Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző III/14.

Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl

2017. szeptember 17. - F1 Hierro

Az első Szingapúri Nagydíjat 2008-ban nagy meglepetésre a Renault nyerte, bár egy év múlva kiderült, hogy nagy turpissággal, de az eredményt már nem módosították utólag. Idén a pontszerzésben reménykedhet a Renault, miután Nico Hülkenberg ott van az első tízben és Jolyon Palmer is épphogy lemaradt róla. A legtöbb szingapúri győzelme eddig a Red Bull Racingnek van, még Sebastian Vettel triplázása révén, idén egy jól elcsípett rajttal akár gyarapíthatják is. A Ferrari kétszer nyert Szingapúrban, a legutóbb két éve, és idén is Vettel ott van az első rajtkockában. A tavalyi győztes Mercedesnek viszont nehéz dolga van idén, hiszen csak a harmadik sor jutott a pilótáinak. A felsoroltakon kívül még a McLaren nyert egy alkalommal, idén nincsenek dobogós reményeik sem, de a többi pályához képest jobbak a pontszerzési esélyeik, hiszen mindkét versenyző ott van az első tízben.

Mercedes

A 2009-es futamon még a jogelőd Brawn GP színeiben Jenson Button és Rubens Barrichello 5-6. helyen végeztek.

2010-ben Nico Rosberg ötödik, Michael Schumacher 13. lett; 2011-ben Rosberg hetedik, 2012-ben ötödik helyezést ért el. Schumacher viszont mindkétszer ütközött és kiesett: 2011-ben Péreznek ment neki, 2012-ben Jean-Éric Vergne-nek. 2013-ban Rosberg és Hamilton 4-5. helyen futottak be. 2014-ben Hamilton megszerezte a csapat első szingapúri győzelmét, a technikai problémáktól sújtott Rosberg viszont feladta a versenyt. Tavalyelőtt az elrontott időmérő után a harmadik sorból rajtolhattak, Rosberg végül negyedik lett, míg Hamilton műszaki hibával kiállt. Tavaly Rosberg élről indult, a pozícióját sikerült megtartani azzal, hogy a végén inkább kint hagyták a használt lágy gumikon, minthogy még egy kiállás után Ricciardo elé kerüljön. Hamilton harmadik helyről indult, bár Kimi megelőzte, de az utolsó kerékcsere után visszaszerezte a helyét.

Red Bull

2008-ban David Coulthard hetedik lett, Mark Webber váltóhiba miatt kiesett. 2009-ben Vettel negyedik helyezést ért el, Webber fékhiba miatt kicsúszott. Az utóbbi hét évben rendre volt pilótájuk a dobogón. 2010-ben Vettel és Webber 2-3. helyen végeztek. Utána pedig Vettel sorozatban háromszor győzött, míg Webber 2011-ben ismét harmadik lett, 2012-ben viszont időbüntetés miatt csak 11. helyre futotta neki, 2013-ban pedig motorhibával kiesve 15. helyezettnek jegyezték. 2014-ben Vettel és Ricciardo állhattak a pódium két oldalára. Tavalyelőtt Ricciardo ismét dobogós helyezést ért el, ezúttal Ferrari-szendvicsben. Kvjat hatodik lett. Tavaly Ricciardo második helyről indult, a gumistratégia révén meg tudta közelíteni Rosberget, de nem előzte meg, maradt a második. Verstappen a negyedik helyről indult, a rajtnál ütközött, végül hatodik helyig zárkózott vissza.

Ferrari

A 2008-as futamon nulláztak: Massa boxkiállásánál a korai elengedésnek „óriáskígyó” és 13. hely lett a vége, Kimi pedig falnak ment, a megtett táv miatt 15.-nek jegyezték. A 2009-es futam sem sikerült sokkal jobban: Kimi tizedik, a Massát helyettesítő Giancarlo Fisichella 13. helyen végzett. 2010-ben Alonso megszerezte a Scuderia első szingapúri győzelmét, Massa nyolcadik lett. 2011-ben Alonso negyedik, Massa kilencedik; 2012-ben Alonso harmadik, Massa nyolcadik, 2013-ban Alonso második, Massa hatodik lett. 2014-ben Alonso negyedik, Kimi nyolcadik helyen végzett. Tavalyelőtt Vettel élről indulva nyerte meg a futamot, Kimi harmadikként csatlakozhatott hozzá a dobogón. Tavaly Kimi ötödik helyről rajtolva negyedik lett, Vettel technikai problémáktól sújtva az utolsó rajtkockából indult, ahonnan feljött ötödiknek.

Force India

2008-ban Fisichella, 2009-ben Vitantionio Liuzzi 14. helyen végzett, míg Adrian Sutil mindkét alkalommal kiesett. 2010-ben Sutil kilencedik lett, Liuzzi kiesett. 2011-ben mindkét versenyző pontot szerzett: Paul di Resta hatodik, Sutil nyolcadik helyezéssel. 2012-ben di Resta a csapat legjobb itteni eredményét produkálva negyedik lett, míg Hülkenberg nem szerzett pontot, de leggyorsabb kört futott. 2013-ban Sutil tizedik lett, di Resta kiesett, a megtett táv miatt huszadiknak könyvelték el. 2014-ben Pérez hetedik, Hülkenberg kilencedik helyezést ért el. Tavalyelőtt Pérez ismét hetedik lett, Hülkenberg ütközés után kiesett. Tavaly Hülkenberg nyolcadik helyről indult, de a rajt után ütközött és kiesett, Pérez büntetéssel a 17. helyről indult, ahonnan jó rajttal és gumistratégiával feljött a nyolcadik helyre.

Williams

Az első szingapúri futam sikerült eddig a legjobban a csapatnak: Rosberg második lett, Nakajima Kazuki nyolcadik. 2009-ben mindketten pontzónán kívül értek célba. 2010-ben viszont sikerült a kettős pontszerzés: Barrichello hatodik, Hülkenberg tizedik lett. 2011-ben Pastor Maldonado 11., Barrichello 13. helyen végzett. 2012-ben Maldonado az első sorból indult, de műszaki hiba miatt kiesett, akárcsak Bruno Senna. 2013-ban Maldonado 11., Bottas 13. helyen végzett. 2014-ben Massa ötödik, Bottas 11. lett. Tavalyelőtt Bottas ötödik lett, Massa váltóhibával kiállt. Tavaly Massa 12. lett, Bottas túlmelegedés miatt kiállt.

McLaren

2008-ban Hamilton harmadik lett, Heikki Kovalainen tizedik (utóbbiért nem járt még pont). Egy évvel később Hamilton győzött (abban az évben ez csak itt és a Hungaroringen sikerült a csapatnak), Kovalainen hetedik helyen végzett. 2010-ben Button negyedik lett, Hamilton a Webberrel való ütközés miatt kiesett. Button az ezt követő két versenyen egyaránt második helyezést ért el, Hamilton 2011-ben ötödik lett, 2012-ben váltóhiba miatt feladta. 2013-ban Button és Pérez 7-8. helyen végeztek. 2014-ben Magnussen tizedik lett, Button műszaki hibával kiállt. Tavalyelőtt a Honda-motoros autóval Alonso és Button is váltóhiba miatt állt ki. Tavaly Alonso hetedik lett, a futam elején Bottasszal ütköző Button fékhiba miatt kiesett.

Toro Rosso

2008-ban Vettel ötödik lett, ez eddigi legjobb itteni eredményük. 2009-ben Jaime Alguersuari és Sébastien Buemi is kiesett, 2010-ben pedig pontzónán kívül értek célba, 2011-ben szintén nulláztak. 2012-ben Jean-Éric Vergne áldozatul esett Schumachernek, Ricciardo viszont kilencedikként pontokat hozott. 2013-ban Vergne 14. lett, Ricciardo kiesett. 2014-ben Vergne hatodik, Kvjat 14. helyen végzett (Vergne-nek még az öt másodperces büntetés is belefért). Tavalyelőtt Verstappen és Sainz 8-9. helyen futottak be. Tavaly a 6-7. helyről rajtoltak, végül Kvjat kilencedik, a futam elején ütköző Sainz 14. helyen végzett.

Haas

Tavaly Esteban Gutiérrez 11. helyezésével épp lemaradt a pontszerzésről, míg Grosjean fékhiba miatt el sem tudott rajtolni.

Renault

Az első szingapúri futamot meglepetésre megnyerték, igaz, ehhez egy furfangos trükk is kellett: ifjabb Nelson Piquet nem sokkal azután ment falnak keresztbe fordulva, amikor Alonso végzett a tankolással. Így pont jól jött a biztonsági autós fázis. Az esetre egy év múlva fény derült, az eredményt meghagyták, de Flavio Briatorét eltiltották, a csapatot pedig felfüggesztett eltiltással sújtották, az addigi névadó szponzor is kiszállt. 2009-ben Alonso leggyorsabb körrel harmadik lett, Grosjean fékhibával kiesett. 2010-ben Kubica hetedik, Vitalij Petrov 11. helyen végzett.

2011-ben a Lotus Renault GP színeiben Bruno Senna 15., Petrov 17. lett. 2013-ban a Lotus színeiben Kimi harmadikként dobogóra állhatott.

Tavaly újra Renault név alatt Magnussen tizedik, Palmer 15. lett.

Sauber

Az első két Szingapúri Nagydíjon még BMW–Sauberként vettek részt. 2008-ban Nick Heidfeld hatodik lett, míg Robert Kubicát megbüntették tiltott boxkiállásért, így 11. helyen végzett. A következő évben Kubica nyolcadik lett.

2010-ben Kobayashi Kamui és a csapathoz visszatérő Nick Heidfeld egyaránt kiesett; a következő két évben Pérez mindkétszer tizedik, Kobayashi 2011-ben 14., 2012-ben 13. lett. 2013-ban Hülkenberg kilencedikként szerzett pontokat, Esteban Gutiérrez 12. lett. 2014-ben Gutiérrez elektronikai hibával, Sutil vízszivárgás miatt állt ki. Tavalyelőtt Felipe Nasr és Ericsson 10-11. helyen végeztek. Tavaly Nasr 13., Ericsson 17. lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2412870670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása