Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IV/4.

Azeri Nagydíj, Baku

2018. április 27. - F1 Hierro

Nem túl messzire tekintünk vissza a sorozat mostani részében, hiszen a bakui városi pálya két éve került a versenynaptárba. Az első futamot még Európa Nagydíjként tartották (nem tisztázott, milyen megfontolásból, talán a kaukázusi verseny hovatartozásának kifejezésére), tavaly óta már Azerbajdzsán nemzeti nagydíjaként rendezik. A két győztes közül Nico Rosberg azóta vissza is vonult, a mezőnyben van viszont Daniel Ricciardo, aki kétszeresen is ismétlésre készülhet, hiszen nemcsak a tavalyi bakui futamot, hanem a két héttel ezelőtti Kínai Nagydíjat is ő nyerte. Ehhez azonban meg kell küzdenie a Ferrarikkal és a Mercedesekkel. Utóbbi jelenlegi párosából még csak Valtteri Bottas állt itt dobogón, reménytelennek tűnő helyzetből mentve meg a dobogón, és utolsó pillanatban elhalászva a második helyet Lance Stroll előtt, akinek pódiuma így is óriási meglepetés volt. Sebastian Vettel az első itteni versenyen második lett, a tavalyi versenye viszont a Hamiltonra való ráhúzás miatt nem tartozik pályafutása fényes pillanatai közé, így idén ezt a csorbát is ki kellene köszörülnie. A címvédő Hamilton pedig három futam után nyeretlen idén (összességében pedig tavaly Austin óta hat futamon), így neki is nagyon kellene a diadal. 

Hamilton

Tavalyelőtt nem túl jól alakult az itteni hétvégéje. Miután a Q3-ban a 11-es kanyarban odacsapta az autóját és eltört a felfüggesztése, nem tudta folytatni az időmérőt, így tizedik helyről kellett rajtolnia. A futamon előrébb jött, de problémái támadtak a hibrid rendszerrel, a csapat pedig nem adhatott neki rádión segítséget. Így mire sikerült megoldania, túl sok időt veszített, ötödik helyen végzett. Tavaly élről indult, a rajt után is megtartotta a pozícióját. A biztonsági autós fázis ütközött Vettellel, először egy fékezését követően (ami Vettel szerint „fékteszt” volt), majd Vettel próbált törleszteni. A versenyt folytatni tudták mindketten, de az autóján meglazult a nyaktámasz, a versenyigazgatóság biztonsági okokból boxkiállásra utasította. Vettel mögé jött vissza a nyolcadik helyre. Magnussen, Ocont és Alonsót sikerült megelőznie, de a riválisát nem (felvetette a csapatnak, hogy Bottas segíthetne neki, de nem támogatták az ötletét), így ötödik helyen zárt.

Vandoorne

Halmozott rajtbüntetéseket kapott: 30 (!) helyet az elhasznált erőforráselemek számának túllépése miatt, további ötöt váltócseréért. Ennek ellenére a megszerzett 19. (utolsó előtti) helynél nemhogy hátrébb, hanem eggyel előrébb indult, a többiek büntetései miatt. A futamot a 12. helyen zárta.

Ricciardo

Tavalyelőtt a pénteki szabadedzésen a 15-ös kanyarban falnak csapta az autóját. Az időmérőn a második rajthelyet szerezte meg, de korai kerékcseréivel elszálltak a dobogós esélyei, a hetedik helyen zárta a futamot. Tavalya tizedik helyről rajtolt. A futam elején törmelék került a fékébe, ezért a hatodik körben kiállt a boxba, hogy megtisztítsák. A 17. helyen tért vissza a pályára. Innen sikerült felzárkóznia, a piros zászló utáni repülőrajtos újraindítást ötödik helyről várhatta, majd a két Williamst sikerült egyszerre megelőznie. Vettel büntetése és Hamilton kényszerű boxkiállása után pedig élre került és győzött.

Vettel

Tavalyelőtt harmadik helyről indulva második helyezést ért el. Tavaly a negyedik helyről indult. Bottas és Kimi ütközése után a második helyre jött fel Hamilton mögé. A biztonsági autós fázis alatt kétszer koccantak, előbb hátulról hajtott Hamiltonba, majd az általa vélt „féktesztet” megbosszulandó oldalról ráhúzott riválisára. Ezt a manővert a versenyigazgatóság veszélyesnek ítélte, így később 10 másodperces stop-and-go büntetést szabtak ki. A dobogós helyet elveszítette, de sikerült Hamilton elé visszajönnie a hetedik helyre.  Innen előrejött negyediknek, maga mögött tartva vetélytársát.

Räikkönen

Tavalyelőtt negyedik helyről rajtolt, bár a kerékcserék után feljött a második helyre, ezután viszontagságosan alakult a versenye: öt másodperces büntetést kapott, amiért ráhajtott a bokszutca bejáratánál a fehér vonalra, később egy kék szatyor is az autójára ragadt, majd egy technikai kérdéshez az akkori szabályok miatt nem kaphatott rádión segítséget. Így maga elé engedte Vettelt, ő maga negyedik helyen végzett. Tavaly harmadik helyről indult. A rajt után próbálta megelőzni Bottast, de ütköztek. A két Force India ütközésénél a törmelék miatt defektet kapott, ami után az autó egyéb részei is megsérültek, így kiállni kényszerült. A piros zászló miatt azonban folytathatta a versenyt, de mivel nem a boxutcában, hanem a garázsban szerelték az autóját, áthajtásos büntetést kapott. Nem sokkal ezután olajszivárgás miatt feladta a futamot, a megtett táv révén 14.-nek jegyezték.

Grosjean

Tavalyelőtt a 11. helyről indulva egy kör hátránnyal a 13. helyen végzett. Tavaly utolsó tényleges célba érkezőként, körhátránnyal ismét 13. lett.

Ericsson

Tavalyelőtt huszadik helyről indulva egy kör hátránnyal 17. lett. Tavaly az utolsó előtti sorból indult, a futam vége felé már a pontszerző tizedik helyért harcolt csapattársával, Pascal Werhleinnal, akivel még ütköztek is, de folytatták a futamot, megelőznie végül nem sikerült, 11. helyen zárt.

Gasly

Tavalyelőtt a GP2-ben a főfutamon kiesett, a sprinten második lett.

Pérez

Tavalyelőtt az időmérőn a második helyet szerezte meg, de mivel a szombati szabadedzésen elszenvedett balesete után váltót cseréltek az autójában, öt hellyel hátrasorolták. A futamon azonban sikerült feljebb jönnie, Kimi megelőzése után dobogóra állhatott harmadik helyezettként. Tavaly a hatodik helyről rajtolt. A biztonsági autós fázis után összeütközött csapattársával, Oconnal, az autója sérülése miatt kiállni kényszerült. A törmelék miatt azonban piros zászlóval félbeszakították a futamot, ezalatt sikerült az autóját alkalmassá tenni az újraindulásra. A nem megfelelő helyen végzett javítások miatt viszont áthajtásos büntetést kapott, majd a kormánymű problémáival kiállt.

Alonso

Tavalyelőtt a 13. helyről indult, a futamot 42 kör után fel kellett adnia váltóhiba miatt. Tavaly az erőforráselemek cseréje miatt negyven (!) rajthely büntetést kapott, ami gyakorlatban azt jelentette, hogy három hellyel hátrébb, az utolsó előtti rajtkockából indult. Innen sikerült felzárkóznia a futam során, egy ideig Vettel és Hamilton ellen is küzdött, akiknek sikerült megelőzniük. A kilencedik helyen zárta a versenyt,amelyről ő maga azt mondta, akár „meg is nyerhette” volna.

Leclerc

Tavaly a Forma–2-ben a hosszú futamot megnyerte, a sprinten második lett.

Stroll

Tavaly nyolcadik helyről indult. A piros zászló utáni repülőrajtot a negyedik helyről várhatta. Ricciardo megelőzte, de a csapattárs Felipe Massa kiesése, Vettel büntetése és Hamilton kényszerű boxkiállása után második helyre jött fel. Egészen az utolsó kanyarig tartotta a helyét, majd a célvonal előtt Bottas megelőzte. Így harmadik lett, ami azt jelentette, hogy ő lett a Forma–1 történetének második legfiatalabb dobogósa, egyúttal a legfiatalabb dobogós bemutatkozó évben.

Magnussen

Tavalyelőtt Renault-val a bokszutcából kellett rajtolnia, miután a parc fermé szabályok ellenében módosítottak az autón. A futamot körhátránnyal 14. helyen zárta. Tavaly az időmérőn 13. helyet szerezve 12. rajtkockából indult. Innen sikerült feljönnie egész az ötödik helyig is, amikor egyszerre előzte Hülkenberget és Massát. Végül hetedik lett.

Hülkenberg

Tavalyelőtt Force Indiával a 12. helyről indulva kilencedik helyen végzett. Tavaly Renault-val 14. lett az időmérőn (eggyel előrébb indulhatott), a futamon feljött a hatodik helyig, de lekoccolta a falat, ami miatt megsérült a jobb első kereke és fel kellett adnia a versenyt.

Hartley

Először versenyezhet a pályán.

Ocon

Tavaly a hatodik helyről indult. A biztonsági autós fázis után ütközött csapattársával, Pérezzel, ami miatt defektet kapott. A pályát borító törmelék miatt félbeszakították a futamot, ezalatt kereket cseréltek neki, így folytathatta a versenyt, amit a hatodik helyen zárt.

Verstappen

Tavalyelőtt kilencedik helyről indulva a nyolcadik helyen végzett. Tavaly ötödik helyről indult, a futamon az olajnyomás problémái miatt 12 kör után kiesett.

Szirotkin

Tavalyelőtt a GP2-ben második lett a hosszú futamon és harmadik a sprinten. Tavaly a Forma–2-ben tizedik lett a főversenyen, negyedik a sprinten.

Sainz

Tavalyelőtt Toro Rossóval a 13. helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrasorolták. A futamot 31 kör után kényszerült feladni a felfüggesztés hibája miatt. Tavaly 12. lett az időmérőn, a kanadai ütközés miatt három hely büntetést kapott. Az első körben megpördült, amikor próbálta elkerülni az ütközést csapattársával, Kvjattal. A versenyt végül nyolcadik helyen sikerült zárnia.

Bottas

Tavalyelőtt az időmérőn, ahol a Williams csapat saját mérése szerint nem hivatalos sebességi rekordot állított fel (378 km/h), a nyolcadik rajthelyet szerezte meg, a futamon hatodik lett. Tavaly második helyről indult, a rajt után ütközött Kimivel, ami miatt defektet kapott. A kerékcsere után körhátrányba került, de innen sikerült visszahoznia a versenyt. A többiek ütközései és problémái után feljött a harmadik helyig Stroll mögé, akit az utolsó pillanatban meg is előzött, így második helyezést ért el.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr7013874970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása