Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző XI/11.

Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

2025. június 29. - F1 Hierro

A spielbergi pálya egy évtizedes kihagyás után 2014-ben tért vissza a versenynaptárba, Red Bull Ring névre keresztelve. 

Azóta a hazai pályán versenyző Red Bull Racing klasszisa, Max Verstappen lett a legsikeresebb versenyző a pályán: öt alkalommal győzött (ebből az egyik Stájer Nagydíj volt, miután a Covid helyzetben beugorva két alkalommal is duplázhatott a helyszín). Legutóbb 2023-ban nyert itt futamot, tavaly a sprinten győzött (idén nem volt), a futamon is élen állt, de ütköztek Lando Norrissal, ami miatt ő visszaesett, Norrisnak pedig fel kellett adnia a versenyt. A versenyt így George Russell nyerte (az előző futam, az idei Kanadai Nagydíj győztese), a második pedig a hetedik rajthelyről felzárkózó Oscar Piastri lett.

Lewis Hamilton kétszer nyert a pályán, egy Osztrák és egy Stájer Nagydíjat, Charles Leclerc pedig 2022-ben győzött (három évvel korábban második lett, sérelmezve Verstappen manővereit).

Ezúttal Norris, Leclerc, Piastri, Hamilton, Russell az első öt a rajtrácson, mögöttük meglepetésre Liam Lawson indult Verstappen előtt, aki mellől szintén meglepetésre az újonc Gabriel Bortoleto rajtolhat. Mit hozhat így a verseny?

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a három futamból az elsőn ötödik, a második negyedik helyezést ért el.

A 2015-ös Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben nyolcadik helyről indult, ahonnan sikerült feljönnie, rövid ideig élen állt, míg a két Mercedes meg nem előzte, de az ő ütközésük után a második helyre lépett elő, amit sikerült Kimi Räikkönen előtt megtartania. 2017-ben a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn, eggyel előrébb indulhatott, de a rajt után ütközött ütközött a Danyiil Kvjat által meglökött Alonsóval, az autója sérülése miatt ki kellett állnia. 2018-ban ötödik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulva megnyerte a futamot. 2019-ben harmadik lett az időmérőn, de Hamilton büntetése révén első sorba került. A rajtnál több helyet veszített, de visszazárkózott, az 50. körben átvette a vezetést. A kerékcseréje után harmadik helyen állt, az 56. körben sikerült Bottast megelőznie, a futam vége felé pedig Leclerc ellen csatázott az első helyért. A 68. körben még Leclerc visszaverte a támadását, a következő körben viszont már agresszív manőverrel élre tört, első helyen futott be. A bírák vizsgálták az esetet, de végül versenybalesetnek minősítették, nem szabtak ki büntetést. Ezzel ismét meglett a győzelem, 13 év után nyert újra futamot Honda motor, és sikerült megszakítani a Mercedes győzelmi sorozatát a szezon kezdetétől. Emellé a leggyorsabb körét járó pluszpontot is bezsebelte.

2020-ban az Osztrák Nagydíj időmérőjén harmadik lett, Hamilton büntetése miatt az első sorból indult. A 11. körben elektronikai hibával kiesett. A Stájer Nagydíjon második helyről rajtolt, amit a 66. körig tudott tartani, amikor Valtteri Bottas utolérte és megelőzte. Ekkor még sikerült a visszaelőzés, de a következő körben Bottas ismét megelőzte, így harmadik helyezést ért el. 2021-ben a Stájer és az Osztrák Nagydíjat is élről indulva magabiztosan nyerte, utóbbin a leggyorsabb kört is megfutotta, és a rajt-cél győzelem révén meglett az első Grand Chelemje. A 2022-es Osztrák Nagydíj sprintjét élről indulva megnyerte, így meglett a pole pozíció a futamra is. A 12. körben Leclerc megelőzte, ezután próbálkozott elévágással, de a későbbi kerékcserék után mögé visszatérő Leclerc mindkétszer megelőzte a frissebb gumikon, így második helyezést sikerült elérni, leggyorsabb körrel együtt. Tavalyelőtt élről indulva megnyerte a sprintet, bár Pérez lerajtolta, még az első körben sikerült visszavenni a vezetést, bár majdnem összeért a két autó, és a mezőnyt is megtorpanásra kényszerítették maguk mögött. A futamon szintén élről indult. A 25. körig élen állt, amikor kiállt a második kerékcseréjére, ekkor a két Ferrari mögé jött vissza, a következő körben megelőzte Sainzot, a 35. körben pedig visszavette Leclerc-től a vezetést, így a futamot is megnyerte, mesterhármassal. Tavaly a sprinten élről indult, az 5. körben Norris megelőzte, de rögtön sikerült visszaelőzni, így megnyert a sprintet. A főfutamon szintén pole-ból indult. Az 52. körben a lassú kerékcserét követően Norris üldözőbe vette. Az 59. körben előzött Norris, de pályaelhagyással, így a pozíciót visszaadta. A 63. körben ismét próbálkozott Norris, ekkor a pályát elhagyva sikerült megőrizni az éllovas pozíciót. A következő körben összeütköztek, defekt miatt kereket kellett cserélni, így végül ötödik lett. Az ütközés miatt tíz másodperc büntetést kapott, de a helyezését nem befolyásolta.

Norris

A 2016-os Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első itteni futamát megnyerte, a másikon harmadik lett. 2017-ben az európai Forma–3-ban a hétvége három futamából a második sikerült a legjobban, ahol második helyezést ért el, az elsőn negyedik lett. 2018-ban a Forma–2-ben második lett a főfutamon, 11. helyen végzett a sprinten.

A 2019-es Osztrák Nagydíjon jól teljesített: hatodik lett az időmérőn, a büntetések miatt egy hellyel előrébb került a rajtrácson. A futamon hatodik helyen végzett, ezzel a bahreini eredményét beállítva bemutatkozó évének legjobb helyezését érte el. 2020-ban az Osztrák Nagydíj időmérőjén negyedik lett, Hamilton büntetésével egy hellyel előrébb indult. A futamon negyedikként ért célba, miután keményen megvívott Sergio Pérezzel, Hamilton időbüntetése révén pedig harmadik helyezettként megszerezte első dobogóját, az utolsó körben a leggyorsabb körért járó pontot is bezsebelve. A Stájer Nagydíj időmérőjén hatodik lett, de három hellyel hátrébb sorolták, mert a szabadedzésen sárga zászló alatt előzött. A futamon ötödik helyezést ért el, az utolsó körben megelőzve Daniel Ricciardót és mindkét Racing Pointot. 2021-ben a Stájer Nagydíj időmérőjén negyedik lett, Bottas büntetése miatt egy hellyel elérőbb rajtolt. A 10. körben Pérez, egy körrel később pedig Bottas előzte meg, így ötödik helyen végzett. Az Osztrák Nagydíjon második rajthelyről indult. A biztonsági autó utáni újraindítást követően leszorította a kavicságyba az őt előzni próbáló Pérezt, ami miatt öt másodperc büntetést kapott. A 20. körben Hamilton megelőzte őt, a kerékcserénél letöltött büntetés után pedig Bottas mögé került. Az 54. kör elején sikerült megelőznie Hamiltont, így a dobogó harmadik fokára állhatott. A 2022-es Osztrák Nagydíj időmérőjén a Q2-ig jutott, a sprinten 11. helyen végzett, de Bottas hátrasorolásával a tizedik helyről rajtolhatott a futamon, ahol hetedik helyezést ért el. Tavalyelőtt a sprinten harmadik helyről rajtolt, de még az első körben visszaesett, amikor megzavarta a két egymással csatázó Red Bull, így kilencedik lett. A futamon negyedik helyről indult. A rajt után Hamilton megelőzte, akit a 28. körben sikerült visszaelőznie. A 46. körben a boxból visszatérő Sainz elé került, aki a következő körben megelőzte. Az 56. körben Pérez előzte meg, így ötödik helyen sikerült befutnia, de Sainz időbüntetései révén negyedik helyezést ért el. Tavaly a sprinten második helyről indult, az 5. körben megelőzte Verstappent, aki azonban hamarosan visszaelőzte, majd Piastri is megelőzte, így harmadik lett. A főfutamon szintén második helyről indult. Az 52. körben Verstappen a lassú kerékcserével időt veszített, így sikerült rá felzárkózni. Először az 59. körben előzött, de pályaelhagyással, ezért visszaadta a pozíciót. A 63. körben ismét próbálkozott, ekkor Verstappen hagyta el a pályát, de nem adta vissza a pozíciót. A következő körben összeütköztek, az autója sérülése miatt kiállni kényszerült, a megtett táv révén a huszadik helyre rangsorolták. Pályaelhagyásokért kapott öt másodperc büntetést, de eleve utolsó helyezettként nem volt hatása.

Bortoleto

2020-ban az olasz Forma–4-ben az itteni hétvége mindkét futamán hetedik lett. A következő két évben az európai Formula Regionalban indult, 2021-ben egy hetedik és egy második, 2022-ben egy 15. és egy ötödik helyezés a mérlege. Tavalyelőtt a Forma–3-ban a sprinten tizedik, a főfutamon második helyezést ért el. Tavaly a Forma–2-ben negyedik lett a sprinten, a főfutamot megnyerte.

Hadjar

2021-ben az európai Formula Regionalban 12. és hatodik helyen végzett az itteni hétvége futamain. 2022-ben a Forma–3-ban a sprinten tizedik lett, a főfutamot mesterhármassal megnyerte. A Forma–2-ben tavalyelőtt a sprinten harmadik helyezést ért el, a főfutamon 12. helyen végzett; tavaly 13. lett a sprinten, a főfutamon harmadik.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2012-ben hatodik és ötödik helyezést ért el. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége első futamán hetedik, a másikon második lett. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, a sprintek sikerültek jobban: 2015-ben hatodik, 2016-ban hetedik lett, a főfutamokon nem szerzett pontot.

A 2018-as Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval a 11. helyen végzett, az utolsó körben veszítve el a pontszerző helyet mindkét Sauber ellen. 2019-ben a Red Bull színeiben kilencedik lett az időmérőn, a büntetésekkel egy rajthelyet lépett előre. A futamon hetedik helyezést ért el. 2020-ban az új nevén bemutatkozó AlphaTaurival az Osztrák Nagydíjon hetedik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon az esős időmérőn bejutott a Q3-ba, Norris büntetése révén a hetedik helyről rajtolt, de ezúttal nem sikerült pontot szereznie, 15. helyen végzett. 2021-ben a Stájer Nagydíjon hatodik helyről indult, de a rajt után ütközött Leclerc-rel, aminek következtében kiesett. Az Osztrák Nagydíjon hatodik rajthelyről indulva kilencedik lett. A 2022-es Osztrák Nagydíjon a Q2-ig jutott az időmérőn, de Pérez büntetésével tizedik lett. A sprint első körében Hamiltonnal ütközve kipördült, emiatt visszább esett, a 15. helyen végzett; Bottas hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott a futamon, ahol megint csak 15. lett. A Vettellel való ütközés miatt öt másodperc időbüntetést kapott, de a helyezésén nem változtatott. Tavalyelőtt Alpine-nal a sprinten SQ2-ig jutva 15. helyen végzett, a futamon kilencedik rajthelyről indulva eredetileg kilencedik helyen ért be, de a pályahatár átlépése miatt tíz másodperc időbüntetést kapott, így tizedik lett. Tavaly az SQ2-ig jutva 12. helyen végzett a sprinten; az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon, ahol felülkerekedett a csapattárs Oconnal szembeni csatában, ismét tizedik helyezést ért el.

Antonelli

2022-ben az olasz Forma–4 itteni hétvégéjén az első futamon nem vett részt, a másodikat megnyerte, a harmadikon 23. helyen végzett, a negyediken második lett. Tavalyelőtt az európai Formula Regional hétvégéjén negyedik és harmadik helyezést ért el. Tavaly a Forma–2-ben nem szerzett pontot az itteni hétvégén, a sprinten 15. a főfutamon 13. helyen végzett.

Alonso

Első ausztriai versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben a még A1-ringnek nevezett pályán, hatodik lett.

Első két Forma–1-es Osztrák Nagydíján kiesett: 2001-ben a Minardi váltóhibája, 2003-ban a Renault motorhibája miatt.

2014-ben már a jelenlegi nevét viselő Red Bull Ringen Ferrarival ötödik helyezést ért el. 2015-ben a McLaren–Honda pilótájaként a különböző alkotóelemek cseréje miatt tetemes hátrasorolást szabtak ki rá (ami gyakorlatban 19. rajtkockát jelentett), az első körben Kimi Räikkönen nekiütközött, így mindketten kiestek. 2016-ban a 14. helyről kellett indulnia, miután a Q2-ben előbb tévedésből használt gumikat adott neki a csapat, majd sárga zászló miatt nem javíthatott az idején. A futamot az akkumulátor hibája miatt kellett feladnia, a megtett táv miatt 18. helyezettnek könyvelték el. 2017-ben a rajt után Danyiil Kvjattal, majd Verstappennel ütközött, ami után fel kellett adnia a futamot. 2018-ban a Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

2021-ben az Alpine színeiben a Stájer Nagydíj időmérőjén kilencedik lett, Tsunoda büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamot kilencedik helyen zárta. Az Osztrák Nagydíjon kiesett a Q2-ben, amiért leginkább Sebastian Vettelt okolta, akit három hely hátrasorolással büntettek az esetért. A futamon tizedik lett, három körrel a vége előtt megelőzve Russellt. A 2022-es Osztrák Nagydíj időmérőjén nyolcadik lett, de elektronikai hiba miatt nem tudott elrajtolni a sprinten, ezért az utolsó sorból rajtolhatott a futamon (elhasznált erőforráselemek miatt hivatalosan hátrasorolással is büntették, de már nem volt hova), sikerült a tizedik helyig feljönnie. Tavalyelőtt Aston Martinnal a sprintszétlövésen hetedik lett, de Leclerc hátra sorolásával egy hellyel előrébb indulhatott, a sprinten ötödik lett, a futamon hetedik helyről rajtolva hatodiknak futott be, de Sainz időbüntetésével itt is meglett az ötödik helyezés. Tavaly SQ2-ig jutva eredetileg 16. helyen ért be a sprinten, de az őt leszorító Hülknberg időbüntetése után 15. lett. Az időmérőn Q2-ig jutott. A futamon 20. körében bevetődött Zhōu Guànyǔ elé, amiből ütközés lett, tíz másodperc büntetést kapott. Ezzel 18. helyen végzett, leggyorsabb körrel, de a helyezése miatt nem járt érte pont.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0-ban a hétvége mindkét futamán negyedik lett (a junior értékelésben harmadik és második helyet jelentett). 2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokságban két hatodik és köztük egy negyedik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten kiesett. 2017-ben a Forma–2-ben szintén a főfutamot nyerte meg és a sprinten esett ki.

A 2018-as Osztrák Nagydíjon Sauberrel öt hely hátrasorolással indulva (a gyakorlatban négyet jelentett) kilencedik lett, az utolsó körben előzve Gaslyt. 2019-ben Ferrarival első győzelme küszöbén állt: pole pozícióból indult, a futam a nagy részében élen állt, a vége felé azonban Verstappen elkezdte támadni, aki 69. körben meg is előzte, bár ennek során a két autó összeért. Mivel Max nem kapott büntetést, maradt a második hely mögötte. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon hetedik helyről rajtolt, a futam vége felé előbb Sainz, majd Pérez megelőzésével előrejött a harmadik helyre, Hamilton időbüntetése miatt pedig sikerült megismételnie a második helyezését. A Stájer Nagydíjon 11. lett az időmérőn, de Kvjat feltartása miatt három hellyel hátrébb sorolták. Az első körben ütközött a csapattárs Vettellel, az autója sérülése miatt néhány körrel később kiállni kényszerült. 2021-ben a Stájer Nagydíjon az időmérőn hetedik lett, a rajtnál ütközött Gaslyval, ami miatt ki kellett állnia első szárnyat cseréltetni, visszaesett a mezőny végére. Innen a hetedik helyig sikerült visszazárkóznia. az Osztrák Nagydíjon a Q2-ben kiesett, a futamon nyolcadik helyen végzett. Kétszer is próbálta előzni Pérezt, aki mindkét alkalommal leszorította őt (mindkét esetért a mexikói pilótát büntették). A 2022-es Osztrák Nagydíj időmérőjén és sprintjén második lett. A futam 12. körében Verstappen megelőzésével élre állt. Bár a kerékcserékből Verstappen mögé jött vissza, mindkettő után meg tudta előzni, így megnyerte a futamot– utána egészen 2024 Monacóig kellett várnia az újabb győzelemre. Tavalyelőtt hatodik lett a sprintszétlövésen, de Piastri SQ1-es feltartása miatt három hellyel hátrébb indulhatott a sprinten, ahol 12. helyen végzett. A futamon második helyről indult. A virtuális biztonsági autónál rosszul jött ki, hogy ez elrendeléskor már elhaladt a boxbejárat mellett, így egy körrel később tudott kereket cserélni, de maradt a második helyen, majd a 25. körben Verstappen kerékcseréje után élen állt egészen a 35. körig, amikor Verstappen megelőzte, így második a dobogó második foka lett meg. Tavaly az SQ3-ban nem volt mért ideje, így a sprinten tizedik helyről indult, hetedik lett. A futamon hatodik rajtkockából indult, a 2. körben ki kellett állnia orrkúpcserére, miután a Pérezzel csatázó Piastri eltalálta őt. A 11. helyig tudott feljönni.

Stroll

2015-ben és 2016-ban a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult a pályán. A 2015-ös hétvégén negyedik, harmadik és ötödik helyezést ért el; 2016-ban az első futamon második lett, a másik kettőt megnyerte.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Williamsszel tizedik lett. 2018-ban 13. helyen futott be, de kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt tíz másodperc büntetést kapott, így 14.-re módosult a helyezése. 2019-ben a Racing Point színeiben ismét 14. helyen végzett. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon kilencedik helyről indult, de motorhiba miatt kiesett, a Stájer Nagydíjon hetedik lett, az utolsó körben Norris, Ricciardo és a csapattárs Pérez ellen is csatázva. 2021-ben az Aston Martin színeiben a Stájer Nagydíj időmérőjén tizedik lett, Tsunoda büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon nyolcadik helyezést ért el. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén tizedik lett, Vettel hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon 13. helyen végzett, öt másodperc időbüntetéssel boxutcai gyorshajtás miatt. A 2022-es Osztrák Nagydíj időmérőjén kiesett a Q1-ben, a sprinten 13. helyen végzett, a futamon egy hellyel előrébb indulhatott, de szintén 13. lett. Tavalyelőtt a sprintszétlövésen nyolcadik lett, Leclerc rajtbüntetésével egy hellyel előrébb indulhatott a sprinten, ahol negyedik helyezést ért el, miután a 17. körben megelőzte Hülkenberget, az utolsó körben pedig a csapattárs Alonsót tartotta maga mögött. A futamon hatodik helyről rajtolva tizedik helyen ért be, de az időbüntetések révén kilencedik lett. Tavaly SQ2-ig jutva tizedik lett a sprinten; Q1-es kiesés után a futamon 13. helyen végzett.

Tsunoda

2019-ben a Forma–3-ban 16. helyen végzett a főfutamon és 11. helyen a sprinten. 2020-ban a Forma–2-ben az Osztrák Nagydíj betétfutamain nem szerzett pontot, a Stájer Nagydíj betétfutamán a főfutamon második lett, a sprinten kiesett.

A 2021-es Stájer Nagydíj időmérőjén AlphaTaurival nyolcadik lett, de Bottas feltartása miatt három rajthely büntetést kapott. A futamon tizedik helyezést ért el. Az Osztrák Nagydíjon hetedik rajtkockából indulva a 12. helyen végzett, öt másodperc büntetéssel a boxutca bejáratánál lévő vonalra hajtás miatt. A 2022-es Osztrák Nagydíjon az időmérőn a Q2-ig jutott, a sprinten 17. helyen végzett, Bottas hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulva 16. lett a futamon. Tavalyelőtt az SQ2-ig jutott, a sprinten 16. helyen végzett. Az időmérőn kiesett a Q1-ben. A futamon az első körben ütközött Oconnal, ami miatt megsérült az első szárnya, a biztonsági autót is be kellett küldeni a törmelék miatt. Bár kicsúszott a kavicságyba, tudta folytatni a versenyt, a 17. helyen ért be, de a pályahatár átlépése miatt összesen 15 másodperc időbüntetést kapott, amivel 19. lett. Tavaly a VCARB színeiben SQ2-ig jutott, a sprinten 13. lett; majd Q2-ig jutva eredetileg 15. helyen ért be a futamon, Albon időbüntetésével 14. helyen végzett.

Albon

A 2012-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjének első futamán ötödik lett. 2013-ban az Európa-kupában tizedik és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben hetedik, ötödik és nyolcadik helyen végzett. 2016-ban a GP3-ban mindkét futamon második lett. A Forma–2-ben legjobb eredménye a pályán a 2017-es sprinten elért második hely, a 2017-es főfutamon és a két 2018-as futamon egyaránt ötödik lett.

A 2019-es Osztrák Nagydíjon a Toro Rosso színeiben a 18. rajthelyre sorolták hátra túl sok elhasznált erőforráselem miatt. A futamot 15. helyen zárta. A 2020-as Osztrák Nagydíj időmérőjén a Red Bull színeiben ezredre azonos időt ment Pérezzel a Q3-ban, de mivel előbb futotta meg, ötödik rajthelyről indulhatott. A futamon kiesett, miután ütközött Hamiltonnal, a megtett táv révén a 13. helyre rangsorolták. A Stájer Nagydíjon hetedik lett az időmérőn, Norris büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon negyedik helyezést ért el.

2021-ben a DTM-ben indult, az AlphaTauri AF Corse csapat Ferrarijával negyedik és 17. helyen végzett az itteni hétvége futamain.

2022-ben ismét a Forma–1-es Osztrák Nagydíjon indulhatott a Williams pilótájaként, az időmérőn a Q2-be jutott, a sprinten eredetileg 13. helyen ért be, de öt másodperc büntetést kapott Norris leszorításáért, ami miatt három hellyel hátrébb végzett (más büntetések miatt végül 15. rajthelyről indulhatott), a futamon a 12. lett. Tavalyelőtt az SQ2-ig jutva a sprinten 13. helyen végzett, a futamon tizedik rajthelyről indulva a 11. helyen végzett. A pályahatárok átlépése miatt tíz másodperc büntetést kapott, de nem befolyásolta a helyezését. Tavaly az SQ1-ben kiesett, az utolsóelőtti helyre kvalifikálta volna magát, de a parc fermé alatti módosítások miatt a boxutcából indult a sprinten. Eredetileg a 18. helyen ért be, Hülkenberg időbüntetésével 17. lett. Q1-es kiesés után a futamon eredetileg 14. helyen ért be, de a boxbejáratnál a vonalra hajtott, emiatt öt másodperc büntetést kapott, ezzel 15. helyen végzett.

Hülkenberg

A 2014-es Osztrák Nagydíjon a Force India színeiben kilencedik, 2015-ben hatodik lett. 2016-ban meglepetésre a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, Nico Rosberg büntetése révén az első sorból rajtolhatott. A futamon hamar visszaesett, majd fékhiba miatt ki is kellett állnia, a megtett táv révén 19. helyezettnek jegyezték. 2017-ben Renault-val 13. helyen végzett. 2018-ban bejutott a Q3-ba, de a futamon motorhibával kiállni kényszerült. 2019-ben hivatalosan öt hely hátrasorolást kapott, de mások büntetései miatt csak három hellyel kellett hátrébbról indulnia. A futamon 13. helyen végzett.

Tavalyelőtt Haasszal a sprintszétlövésen a negyedik rajthelyet szerezte meg, azt is belefért, hogy az SQ2-ben kerékcsere után a saját levett kerekén hajtott keresztül (az esetet vizsgálták, de nem büntették meg). A sprint első körbéen sikerült a két Red Bull csatáját kihasználva megelőznie Pérezt, ezzel a második helyen állt. Egészen a 12. körig tartotta a pozícióját Pérezzel szemben, utána Sainz, majd néhány körrel később Stroll is megelőzte. Ekkor úgy döntött, kiállt száraz gumikért. Bár többeket megelőzött a közepesen lévők közül, így visszakerült a pontszerzők közé, az utolsó körben Ocont előzve hatodik lett (bár így összességében egy pozíciót vesztett a kerékcsere előttihez képest). A futamon nyolcadik rajthelyről indulva a 13. körben motorhiba miatt kiesett, virtuális biztonsági autós fázist okozva. Tavaly SQ1-es kiesés után eredetileg 14. helyen ért be a sprinten, de a 19. körben leszorította Alonsót, ezért tíz másodperc büntetést kapott, amivel 19. helyre csúszott vissza. A futamon kilencedik helyről rajtolva hatodik helyezést ért el.

Lawson

2018-ban az ADAC Forma–4-es bajnokságának itteni hétvégéjén az első futamon harmadik, a másodikon hatodik helyezést ért el, a harmadikat megnyerte. A Forma–3-ban 2019-ben nem szerzett pontot, a főfutamon 14., a sprinten 25. helyen végzett. 2020-ban a szezonnyitón (az Osztrák Nagydíj betétfutamain) a főfutamon hatodik lett, a sprintet megnyerte. A Stájer Nagydíj betétversenyein a félpontos főfutamon nyolcadik helyen végzett, a sprinten kiesett. 2021-ben a DTM-ben a hétvége mindkét futamát megnyerte. 2022-ben a Forma–2-ben sprinten kiesett, a főfutamon tizedik lett.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat itteni hétvégéjének mindkét futamán a dobogó harmadik fokára állhatott. 2013-ban a kategória Európa-kupájában 11. és 14. helyen végzett, de előbbiért pontot kapott, mivel előtte végzett egy vendégpilóta. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjén egyik futamon sem szerzett pontot. 2015-ben a GP3-ban harmadik lett a főversenyen, a sprintről kizárták. 2016-ban a DTM-ben huszadik és 18. helyen végzett.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Force Indiával kilencedik helyről indulva nyolcadik lett. 2018-ban hatodik helyezést ért el. A 2020-as Osztrák Nagydíj a Renault színeiben a visszatérő futama volt egy év kihagyás után, nyolcadik helyezéssel. A Stájer Nagydíjon az ötödik rajthelyet szerezte meg, de túlmelegedés miatt kiesett. 2021-ben már az Alpine színeiben a Stájer Nagydíjon 14. helyen végzett, az Osztrák Nagydíj rajtjánál ütközött Antonio Giovinazzival, ami miatt kitört a jobb első felfüggesztése, és a biztonsági autót is be kellett küldeni. A 2022-es Osztrák Nagydíjon az időmérőn ötödik lett, a sprinten hatodik, a futamon ötödik. Tavalyelőtt kilencedik lett a sprintszétlövésen, Leclerc rajtbüntetésével a sprinten egy hellyel előrébb indulva hetedik lett, az utolsó körben a száraz gumira váltók közül Hülkenberg megelőzte, Russellt viszont a befutóig sikerült maga mögött tartania. Az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon az első körben ütközött Tsunodával, amit sikerült megúsznia. A 12. helyen ért be, de a pályahatárok átlépése miatt összesen 30 másodperc időbüntetést kapott, ezzel a 14. helyen végzett. Tavaly a sprinten nyolcadik helyről indulva 11. lett; a futamon tizedik rajthelyről indult, a csapattárs Gaslyval szemben alulmaradt, 12. helyen végzett.

Colapinto

2021-ben az európai Le Mans-szériában Roman Ruszinov és Nyck de Vries váltótársaként az LMP2 kategóriában második helyezést ért el az itteni 4 órás versenyen. Ugyanebben az évben az európai Formula Regionalban az itteni hétvége első futamát megnyerte, a másikon negyedik lett, mindkettőn élről indult és leggyorsabb kört futott. A Forma–3-ban 2022-ben a sprinten harmadik, a főfutamon hatodik helyezést ért el; tavalyelőtt a sprinten 13., a főfutamon negyedik lett.

Hamilton

A 2014-es Osztrák Nagydíjon a kilencedik helyről rajtolt, mivel az időmérő harmadik szakaszában nem ment mért kört. A futamon második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2015-ben élről indult, de Rosberg az első kanyarban megelőzte őt, ismét második helyen végzett (kapott egy öt másodperces büntetést is a fehér vonalra hajtás miatt, de nem ezen múlott a helyezése). 2016-ban újra megszerezte a pole-t, később a második helyre került, de a korábbi kerékcseréje és Rosberg fékproblémái miatt sikerült megközelítenie élen haladó csapattársát. Az utolsó körben összeütköztek, de jobban jött ki belőle: vétlennek találták, és a versenyt is megnyerte, mesterhármassal. 2017-ben harmadik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. Innen a negyedik helyre tudott feljönni a futamon. 2018-ban második rajthelyről indult, a rajt után élre állt. Később a kerékcserék után a negyedik helyen haladt, miután Vettel is megelőzte, majd a 64. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállt, ez volt az év során az egyetlen utolsó kiesése. 2019-ben az időmérőn második lett, de Kimi Räikkönen feltartása miatt három rajthely büntetést kapott (ami a kiszabási sorrend miatt negyedik rajthelyet jelentett). A futamon problémái voltak az autóval, az első szárnyát le is cserélték. Végül ötödik helyen végzett, miután Vettel az utolsóelőtti körben megelőzte.

2020-ban az Osztrák Nagydíjon második lett az időmérőn, de három hellyel hátrébb sorolták, mivel nem lassított a sárga zászló alatt. A 9. körben Albon megelőzésével előrejött a harmadik helyre, majd Verstappen kiesése után előlépett másodiknak. A 61. körben ütközött az őt előzni próbáló Albonnal, aki emiatt kipördült. Bár másodikként ért célba, az ütközés miatt öt másodperc időbüntetést kapott, így negyedik helyen végzett. A Stájer Nagydíjon esős időmérőn megszerezte a pole-t, majd immár napos időben a futamot is megnyerte. 2021-ben a Stájer Nagydíj időmérőjén harmadik lett, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon tartotta a második helyet. A vége felé lágy gumikra váltva begyűjtötte a leggyorsabb körért járó pontot is. Az Osztrák Nagydíjon negyedik rajthelyről indult. A biztonsági autó utáni újraindításkor a csapattárs Bottas próbálta őt előzni, ekkor még sikerült visszavernie. A 20. körben megelőzte Norrist, így a második helyen haladt, de a túl sok kerékvetőre hajtás miatt az autója megsérült, így az 52. körben Bottas előzte meg, majd az 54. kör elején Norris is, így negyedik lett. A 2022-es Osztrák Nagydíjon az időmérőn kilencedik helyen végzett, a Q3-ban piros zászlót okozva a kicsúszásával; a sprint elején Gaslyval ütközött, de mindketten tudták folytatni, nyolcadik lett, két körrel a vége előtt megelőzve Mick Schumachert. A futamon egészen a harmadik helyig sikerült feljönnie. Tavalyelőtt kiesett az SQ1-ben, miután pályaelhagyásért törölték a legjobb köridejét. A sprinten tizedik lett, próbálkozva száraz gumikra váltással, de megelőzte őt a csapattárs Russell, akinek kifizetődött az egy körrel korábbi csere. A futamon ötödik rajthelyről indulva hetedik helyen ért be, de pályaelhagyások miatt tíz másodperc büntetést kapott, ezzel nyolcadik helyen végzett. Tavaly a sprintidőmérőn és a sprinten hatodik lett. A főfutamon ötödik helyről indult, a rajt után megelőzte Sainzot, a 3. körben Russellt ellen is próbálkozott, de a csapattársa visszaelőzte, a következő körben pedig, miután kiderült, hogy vizsgálat alatt áll, visszaadatták vele a pozíciót Sainznak. A 48. körben Piastri megelőzte, Norris és Verstappen 64. körben történt ütközése után negyedik lett.

Sainz

2012-ben a Forma–3 Euroszériában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett (egyúttal az Európa-bajnoki hétvége második futamán is ötödik helyezést ért el).

A 2015-ös Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban 15. helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. 2017-ben tizedik helyről indulva motorhiba miatt esett ki. 2018-ban Renault-val bejutott a Q3-ba, de a futamon 12. helyen végzett. 2019-ben a McLaren színeiben a rajtrács végére sorolták az elhasznált erőforráselemek száma miatt. A futamon sikerült feljönnie a pontszerző nyolcadik helyre. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon nyolcadik rajtkockából indulva ötödik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon harmadik helyről indulva kilencedik lett leggyorsabb kört futva. 2021-ben Ferrarival a Stájer Nagydíj időmérőjén kiesett a Q2-ben, de a futamon hatodik lett. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén 11. lett, de Vettel büntetésével egy hellyel előrébb indult, a futamon ötödik helyezést ért el, az utolsó körben megelőzve Ricciardót. A 2022-es Osztrák Nagydíjon az időmérőn harmadik lett, a sprint rajtjánál megelőzte csapattársát, aki még az első körben visszaelőzte, így maradt a harmadik hely; a futamon is harmadik helyen állt, és üldözte Verstappent a második helyért, amikor az 57. körben az erőforrás hibájával kiállt, az autója ki is gyulladt. Tavalyelőtt ötödik helyről rajtolva harmadik lett a sprinten. A futamon harmadik rajthelyről indult. A virtuális biztonsági autós fázis elrendelésekor pont elment a boxutca bejárata mellett, így csak egy körrel később tudott kereket cserélni, ráadásul double stack miatt várnia kellett a csapattárs Leclerc-re, így a hatodik helyre esett vissza. A 17. körben megelőzte Norrist, két körrel később Hamiltont, a következőben pedig Pérezt.  A 46. körben Norris mögé jött vissza kerékcseréről, akit a következő körben sikerült megelőznie, az 59. körben viszont Pérez kezdte támadni, és két körrel később sikerült is neki előznie. Így eredetileg negyediknek ért be, de a pályahatárok átlépése miatt tíz másodperc büntetést kapott, ezzel a hatodik helyen végzett. Tavaly a sprinten ötödik helyről indult, az első körben megelőzte Russellt, aki a 8. körben visszaelőzte, így ötödik lett. A futamon negyedik rajthelyről indult. Hamilton a rajt után megelőzte, de vizsgálat miatt visszaadta a pozíciót. A 64. körben Verstappen és Norris ütközése után második helyre lépett elő, de a következő körben Piastri megelőzte, harmadik helyezést ért el.

Russell

A 2014-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén második és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben és 2016-ban 2×3 futamon indult a pályán, legjobbja a 2016-os hétvége második futamán elért második helyezés volt, emellett volt kétszer ötödik, egyszer hetedik, illetve kilencedik. 2017-ben a GP3-ban a főfutamot megnyerte, a sprinten hatodik lett. 2018-ban a Forma–2-ben szintén győzött a főfutamon, a sprinten második helyezést ért el.

A 2019-es Osztrák Nagydíj időmérőjén Williamsszel három rajthely büntetést kapott Kvjat feltartásáért (bár eleve utolsóelőtti helyen végzett), végül a boxutcából indult, miután a parc fermé alatt első szárnyat cseréltek neki. A futamot két kör hátránnyal a 18. helyen zárta. 2020-ban az Osztrák Nagydíjon a Q2-be jutott, az 51. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállni kényszerült, a futam második biztonsági autós fázisát okozva. A Stájer Nagydíjon 16. helyen végzett. 2021-ben a Stájer Nagydíj időmérőjén 11. lett, de Tsunoda büntetése után egy hellyel előrébb rajtolt. A nyolcadik helyről állt ki kerékcserére, ekkor azonban problémái támadtak a pneumatikus rendszerrel, az időveszteség miatt visszaesett. Később az erőforrás hibája miatt kiállt. Az Osztrák Nagydíj időmérőjén kilencedik lett, első alkalommal jutva Williamsszel Q3-ba. Vettel büntetésével egy hellyel előrébb indult, sokáig tartotta a tizedik helyet, de három körrel a vége előtt Alonso megelőzte, így 11. helyen végzett, lecsúszva a pontszerzésről. A 2022-es Osztrák Nagydíjon Mercedesszel az időmérőn negyedik lett, csapattársához hasonlóan a Q3-ban kicsúszott és piros zászlós megszakítást okozott. A sprinten és a futamon is negyedik helyezést ért el. A futam első körében Pérezzel ütközött, folytatni tudta a versenyt, de öt másodperc büntetést kapott az eset miatt. Tavalyelőtt az SQ2-ben hidraulikai problémák miatt nem ment mért időt, így a sprinten 15. helyről indult. A többi kockáztatóhoz képest egy körrel korábban állt ki száraz gumikra váltani, ami jó döntésnek bizonyult, többeket megelőzött, köztük a csapattárs Hamiltont, az utolsó körben Norrist is, de Ocont már nem sikerült, bár végig üldözte, így nyolcadik lett. Az időmérőn lemaradt a Q3-ról, de a futamon hetedik helyezést ért el. Tavaly a sprinten negyedik helyről indult, Sainz az első körben megelőzte, a 8. körben sikerült visszalelőzni, így  sprinten negyedik lett. A futamon harmadik helyről rajtolt. A 3. körben Hamilton próbálta megelőzni, de sikerült visszaelőznie. A 64. körben Verstappen és Norris ütközését követően élre állt, és győzött.

Piastri

2018-ban a Forma Renault Európa-kupában hatodik és kilencedik helyezést ért el az itteni hétvégén. 2020-ban a Forma–3-ban az Osztrák Nagydíj hétvégéjén a megnyerte a bemutatkozó főfutamát, a sprinten nyolcadik helyen végzett; a Stájer Nagydíj hétvégéjén a félbeszakadt főfutamon negyedik, a sprinten ötödik lett. 

A tavalyelőtti Osztrák Nagydíjon kiesett az SQ1-ben, miután Leclerc feltartotta, a sprinten 11. lett; az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon a 16. helyen végzett. Tavaly a sprinten harmadik helyről rajtolt, az 5. körben Verstappen és Norris párharcát kihasználva megelőzte csapattársát, és második lett. A futamon hetedik rajthelyről indult. A 7. körben megelőzte Pérezt, a 48. körben Hamiltont. A 64. körben Norris és Verstappen ütközése után feljött a harmadik helyre, a következő körben megelőzte Sainzot, így szintén második helyezést ért el.

Bearman

Az ADAC Forma–4-es bajnokságában a 2020-as hétvégén tizedik és nyolcadik helyezést ér tel, a 2021-es szezonnyitón mindkét futamot megnyerte. Ugyanezekben az években az olasz Forma–4-ben is járt a pályán, 2020-ban az első és harmadik futamon ötödik, a másodikon második lett; 2021-ben a hétvége első futamát megnyerte, a másodikon harmadik, a harmadikon huszadik helyen végzett. 2022-ben a Forma–3-ban 16. lett a sprinten, harmadik a főfutamon. A Forma–2-ben tavalyelőtt nyolcadik lett a sprinten, ötödik a főfutamon; tavaly a sprintet megnyerte, a főfutamon kiesett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2818897446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása