1

1

Sauber (CH)

1

1

Epperly (USA)

1

1

Eagle (USA)

1

1

Surtees (GB)

1

1

47.

Parnelli (USA)

1 (0,04)

0,14

 

* A jelölések, a tört pontok, valamint az 1997-es és 2007-es szezon számításának magyarázatát lásd az első résznél. (A világbajnokság 7. és 8. helyén nem voltak egy szezonban többféle autóval pontot szerző pilóták, így nem szükséges további magyarázat). A 1997-es évre a Williams 1. és 3., a Ferrari 2. és 8., a McLaren 4. és 7., a Benetton 5. és 6. helyért járó pontokat kapott.

* A Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig és 2002-től 2011-ig elért eredmények (2016-ban nem értek el olyan eredményt, ami a listára elegendő lenne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart és a Red Bull, a BMW Sauber és a Sauber, valamint a Jordan és a Force India eredményei. A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6912286323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása